Monday, September 7, 2009

NIZAR KAU LIHAT NI !!! APA MAKSUD KARTUN INI

Hanya sembilan patah perkataan sahaja yang keluar daripada mulut kartun Senyum Kambing ini. Tapi ianya membawa seribu satu makna dan impak yang cukup besar. Awang Selamat lebih mengetahui segalanya. Sebarang berita panas akan sampai ke telinga beliau dulu. Sama-sama kita tunggu maksud kartun ini.

Berita tambahan: Mengikut pembekal-pembekal alatulis dan peniaga-peniaga alatulis di seluruh Selangor hari ini mengatakan jualan mesin paper shredder (mesin pemusnah kertas) meningkat berkali-kali ganda hari ini. Apakah maknanya ???

Komen anda dialu-alukan !!!


12 comments:

Anonymous said...

khalid tgh ligan buang bokti. hahaha....

sure mlm ni dia overtimeeee....

din

Media Cyber said...

Pakatan Rakyat Selangor semakin dilanda krisis. Kerajaan negeri yang belum lagi akhil baligh kini sudah ditimpa pelbagai masalah dari segi displin pemimpin. Katakan gambar bogel tersebar di arena siber, sudah pasti nama Elizabeth Wong atau nama manjanya Eli diungkapkan. Sudahlah didapati bersalah, tetapi tiada satu pun tindakan tatatertib dikenakan kepadanya. Pakatan Rakyat seolah-olah membela dan menggalakkan pemimpinnya membuat maksiat tanpa perlu risau & bimbang dikenakan tindakan tatatertib sedangkan jika di zaman persekolahan pabila seseorang pelajar ditangkap berkhalwat dengan pelajar perempuan, sudah tentu kedua-duanya dibuang sekolah. Tetapi di dalam Pakatan Rakyat, segala kesilapan disimpan dan disorokkan oleh pihak mereka. Orang disekeliling kita mengklasifikasikan kerajaan Selangor sebagai kerajaan yang jijik dan penuh dengan dosa & maksiat.

Kes kuil seksyen 19 dipindahkan ke seksyen 23 telah menimbulkan perasaan marah dan benci rakyat Selangor kepada kerajaan negeri yang hanya ikut sesuka hati bapak tiri mereka meletakkan kuil itu di seksyen 23 tanpa berbincang terlebih dahulu dengan penduduk setempat. Rodziah fikir tanah itu tanah hak milik dia? Rodziah mempergunakan Khalid untuk meluluskan lokasi baru tersebut demi kepentingan politiknya sendiri tanpa peka terhadap sensitiviti penduduk-penduduk di seksyen 23 majoritinya melayu Islam. Terkutuknya perbuatan Rodziah yang sanggup melaga-lagakan bangsa sendiri. Memang padan muka Rodziah & Khalid kena boo di dialog yang hangat-hangat tahi ayam pakatan rakyat.

Berita yang tepat dan pasti, 3 ADUN dari pakatan rakyat Selangor akan menarik diri dari pakatan yang tidak rasional dan tidak matang itu dalam beberapa hari lagi. Ketiga-tiga adun itu akan diikuti oleh adun-adun lain yang sudah tidak percaya dan yakin pada pimpinan Khalid yang langsung tidak layak menjadi Menteri Besar Selangor.

"Khalid tidak mampu menangani isu-isu yang berlaku, selaku menteri besar, dia seharusnya peka dengan kemahuan rakyat tetapi dia gagal dan kami hilang kepercayaan kepada dia. Sedikit masa lagi kami akan umumkan kepada pihak media kami akan keluar dari Pakatan Rakyat dan menyokong pucuk pimpinan Dato Seri Najib Tun Razak dan Barisan Nasional" kata ADUN yang bakal meninggalkan Pakatan Rakyat itu.

Solat raya tahun ini, Agong akan ditemani oleh Menteri Besar baru Selangor. Bakal Menteri Besar kita akan ketahui sedikit masa lagi. Yang pasti Khalid dan konco-konconya akan diarahkan berundur oleh Sultan Selangor.

