Tuesday, November 10, 2009

AMK SELANGOR ANJING MENYALAK BUKIT

Wuk..wuk...wuk....anjing menyalak bukit

Sebagaimana yang diketahui, semalam sekumpulan anak-anak muda gay yang menggelarkan diri mereka Angkatan Muda Keadilan Selangor (AMK) mengadakan demonstrasi di Bangunan DUN Selangor bagi menuntut Adun Pelabuhan Klang,Badrul Hisham meletak jawatan sebagai Adun kerana tindakan beliau keluar dari PKR baru-baru ini.

Demontrasi diketuai oleh Ketua AMK Selangor yang bernama Khairul Anwar. Beliau lebih dikenali dengan nama timang-timangan , Jonah. Mengikut cerita daripada ahli keluarga beliau semasa kecil emak beliau menukar nama panggilan beliau daripada Khairul kepada Jonah kerana beliau kerap menangis dan kencing malam. Setelah ibu beliau berjumpa bomoh kampung, maka bomoh meminta emak beliau memanggil dengan panggillan nama Jonah. Selepas tukar nama beliau tidak lagi menangis dan kencing malam sehingga sekarang.
Inilah dia Ketua AMK rampasan kuasa Selangor. Khairul Anwar @ Jonah
(berdiri di tengah,memegang kertas di tangan)

Tetapi sekarang ini pula apabila tidak kencing malam, beliau 'mengencing' pula rakan-rakan beliau dalam PKR. Habis rakan-rakan dikencingnya,janji nak bagi projek itu,projek ini,tapi habuk pun tarak. Termasuklah Ketua AMK Pusat,Shamsul Iskandar yang dikencing olehnya. Itu pasal lah Shamsul terkencing dalam seluar tempohari(rujuk di sini). Nampaknya dalam pemuda PKR memang terkenal dengan sifat kencing mengencing.

Berbalik kepada demontrasi semalam. Tindakan mereka tidak ubah seperti anjing menyalak bukit. Tindakan mereka itu sedikit pun tidak menggetarkan Badrul. Malah makin menguatkan semangat Badrul untuk terus menyertai persidangan Dun. Yang malunya mereka sendiri kerana ditempelak oleh Speaker Dun Selangor,iaitu Maharaja Teng (rujuk di sini).
Badrul rilek dalam dewan dengan kerusi yang selesa dan penghawa dingin yang nyaman. Tapi mereka diluar berpeluh-peluh,meraung-raung bagai anjing menyalak bukit. Akhirnya 'dihentam' pula oleh Maharaja Teng. Malang sungguh nasib Jonah. Hajat nak menjadi YB tidak kesampaian.

Alangkah baik mereka membuat demontrasi begitu di waktu Khalid meminggirkan Badrul sewaktu dalam PKR. Ke mana menghilang semua wajah-wajah anjing yang menyalak bukit di masa itu. Bila orang dah keluar baru nak tunjuk lagak hero. Semuanya kerana nak bodek Khalid dan Anwar Ibrahim. Nak tunjukk mereka lah kononnya jaguh. Podahhhh chit....

Untuk pengetahuan pembaca sekalian,demontrasi yang diadakan semalam adalah untuk memenuhi agenda peribadi Jonah. Beliau telah memasang impian untuk bertanding di Dun Pelabuhan Klang sekiranya Badrul mengosongkannya. Itulah matlamat beliau semalam. Si Jonah walaupun berbadan seperti kubing,tapi bercita-cita tinggi. Dalam p/raya umum 2008 beliau bertanding melawan Datuk Seri Najib di Pekan. Tapi 'dibungkus' hidup-hidup saja oleh BN Pekan. Beliau amat-amat kecewa kerana tidak bertanding di Selangor pada masa itu. Itu sebab dia berusaha untuk bertanding sekarang.

Tindakan dia mengadakan demonstrasi semalam tidak mendapat sambutan daripada Ketua-ketua AMK bahagian-bahagian di Selangor. Ini kerana mereka telah tahu itu semua agenda peribadi Jonah. Daripada 22 bahagian AMK di Selangor,hanya 6 sahaja yang datang memberi sokongan kepada dia semalam. Itu pun pencacai-pencacai dia sahaja.

