Sunday, July 18, 2010

Pasir : Khalid Terus Tipu...Tipu... dan Tipu...

Kalau jumpa ular dan Khalid Ibrahim pukul Khalid dulu.

Tak pernah lagi saya jumpa dalam Malaysia pemimpin yang sering bercakap menipu seperti Khalid. Selama ini jika ada apa-apa yang kerajaan BN buat tak betul, maka berkokok-kokok pemimpin PKR membandingkan dengan pemimpin luar negara.

Sekarang bila Khalid terus menerus bercakap menipu tiada pula mereka desak letak jawatan sebagaimana yang sering dilakukan oleh pemimpin luar negara jika mereka menipu.

15 september 2008 (sehari sebelum anwar angkat sumpah sebagai PM) Khalid Ibrahim berkata

Penubuhan Syarikat Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) diharap dapat menstabilkan bekalan dan harga pasir serta bahan mineral yang akan dijual kepada syarikat kontraktor.

Dato’ Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata secara tidak langsung aktiviti pencurian pasir dapat dikawal di samping menjana pendapatan negeri secara konsisten.

“Ini merupakan satu usaha dalam mempelbagaikan pendapatan hasil negeri.

Keuntungan yang diperolehi melalui syarikat ini akan disalurkan kepada kerajaan negeri untuk meneruskan program kebajikan seperti Tabung Warisan Anak Selangor (Tawas), Mesra Warga Emas dan lain-lain program kebajikan,” katanya dalam sidang media selepas merasmikan tapak operasi pengeluaran pasir pertama KSSB di sini pagi tadi.

Kerajaan negeri dikatakan akan memperolehi keuntungan seratus peratus melalui program ini di kawasan seluas 50 ekar dengan anggaran 100,000 tan metrik pengeluaran dalam sebulan.

Dijangkakan pendapatan yang bakal diperolehi melebihi RM2 juta dalam tempoh tiga hingga empat bulan lagi. Rujuk di sini

Maknanya,

*Pada tahun 2008 lagi Khalid sudah tahu yang wujudnya aktiviti curi pasir Selangor dan beliau akan mengawalnya dengan tertubuhnya KSSB.

*Matlamat penubuhan KSSB adalah untuk menstabilkan harga pasir dan kerajaan negeri nak cari untung. Untung 100 % dan wang keuntungan akan digunakan untuk rakyat. Janji Khalid lagi,wang keuntungan sebanyak 10 % akan digunakan untuk diagihkan kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di seluruh negeri itu.Hampir 7000 orang akan menerima bonus itu. Rujuk di sini.

Itu kata Khalid pada 2008.
....................................................................................................
Sekarang mari kita lihat pula kata Khalid pada 2010.

2 jun 2010

"Saya baru tahu masih ada masalah curi pasir."

Itu alasan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika ditanya mengenai masalah kecurian pasir yang masih berleluasa di negeri ini termasuk di Kundang dekat sini baru-baru ini seperti dilaporkan media.

Menurutnya, beliau akan membuat pemantauan mengenai masalah kecurian pasir dan melihat apa yang telah dilakukan. Rujuk di sini dan saya sendiri juga pernah menulisnya di sini.

Daripada september 2008 hingga jun 2010 dia baru tahu yang penubuhan KSSB gagal membendung masalah curi pasir. Macamana dia nak tahu, KSSB pun turut sama mencuri dan membantu pencuri bersama-sama dengan juak-juak PKR serta DAP.

14 july 2010 :Setelah dia gagal mengatasi masalah curi pasir , maka dia salahkan kerajaan pusat pula kerana tidak membantu. "Khalid oh Khalid, kenapalah kau ni samdol sangat ?"

17 july 2010 : Khalid kata pula,
Beliau tidak menyedari bahawa wujud kumpulan pengusaha pasir secara kecil-kecilan selain daripada pencuri pasir di Selangor.

Katanya beliau juga baru mengetahui bahawa terdapat pihak yang hanya menjadi ejen bagi mendapatkan lesen pasir.

Dia juga berkata, tujuan KSSB ditubuhkan bukan untuk mencari keuntungan. Sila rujuk di sini. Bukan Utusan yang lapor, media dajal pujaan mereka yang lapor.

Lagi satu, setelah dua tahun dia buat kenyataan yang mereka akan dapat untung 100 % hasil dari perlombongan pasir, tiba-tiba hari ini dia buat kona baring mengatakan tujuan KSSB ditubuhkan bukan untuk mencari keuntungan.

