Wednesday, December 1, 2010

KJ Jalan Kaki Ke Parlimen , Apa Punya Turrrrr....

Gambar dipetik dari blog Politik Harian

Gambar diatas menunjukkan MP Rembau, YB Khairy Jamaluddin berjalan kaki menuju ke Parlimen dari Pasar Seni.

Uh...uh....uh.... kesiannya kepada Ketua Pemuda aku.

The Star Online melaporkannya di sini

Kenapa KJ lakukan semua itu ?

Sudah tentu matlamatnya untuk menunjukkan kelemahan sistem pengangkutan awam negara kita. 

Apa yang KJ buat hari ini  sebenarnya dia telah menunjukkan kelemahan diri dia sendiri dan menepuk air di dulang kena muka sendiri.

Kenapa saya kata begitu ?

Mana ada bas nak pergi ke Parlimen ? Parlimen bukannya tempat yang menjadi tumpuan umum seperti pasar, hospital, pusat membeli belah dan sebagainya.

Parlimen adalah tempat ahli parlimen bersidang dan dalam setahun berapa lama sangat ianya digunakan. Mana ada syarikat bas yang sanggup adakan laluan ke Parlimen ?

Jika ditakdirkan KJ ada syarikat bas sanggupkah dia adakan laluan basnya ke Parlimen ?

Perkara kedua

KJ boleh luahkan rasa tidak puas hatinya terhadapnya sistem pengangkutan awam negara, tetapi dalam masa yang sama tindakan dia itu ibarat meludah ke langit kena muka sendiri.

Pada tahun 2006 semasa bapa mertua KJ menjadi PM, beliau menaikan harga minyak sebanyak RM 0.30. Sini .

Bermula daripada situlah kehidupan rakyat marhean mula menjadi punah ranah dengan kenaikan menggila harga barang -barang dan itu jugalah puncanya BN hilang majoriti 2/3 di Dewan Rakyat dalam pru 2008. 

Selepas kenaikan itu pak mertua KJ berkata  
Pengurangan subsidi minyak pada tahun ini akan `dipulangkan semula' secara tidak langsung kepada rakyat.
Perdana Menteri berkata, penjimatan itu yang diperoleh berikutan peningkatan harga runcit petrol dan diesel mulai hari ini, akan dilabur semula seberapa segera bagi menambah baik perkhidmatan pengangkutan awam Malaysia.
Kita akan pulangkan balik kepada rakyat, gunakan wang ini untuk projek yang akan menelan kos agak banyak iaitu pengangkutan awam yang pada hari ini keadaannya tidak memuaskan hati sehingga menyusahkan rakyat dan memaksa mereka membeli kereta.
``Kalau ada pengangkutan awam cekap hari ini untuk digunakan oleh rakyat, ia akan menyenangkan serta memudahkan kita semua selain turut membantu dalam hal-hal berkaitan ekonomi,'' katanya. Sini

Itu kata pak mertua KJ yang berkuasa pada masa itu.

Sekarang rakyat nak tanya balik,

Ke mana pergi wang hasil dari kenaikan harga minyak pada masa itu  yang sepatutnya digunakan untuk meningkatkan mutu perkhidmatan awam ?

Kenapa pada masa itu KJ tidak minta pak mertunya adakan laluan bas ke Parlimen ?

Kenapa pada masa itu KJ tidak berjalan kaki ke Parlimen ?

Sebab itu saya kata, apa yang KJ lakukan pada hari ini ialah menepuk air di dulang kena muka sendiri.

Dengan sendirinya dia mendedahkan bahawa pak mertuanya gagal mengotakan janjinya kepada rakyat pada tahun 2006.

Jika pak mertuanya mengotakan janji, tidaklah menantunya terpaksa berjalan kaki Parlimen hari ini.

35 comments:

Anonymous said...

hazab dapat pemimpin begini...

Burungku Besor said...

Lagi satu kebahlolan KJ dan para politikus ini adalah, segala tindakan mereka mesti bertemakan MEREKA dan bukannya rakyat marhaen. Self-centered gile babi macam sial.

Apsal dia kena highlight tiada bas ke Parlimen? Siapa sangat antara kita yg perlu ke Parlimen dalam urusan harian?

Why not tiada bas ke hospital? Tiada bas dari taman2 perumahan? Tiada bas ke universiti2/kolej2? Tiada bas ke pejabat2 kerajaan?

Bodoh nak mampos punye KJ.

Mat Bond said...

Nape tak jalan kaki terus balik rembau dan jangan datang balik ke Parlimen...

Anonymous said...

publisiti murahan..

Anonymous said...

apesal lambat sangat orang bising pasal penjimatan subsidi petrol nih...
aku orang biasa yg xde blog dah lama hangin dengan benda nih..
dulu masa duduk kl selepas beberapa tahun minyak naik 30sen tuh..aku tiap2 hari menyumpah bila guna pengangkutan awam...cam kena tipu je ngan kerajaan..

santauangin said...

