Monday, November 1, 2010

Galas:Nik Aziz Kafirkan Calon BN

Pengundi Dun Galas di perantauan digesa pulang mengundi pada 4 November ini sekalipun terpaksa merangkak, kata Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Menurut beliau yang juga Menteri Besar Kelantan, adalah menjadi satu kewajipan untuk menunaikan tanggungjawab memilih pemimpin sama ada di peringkat negara, negeri mahupun Dun, di kalangan orang yang beragama.

"Saya mintak tuan-tuan balik, kalau tak dapat balik dengan kapal terbang, balik dengan kereta, kalau tak boleh dengan kereta, balik berjalan kaki, meranggakak sekali pun kena balik.

"Dosa besar kita biar orang kafir, orang munafik 'ghanya' (merosakkan) ekonomi kita, akidah kita," katanya yang juga Mursyidul Am PAS.

Beliau berkata demikian ketika berucap kepada lebih 100 anak-anak Dun Galas di perantaun pada Majlis Minum Teh bersama Menteri Besar Kelantan di sebuah hotel di ibu negara petang tadi.

Hadir sama pada majlis itu, exco kerajaan Kelantan, Datuk Husam Musa, Datuk Takiyuddin Hassan, Abdul Fatah Mahmood, Pengarah Pilihan Raya PAS, Datuk Halim Abdul Rahman serta pimpinan PAS kawasan Galas.

Calon PAS bagi PRK Galas, Dr Zulkefli Mohamad bagaimanapun tidak dapat hadir kerana jadual kempen di kawasan yang padat dan hanya menghantar wakil calon.

Tambah Tuan Guru Nik Aziz lagi, perebutan menjaga negeri antara hak dan batil sudah berlaku sejak zaman Nabi lagi, dan apa yang berlaku hari ini bukan rekaan PAS tetapi tuntutan agama.

Beliau juga menggesa agar orang Islam khasnya di Galas tidak percaya dengan dakwaan Umno bahawa urusan pentadbiran negara adalah urusan politik bukan urusan agama.

"Bukan PAS dengan Umno sahaja yang berebut, Nabi Muhammad SAW dulu berebut jaga negeri dengan adik beradik dia Abu Lahab, Abu Jahal dan Abu Sufian.

"Patutnya yang lawan kita MCA, MIC< style="text-align: justify;">Sementara itu, pada majlis sama, Tuan Guru turut menyerahkan bendera PAS kepada wakil anak-anak Galas di perantauan.

Beliau menyeru mereka agar memasang bendera tersebut pada kenderaan masing masing waktu pulang mengundi nanti.

Sumber: harakah daily

MASYAALLAH ! Apalah nak jadi kepada si tua kutuk ini. Daripada muda hingga ke tua mulut jahatnya tidak pernah berhenti berbohong, memfitnah dan mengkafirkan orang.

Calon yang bertanding menentang Pas di Galas adalah seorang yang berbangsa melayu dan beragama Islam. Tetapi sanggup Nik Aziz mengatakan dia orang kafir dan orang munafik.

Nik Aziz tidak pernah insaf dan tidak pernah berubah dari muda sampai ke tua. Inilah buktinya dia sanggup buat apa sahaja demi keuntungan politik.

Pas berada dalam keadaan yang tertekan sekarang, jadi mereka kena guna talian-talian hayat mereka untuk mencapai kemenangan.

Apa dia talian hayat mereka ?

Putar belit Quran dan Hadis

Kafirkan lawan mereka

Undi Pas masuk syurga

Munajat bersama tok gAru

Itulah Pas, Parti Anak Syaitan yang sanggup membuat apa sahaja demi mendapat undi dan politik.

Jika bulu kemaluan isteri mereka boleh ditukar dengan undi, saya jangkakan mereka sanggup buat. Isteri dan anak-anak adalah harta yang paling bernilai bagi seseorang lelaki pun mereka sanggup jadikan taruhan supaya tidak keluar parti. Apatah lagi sekadar bulu kemaluan isteri mereka yang tidak bernilai.