Untuk pengetahuan anda semua juga,si Jonah ini tidak memegang jawatan Ketua AMK Selangor pada p/raya umum 2008. Pada masa itu jawatan berkenaan dipegang oleh saudara Halimey Abu Bakar. Selepas pru 2008 beliau dengan bantuan Shamsul Iskandar telah melakukan rampasan kuasa terhadap saudara Halimey. Sehingga berlaku pergaduhan dalam mesyuarat. Shamsul memberi sokongan kepada dia kerana dia telah berjanji akan menolong Shamsul mendapat peluang-peluang projek di Selangor sekiranya dia dilantik sebagai Ketua AMK.

Saudara Halimey Abu Bakar. Orang yang menjadi mangsa rampasan kuasa oleh Jonah dan Shamsul Iskandar

Akhirnya saudara Halimi mengaku kalah kerana tidak mahu kekecohan berpanjangan ,dan akhirnya beliau mengundurkan diri. Sebaik sahaja menjawat jawatan Ketua AMK Selangor ,perkara pertama yang dilakukan Jonah ialah melobi jawatan ahli majlis MBSA dan beberapa jawatan di agensi kerajaan negeri. Katanya aku Ketua AMK negeri ,jadi Khalid mesti lantik aku.

Takdir Allah maha kaya,dia mampu merancang,Allah jua yang menentukannya. Orang yang busuk hati kebiasaannya tidak mendapat rahmat daripada Allah. Jonah tidak dilantik sebagai ahli majlis di MBSA tetapi ditawarkan sebagai ahli majlis di Kuala Langat (Banting),manakala Halimey yang hilang jawatan kerana dirampas oleh Jonah telah dilantik sebagai ahli Majlis MBPJ sehingga sekarang. Jonah dan Shamsul Iskandar amat kecewa dengan Khalid Ibrahim. Lantas Shamsul menghantar satu sms kepada Khalid Ibrahim yang berbunyi "Jonah tolak tawaran ahli majlis Kuala Langat. Satu penghinaan bila melantik seorang ketua pemuda negeri sebagai ahli majlis di luar bandar"

Kenapa mereka tolak jawatan berkenaan. Tak lain tak bukan kerana di Banting apa yang boleh diharap untuk masyukkkk. Jika di Shah Alam peluang masyukkkk cerah dan lumayan.

Itulah serba sedikit kali ini kisah siapa dia dalang demontrasi di Bangunan Dun Selangor semalam. Banyak lagi akan menyusul selepas ini termasuk kisah beliau buruk-burukan MB Selangor kepada orang-orang Umno,kisah beliau kecewa kerana tidak dapat projek dan kisah hubungan beliau dengan ####.
Hati-hati Nik Nazmi,nanti terkena virus anjing gila. Gila nak jadi calon dan YB

Sampul mengandungi memorandum diserah kepada pembantu Maharaja Teng. Tetapi Maharaja Teng menolak sampul tersebut kerana bimbang virus anjing gila akan berjangkit kepadanya. Jonah ditengah-tengah.

3 comments:

perawangan said...

rbf,

aku kenal sgt dgn si khairul tu, dia classmate aku dulu, org melaka dia ni.
semua yg kerajaan buat adalah salah dan apa saja yg kena pada anwar adalah konspirasi.
klu mcm dia ni nak jadi pemimpin tak payah le, aku kenal sgt dia ni.
MARA buang duit je tanggung budak mcm ni.

p/s : kau cuba tanya dia loan MARA dah hbs bayar blm

butebesi said...

muka macam kambing, lembu kera giLA pun ada hati nak jd pemimpin...
dey bdk gila.... (mesti dia baca blog ni) PEGI MAMPUS LA.... BAIK KO JAGA PUNGGUNG ANWAR , MANA TAU ANWAR SUH KO JD TPM MALAYSIA BILA DIA JADI PM TAK TAU LA KAANNNN???? HEHEHE

Anonymous said...

ko kalau nak fitnah pun agak2la....nak tergelak aku bace...laen kali tlg kemukakan bukti saintifik. ini main tibai jer...