Saturday, August 8, 2009

GEMPAR ! PERTEMUAN SULIT ANWAR-NAJIB DIATUR OLEH LIM KOK WING

Syeikh,enta pergi bincang dengan UMNO pasal Kerajaan Perpaduan. Ana sudah tidak tahan dengan DAP.Islam dipijak,melayu dihina. Enta pergi bincang dulu,enta jangan risau dengan DAP,nanti pandailah ana uruskan dengan Kit Siang - Itulah ARAHAN yang datang daripada mulut Anwar Ibrahim kepada Hj.Hadi.

Sukar untuk dipercayai. Tetapi itulah realitinya. Ahli-ahli PAS dan PKR kena tipu hidup-hidup dengan Anwar semasa polimik Kerajaan Perpaduan tidak lama dulu. RBF sendiri pernah buat satu artikel berkenaan perkara ini bulan jun yang lepas. Syukur kehadrat ALLAH SWT apa yang dikatakan oleh RBF sebelum ini disahkan sekali lagi hari ini oleh orang kuat PKR sebelah utara kepada RBF dan rakan-rakan blogger GAP,PARPUKARI,KUMBANG serta Medan Info Kita.

Berpegang kepada ARAHAN Anwar diatas itulah Hj.Hadi berani mengeluarkan kenyataan kononnya idea Kerajaan Perpaduan ini telah dibincangkan dengan semua Ketua Pimpinan Pakatan. Selepas itu kenyataan Hj.Hadi dinafikan oleh Lim Guan Eng.

Imej Hj.Hadi tercalar selepas itu,semuanya gara-gara kerja Anwar. Hj.Hadi dan Nasaruddin dipandang serong bukan sahaja di kalangan orang-orang PKR dan DAP,malah oleh orang-orang PAS sendiri. Orang-orang PAS ini punyalah percaya kepada Anwar Ibrahim sehingga kepada ketua sendiri pun mereka tidak percaya.

Rupa-rupanya cerita berkenaan masih ada sambungannya yang RBF sendiri pun tidak dapat sahkan selama ini,hanya dengar khabar-khabar angin sahaja. Hari ini barulah terbongkar segalanya. Sebenarnya RBF dah seminggu memikirkan perkara ini,apabila Awang Selamat dalam tulisannya di Mingguan Malaysia minggu lepas menyatakan ada pemimpin pembangkang yang berjumpa PM untuk minta 'nyawa'. Pening seminggu kepala RBF memikirkan tanda tanya atau cerita tergantung yang ditinggalkan oleh Awang Selamat. Ulang sekali lagi ya ! Awang Selamat BUKANNYA Amran Ahmad. Alhamdulillah,akhirnya hari ini jawapannya ditemui walaupun tidak seratus peratus. Hanya tuan punya badan boleh beri jawapan seratus peratus.

Berikut adalah cerita yang sampai ke telinga RBF dan rakan-rakan blogger RBF hari ini.

Pada satu petang dalam pertengahan bulan Jun 2009 ,selepas selesai persidangan Dewan Rakyat,satu pertemuan sulit antara Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Anwar Ibrahim telah berlangsung di kediaman peribadi DSNTR yang terletak di Jalan Duta KL.

Saya difahamkan pertemuan tersebut telah diaturkan oleh seorang ahli perniagaan berbangsa cina,iaitu Tan Sri Lim Kok Wing (Pemilik Universiti Lim Kok Wing,Cyberjaya).

Anwar datang ke kediaman Najib bersama anak perempuannya Nurul Izzah. Pertemuan tersebut berlangsung lebih kurang 30 minit. Nurul Izzah tidak turut serta dalam pertemuan itu. Beliau menunggu di dalam kenderaan . Hanya Anwar seorang diri yang memasuki rumah Najib.

Saya dah tua,saya nak duduk diluar,hanya satu permintaan saya,tolong jaga Nurul Izzah. Minta selesaikan kes berkenaan (kes liwat saiful)- Itulah kata Anwar kepada Najib. Seperti biasalah,mulut mesti mau manis,ayat-ayat sedih mesti ada,babak-babak wayang hindustan juga mesti ada. Jika tidak bukan Anwar Ibrahim namanya.

Maka dibalas oleh Najib- Saya tidak boleh campur kes mahkamah.Biar mahkamah yang tentukan. Kalau you tak bersalah syukur Alhamdullilah. Kita boleh kerjasama,you boleh jumpa saya bila-bila masa atas kapasiti sebagai Ketua Pembangkang dan saya sebagai PM demi untuk rakyat dan negara bukan untuk urusan peribadi.

Kata Anwar lagi,kalau you gugurkan kes ini (kes Saiful) ,saya akan tutup mulut pasal kes Altantunya. Dijawab oleh Najib ,saya tidak terlibat kes tersebut,berapa banyak you nak cakap you boleh cakap,saya tidak takut.

Cuba anda undurkan kebelakang balik fikiran anda. Ingat kembali apa yang dikatakan oleh Najib apabila Anwar dan rakan-rakan pakatannya meminta untuk berjumpa Najib bagi membincangkan Kerajaan Perpaduan dan isu Perak.