Harami ni memang mangkok hayun. Bodoh dan Unta. Aku rasa unta kat padang pasir lagi pintar dari kamjatol ni. Apa punya turrr lah dapat wakil rakyat cam ni. Nak cari publisiti carilah yg boleh di terima akal turrrrrrrrr ooiiiiii.

Tok Pawi said...

Drebar dia resign ka?

Faisal Tehrani said...

Sdr
Ada bas ke Parlimen, tapi taklah berhenti betul-betul depan lobi parlimen. Bas akan berhenti berdekatan Tugu Negara. Bas percuma hop in hop off pun ada. Juga tidak berhenti depan lobi parlimen. Kalau tujuannya nak membuktikan pengangkutan awam kita lemah, KJ sepatutnya menggunakan komuter (yang sendat dan sesak sentiasa) ke stesen Bank Negara. Dari situ boleh jalan kaki ke bangunan parlimen. Tapi saya bimbang kalau beliau memilih komuter, takut tersalah masuk gerabak berwarna merah jambu!

Anonymous said...

adakan bas dari rembau ke parlimen... senang le kau KJ tak ponteng ke parlimen...

AKU PEDULI APA @ APA said...

Budak KJ ni politik dia bijak.Upah blogger hentam dia hari2.Kita pulak tukang bagi promo free hari2 utk dia.

Walau tk jadi menteri,hari2 dimana saja org bercerita pasal kebencian pada dia.Apa maknanya itu?

Jadi kalau kita tk mau dia tk usah ambil port hal dia dan bagi promo free utk dia.

Tapi bila sampai pemilihan kelak siapa yg layak nak ganti dia?Itu soalan nya..Aku tak nampak sape setakat ini.

Itulah bijaknya politik budak hitam sorang ini.Fikir fikirkan...

Anonymous said...

Lagi satu, dia nak tunjukkan yang dia jenis takde hal nak naik pengangkutan awam. KONOOONNNN... Piiiiraaaahh nyet sekor ni!!!

Dan saya masih ingat ayat pak mertua dia tuh.. time tu lagi orang dah cakap PIIIIRAAAAHHHH kat pak mertua dia ni sebab cakap main suka je.. KONON. cam menantu dia gak. Habesss, dah menantu dia yang sekolah-kan pak mertua dia kan...

AntiKJ

Anonymous said...

Bukanlah. Dia nak buat silent protest harga minyak Ron 97 naik. Kereta2 dia semua pakai Ron 97, takde yang pakai Ron 95.

Anonymous said...

Kalau ada perkhidmatan bas ke parlimen elok juga. Boleh membantu memudahkan pekerja2 Parlimen seperti tukang kebun, pencuci, usher, pelayan pejabat dan lain-lain pekerja bawahan berulang-alik ke tempat mereka mencari rezeki. Perkhidmatan bas ini juga memberi keringanan kpd staf lain-lain agensi yg bertugas di Parlimen. Pembesar negara dan Wakil Rakyat yg berulang alik ke parliment semasa bersidang menggunakan kenderaan masing-masing yang berpemandu.

Anonymous said...

KJ menunjukkan Pak Mertau tu munafik cakap tak serupa bikin atau mungkin dia terlelap atau tek ucapannya di tulis oleh KJ mcm wan zizah PKR.. tukang Baca..

Anonymous said...

Poodah..
KJ (nuar junior)..

Kalau Najib termakan helah Kera jantan ni..mampuslah Umno..

nak dengar cakap KJ ke Nak dengar cakap rakyat Malaysia..

mcm kes Paklah buang tebiat (naik komuter) sebelum berundur..mcm tu ok..

tapi kalau Tengok muka somboing dia naik bas, ini mmg kategori wayang tarik simpati..

kalau betul KJ baik..TV3 tak perlu buat rancangan bersamamu..KJ cukup kaya untuk tolong orang2 cacat ni semua..

Anonymous said...

Secara Jujur aku katakan.. sebenarnya setiap kali bloger2 hantam dia, setiap kali kali itu lah dia semakin populer dan glemer tahap artis.. sampaikan sesiapa yg tak ambik tau pasai politik malaysia pon bertanya kat aku, sapa KJ ni.. nampak sangat dia akan lebih populer klu org bercerita yg negetif pasai dia.. tak taulah, adakah ini memang stategi dia kot..

Suram Muram said...

Bab! tetap Bab!!!
de nak tunjuk baguslah tue...
ingtkan de handsome sgtlah...
Buat menyampah Org jer...
KJ...tunggu jelh masa...
Nt ko akan tahu...
pe prsn org pd ko...
Beranganlah jd MENTERI...
dapat jd MENANTU pon da baik...
tnggu & lihat...
ALLAH MAHA ADIL...

