Sunday, January 10, 2010

MALAYSIAKINI MAKIN MELAMPAU

Klik pada imej untuk melihat dengan jelas

Nampaknya malaysiakini makin melampau. Kita tidak boleh biarkan lagi. Kita sudah lama bersabar lagi . Semakin hari semakin melampau. Kerajaan harus bertindak segera. Jangan asyik beri amaran lagi. Jika kerajaan tidak mahu bertindak,biar rakyat yang bertindak sendiri.

Ayuh kita semua buat laporan polis seluruh negara. Semalam Perkasa telah pun membuat laporan polis seperti dibawah. Kita tidak boleh tunggu dan lihat lagi. Tindakan segera harus diambil. Malaysiakini memang celaka besar dan penjahat taraf barua. Mereka sengaja memilih jalan untuk mencetuskan huru-hara, kemudian mereka kata Umno yang buat.



KUALA LUMPUR 7 Jan. – Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini membuat laporan polis terhadap portal berita Malaysiakini kerana menyiarkan komen pembaca yang boleh mencetuskan kemarahan masyarakat Islam.


Komen pembaca yang dikenali Ablastine itu disiarkan kelmarin di bawah berita bertajuk Kumpulan merancang membantah penggunaan kalimah Allah.

Dalam reaksi berbahasa Inggeris itu pembaca berkenaan menyatakan, ”Jika bukan Muslim dilarang untuk menggunakan perkataan Allah, saya menganggap perkataan itu boleh digolongkan sebagai F**K, bangsat, anak luar nikah, lubang d***r dan lain-lain.

”Tidak boleh dinyatakan melainkan anda adalah penulis Muslim. Kita akan menjadi lebih buruk daripada pihak Taliban. Moga tuhan membantu kita.”

Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali berkata, komen pembaca tersebut mengandungi perkataan-perkataan sensitif menghina kesucian agama Islam.

“Tindakan pengendali portal berita terbabit menyiarkan komen pembaca berkenaan umpama mencurah minyak ke dalam api dan tidak bertanggungjawab.

“Malaysiakini tidak wajar menyiarkan komen seperti ini demi mengelakkan suasana yang sudah tegang menjadi tidak terkawal,” katanya selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini hari ini.

Turut hadir Pengerusi Perkasa Negeri Perak, Ahmad Zaini Ismail dan beberapa ahli Perkasa.

Syed Hassan berkata, beliau membuat laporan itu supaya pihak berkuasa mengambil tindakan undang-undang di bawah Akta Hasutan terhadap portal berita tersebut termasuk pemberi komen terbabit.

“Setiap pemberi komen di Malaysiakini perlu melanggan, maka pada pendapat saya amat mudah untuk mengetahui identiti individu berkenaan,” katanya.






8 comments:

Anonymous said...

salam bro RBF,
saya sedih kerana ade pihak yg belum apa2 lagi sudah melabelkan org Islam yg puncanya berlaku kejadian BOM digereja2 smlm.. jika pihak itu org yg bukan Islam sudah tentu mereka akn buat sedemikian tapi malangnya pihak yg saya katakan adalah dari mulut org2 Islam sendiri.. jika betul kejadian BOM itu adalah dilakukan oleh org Islam saya percaya kesan yg bukan la seperti itu..

saya harap bro RBF sedar bahawa ini adalah permainan si bekas banduan yg kemaruk nk sgt jadi PM.. jika Bro sedar setiap kali tibanya sebutan kes liwatnya ada sahaja benda2 yg berlaku..
percayalah selepas nie akn adenya lagi isu2 besar akn timbul.. percaya la..

lihat Bro, org islam sendiri sanggup busukkan Islam demi kepentingan dirinya sendiri.. tapi berapa banyak org sedar dan dpt lihat permainan2 nie? saya harap bro akn dpt sentiasa keluarkan setiap masa tentang perkara yg dimainkan oleh si bekas banduan itu.. bro, segala dalang2 isu kalimah Allah nie telah saya tau.. dan harap bro pun tau siapakah org itu.. bro, jgn kita lepas kan si bangsat2 nie bro.. mari kita istiharkan perang habis habisan terhadap bangsat2 nie..


demi Agama, Bangsa, dan Tanah air.

Jeffry said...

MK PORTAL KURANG HAJAR!!. LIDAH RASMI AL JUBURI DH NAIK TOCANG!. MMG PATUT DI AMIK TINDAKAN!!..HARKK PTUIHHH!!

Ablastine said...

UMNO memang celaka!...

eeza said...

Dtk Hisham! MASA UTK OPS LALANG KE2. Jgn tunggu sampai masalah dah tak terkawal.

ICE.

Anonymous said...

UMNO memang celaka sebab terima kaum pendatang macam ko jd rakyat malaysia

Anonymous said...

Itu Gan mmg patut kene gun. UMNO harus terus subur bersama Rakyat yang mengharapkan keamanan. Tidak ada parti lain yg boleh berbuat demikian.

Anonymous said...

hisham..bila lagi nak guna ISA??..menteri penakut..takde telur ke? nyorok belakang najib jek

kalau takat amaran..paklah flip flop pun leh bagi..

Anonymous said...

To Ablastine,

PR mmg celaka..kemaruk kuasa sampai sanggup menghancurkan keamanan Malaysia ni...bekas banduan p'jubur mmg celaka...