Anda masih ingatkah apa kata-kata Najib ? Beliau berkata,kita boleh jumpa dan kita boleh bincang tetapi jumpa tanpa sebarang syarat. Apakah maknanya syarat yang dikatakan oleh Najib ? Maknanya pada masa itu Najib telah terhidu bau-bau yang Anwar ingin menggunakan sistem 'barter trade'. Aku bagi kat hang Perak dengan syarat kes aku di Mahkamah kau gugur. Akhirnya pertemuan itu tidak berlangsung.

Pada masa itu polemik Kerajaan Perpaduan juga masih hangat diperbahaskan. Melihat Najib yang bertegas tidak mahu campur dalam kes Mahkamah yang dihadapi anwar , maka Anwar mengambil keputusan untuk berjumpa semula dengan Hj.Hadi dan mengarahkan Hj.Hadi agar berhenti membincangkan pasal Kerajaan Perpaduan dengan UMNO. Anwar berkata kepada Hj.Hadi yang Najib meminta untuk berjumpa dengan beliau (Anwar) dan minta supaya kes Altantunya tidak diperkatakan lagi.

Maka Hj.Hadi pun mengikuti perintah Anwar. Selepas itu satu kenyataan bersama dikeluarkan oleh Pimpinan Pakatan untuk menamatkan cerita Kerajaan Perpaduan. Tetapi, Hj.Hadi pun tidak bodoh walaupun beliau bukan lulusan Oxford. Beliau tidak percaya bulat-bulat kata -kata Anwar kononnya Najib meminta untuk berjumpa Anwar tetapi , dikalangan penyokong-penyokong PKR sudah pun kecoh kononnya Najib meminta untuk berjumpa Anwar.

Saya difahamkan selepas itu Hj.Hadi telah menghubungi seorang tokoh politik BN. Hj.Hadi meminta tokoh berkenaan bertanya Najib samada benar atau tidak Najib meminta untuk berjumpa Anwar atau Anwar yang meminta berjumpa Najib . Selepas beberapa hari tokoh berkenaan menghubungi Hj.Hadi kembali dan memberitahu beliau yang Anwar meminta untuk berjumpa Najib.

Disini kita boleh lihat betapa liciknya lakonan Anwar. Yang menjadi mangsa dan tertipu adalah penyokong-penyokong PKR di peringkat bawah yang terus-menerus ditipu oleh Anwar. Samalah ceritanya dengan ahli-ahli NUJ-UM yang menjadi mangsa permainan Pengerusi NUJ-UM,Amran Ahmad.

Apabila mendengar cerita diatas, lantas kotak fikiran saya undur balik dua minggu kebelakang, teringatkan kata-kata seorang Adun PKR di Selangor yang memberitahu saya "kau tahu tak faisal,najib datang minta tolong dengan anwar". Lantas saya menafikan semua itu dan YB berkenaan bersungguh-sungguh meyakinkan saya. Tetapi saya tetap tidak percaya dan akhirnya beliau mengalah dan berkata "suka hati kamulah faisal,saya tahu banyak perkara".

Secara logik akal,kita sendiri pun boleh tafsirkan. Kalau Najib yang meminta untuk berjumpa Anwar ,tidak mungkin Anwar sanggup ke rumah Najib. Sudah tentu Anwar minta Najib datang ke rumah beliau atau berjumpa di tempat berkecuali. Tetapi,inilah Anwar Ibrahim. Lidah beliau bukan lagi bercabang dua tetapi sudah bercabang-cabang dan beranting-ranting. Sebab itu beliau tukar nama Cawangan dan Bahagian PKR kepada Ranting dan Cabang.

Saya teringat satu kisah yang saya dengar dulu. Ada cerita mengatakan anwar ada memohon untuk berjumpa dengan Tun Dr.Mahathir (saya tidak pasti bila). Tun bersetuju untuk berjumpa dengan Anwar,tetapi dengan satu syarat iaitu Anwar mesti menghantar satu surat yang menyatakan Anwar yang meminta untuk berjumpa Tun. Dengar ceritanya Anwar tidak mahu menghantar surat berkenaan dan pertemuan itu tidak berlangsung.

Jika benar cerita ini,maknanya Tun memang adalah seorang yang cukup faham dan masak dengan selok belok perangai Anwar. Sebab itu Tun minta surat terlebih dahulu,kerana bimbang diperangkap oleh Anwar.
Masih ingatkah lagi anda pada gambar ini dalam peristiwa di Hotel Quality Shah Alam tahun lalu

Jika dahulu,ramai pemimpin,ahli dan blogger-blogger PKR serta PAS selalu berkata,jika sesiapa ingin memohon biasiswa pendidikan boleh berjumpa Najib. Mereka berkata begitu kerana memperli tindakan Saiful ke Pejabat TPM untuk urusan biasiswa pendidikan dan berjumpa kawan beliau,bukannya berjumpa Najib

Saya berharap selepas ini ahli-ahli UMNO dan blogger-blogger pro UMNO dapat memulangkan paku buah keras ini. Siapa nak minta gugur kes Mahkamah boleh ke rumah Najib.

