Monday, May 10, 2010

PANAS DARI KELANTAN, MOHD AMAR PERLU JAWAB SEGERA

Hari ini sebenarnya banyak perkara panas yang boleh diulas dalam blog. Antaranya kes saiful yang sedang berentap di mahkamah sekarang, Istana Kelantan dan PRK Sibu.

Oleh kerana di pagi-pagi hari lagi saya menerima panggilan dari seorang teman yang minta saya mendedahkan satu perkara panas dari Kelantan, maka saya pilih untuk menulis pasal ini pada hari ini.

Seorang teman hubungi saya jam tujuh pagi tadi. Lalu dia pun berceritalah bla...bla...bla... pasal satu isu panas dari Kelantan. Dia minta saya menulisnya di blog ini. Saya berkata, setakat cakap melalui telefon tiada bukti apa-apa minta maaflah.

Lalu kawan saya minta saya berjumpanya, kerana katanya dia mempunyai semua detail pasal perkara berkenaan.

"Mana nak jumpa bro" ? Soal saya. Jawabnya. "Kafe Bawang Merah depan Hotel Sheraton Subang". "Orait bro, jumpa sana jam 9".

Sebaik sahaja saya sampai disana saya lihat kawan saya sudah menunggu dengan satu sampul surat bersaiz A4 terletak depannya.

Lalu dia pun bercerita kepada saya.Bla...bla...bla...ladang keruing teknik....bla...bla..milik yik...bla...bla...bla....mohd amar....bla...bla...bla...hj r***m pas perak....bla...bla...bla....3 juta pas kelantan...ehek...ehak...ehak...tersedak saya sedang minum bila dengar 3 juta.

Terkejut beb....nanti dulu, rileks...itu bukan rasuah, tapi sedekah. "Hah, mung ambik semo ni, kelih sendiri mung kalu mung tak cayo ko aku" kata kawan saya dalam loghat Kelantan pekatnya sambil menghulur sampul surat berkenaan kepada saya.

Setelah melihat dan menelitinya lantas terpacul dari mulut saya "susah zaman sekarang ini, orang yang haji dan berkopiah atas kepala pun kita tidak boleh percaya, orang pakai jubah pun kita tak boleh percaya, orang berjanggut pun kita tak boleh percaya, siapa lagi yang kita boleh percaya? " Lantas kawan saya menjawab "Ko Umi Aida kita boleh caya" katanya sambil ketawa.

Kisahnya

Pada akhir tahun 2008 exco Kerajaan Kelantan yang juga Timbalan Pesuruhjaya III Pas Kelantan Datuk Mohd Amar telah menjalankan transaksi penjualan Ladang Keruing Teknik milik Yayasan Islam Kelantan (YIK) di Relai Gua Musang kepada sebuah syarikat dari Johor.

Semasa perbincangan jual beli dijalankan syarikat berkenaan telah bersetuju mendermakan sebanyak RM 3 juta atau mungkin lebih, kurang tidak , untuk PAS Kelantan. Dan saya difahamkan juga ada lagi tawaran-tawaran lain untuk exco berkenaan sendiri. Difahamkan urusan jual beli berkenaan selesai sebelum pertengahan 2009.

Persoalannya kini dimana duit RM 3 juta berkenaan berada ? Adakah duit ini telah sampai kepada PAS Kelantan atau tidak ?

Oleh yang demikian saya menuntut jawapan segera dari Datuk Mohd Amar dimana duit itu berada sekarang.

Jika ada para-para wartawan yang terbaca blog ini, saya minta anda semua bertanya kepada orang berkenaan tentang status wang tersebut. Dan Datuk Mohd Amar juga perlu jelaskan perkara ini.

Jika beliau terus mendiamkan diri, bermakna duit tersebut telah dirembat olehnya atau kroni-kroninya.

Segala maklumat tentang penjualan ladang berkenaan telah berada di tangan saya. Cuma saya perlu menunggu jawapan dari beliau terlebih dahulu.

Saya cabar Datuk Mohd Amar sahut cabaran ini.

Berani kerana benar, takut kerana salah.



Ada maklumat tambahan sila email kepada rbf_501@yahoo.com


9 comments:

Seruling Senja said...

Jawab kerana benar, diam kerana salah...! Rbf dah menjual, apalagi tok lebai, tak sudi nak membeli??

Anonymous said...

Siaplah abang lebai ni...kehekeh terkincitlah lepas ni

Anak Lenggong said...

jawapan sudah sedia dalam tangan "ambo tak tau menahu kes ni...semuanya tipu muslihat umno" sama juga dengan kes rm4juta tu permulaan nya mana nak ngaku..last sekali bila sikusam ngaku ada sumbang rm30k...dalam ceramah dia kat kelantan..semua pulut pak lobai LIPAS terdiam...begini lah perangai sebenar pemimpin PAS..mereka menghalalkan semua perkara yang dilakukan demi untuk menutup mulut penyokong nya..

Anonymous said...

Tok Lebai harami, pokemon, pengkianat, keparat, duit rakyat Kelantan di rembat buat temolok pewot kembung macam ikan buntal, rumah besau, kereta besau, katil besau dan jamban besau, inilah pemimpn2 dari Parti Ajaran Wali Terompah yg takde berokah langsung, yg ada mulut bau najis dan hati busok bangkai berdendam sesama bangsa dan seagama, tetapi orang2 Komunis dan barus Yahusi zionist dipeluk cium. Semoga Tok Lebai dan pemimpin2 dari parti Ajaran Sesat dan mereka 2 yg sewaktu dgnnya di datangi ajal dan mati di dalam kekuffuran, Nauzibillah. Rakyat Kelantan tidak menghalalkan dunia dan akhirat, semoga mampos lah si pokemon keparat ni.

naDim'IQ said...

sabaQ.. tok BEBAL pasRAEL tengah tunggu apa idea BERAHI nak SPIN isu ni.. balik2 salahkan Tun, Najib, UMNO-APCO, konspirasi..
( MANGSA liwat Xnak plak diNAFIkan ) tunggu DAPigs bagi suggestion camne nak ISLAMkan hal ni.. pelik ngan ULAMA KERAJAAN LANGIT ni...

Anonymous said...

dia g bela babi lebih baik dari layan ko ni...

Kulaan Niring said...

Babi pun tak sanggup dibela oleh orag PAS.

Anonymous said...

nasib baik aku DAP..hu..hu..

Anonymous said...

Cirit dalam jubah lah pak lebai ni kah kah kah mana mau lari peyamun terbus.