Thursday, May 14, 2009

UMNO RAMPAS KUASA

UMNO rampas kuasa ! Kerajaan haram ! MB Haram ! Itulah yang sering dilaung-laungkan oleh nizar bintang tiga.

Dia terpaksa berkata begitu kerana nak tutup malu dia dan mengelak kemarahan penyokongnya akibat kegagalan dia mempertahankan Kerajaan pakatan bintang tiga di Perak.

Dia terfikir , sebelum penyokong-penyokong aku mengamuk dan mengahalakan muncung senapang ke kepala aku,lebih baik aku dulu yang hala muncung senapang ke arah Umno dan sudah pasti pengikut-pengikut aku pun turut sama salahkan Umno. Kesian Umno dan BN........

Apa yang Umno buat adalah mengikut lunas-lunas demokrasi sebagaimana yang dibenarkan oleh perundangan negara. Sebagaimana juga anwar ibrahim melaung-laungkan 16 Sept.

Umno tidak merampas kuasa,cuma Umno beritahu kepada Sultan yang mana pada masa itu BN telah mendapat majoriti Ahli Dewan,kerana ada tiga Adun dari PKR dan DAP telah istihar keluar parti mereka dan menjadi Adun Bebas dan juga seorang Adun BN yang masuk PKR sebelum itu juga telah kembali kepada BN.

Sepatutnya mereka menerima hakikat itu. Tetapi nizar bintang tiga ini dan konco-konconya tidak boleh menerima hakikat ini yang mana BN telah ada sokongan 31 Adun di Dun Perak.

Jika nizar bintang tiga seorang ketua yang bagus,sudah tentu dia bijak mengemudi bahteranya dengan sempurna dan semua perkara ini tidak akan berlaku. Tetapi ternyata dia gagal. Dia bukan seorang ketua yang bagus. Dalam masa sebelas bulan sahaja hancur semua. Orang seperti ini tidak perlu lagi diberi peluang ke dua. Kasi bungkus cukup-cukup. Bercakap saja banyak,tapi isi kosong.

7 comments:

Hawaii five -O said...

kadang2 dok terbayang kalau anwar al juburi "bak laungan mat sabu" berjaya ambil alih negara melalui lompat2 ni , sure ahli2 juburi kata ini lah politik yang rakyat maukan...inilah demokrasi rakyat....inilah yg baik....tapi dok jadi lain..

Mungkin puak2 aljuburi terlupa, mereka ni pernah mohon doa utk tunjukkan siapa yg benar....tapi sekarang ni dah terbukti...tapi masih lagi tidak mahu terima kenyataan....

Anonymous said...

Blog paling pundekk! Macam taik punya Amenok!

razor said...

alo mat..

aku nak tanye sikit kat kau boleh?

apapasal zambery mamak mandela tuh tak datang masa mahkamah umum keputusan?

aku tak rase nizar yang penakut, zambry mandela nih yang tak datang kalau ajak debat kot..

joyah said...

kesian anon, masih xdapat nk terima kenyataan,bila orang cakap dan terkena batang hidung sendiri,xnak mengaku pulak tu, kata blog pendek la, kata t@*k la, apa nak jadi la puak Pakatan Rapuh ni......

Anonymous said...

hanya orang buta saja yang tak tahu memilih mana kaca dan yang mana intan.

Anonymous said...

hanya orang buta hati dan buta perut sahaja yang tak pandai menilai mana kaca yang mana intan.

ruang bicara faisal said...

razor

kalau nak bercakap kita kena faham situasi dulu,jgn main hantam sembrono.

apa perlunya dr.zambry datang,itu kes nizar.

nizar yang bawa kes itu ke mahkamah. apa perlunya dr.zambry datang.

lain lah sekiranya kes itu dibawa oleh zambry.