Diluar sana sekarang ini, pemimpin -pemimpin dan orang-orang PKR serta PAS RUMI (erdogan group) masih menjaja cerita kononnya Najib yang meminta 'nyawa' dan pertolongan daripada Anwar.

Siapa yang minta jumpa siapa sebenarnya kita sendiri pun tidak pasti. Walaupun hati kecil saya 99.9 % mengatakan Anwar yang meminta untuk berjumpa Najib.

Yang boleh menjawab dengan tepat segala persoalan ini hanyalah Najib dan Anwar . Tetapi cakap Anwar ini,kita faham-faham sendirilah. Sepuluh patah bercakap,satu patah perkataan pun belum tentu betul.

Oleh yang demikian saya sebagai ahli UMNO memohon Datuk Seri Najib untuk menjelaskan semua perkara ini. Samada benar atau tidak pertemuan tersebut berlangsung. Jika benar,mohon Datuk Seri Najib menjelaskan siapakah yang meminta untuk bertemu siapa dan siapakah sebenarnya yang meminta 'nyawa' atau pertolongan.






13 comments:

Anonymous said...

aku tak sangka anwar mcm tu, kalau betul apa kata rbf, kita patut sebarkan kat semua rakyat bagi diorang tau siapa sebenar anwar, tapi kenapa rbf samakan si amran pengkhianat dgn anwar, tak sama beb, si amran kitul tu leh sama level ngan azmin je kot, tah2 bwh lagik, lagipun amran tak main jubur, tapi bila la si amran nak letak jawatan ni, tak sedar lagi ke?

zulkifli bakar, jalil, hamzah dan dollah

ruang bicara faisal said...

wow zulkifli bakar hantar komen lah. itu repoter idola saya

kalau betul zul bakar,malu lah saya,kerana wartawan hebat baca blog saya yg tak seberapa ini.

walau mcm mana pun saya masih menunggu komen pasal amran drp zaini hassan dan awang selamat serta awang sulung

Anonymous said...

i suka setiap tulisan zulkifli bakar, penuh dgn isi samada tersurat atau tersirat, yang pastinya semua demi melayu, teruskan menulis rbf, dedahkan satu persatu permainan politik kotor pembangkang atau amran ahmad, jangan biar pengkhianat bangsa terlepas dan bermaharajalela

aziz ishak, aziz putera , aziz sattar dan azizah the legend

ben@benjamin said...

tembak laaa...

Anonymous said...

salam..
menarik..
kalau Anwar mahu berjumpa Najib,setiausaha2 Najib yang ramai tu takkan tak boleh bagi buah fikiran macam yang TUN M pernah buat tu..

Anonymous said...

Tak tahan! Siap ade dialog lagi.. HEBAT!

Anonymous said...

Jgn terlalu percaya dan tabsub dgn faizal ini,jika beliau tahu segalanya,lebih baik pihak berkuasa menahan dan siasat beliau.

Anonymous said...

Dongeng UMNO bontot yang dah meroyan sana sini cari talian hayat!!!!!

Shah Qamary said...

syabas rbf. kita mmg patut counter balik fitnah yg bloggers pakatan gemar buat. br counter skit dh ade comment melatah. inilah resam pakatan.

buat anon 9.25, kalau xleh prcaya pd rbf, nk prcaya pd siapa? xkan nk percaya pd org yg xde nama mcm anon. teruskanlah korang bersujud di kaki anwar tu.

kalau takut berhadapan dengan kebenaran, jangan berani baca blog rbf!

Anonymous said...

cerita dongeng rakyat dari faisal






alfad35 kota damansara

R.K said...

salam rbf.

menarik. tapi segala detail pun masih belum komfem,bukan?
lim kok wing setup? wah. takde keje lain da ke die. haha~

tp logik akal juga, najib tiada sebab pun nak minta apa-apa dekat anwar..
^.^

Anonymous said...

buat Shah qamary... kalo x pecaye pd rbf nk pecaye pd siapa??? anda menganuti agama apa?? sye rse anda sepatotnye pecaye padaNya.. lg sa2 spe sroh korg sujud kaki anwar?? x suroh pon kot... abis 2 ko nk sujud kt kaki rbf nie?? selagi anda tiada bukti yg mengatakan adanya pertemuan tersebut selagi itu anda tergolong dlm golongan memfitnah... its not saying dat sye memihak pada mane2 blah pihak.. tp bnde nie pk logik la dan bleh ke dtrime akal without any proof?? u should noe the answer...

Anonymous said...

sebenarnya aku susah nak percaya yg mana satu betul sbb setiap org akan cuba untuk membenarkan diri sendiri dan x mahu buka pekung di dada.

tetapi slowly aku tengok anwar terperangkap dalam permainan politiknya sendiri. perkara paling penting yg anwar tidak lakukan ialah berrsumpah dengan al-quran berkaitan tuduhan liwat dgn saiful. sbg org islam, kita sedar, kerja gila utk kita bersumpah supaya allah laknat diri dan keturunan dan aku pasti - anwar sedar hal ini dan sebab itu dia membuat pelbagai helah. pada aku, berani kerana benar....

anwar, cukup2 lah....