Seperkara lagi, dia kata yang dia baru mengetahui terdapat pihak ketiga yang menjadi ejen. Memang bodohlah kau Khalid, bulan november 2009 lagi adun-adun Selangor telah membangkitkan perkara ini dalam sidang dun. Tetapi malangnya nasib kau, kerana kau sering ditipu oleh orang-orang dalam KSSB. Rujuk di sini

Tolonglah Khalid.....tolonglah..............

Sudah dua tahun lebih jadi MB tak mungkin itu wujudnya pengusaha pasir kecil-kecilan pun kat tak tahu ? Apa punya MB kau ni? Memang sah lah apa yang dikata selama ini yang kau ni MB korporat dan MB elitis.

Apa yang kau tahu ni ?

Orang curi pasir kau tak tahu !

Nak tangkap pencuri pasir kau tak tahu !

Adanya pengusaha pasir kecil-kecilan pun kau tak tahu !

Wujudnya pihak ketiga pun kau tak tahu !

Apa yang kau tahu Khalid ?

Melancap kau tahu pula ya !

Sebab itu semua dia tak tahu, kerja dia hanya melancapppppppp ja sepanjang masa. Kejap-kejap panggil elizabeth wong masuk pejabat dia untuk lancapkan dia. Lepas satu dua jam panggil pula, lancap lagi, lepas tu panggil lagi, lancap lagi. Sehari 8 kali.

Apa kata mulai hari ini kita tukar nama dia dari Khalid Gagap kepada Khalid Lancap.

Setuju ?













9 comments:

Anonymous said...

bravooo..
kahkahkahakahkahkah....
khalid lancap..
kahkahkah..

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Kerajaan Selangor kelmarin menutup Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) di Sungai Besar...

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/IKYSkenatutup/Article

panass...ni nasihat punaisihat ekonomi satu ringgit ka??

takde dgr citer pun sblm ni..tiba2 je tutup..ker aku yg terlepas baca..

Wak Jengkol said...

SETUJU BRO RBF..KHALID WAL GAGAPI WAL LANCAPI..


Banyak sangat melancap tu yg cepat lupa..

mohon link blog wak ke blog list RBf yer..

Wakjengkol
http://ulatdankulat.blogspot.com

Anonymous said...

statement paling dungu yg di keluarkan oleh MB paling gagap

wmu350 said...

kah...kah...kah...kha...ketawa guling2 aku kat lantai ni...bravo..bravo..!

lord ried said...

NAK MUNTAH SIKIT HAIH HUWWEEEEEEEEKKK...HUWEEEEK....HUWEEEEEEKK.
FUHHHHHHH LEGA SIKIT.

HADUIH NYESAL AKU MAI DOK BACA ATIKEL BEWAK YANG SUKA MELANCAP NI.

NENTAH APA2 YANG DITULIH. AKU BUKAN TAK PAHAM TULISAN MERAPU TADAK FAKTA NI. KALU DAH JADI BEWAK IQ GHENDAH MANA BULIH NAK TULIH BEIK2.
KOTOQ LAGU TAIK DALAM PURONG LA.

GELAK SIKIT BULIH KAN KAN KAN KAN KAN......HU HA HA HU HA H A HU HA HA HA .

he he he
gurau ngan...bewak pon bewak laaaaaaa.

Anonymous said...

Hari ini di suratkhabar Khalid Ibrahim @ Sahak Gobek (gelarannya di kpg - Jeram, K.Sel) kata dana dr hasil pasir akan digunakan utk tutup lubang2 yg tlh dikorek (lombong pasir). Dia kata semasa BN dulu lubang yg dikorek ditinggalkan shj..KAHKAHKAH..KELAKAR BETUL KENYATAANNYA..NAK AMBIL TANAH MANA PULA UTK NAK TUTUP KAWAH2 BESAR LOMBONG PASIR? UNTUNG LAGI SAHAK GOBEK & KRONI2NYA..SERAMPNG DUA MATA..MALANG SUNGGUH RAKYAT S'GOR DPT MB, EXCO & PENASIHAT EKONOMI SPT MRK - BKN SEBARANG GILA NI..

ReentryCapsule said...

Khalid Ibrahim = Mat TOCENG yang GAGAP.

peja said...

stim aku dengar perkataan lancap ko sebut2 acap gitu.. kehkehkeh