Saturday, May 1, 2010

JANGAN BUNUH NIK ABDUL AZIZ MB KELANTAN


Saya pun tak tahu samada perkara ini benar atau lakonan. Ada kawan-kawan kata ini adalah lawak terbaru daripada PAS. Sini

Mungkin juga lawak dan mungkin juga benar....

Yang membuatkan saya 'konpius' ialah siapakah yang nak dibunuh oleh Mohd Safuan Hilmi ? Nik Aziz yang mana satu ?

Jika nak diikutkan kepada keratan FB yang telah di print screen dan disiarkan oleh Topeng Perak di blog Perisik Rakyat, saya tak nampak Safuan Hilmi kata yang dia nak bunuh Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat , MB Kelantan merangkap Mursyidul Am PAS.

Yang dikata olehnya dalam FB seperti dibawah

“Belum lengkap lagi sebab seekor lagi barua tak mati iaitu Nik Aziz. Tunggu aku pi bunuh Nik Aziz dulu baru lengkap. Setan tu tak layak duduk kat muka bumi ni lagi”

“Senang bunuh orang. Tikam jer. Aku sanggup dihukum gantung jika aku dapat bunuh Nik Aziz al Dajal tu”…

Dipetik dari blog perisik rakyat

Nik Aziz mana yang dimaksudkan olehnya ? Kita pun tak tahu. Mungkin Nik Aziz yang dimaksudkan olehnya itu seorang zionis yang kebetulan namanya sama dengan MB Kelantan. Atau mungkin juga Nik Aziz itu orang yang cuba meliwatnya. Atau juga perompak yang merompak masuk rumahnya bernama Nik Aziz.

Lainlah jika Safuan Hilmi berkata seperti dibawah ini,

“Belum lengkap lagi sebab seekor lagi barua tak mati iaitu Nik Abdul Aziz MB Kelantan. Tunggu aku pi bunuh Nik Abdul Aziz MB Kelantan dulu baru lengkap. Setan tu tak layak duduk kat muka bumi ni lagi”

Tanpa usul periksa, seolah-olah terasa pedas memakan cili, tiba-tiba Pemuda PAS melompat pergi membuat laporan polis kononnya lelaki berkenaan hendak membunuh Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat , MB Kelantan. Di sini

Hello bro Nasaruddin Tantawi, jangan melompat tak tentu hala. Jangan nak perasan yang MB Kelantan seorang sahaja bernama Nik Aziz. Periksa betul-betul dulu. MB Kelantan bernama Nik Abdul Aziz , bukannya Nik Aziz. (Lihat perbezaanya di bahagian bawah) Sebab itu kawan-kawan saya kata ini adalah lawak terbaru daripada PAS. Jangan menyusahkan polis dengan perkara yang remeh temeh.

Jika sudah betul-betul sah yang Safuan Hilmi mengugut hendak membunuh Nik Abdul Aziz MB Kelantan , saya sendiri pun menyokong tindakan anda membuat laporan polis.

Saya pun tidak mahu Nik Abdul Aziz MB Kelantan mati dibunuh. Saya suka Tok Guru Nik Abdul Aziz, MB Kelantan dan kalau boleh saya nak minta dia lagi panjang umur dan lagi lama jadi MB Kelantan. Sesungguhnya dia membawa seribu satu rahmat kepada Umno dan BN.

Kepada Safuan Hilmi, jika benar Nik Aziz yang anda maksudkan ialah MB Kelantan, saya mohon anda batalkan hasrat anda. Saya tidak bersetuju. Kehilangan dia menyusahkan kerja Umno dan BN.

Lainlah jika Nik Aziz yang anda maksudkan itu Nik Aziz yang bukan MB Kelantan. Itu pun saya tidak setuju, jangan membunuh orang, nanti anda akan dijatuhi hukuman mati oleh mahkamah. Banyak lagi ada cara lain. Serahkan kepada undang-undang negara yang menentukan hukumannya. Jangan bertindak sendirian.

Perbezaan

Nama MB Kelantan tanpa gelaran : Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat

Nama MB Kelantan dengan gelaran : YAB Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat.

Nama yang digunakan dalam FB oleh Safuan Hilmi : Nik Aziz dan Nik Aziz Al Dajal


14 comments:

siti hajar said...

perkara remeh pon nak report polis!! ingat zaman aku kecik2 dulu...
eyh, diorang ni sekejap2 nak dakwa polis, ni nak mintak tolong polis lak? apa hal? mintak bantuan israel la!! polis tu barua; dia takkan tolong nyer...

anak bekas polis!

siti hajar said...

lagi satu, dia kan kebal+maksum+dijanjikan syurga+sifat2 mahmudah yg tak terlintas oleh akal manusia!! israel depan mata nak bunuh dia pon tak jadi bunuh sbb kebal sgt!!

