Saturday, May 15, 2010

KEDAH : TELUR SUDAH DIHUJUNG TANDUK

Selepas saya menyiarkan berita tentang kejatuhan Kerajaan Pas di Kedah malam tadi ramai yang menghubungi saya. Telefon berbunyi dan panggilan menunggu tidak putus-putus.

Semuanya bertanyakan kesahihan berita yang saya siarkan. Jawapan saya mudah sahaja, apa yang saya tulis di blog saya itulah yang saya tahu. Tiada pusing-pusing atau dolak-dalik. Kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang. Nak percaya atau tidak terpulang kepada masing-masing.

Semasa saya menerima berita tersebut semasa saya sedang berada di pusat media prk Sibu. Bukan saya seorang sahaja yang menerima berita berkenaan, malah ramai juga wartawan yang turut menerimanya.

Ada wartawan memberitahu yang mereka menerima berita dari rakan-rakan mereka di KL telah diarahkan ke Alor Setar malam tadi.

Beberapa pemimpin-pemimpin BN kanan dari pusat yang ditemui di Sibu juga mengunci mulut mereka bila ditanya hal ini. Jika mulut sudah berkunci maka kita faham-faham sendiri sajalah. Sudah tentu ada perkara yang tersirat.

Paling tidak pun ada yang jawab 'telur sudah di hujung tanduk' 'wait and see' dan Insyaallah.

Manakala risikan yang saya jalankan sendiri dengan bantuan dari beberapa rakan, saya difahamkan bilangan adun sudah cukup untuk BN membentuk kerajaan di Kedah. Hanya masa yang akan menentukan. Mungkin esok, mungkin lusa atau mungkin minggu depan.

Di pihak PAS pula difahamkan sudah mula tersebar sms-sms yang meminta penyokong mereka mengadakan sembahyang hajat dan berdoa bagi menyelamatkan kerajaan PAS Kedah.

Pada pandangan saya pula saya merasakan belum sempat BN mengambil alih Kedah, MB Kedah akan membubarkan DUN bagi membolehkan p/raya negeri diadakan.

14 comments:

Esperalzi said...

Alhamdulillah! Doa aku agar PASkafir ditumbangkan dan dipupuksan Allah dari Bumi Muslim Malaysia akan dikabulkan Allah....

Setiap solat tak pernah aku berhenti minta Allah turun BALA dan TSUNAMI terhadap PASkafir kerana parti ini telah KAFIR dan memusuhi Allah dengan cara dia jual nama Allah pada Kristian dan cara sekongkolan ala Zionis yang dibuat dengan kafir harbi DAP..

Semoga PAS cepat MAMPOS!!! Lepas ni aku harap UMNO/BN ganyang PASkafir, PKRasuah dan DAPengganas di Penang dan Selangor..

Anonymous said...

Salam perjuangan,

Awat diorang kalut semacam nak bubar DUN pulak...tak gentlemen la bro...tgk kat britain, PM mereka berhenti dan berikan kepada opposition parti dengan senang je...tak perlu la nak undi2 lagi...byk duit habis...nanti PRU 13, kalu PAS rase dia kuat lagi, lawan dan kasi menang la...dah tak lama pun kalu tukar kerajaan..dan kalu nasib tak baik, PAS terus lenyap dari arena politik Malaysia..

Nik
Daejeon

Anonymous said...

sudah lama cerita we have the numbers rbf senyap menyepi,harap2 ni bkn lawak yg rbf buat mcm thn lepas

Anonymous said...

pahamlah sekarang, pas rosak krn berpakat dgn aljuburi

Anonymous said...

salam bro..
kalau pilihan raya semula dun kedah maybe ok..memang tak boleh elak
kalau nak tukar MB kepada calon Bn macam di Perak..mungkin tak ok..

Buat apa BN sibuk2 ambil negeri bermasalah dan nak bangkrap,pastu susah payah bangunkan semula,modal besar lagi dari kerajaan pusat..pru 13 belum tentu BN akan menang di kedah..

