Thursday, January 7, 2010

NIZAR KEMALANGAN ! MEMANDU DALAM KEADAAN MABUK

Seorang lelaki kacukan melayu dan cina yang bernama Nizar Jamaludin terlibat dalam satu kemalangan jalan raya di depan Bangunan Umno Perak pada pagi ini. Tahap kecederaannya tidak dapat dipastikan setakat ini.

Beliau sedang memandu sebuah kereta toyota camry dipercayai dalam keadaan mabuk. Bagaimana kemalangan boleh berlaku tidak dapat dipastikan lagi. Tetapi yang pasti beliau dalam keadaan mabuk.

Samada semasa kemalangan beliau berkot dan bertali juga belum dapat dipastikan lagi. Yang pasti beliau mabuk.

Dulu beliau bukan seorang yang mabuk, tetapi selepas Febuary 2009 beliau mula mabuk kerana kecewa dan sering dihasut oleh Ngeh dan Nga.

Sebab itu polis selalu pesan kalau mabuk jangan memandu. Ini bukannya saya fitnah. Sudah banyak kali saya lihat dia mabuk. Saya ada bukti.

Dari rumah sendiri
Menuju ibu negeri
Memandu sendiri
Menaiki Camry
Penuh dengan memori
Sedang syok sendiri
Berangan nak jatuhkan Zambry
Kemalangan depan Umno negeri
Tak teruk dan ngeri
Selepas ini buat pulut kuning berseri-seri
Minta diselamtakan diri

Perhatian: Mabuk yang saya maksudkan diatas adalah mabuk kuasa.

19 comments:

Anonymous said...

Innalillah..

Ipoh Marley said...

HAHAHAHAHA!!! TP DGR CITE CERMIN MATA DIA PECAH..

matrengganu said...

Begitu baik sekali gurindam/sajak yang anda LAKARKAN.

Ingatkan dia mabuk kerana TAKE BEER !
Rupa2 nya mabuk kuasa !!

Anonymous said...

berkekeh-kekeh aku tahan ketawa dalam ofis nie baca puisi indah itu..

hanizam said...

kah..kah...kah...lawaklah bro...
mabuk tu aku setuju sangat...mabuk kuasa..macam kena carai talak 3 da....tu yang kemaruk, meroyan semacam je tu...kena Ngeh & Nga bagi BEER, mabuk sambil mulut ternganga le....

nasib kolah nizar OOOiiii...kot tuhan tu nak tunjuk, doa Nik Ajis PECAH PERUT dah terbalik kena pada Orang ahli syurga express....tu belum lagi terkena pada yang sokong ISU panas ketika ini...

bertaubatlah sebelum terlambat...nanti takut jatuh taraf KUFUR...

Jeffry said...

KEHKEHKEHKEH BEST2 PANTUN LU BRO!!..APE PUN NI SEME BERKAT 'DOA' PAK AJIS JUGAK. DOA ORG SYUMUL!! HUHUHU

Anonymous said...

kah kah kah...celako celako celako...tak dapat nak elak kereta terbalik bak kura-kura. Ada pakai tali pinggang belakang tak?

Apa pun harap tak de le kena amnesia atau lupa ingatan. Nanti kecoh satu Malaya pulak mencari. Semoga cepat sembuh ye...

Anonymous said...

celako...celako...celako..

teropong said...

Bala demi bala Allah turunkan kpd PAS kerana durjana, munafiq dan hipokrit mereka terhadap agama Islam yg kita junjung tinggi ini.

1MONGOLIA said...

Selaras dengan konsep gagasan yang paling top masakini iaitu gagasan 1Malaya, warganegara 1Malaya dipelawa menyertai Peraduan Mencari Enjit Jet Tersembunyi.
Tempoh peraduan mencari enjit jet tersembunyi ini ialah selama 4 tahun.Lagi lama lagi baguih.Makan tahun pun takpa.Biaq berjanggut asal sangkut.

Warganegara yang ada hati untuk menyertai peraduan ini mestilah pegawai berpangkat rendah ataupun macai bagi sektor swasta.Pegawai peringkat atasan dan golongan bangsatwan adalah tidak dilayan.

Semua peserta diberi klue tempat enjit jet tersebut disembunyikan oleh pihak penganjur iaitu sekitar pesisir pantai Uruguay ataupun di sebuah kampung sekitar padang ragut alfalfa di Argentina.

Hadiah utama merupakan sekilo gula keluaran Januari 2010.


Rebutlah peluang keemasan in

Jf said...

elok mampus jer ko ni nizar !!!

Anonymous said...

ALLAH bayar cash... heheheheheh

Frodo Baggins said...

gurindam jiwa ..


>>_______<<

mat saga said...

tu la dia akibatnya apabila menderhaka kepada rakyat dan Sultan....

kena pulak depan bangunan umno... mesti orang pas kata najib yang pasang bom tepi jalan... muahahaha... tapi sebenarnya "doa pecah perut" nick ajis yang dah menjadi... nasib baik tak pecah perut kau nizar...

lu pikir la sendiri nizar oooiii...

Daulat Tuanku..!
Daulat Tuanku..!
Daulat Tuanku..!

Ezo said...

assalamualaikum saudara blogger seperjuangan...

saya sokong UMNO...

Saya bukan PEMBANGKANG....

Saya graduan AL AZHAR....

Sedang sambung MA di Mesir....

Saya agak terkejut dengan cerita "MABUK" yang saudara paparkan.Namun,dalam ISLAM,menuduh saudaranya MABUK adalah amat berat saudara.

Sebab MABUK itu saudara tak nyatakan..Lain sekali bunyinya..barangkali,anda maksudkan "MABUK KUASA".Kalau itu saya setujulah....

Jangan ada yang salah faham,maksud MABUK tersebut MABUK TUUUUUUUUUUTTTT...sudah...

Ayat saudara terlampau umum...Harap tidak terjerumus dalam jenayah FITNAH yang Allah S.W.T nyatakan bahawa "FITNAH ITU LEBIH DAHSYAT DARI MEMBUNUH".

Tegurun membina buat saudara seperjuangan....

Salam satu Malaysia........

WAssalam

HIDUP UMNO!!!

Anonymous said...

nizar celako, memang celako nizar.. sebenarnya nizar dok berangan masa lalu di bangunan umno tu, masa tu nizar berangan " kalau aku sokong UMNO lepas ni, konform aku jadi MB semula. Lepas tu aku lompat la balik, biar padan muka sultan, najib semua ha ha ha ha ha ha ..crashhhhhhhhhhhh erkkkkkkkkkkkk kebabommmmmmmmmmmm dushummmmmmmmm dush uhhhhhhhhhhh Allah,,,,,,,,,, take beerrrrrrrrrr babiiiiiiiiiiiiiiii

add

Anonymous said...

To whom it may concern,nak komen jgnlah smpai merosakkan aqidah..jahil/jumud sekiranya takbir = take beer..kn kena laknat plak nnti..harap maklum.

madbi said...

orang mabuk kuasa, sembahyangnya masih sah... tapi kalau orang gila kuasa segala perbuatannya dah x boleh dihukum. orang gila mana boleh dikira orang, dalam istilah popularnya "ada lesen"!! macam pemimpin gerombolan.

madbi said...

ezo, mengaku graduan azhar ... tu la duduk dalam amno, mengaji x habis, macam baca n3 ni jugak x habis!! agaknya Allah tutup mata dan hati pasal bersama amno.... kan kat bawah n3 tu lu punya geng dah tuliskan mabuk kuasa. lu x nampak ka? agaknya kalau tulis mabuk puki baru nampak kot.