Sunday, June 6, 2010

Perkembangan Rachel Corrie Dari Israel


Sekitar jam 11.oo malam tadi kapal berkenaan telah menghampiri Pelabuhan Ashdod di Israel.

Kapal telah selamat berlabuh lebih kurang jam 1 pagi dan kesemua anak kapal termasuk enam rakyat kita dibawa untuk pemeriksaan kesihatan.

Mereka dijangka akan disoal siasat oleh pihak berkuasa Israel selepas pemeriksaan kesihatan selesai. Selepas soal siasat mereka akan dihantar ke Lapangan Terbang Bengaroun untuk pengusiran keluar dari Israel dan dijangka tiba di sempadan Jordan-Israel tengahari esok.

Sama-sama kita mendoakan keselamatan mereka.

4 comments:

hanizam said...

bro, berita dari kawan aku yang kerja kat utusan pada 1.30 pg, 19 syahid, 12 doktor mercy tak jumpa lagi...

suspen...suspen...la dia masih lagi pantau berita terkini...moga semuanya selamat...

jiwakita said...

salam....

Tercapaikah misi bantuan untuk
Palestin di Gaza setelah para
sukarelawan di usir keluar dan
bagaimana cargo-cargo tersebut
dipastikan sampai ke Gaza bila
ia ditangan pihak israel?

Anselmo said...

Meluat betul tgk org Melayu kecoh pasal Palastine, nak tunjuk hero kat dunia. Biarlah org Palstine ni tanggung apa yg Israel kasi. Mereka sendiri yg nak. Bukan tau nak bersatu pun, HAMAS/PLO masih terus berperang. Kita ni jaga-jaga sikit, jika terus perang sama sendiri, jadi Palastinelah. Saranan saya, berhentilah nak tlg2 Palastine ni. Israel tu kuat dan bersatu padu.Kita apa ada, pecah belah ada lah.Malulah sikit.

Kenn said...

What the Israelis did was beyond the international law.

What exactly did Hitler see in Jews back then?