Sunday, October 24, 2010

Di Malaysia Semua Nak Jadi Melayu, Kecuali Seorang Sahaja

Jawa campur bugis adalah melayu

Jawa pun melayu

Lanun juga melayu

Turkey adalah melayu

Mamak pun melayu

Benggali juga melayu

Pakistan pun melayu

Banjar adalah melayu

Yang ini Presiden Umno lupa sebut, sikh pun melayu jugalah.
Gambar ini dirakam sewaktu orang ramai berbaris untuk bersalaman dengan Tun Dr M di PWTC semalam.

Yang ini pula malu nak mengaku dia melayu

15 comments:

Anonymous said...

tu bukan melayu, sebab dia tak belajar kat malaya so dia lupa ni melayu ke ?

Anonymous said...

Boleh Tuan ulas sedikit posting terbaru Keris Putera ,pasal Bendera Kelantan dan TS Anuar Musa.Nampaknya dia betul2 mahu cari gaduh dengan rakyat Kelantan.Sekalipun dia benci Nik Aziz,dia tidak patut berbuat demikian

Anonymous said...

dia islam

Anonymous said...

nik aziz kena jumpe sikh yg pakai baju melayu tu....baru dia tau dia melayu ke idak...hehehehe.....


kesian2 pasal poltik sanggup buang bangsa dia...hishh22

hilbert said...

Apa negara Malaysia ini tiada orang Melayu yang tulen ke?

Saya jadi bingung dari semalam sehingga ke hari ini, fikir bagaimana Najib bugis, Muhyiddin bugis, ramai lagi pemimpin bukan Melayu tulen, sudahlah banyak menteri kabinetnya orang Cina dan India...apa kes ni...?

Seolah-olah Malaysia ini ditadbir orang Indonesia pulak...

Kat Semenanjung sana tu tiada lagi ke Melayu yang asal atau tulen boleh jadi pemimpin negara ini selepas YAM Tunku Abdul Rahman?

Apa nak jadi dengan Malaysia selepas ini,entah..

Anonymous said...

Malu nak mengaku melayu dan tak bangga jadi melayu serupa juga tak terima qaduk dan qadar allah.. aku bersyukur dilahirkan sebagai bangsa melayu dan beragama islam..

Anonymous said...

ooo.. dia bukan melayu ke? nak cuba teka.. kulit cerah putih2, sepet sikit. cino kot.. tak pun kemboja.

Anonymous said...

errr.nazri tu melayu ke malaysia ?

Anonymous said...

Bukan tok wolly jer yg malu ngaku melayu,itu menteri botak suka pakai bowtie yg cepat melenting sambil tuding jari jerit 'Rasis' bila dengor perkataan melayu disebut orang pun sama gak sekapal dengan wolly selipor.....

Anonymous said...

@hilbert

Tunku Abdul rahman pun ada darah campuran, India dan Siam.

Anonymous said...

dalam banyak2 gambar tu...

wlwpun dia lebih bangga jadi muslim dari melayu.... dia ;ah yg setiap hri p kerja pakai baju melayu dan orang melayu paling ramai suka dia personaly.

yang lain cakap dan bangga jadi melayu...tapi hipokrit..poorahhhh

Anonymous said...

wali selipar nik aziz tu bukan melayu tapi totok ekekek...

Anonymous said...

pegi mampus dengan melayu la....perjuangan bangsa tak dapat pahal woiii

Melayu ke said...

Ada apatah dengan dengan Melayu.

Tak bangga langsung jadi Melayu..lebih baik jadi orang Malaysia

Anonymous said...

Semua bahagian Nusantara adalah melayu...