Tuesday, April 13, 2010

LAGI P/RAYA KECIL BAKAL MENDATANG

GAMBAR SEKADAR HIASAN- DIPETIK DARI GOOGLE IMAGES


Hari ini kita guna password baru pula iaitu : ky jelly



Saya rasa semua orang telah membaca tulisan saudara kickdefella berkenaan dengan seorang Adun Kelantan yang berhutang cukai pendapatan dengan LHDN hampir Sejuta Ringgit.

Sepertimana mana yang dilaporkan oleh kickdefella, Adun tersebut telah memohon supaya pembayaran cukai pendapatannya yang tertunggak itu dilangsaikan oleh Perhubungan PAS Kelantan menerusi pemberian konsesi balak atau projek yang boleh ditolak kepada mana-mana pelabur untuk mendapatkan jumlah yang setimpal. Jumlah hutangnya lebih RM781,000.00.

Jika beliau gagal membayarnya, maka beliau akan diistihar muflis. Bila muflis maka jawatan beliau sebagai Adun akan gugur dengan sendirinya. Bila gugur maka kosonglah kerusi Dun berkenaan. Bila Kosong kena buat p.raya. Bila buat p.raya BN menanggggg. Kalaulah ada p.raya. Tempoh untuk kita berpesta p.raya kecil hanya tinggal lebih kurang setahun sahaja lagi. Selepas daripada tempoh itu, tiada lagi p.raya kecil.

Tetapi hati kecil saya yakin yang Pas akan berusaha untuk bayar hutang Adun berkenaan untuk mengelakkan kerusi berkenaan kosong.

Cuba anda bayangkan, jika seseorang yang berpendapatan RM 200,00.00 hingga 250,000.00 setahun , setelah ditolak itu, ini, bla..bla..bla... maka dia kena bayar cukai pendapatan lebih kurang RM 3000.00 setahun. (Anggaran saya. Jika saya salah tolong betulkan saya)

Tetapi setelah melihat kepada hutang Adun berkenaan dengan LHDN, saya pun tak tahu berapa banyak duit yang dia ada. Saya cuba untuk mengira, tetapi tidak dapat kerana kalkulator saya tak cukup ruang untuk masuk nombor 0000000. Jika anda ada kalkulator yang lebih besar, saya nak minta tolong anda semua kira dan beritahu saya.

Jika ada juga rakan-rakan kita yang fasih dalam bab mengira cukai pendapatan minta tolong kira dan beritahu saya kemudian saya akan siarkan di blog ini. Kita tidak boleh simpan-simpan lagi pasal kemungkaran pemimpin-pemimpin Pas. Sudah sampai masanya untuk kita menyerang. Asyik mereka sahaja yang menyerang kita bertubi-tubi , mana boleh kita asyik bertahan sahaja.

Mana dia dapat duit sebanyak itu ? Jadi wakil rakyat baru masuk penggal kedua. Kalau berniaga apa yang berniaga ? Tolong jelaskan kepada rakyat. Saya berharap agar badut sarkas Pas iaitu Mahfuz Omar agar mendesak satu suruhanraya diraja ditubuhkan untuk menyiasat dari mana Adun berkenaan mendapat duit sebanyak itu. Memang sudah menjadi minat Mahfuz daripada dulu lagi mendesak ditubuhkan suruhanjaya diraja bila ada sesuatu isu walaupun isu kucing mampus dilanggar kereta.

Seperti yang saya kata sebelum ini, dari emak saya bergigi susu hingga sekarang emak saya sudah bergigi palsu, Pas tidak pernah putus-putus memfitnah Umno dan menuduh Umno rasuah. Sekarang siapa pula yang tahi rasuah dan salah guna kuasa ?

Ingat ! Pemimpin Pas bukan maksum, mereka juga adalah binatang politik. Islam yang diperjuangkan hanya topeng untuk mengaut keuntungan duniawi. Yang bodoh adalah penyokong yang menyokong membabi buta. Padan muka...kononnya Islam..Islam...Islam...kepala otak kamu.

Tuan-tuan dan puan-puan sebelum tulis dan tinggal komen jangan lupa password : ky jelly.
Arahan saya kepada RBF, komen tanpa password jangan siarkan.

5 comments:

Pemerhati said...

PAS akan gunakan duit rakyat utk membayar tunggakan cukai ADUN ini. Apa lagi, mana polis? mana SPRM? Turunkan anggota yg bukan penyokong PAS utk menyiasat. Kalau tidak, hampaslah jawabnya. Habuk pun tak ada spt yg telah berlaku dgn penyisatan SPRM baru2 ini thdp TGNA dan Ariffahmi.

Anonymous said...

mane ade gaji RM200k setahun cukai pendapatan dia RM3k?

lebih dari tu..gaji aku yg RM80k setahun ni pun dekat RM8k, tax aje..

so kau wat matematik ko balik..

simple calculation, 20% gaji tahunan..tolak zakat etc..

RM750k? perghh..ni RM10juta kot pendpatan adun ni..?

hahahah

Anonymous said...

KY JELLY...AW..TAK BAIK YU..AW..UUGH...
BEST BANG....BANG MANA TU ?

BANAG MANA LAGI KALAU BUKAN BANG NUAR AL-JUBE-JUBE WAL - SONDOL

KAH...KAH....KAH....HEHEHEHEHE...

KKKKKKKKK YYYYYYYYYY JELLYYYYYY

ruang bicara faisal said...

password : ky jelly

terima kasih kpd anon no 2.

itu pasal saya minta bantuan pembaca dan kita bincangkan bersama disini.

hanizam said...

ky jelly...

kalau ADUN BN kena macam tu, dalam kempen kat PRK HS mau jadi antara bahan kempen...

nilah juak-juak PAS, dahle sesat...