Saturday, May 9, 2009

TAJOL ROSLI SETUJU DUN PERAK DIBUBARKAN


Semasa kekecohan berlaku di dalam DUN Perak dua hari lepas,bekas MB Perak,Datok Seri Tajol Rosli Ghazali keluar dari dewan seketika untuk menenangkan fikiran beliau. Maklumlah orang lama,bukan boleh melihat perangai-perangai monyet DAP dan PKR dalam Dewan tersebut.

Sewaktu beliau berada di luar dewan, beliau telah dihampiri oleh Nizar dan Ngeh. Dengan selambanya Ngeh menegur bekas MB Perak itu dan berkata "Datok Seri,u sebagai orang lama,banyak pengalaman tolong ma kasi nasihat sama mereka kasi bubar ini dun".


Lalu Datok Seri Tajol pun dengan muka tersenyum menjawab. Saya setuju ! Lantas muka Nizar dan Ngeh pun tersenyum-senyum dengan harapan Datok Seri Tajol akan menasihati Dr.Zambry agar membubarkan DUN.

Datok Seri Tajol berkata,saya setuju DUN ini dibubar bulan Mac 2008. Masih ingat lagikah ? Soal Datok Seri Tajol kepada Nizar dan Ngeh. Terkejut seketika Nizar dan Ngeh.

Ya! Sambung Datok Seri Tajol, sewaktu kamu semua menang di Perak dan ada masalah untuk membentuk kerajaan serta perlantikan MB,hinggakan masalah itu berlarutan beberapa minggu,saya ada mencadangkan agar DUN Perak dibubarkan dan dibuat p/raya baru.

Tetapi kamu Ngeh pada waktu itu , kamu berkata kepada saya tidak perlu bubar DUN kerana kamu sudah ada 31 orang Adun yang bersetuju membentuk kerajaan Pakatan dan mereka semua setuju tandatangan surat persetujuan melantik Nizar sebagai MB.

Tetapi pada hari bila kami ada 31 orang Adun yang setuju menyokong BN dan Dr.Zambry sebagai MB, kamu minta bubar DUN pula ! Itulah kata-kata Datok Seri Tajol kepada mereka berdua.

Dengan muka merah padam dan terkulat-kulat Ngeh dan Nizar menerima balik paku buah keras daripada bekas MB Perak yang penuh dengan pengalaman politik itu.

10 comments:

AbgTuah said...

SALAM BRO..

INI KIRA PAKU BUAH KERAS YANG TERKERAS BETUL-BETUL KENA TANG KEPALA MEREKA...

Anonymous said...

Ckp benar walaupun pahit konon, aduhh lawak2. Ni aku nak ajar bg paham. Apa alasan majority DUN yg dibentuk PR lepas 08.03.08 tu Tajol nak bubarkan? Tak ada alasan lansung, sebab majoriti itu terbentuk selepas DUN yg asal tamat tempoh. Tapi cerita dah lain bila BN Haram dapat majoriti, kenapa lain? Sebab BN haram dpt majoriti dikala DUN yg asal masih berjalan. Bila DUN yg asal masih ada, majoriti DUN yg bertukar tgn tak bermakna MB & Speaker bertukar secara automatik. Ini jelas dlm perlembangaan. Ko nampak tak? Sebab tu sekarang PR mintak bubar. Alasannya jelas sebab pemerintahan berkecamuk, BN Haram ada majority tapi MB & Speaker yg sah adalah PR. itu pun tak tau, kayuu

rahman,ahchong,muniandy said...

ade je ulat nak nafikan sesuatu perkara yg betul.hairan gak.hehehe
apa2 pun ok lah tu asalkan bahagia hendaknya.
jemputlah ke blog saya.tq

ruang bicara faisal said...

takpelah aku kayu...

kayu lebih mahal,sekarang aku panggil kau kotak pula.

hey kotak,ada otak pikir,patutlah kotak murah kerana dia bodoh

yang jadi berkecamuk tu sebab pemimpin2 hangpa yg kotak mcm hangpa tu gila kuasa. kalau mereka tak gila kuasa mereka faham undang2 mereka akan berundur dgn sendiri. tapi disebabkan mereka ini muka2 yang tak tahu malu termasuk kau ,muka yang ditampal dengan kulit babi,maka mereka pilih untuk buat kecoh. nak tutup pekong sendiri takut penyokong sendiri marah.

lagi satu aku nak bgtau kau wahai kotak,kalau org lain dah ada majoriti tak kan nak bg orang yg minoriti jadi mb dan speaker.

hai,kotak,kotak.tafsir undang2 ikut suka kepala otak hang ja.ni semua anak buah mamak lawyer pas hanipa maidin lah ni. mamak gelap ni lah yg nasihat sivakumar supaya ketepikan perintah mahkamah. lawyer otak tersumbat

ruang bicara faisal said...

kau org yg pilih untuk berkecamuk,lepas tu salah oarg lain pula.budus...

Anonymous said...

kayu memang macam tu bro.

ngeh khinzir,nizar babi,idham lim batak,siva celaka....

Anonymous said...

Steady relax bertenang semua,

Hantar semua ADUN PR, diketuai oleh yang duk hayun atas meja, 7days study tour masuk Zoo Taiping.

Jumpa orang yang terasli sekali, OrangUtan.. mereka boleh tolong kasi ajar how to be COOOOOL..

Bota

acai said...

hehehe lawak cter nie....hehehhe mintaj izin copy untuk saya emailkan kepada kawan2.kotak harap bersabar hehehehe

yeopPERAK said...

hahaha..si ngeh dgn tetiba je tersengih mcm kerang busuk..dan nijar tetiba terkentut akibat terkejut dgn jawapan tajol...
inilah jika cetek ilmu dan kurang pengalaman politik..pepatah baru:Jangan jadi mcm nga dan ngeh asik ternganga dan tersengih

Hawaii five -O said...

hahaha nizar mmg kaki putar alam , dok kata dia dapat sokongan dari Diraja Perak, walhal bila tengok muka dia bila kenal tegur tu, mcm muka kentut tak lepas....hahahaha

baguslah nizar tunjukkan kemunafikan dan kefasiqan kamu itu, sedarlah duit elaun yb yg dapt tu bagi makan anak bini