Sunday, October 17, 2010

Malaysiakini Minta Doakan Ibrahim Ali Jadi Kristian

Klik pada imej untuk melihatnya dengan jelas atau klik di sini

We should pray for his salvation. Either the Lord changes his heart and he will be a good Muslim and join PAS to fight for righteousness, or he meet Jesus in his ICU bed and become a devout Catholic and then fight for the rights of Christians to use 'Allah'. Let's pray together.- malaysiakini

Saya cuba terangkan dalam Bahasa Malaysia mengikut kemampuan saya. Jika saya salah tolong betulkan saya.

Kita harus berdoa untuk kesejahteraan dia . Mungkin Tuhan mengubah hatinya dan dia akan menjadi Muslim yang baik dan menyertai PAS untuk perjuangkan kebenaran, atau dia bertemu dengan jesus di katil ICU dan menjadi seorang Katolik yang taat dan kemudian memperjuangkan hak-hak orang Kristian untuk menggunakan 'Allah'. Mari kita berdoa bersama-sama.

Saya tidak mahu mengulas panjang-panjang, saya serahkan kepada rakan-rakan pembaca atau rakan-rakan blogger mengulasnya dan kita sama-sama fikir apa yang patut kita lakukan kepada malaysiakini.




16 comments:

kontolan said...

celako..celako..calako mu......

Anonymous said...

malaysiakini memang batu api dan penghasut...boikot laa portal tak betul tu

Anonymous said...

apa tindakan menteri penerangan dalam hal ini dan menteri KDN...
kalau melayu cepat jerk tapi kalau lain2 bangsa.. no comen. kami org melayu cam rasa terhina kerana kalau melayu cepat jerk tp kalau lain2 "biarkan lah dia bukan tau apa itu baik dan buruk". mb la tu pandangan org politik kot. tp yang hangat adalah kami yg dok membaca dan melayari internet ni. jgn sampai org melayu berubah hati mengundi pada yg bukan sepatutnya menang

Anonymous said...

Kita nak lihat bagaimana reaksi RAIS YATIM terhadap pekara ini.
Mungkin hilang TELOQ bila dengar M'kini dan Harakah daily



"blogenstarz"

Anonymous said...

la ni ramai org kritian convert islam, setelah dorang nampak kebenaran Islam tu...cumer kritian malaysia jer yg masih khayal dgn dunia keceleruan dia....

Anonymous said...

Malaysiakini sekarang ni lidah pengarang agama kristian official. Dengan yang demikian aku mulakan boikot malaysiakini.

demo said...

kita tak boleh salahkan malaysiakini..
nak salahkan cemane, juak PAS asyik buat statement "MOGA GUAN ENG TERBUKA HATI MMELUK ISLAM", sampaikan bagi gelaran khalifah! salah ke kalau puak DAP pula doakan benda yang sama keatas pemimpin Islam??..fikirkan!!

dorang belajar dari mana??..jangan fikir kita je ada hak nak cakap orang macam-macam, dorang pun boleh buat benda yang sama atas kita! lacurkan lagi agama, ikut cakap main sedap mulut..sekarang timbal balik kena biji kerandut sendiri!

Anonymous said...

Nampak jelas kenapa orang Kristian Malaysia nak gunakan nama tuhan mereka "ALLAH". Supaya senang nak meKristiankan orang Melayu Islam. Kalau Ibrahim Ali dapat di Kristiankan amat mudah nak di Kristiankan semua orang Melayu.

Kenapa Orang Kristian tak mendoakan hal yang sama kepada Tuan guru Nik Aziz. Kerana Nik Aziz bukan orang melayu dan Nik Aziz termasuk sebahagian penyokong mereka.

Anonymous said...

susah nak cakap ... ada banyak maksud dalam tulisan tu ....

pacat said...

normal la tu! golongan tu ketandusan pejuang asli sehebat dan sejujur ibrahim ali!! tu yang sampai doakan ibrahim akan berjihad dijalan mereka membela mereka kerena mereka itu makhluk yang dah kehilangan arah kehidupan!!

Anonymous said...

kurang hajaq!!

Anonymous said...

itu kepercayaan mereka.kita pulak orang islam,doakan yang baik2 sahaja.jangan ikut PAS yang asyik doakan kehancuran umat sesama islam.itu bukan ajaran islam.

hilbert said...

Salam RBF,

Bagi saya tindakan tegas, berani dan betul2 "tidak teragak-agak" harus diambil terhadap Malaysiakini termasuk gugurkan perkataan 'Malaysia' dari digunakan oleh mereka yang langsung tidak bertanggungjawab.

Tapi sayang sekali, menteri KDN kita terlalu lemah, tidak bermaya untuk bertindakbalas ketika berdepan dengan isu2 seperti itu...hmmm

Anonymous said...

Pada Pak Yim beranilah mereka, tetapi apakah mereka berani mendoakan pemimpin Islam dalam Pas, PKR dan DAP bertemu Jesus?

Kalau tak berani makanya bolehlah dianggap penulis berkenaan dan Malaysiakini adalah rasis kerana berbuat sesuatu secara berpilih-pilih.

Anonymous said...

Boikot saja barangan yang diiklankan dalam Malaysiakini. Justeru semua pemblog harap dapat senaraikan syarikat yang menggunakan khidmat MK supaya senang pemboikotan dilakukan.

Gerakan Timur said...

kesabaran orang melayu ada batasnya...

cukup2lah...

KDN??? Adoiyaaaa..