Anonymous said...

Tak payah nak berangan la,puak-puak pencacai macam korang ni memang jenis penjilat bontot yang tak pernah reti bahse.

Manusia laknat macam korang nih tak pernah kenal dosa pahala.

itulah akibat mabuk kuasa,bila hilang kuasa mula gila babi tak reti bahse.

Jangan harap nak tawan selangor,rakyat dah muak dengan helah jahat dan keji bn.

The Hobbit Frodo said...

heii anon ko keji x hengat. mata buta ker apa?? gooo bro!!! yay cant wait. selangor merdeka!!!!!!!

Anonymous said...

kena cerai talak tiga..gila talak la korang ni..ha a a a..kena cari cina buta nak dpt kembali selangor negeri ku yg permai tp huru hara sebab kepala lembu yg korang bawak atas nama menjaga kepentingan org melayu..alasan lapuk la skrg ni..cikgu aku mengajar aku erti hidup hormat menghormati antara kaum terutama bab agama..korang ni tak ada nilai2 murni yg menjadi teras kepada pembangunan negara dan ummah..harioss

Anonymous said...

mmg PR paling betol kt dunia ni pn..ade parti anti islam kn..hahaha..lu pikir la bai..asl islam dijadikan anak agkat lak kt malaysia ni oleh PR?..

Anonymous said...

r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!r.b.f babi gila samala dgn mak ko2!!!

Anonymous said...

Tak payah nak berangan la,puak-puak pencacai macam korang ni memang jenis penjilat bontot yang tak pernah reti bahse.

Manusia laknat macam korang nih tak pernah kenal dosa pahala.

itulah akibat mabuk kuasa,bila hilang kuasa mula gila babi tak reti bahse.

Jangan harap nak tawan selangor,rakyat dah muak dengan helah jahat dan keji Kalid/Roziah

Anonymous said...

Tahun ini diMasjid kami begitu sunyi. Sekadar setengah saf!

Puluhan tahun penduduk begitu memeriahkan bulan Ramadhan, berbuka dan bertarawikh beramai2.

More' tiap malam disumbang dengan begitu erat, kumpulan jiran masak berkawah dirumah, pekedai2, individu2, satunya masa bagi kami merapatkan silatulrahim antara penduduk.

SEDIH.. DENGAN SEKELIP MASA.. suasana bertukar SUNYI.. Masjid telah diambil alih oleh mereka yang bersubahat dengan budaya FREE SEX, PELACURAN, ARAK, dan telah diberi TARAF AHLI NERAKA? BIADAP..

Siapa berani nak bercampur mereka ini!

Bota

House PK said...

ANON 11.56, ITU AYAT SKEMA PENCACAI PAKATAN HARAM, SAMADA KAT BLOG AKU KE ATAU BLOG KAWAN-KAWAN AKU BANYAK KOMEN DANGKAL PENGKHIANAT MACAM KAU NI...

NAMU AKU TAK MARAH SEBAB AKU TAU RAKYAT DAH SEMAKIN NAMPAK AKAN KEBANGSATAN PAKATAN HARAM! DAN KINI KINI SELANGOR AKAN BEBAS DARI CENGKAMAN PAKATAN HARAM!

Media Cyber said...

tak habis2 dengan pencacai2... anon2 semua tu pencacai bontot anwar ibrahim .. pengecut!!

Anonymous said...

Sehati sejiwa dulu manifesto PKR/DAP/PAS, baru ler boleh sehati sejiwa. Ini

DAP kaki Pelacur/Arak
PAS guarantee Ahli Syurga
PKR kaki Free Sex

Khalid tergagap melelong, itu pun suka, yang ini pun suka.. kepala duk berbuih macam mana nak lencong takyah bayar hutang RM61m!!

Rakyat Selangor, pening lalat selama mereka jadi pemimpin!

Bota