Thursday, June 3, 2010

Selcat, Bonus Enam Bulan & Khalid Ibrahim Manusia Munafik

Khalid gagap berkata dia baru tahu yang kes curi pasir berleluasa di Selangor. Dasar munafik punya manusia, sudah bertahun orang bising pasal kes curi pasir di Selangor, tiba-tiba dia kata dia baru tahu. Tak mungkin sebagai seorang yang mengetuai sebuah kerajaan dua tahun lebih perkara ini tidak sampai ke pengetahuannya.

Sebenarnya dia bukan tidak tahu, malah dia terlebih tahu. Oleh kerana nak menyelamatkan dirinya , maka alasan itu yang diberinya. Sedangkan sejak dua tahun lepas sudah berapa banyak pasir Selangor yang dicuri.

Jika minggu lepas seorang menteri bebal buat kenyataan negara akan bangkrap kerana subsidi, minggu ini pula seorang MB yang bangang buat kenyataan tidak tahu harta rakyat Selangor dicuri. Menteri bebal + MB bangang = rakyat mangsa.


Yang ini pula kisah menipu rakyat. Kononnya hendak merakyatkan ekonomi Selangor dan hendak pulangkan balik hasil negeri kepada rakyat. Dapat memerintah negeri ibarat beruk mendapat bunga. Dijanjikan kepada rakyat kononnya mereka akan kutip hasil pasir sebanyak RM 127 juta setahun, tiba-tiba dapat RM 5.7 juta sahaja.

Bukan sedikit sasarannya lari, jika setakat kurang 20-30 % mungkin boleh masuk akal lagi. Tetapi ini kurang sebanyak 95.5 % daripada yang mereka laungkan kepada rakyat. Mereka hanya dapat kutip 4.5 % sahaja daripada apa yang ditemberangnya.

Di zaman kerajaan BN memerintah Selangor, mereka dapat kutip sebanyak RM 22 juta setahun hasil pasir. Kononnya PKR lebih cekap dari BN maka mereka akan dapat kutip sebanyak RM 127 juta setahun. Kepala but*h pak hang lah. Temberang saja lebih.

Saya nak beritahu kepada anda, di zaman BN aktiviti perlombongan pasir di tanah kerajaan tidak dibenarkan. Hanya di tanah persendirian sahaja. Ini kerana kerajaan BN tidak mahu membazirkan tanah. Apabila tanah telah menjadi lombong pasir , maka tanah itu tidak boleh digunakan lagi untuk sebarang pembangunan di masa depan. Ianya hanya kekal menjadi lombong sampai dunia kiamat. Makin hari rakyat makin ramai, 20-30 tahun lagi jika semua tanah kerajaan telah menjadi lombong, dimana kita nak bina rumah ? dalam lombong ?

Hasil yang dikutip oleh Kerajaan BN sebanyak RM 22 juta setahun adalah hasil yang dikutip dari perlombongan pasir di tanah persendirian. Kerajaan PKR dapat kutip hanya RM 5.7 juta dari tanah persendirian + tanah kerajaan + pasir sungai . Apa ke jadah ni ?

Kerajaan BN tidak perlu tubuhkan anak syarikat kerajaan negeri untuk kutip hasil pasir, tetapi mereka mampu kutip RM 22 juta. Kerajaan PKR tubuh Kumpulan Semesta dan perniagaan pasir dimonopoli oleh mereka tapi dapat kutip hanya RM 5.7 juta. Apa punya harami ni ?

Dalam masa 20-30 tahun lagi, kalau anak cucu kita tidak ada tanah lagi nak buat rumah kerana semua tanah kerajaan sudah jadi lombong, maka pada masa itu minta anak cucu kita pergi kencing atas kubur Khalid Ibrahim dan Yakob SaFari.

Sudah lah hasil yang dikutip hanya RM 5.7 juta kemudian boleh lagi bayar bonus untuk enam bulan. Apa punya sial ni ?

Ini nak merakyatkan ekonomi Selangor atau nak merakyatkan ekonomi kroni. Anda semua perlu tahu, kebanyakan kakitangan atasan Semesta adalah kroni-kroni Khalid Ibrahim semasa di Guthrie.

Tak masuk akal langsung, sebuah syarikat baru boleh bayar bonus enam bulan. Tindakan mereka membayar bonus sebanyak itu adalah untuk keuntungan kroni-kroni peringkat atasan. Yang banyak terima bonus adalah bos-bos peringkat atasan, Pekerja bawah hanya terima sikit sahaja walaupun enam bulan.