Kepada yang belum membaca lagi pembohongan Nik Aziz mengapa Pas keluar dari BN, sila klik di sini.

12 comments:

Anonymous said...

Macam ni Syaitan pun respek dengan Nikcy. Syaitan siap bagi Nicky jalan depan dia ikut blakang. Lead the way, bro...hehehe

Anonymous said...

Tak ada ke anak-anak Galas di perantauan tu yang tanya - Dap tu kafir ke Isle?

Anonymous said...

yg dok johor boleh claim $250 sebagai rasuah!! oppss.. silap, kos perjalanan untuk balik ke Galas menunaikan tanggungjawab mengundi (PAS). jadi yg balik berangkak tak de pulok cerita pasal RM tapi pasal berebut seperti Nabi!! buruk bebeno dikatakan Nabi berebut, bukankan lebih banyak sifat2 terpuji yg boleh dijadikan contoh. nilai sendiri siapa yg munafik..

Anonymous said...

hai si tua kutuk tu pon pandai guna mercedes nak suruh oang lain balik merangkak semata2 nak mengundi pas? bleh pegi mampos laa lu...

Anonymous said...

Bolih claim tiket kapal terbang tak.. from JB to KB or any airport to and fro like Lahat Datu to KLIA to KB with additional RM250.00. kalu PAS & company bolih bayar mesti ramai lagi yang balik pangkah tak kira PAS or BN. Baru semua enjoy...

Anonymous said...

Jgn rbf..nanti kamu jugak kena kafir.. celako! kamu, tak masuk syurga nanti. Baik kamu diam atau nah! ambik RM250 pi undi...eehhh silap ...buat tambang balik kg raya haji.

Anonymous said...

Anugerah tertinggi Khaliparat LGE merupakan bukti DAPig telah berjaya di"islam"kan oleh Tok Nik. Alahai..taubatlah kamu.

Anonymous said...

Haiyo.....Rumah kata pergi...kubo kata mari...Pun masih lagi jahat mulut dan busuk hati...Semoga Allah berikan hidaya untuk Pork Nike untuk bertaubat sebelum datangnya Malaikat Maut menjemput....


Adeq.

Anonymous said...

memang cukup busuk mulut org tua ini, lebih busuk dari bangkai...
Allahuakbar....ape la nak jadi dgn pemimpin mcm ni...malu la org bkn Islam tgk sesama Islam pon boleh dimakihamun bagai musuh yang nyata...dap yg terang2 tolak Islam plak yg dipelukciumnye...aduyaiii..

-silvercore

Anonymous said...

ALJUBURI
Kesian Nik Ajis, dipergunakan oleh PAS hingga tahap maksimum..sampai da nak mati pon masih dupergunakan ..aku ingat orang tua kutok ni mati pon sok kubur dia org PAS gunakan untuk raih undi..da giler mereka2 ni semua..Nik Ajis pon xsedar ke diri da tua & uzur kubur kata mari rumah kata pergi..

Anonymous said...

anon 11:31 AM

silap tu, bukan PAS perguna N.Aziz tapi..

N.Aziz memperguna ISLAM demi kepentingan dia, bermula dgn perletakan jawatan mantan Presiden PAS Haji Mohd Asri.

la ni giliran juak2 PAS pula memperguna N.Aziz untuk kepentingan diri.

pada dasarnya perjuangan PAS adalah BENAR sbb tu berlaku kerjasama dgn UMNO tapi itu dulu..

sejak 2 dekat yg lalu, PAS telah terpesong setelah menukar ajaran ISLAM kepada ISLE!! maka terpakailah hukum2 dan fatwa2 yg terlamapu.

PAS tidak bersalah tetapi perlu tranformasi dgn menghapuskan penganut2 tegar dan memperbetulkan akidah pengikut2ny.

Anonymous said...

klu kucing dan burung aku boleh mengundi.. aku rasa dia pon tak nak undi PAS..

Sampai tahap mcm tu skali.. itu pon penyokong2 PAS masih tak sedar lagi.. dah terlalu obses sangat..

Alahai PAS...