Anonymous said...

blog bodoh

Ahmad Putra said...

hmm..aku selalu terfikir adakah blogger miskin upahan UMNO ni bodoh..

Dari artikel ko yang ni, memang SAH kau ni memang bodoh.

Anonymous said...

Nmpak sgt puak PAS ni ngaku TGNA ialah Nik Aziz Al Dajal

Anonymous said...

kah.. kah.. kah..
Hari paling kelakau...
PASberg buat laporan polis...
Polis..??? Kenapa polis..???
Depa kan ada Unit Anjing Pengesan sendiri. Kasi sendiri selesai laa...

kah.. kah.. kah..
Kasi lawak sikit..

Apa kita akan nampak bila PASberg buat laporan polis pasal N.Ajis "The Kelate Pope" A.K.A "Ulama Terompah" kena ugut bunuh..???

Nampak kelakar la....
Pasai depa kan anti PDRM...

JUSTICE 4 TOK BULU KETIAK...
JUSTICE 4 TEROMPAH...
JUS.. JUS.. JUS MATE 5.....
KAH.. KAH.. KAH..

Satu lagi..

Apa akan jadi bila N.Ajis "The Kelate Pope" masuk gereja pakai "TEROMPAH"..????

Jadi bising laaa.....
ketak.. ketuk.. ketak.. ketuk..

kah.. kah.. kah...

Anonymous said...

sokong rbf...

ntah2 dia sakit hati ngn kawan2 dia ke... yg bernama nik aziz... yg PUAK2 pas nk perasaan tu apasal... adoii...

mcm nik aziz tu 1 je kt dunia nie... belambak la nama nik aziz... pakcik sedara aku pun nama nik aziz... tp bukan ber'bin'kan nik mat la... tp bin nik asri...

hahaha...

Anonymous said...

hahaha good one! I like!

PASrael 4 ALL said...

Kah.. kah... kah... ini lawak Hari Pekerja peringkat antarabangsa la... pencacai N.ajis terlalu takut kononnya dia hendak dibunuh, la ni pun dah berkaki tiga, jentik sket pun dah blh tumbang, xyah nk tikam2 pun. Kah... kah... kah....

Mak Lampir kat selangor yang dulu kecoh ada org ugut nak rogol dia pun rileks je...... xde nafsu nak wat cmtu kat mak lampir tu, inikan pula nk bunuh kat N.ajis. takde paedah pun....... kah.. kah... kah.....

siti hajar said...

kalau ada pihak yg rasa blog ni blog bodoh, maksudnya ko pon bodoh, bodoh tahap dewa;dewa nik aziz!! ko gi baca sape suwoh?? N.AJIS eyh?? la, patot la, sama2 bodo!

raja putar ligat said...

apa nak heran nama nik aziz......member aku pegurus lembaga koko tu pun namanya sebijik...nik aziz bin nik mat..!

bagi kat rimau pun rimau tak ndak ...tulang je banyak..bukan ada daging pun!

Anonymous said...

JGN BUNUH NIK AJIS...MEMBAZIR TENAGA...MASA...DAN PELURU..

DIA BYK PENYAKIT TAK LAMA LAGI GOL LA TU...

Kulaan Niring said...

Saja depa nak buat gimik dan lari dari topic RM 4 Juta. Bila sy baca komen tersebut memang benar, Mohd Sapuan Hilmi tak tujukan kpd YAB Nik Abdul Aziz, Menteri Besar Kelantan. Pak sedara aku pun nama dia Nik Aziz, cuma tak ada dajjalla. Tak tau la dalam PAS ada Nik Aziz Dajjal atau Nik aziz syaitan... hee.heee, lawak sungguh puak PAS nie bila kena hijack ngan Kickdefella. Syeih, londeh lagi bro.

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

alahai
byk nye komen2 yg aku tgk mcm MELOMPAT bile sentuh isu UMNO-PAS ni.

masing2 nk tegakkan benang yg basah.aku bukan pro UMNO @ PAS.

tp bile tgk masing bertelagah mcm, sesama melayu, sama agama pulak tu, dok kutuk2 msing, aku rasa mcm korg ni becakap pakai kepala lutut.bckp mcm org xde agama.

sape la kite yg nk kutuk TG nik aziz yg mengimamkan solat 5 waktu setiap hari, baca khutbah setiap kali solat jumaat, dll..layak ke kite?

dan sape la kite yg nk becakap mcm pandai sgt kl bukan mcm PM yg dah byk sumbangkan idea2 bijak pandai dan usaha memajukan negara smpai Malaysia jd maju mcm sekarang?

masing2 sila la sedar diri..