Bos-bos gaji berpuluh ribu sebulan. Jika RM 10 ribu sebulan X 6 bulan= RM 60 ribu. Manakala pekerja bawahan yang gaji yang gaji RM 1 ribu sebulan X 6 bulan = RM 6 ribu sahaja.

Untuk menghalalkan tindakan mereka dapat RM 60 ribu maka mereka turut sama bagi kepada pekerja bawahan RM 6 ribu.

Khalid Ibrahim mesti tahu punya perkara ini kerana Semesta anak syarikat kerajaan negeri. Tidak munasabah langsung jika Semesta tidak merujuk kepada beliau terlebih dahulu sebelum bayar bonus enam bulan.

Nak merakyatkan ekonomi Selangor kononnya, puk* mak hang lah. Kroni-kroni MB balun bonus sampai enam bulan, rakyat di bawah duduk jaja bil air yang dapat potongan hanya RM 11.00.

Ada orang PKR hubungi saya minta saya balun Selcat kerana kononnya DAP melalui Teng Chang Kim menghina orang-orang melayu termasuk Yakop SaFari dalam kes yang sedang dijalankan sekarang.

Jawab saya, mengapa mengadu kepada saya. Pergilah mengadu kepada Hassan Ali. Dulu waktu kami bising-bising pasal kakitangan kerajaan melayu dihina oleh Teng Chang Kim, kamu tak peduli pun kepada kami. Sudah lama kami nampak yang Selcat itu ada agenda jahat, tetapi pada waktu itu kamu semua menafikan dan mengatakan BN jahat, BN rasuah dan sebagainya.

Sekarang bila sudah kena atas batang hidung sendiri, mulalah lemas dan mulalah mencari talian hayat dengan orang-orang UMNO. Pergi mampus kamu.....

12 comments:

Anonymous said...

hehehe...bro RBF toksahlah mo emo sgt...haha
Pakatan Rakyat da jadi Pakatan Badut Malaya...
hari2 ada saja drama murahan...lepas nie xyah tgk tv dah...tgk depa nie sudah...
kesian pulak tgk yAkob SaFari neh....aritu pasal ladang BaBi Mega dia tanggung...nie kes pasir plak
jgn sampai jadi yAkob FunFair dah la...hahaha

Anonymous said...

kononnyer mewujudkan Kumpulan Semesta Sdn. Bhd. (KSSB) untuk menampakkan yg khalid tuh bijak didalam perniagaan dan mentadbir negeri... tapi rupa2nyer bijak dalam merompak harta rakyat...

hahah... MB baru tahu? abih tuh ko tuh sape?? duduk kerusi empuk goyang kaki jer tahu..bangang punyer MB Khalid... alasan x kukuh... kesian pada rakyat yg tertipu... mintak SULTAN Selangor siasat perkara nie....

from boyesen....

Anonymous said...

Hahaha RBF,

Rilek bro, memang dasar totok PR ni otak dia memang dah semulajadi pakar spin.

Kalau dulu dia tuduh Khir Toyo/BN yang melindungi kes kecurian pasir. Tapi buruk-buruk Khir Toyo yang mereka dok cerca tu boleh juga kaut rm22juta. Mereka yang bijak ni hanya mampu kaut rm5.7juta jer ker? Memang tak masuk akal.

Skrg ni tak tuduh siapa pulak melindungi pencuri pasir wahai totok PR? BN? SPRM? POLIS? hahahaha

Khalid ni tau apa pasal pentadbiran sesebuah negeri, dia hanya tahu untung rugi je bro. Maklumlah dah biasa duduk kerusi empuk dalam kumpulan GUTHRIE.

Pasal rakyat selangor tu mereka ni mana ada pikir. Adik beradik juga yang kaya raya. Rakyat selangor terus tersepit! Dulu gelarkan orang macam lembu dalam sebuah majlis, akhirnya kau balik orang panggil lembu wahai Khalid.

Betul orang cakap what u give u get back! Pergi jahanam la sama PR!

-Mr.Puaka-

tok gundu n.ajis nikmat said...

nak buek camno.. nasik dah jadi bubur..

undilah PIS! ekekeke

Anonymous said...

Lepas jadi lombong nak kambus kena cari bukit, bukit kebanyakannya cina yang punya, kaya raya lah macam tu.

patut siapa yang korek kena kambus balik baru adil.

lepas ni boleh pancing Ikan kat lombong Selangor.