Ada baiknya BN tunggu pru 13..pegang kedah 2 tahun ibarat cuci taik orang je,belum tentu BN dapat tempat tu lepas dibersihkan..

Hj Markoko, said...

....orang Melayu/Islam wajib TOLAK PAS kerana PAS telah jadi "KAFIR" berdasarkan "FATWA" PAS sendiri yang telah menkafirkan UMNO kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC..

...bagaimana pula dengan DAP..???? adakah "fatwa" Nik Aziz dan Hj Hadi sudah tidak terpakai lagi setelah mereka berpeluk dengan Lim Kit Siang dan Kapal Sink....

...para ularmak PAS tolong jawap...jangan tak jawap...

Anonymous said...

Kepada Rakyat yg telah lama hidup dalam daif dan tiada pembelaan dari kerajaan pas kedah belanda mari lah kita memohon pada allah supaya musnahkan kerajaan pas yg zalim terhadap rakyat yg misikin kita kembali kekerajaan yg betul betul mahu membela nasib rakyat jgn lagi tersalah pilih pas ini mahu kuasa saja bila ada kuasa baru senang buat harta rakyat kedah tidak tahu mereka semua dah balun hak rakyat kedah jangan tunggu lagi kita sama sama berdoa semoga cepat kerajaan pas kedah belanda tumbang.

Anonymous said...

RBF ,

Sebenarrnya samada PAS tumbang di Kedah atau tidak , sy tak kisah sangat sebabnya Kedah masih lagi diperintah oleh melayu. Yang kritikal di Selangor dan Pulau Pinang. Lagipun UMNO Kedah tiada pemimpin berkaliber selepas Dato' Syed Razak yang jujur memerintah Kedah dan berintegriti. Kedah mesti mencari pemimpin seperti beliau baru lah UMNO boleh bangkit di Kedah .

naDim'IQ said...

harap2 camtu le, biaq jatuh CEPAT coz aku nak DENGAR apa plak FATWA kuar dari MULUT N.ajis...

PKapiR=PART KELUARGA
PASrael=SESAT kerana ANUgay
DAPigs=mereka yg MEMULAKAN PROVOKASI hingga terCETUSnya 13 MAY '69..

MELAYU mudah LUPA, dah INGAT jgn buat2 LUPA!

Anonymous said...

biar PAS teruk memerintah... biar makin nampak kebebalan pimpinan PAS...

Anonymous said...

inilah akibatnya jika mendoakan orang lain dengan doa yang tidak baik, maka Allah memberikan mereka pengajaran yang setimpal sejajar dengan apa yang mereka lakukan...Insaflah penyokong PAS di luar sana...jika tidak mahu bersatu dengan UMNO sekali pun, berdirilah dengan prinsip politik kamu yang jelas..bersekongkol dengan DAP dan Anwar Ibrahim adalah satu-satunya faktor besar rakyat kian menolak PAS...Insaflah!

ewan said...

Syok betul baca berita nie.... Statement ni yang best nie..
difahamkan bilangan adun sudah cukup untuk BN membentuk kerajaan di Kedah. Hanya masa yang akan menentukan. Mungkin esok, mungkin lusa atau mungkin minggu depan.
AKU SAMBUNG PLAK...mungkin jugak tahun depan, mungkin jugak 2 tahun depan, mungkin jugak bertahun-tahun-tahun lagi, mungkin jugak dan mungkin, mungkin, mungkin dan mungkin... Jangan mimpi laaa... Hahahhhahaha....

Esperalzi said...

Teloq ujong tandok ka, atau teloq dan bughot, dah landoq sampai ke tanah! Dah tenat lah tu..aku kena balek kampong cepat, kena pi peghembang betoi2 apa dah jai di Kedah....

Faizal Kota Sarang Semut said...

Aduhai, awatlah hang pa percaya benda2 camni. Tak betoi ni..Hangpa kena kencin kena tipu.

Berita ni tak betui