Anonymous said...

saya pernah kerja syarikat jepun untung utk thu=n itu sangat bagus...tak pulak dia bagi 6bulan bonos..ini syarikat baru 1 tahun dah bagi 6bulan bonos bagus tu..cam mana nak joint syarikat ni...mana tau kut bolih kayo den

Anonymous said...

Sayugia di war-warkan bahawa Menteri Besar Selangor, En. Khalid Ibrahim, adalah seorang Menteri Besar yang BODOH, PENIPU dan TAK AMANAH.

PKR Celaka pukimak anak haram!

Sekian,
Terimakasih.

Anonymous said...

MAMPUS MELAYU BODOH, TONGONG, BANGANG, BAHLOL, DUNGU, TERENCAT, LAYU, KECUT................................................................................

jiwakita said...

salam........

INILAH CONTOH REGIM PENYANGAK DAN PENYAMUN...BERI BONUS BUKAN UNTUK
SATU MOTIVASI SUPAYA BEKERJA KERAS
UNTUK MENCAPAI TARGET RM127 JUTA TETAPI SEBAGAI BENTUK 'RASUAH'SUPAYA TUTUP MULUT(SEGALA KEPINCANGAN DAN KERJA HARAM YG BERLAKU) DAN KAUT SEGALA HARTA RAMPASAN KERAJAAN TERDAHULU.


BAGI RAKYAT...TERIMA SAHAJALAH RM11 RINGGIT BUAT PENYEDAP....

ASASNYA...BANDINGKAN KERAJAAN TERDAHULU HASIL DIJANA DARI PASIR
DENGAN KERAJAAN SEKARANG...

TARGET RM127JUTA...HASIL RM5.7JUTA
DAN HASIL KERAJAAN TERDAHULU RM22JUTA SETAHUN...PASTINYA ADA SESUATU
YG TIDAK BAIK BERLAKU DIDALAM
KSSB.....KERNA MONOPOLI PASTINYA
MENGHASILKAN LABA YG TINGGI.....
KECURIAN BUKAN ALASAN YG BOLEH DITERIMA AKAL...DULUPUN ADA KECURIAN PASIR..SEKARANG PENCURI PASIR ADAKAH RAKAN?? KENAPA PERLU DIBENDUNG!?

BERFIKIRLAH KITA....

Anonymous said...

Salam RBF,

Mana ala untung bikin ini pasir. Wa tatatatalak untung lorrr... ini mukan ssssshalikat kroni. Lu tgk, mana ala adik wa dalam ini shalikat. Dulu BN manyak tipu, lakyat. Kita talak tipu ngooo... mmg ini pasir talak untung. Lu tgk, kita bikin pun belapa lapat? sikit saja maaa.... cukup2 mau kasi kita punya olang kilija bonus. Kita majikan baik, mesti mau jaga olang kilija kita. Ini bonus maaaa... kilija, bukan lakyat punya wang...

Untung ala, tapi mau ssssssponsor amoi kok pigi shanghai jalan-jalan cari makan, dulu ala pigi itu taiwan mau pujuk wakil rakyat BN join sama kita, pun mau pakai duit wooo... lagi itu mau rrrrrrrenovate aji punya ofis, duit lagi wooo...

hahahahaha..... padan ngan muka rakyat selangor !!!! Di bodoh-bodohkan iq pemikiran anda oleh al kalid wal gagapi.

-Melayu Bangkit!!!-

Anak Lenggong said...

Lorrr...rupanya MB gagap ni dok tidur kat atas kursi kut ataupun terlebih layan dengan si Eli ratu Bogel PKR tu..sampai gajah yang didepan mata pun tak nampak...sudah laa gagap ooiii..bila ko keluarkan kenyataan camni menampakkan ko tu rupanya tak reti nak mentadbir..ko tak payah laa nak kelentong rakyat ..dengan mengatakan tak tau pun perkara ni terjadi...hakikat sebenarnya ko cuba untuk menutup kes ni dengan tikar mengkuang sebab melibatkan sanak saudara ko jugak dan juga kroni ko yang menyebat pasir tu...

Anonymous said...

BAGI PKR AMBIL WANG HARAM DIA BILANG DUIT BONUS, BAGI PAS SEDEKAH, BAGI DAP "WANG KECIL TARA BAGI WANG BESAQ TARA MASUK - MONEY FOR CHANGE"... KALAU BN MEREKA BILANG "RASUAH"....CANTIK - CANTIK--JOM MINUM LEPAS TU URUT...MEMBANGUN BERSAMA ISLE