Anonymous said...

wise man once said:

isolation, not hatred, is the dangerous weapon against reluctant enemy.

tengok north korea kena isolate sampai tepaksa provoke south korea semata2 nk publisiti

Arif Omar said...

azab, azab dapat pemimpin begini

Anonymous said...

KORANG NI JELES KE? APAKAH BANGANG KORANG NIH?

Anonymous said...

AAAHHHHHH KJ hanya nak CHEAP PUBLICITY....... PUBLISITI MURAHAN!!!!...... WHAT A CHEAPSKATE!!!!!! PATHETIC!!!!

House PK said...

AKU PEDULI APA,

Sorry RBF, aku terpaksa gunakan blog kau untuk jawab kat Aku Peduli apa, saudara, saya tau ada sejenis cerita ini dok tersebar bahawa kita yang menghentam Kitolni sebab nak popularkan dia.

Saya tak nak maki hamun la, cuma nak fahamkan u sikit, ini bukan dunia artis beb, ini dunia politik dan dia sebagai pemimpin kalau dapat publisiti buruk, kau ingat orang nak pilih dia ke?

kalau u kata dengan menghentam dia maka kita nak popularkan dia makanya u menganggap rakyat Malaysia ni bodoh dan tak reti nak nilai la ya? Memang benar ada jenis pemimpin yang mengupah blogger untuk hentam dan jadi popular, tapi dalam hal kitol ini, kita bongkarkan kejahatan dan kehancuran yang dibawa oleh dia!

Sebenarnya saudara APA, ini lagi satu mainan anjing-anjing upahan Kitol, iaitu mereka sedang sebarkan cerita bahawa Kitol upah blogger untuk popularkan dia.

Beb, jangan termakan dengan mainan mereka ni, mereka dah tak tau nak pusing macamana lagi, leboh menyedihkan ada juga sahabat blogger yang sebarkan cerita ni sebenarnya sudah pun lacurkan diri beliau kepada Kitol, siap boleh cakap dah jatuh hati dengan Kitol! Fuck man...

Kitol memang mahu supaya tiada siapa pun usik dia lagi so dia boleh buat kerja2 jahat dan tiada siapa pun perasan. Ingat ya, kitol ni adalah anak buah Anwar al juburi, so modus operandi dia bergerak pun sama.

Aku sedih sebab dah bermacam kita bongkar tapi pihak berkuasa buat dunno je, tah la, semoga Allah bantu perjuangan kami ini.

Lagi satu bro APA, demi Allah dan Rasul, haram satu sen pun keturunan aku tak pernah makan duit si Kitol aka beruk dalam Google ni!

Terserah lah nak percaya atau tidak, bagi aku biarlah Allah mengadili perjuanganku!

guablurrr said...

Bro...gua bebetol pelik ngan lu orang ni smua....asyik2 citer pasal KJ.
Yang lu orang benci sangat ngan dia nape??. kita ni kan manusia yg punya kelemahan yg sentiasa buat silap....cuba ler bukak hati lu orang...bagi ler KJ peluang sekali lagi supaya dia dapat memperbaiki kekurangan dia...kita manusia bukan malaikat...

Anonymous said...

apa punya turrr teksi kan ker berlambak tahan jer laaa....

Anonymous said...

Salam.Bro,tahniah,hari ni masuk Utusan lagi.Kekalkan.Slmt berjaya!

_Melayu Jati Kelantan_

ReentryCapsule said...

► Khairy Jamban ni bila nak berambos.Suka buat benda-benda yang syok sendiri.Ketua Pemuda UMMNO yang paling tak berguna dalam sejarah.KJ adalah Sisa-sisa peninggalan Pak Dol yang perlu dibersihkan.

► Kalau hari ni Kutu Jamban(KJ)disingkirkan dari jadi Ketua Pemuda UMMNO esok pagi-pagi buta aku register masuk UMMNO n berdaftar dengan SPR.

► Seumur hidup aku tak pernah mengundi dan penyingkiran KJ adalah penentunya.Cewaahh...ChaiTTT.!!!

Anak Lenggong said...

SEbenarnya dia gila glamour..kenapa suruh pemberita ambil gambar dia dok berjalan tu kalau betul nak memperkasakan pengangkutan awam tak payah nak berjalan ..pegi je ketaman taman perumahan tengok sendiri laa bagaimana perjalanan jadual syarikat pengangkutan awam tu ...

Anonymous said...

nak publisiti murah bodoh punya graduan oxfort

Anonymous said...

menantu sape la yang bangang tahap cipan ni kehkehkeh

AKU PEDULI APA @ APA said...

Sdra Parpu Kari.
Saya tdk menuduh sdra bila kaitkan ada bloggers yg diupah si mangkuk ini utk hentam dia siang malam.Kebetulan mgkn ada yag tdk berkenan dgn sdra dn spin cerita sebegini.

Saya nampak sdra konsisten dalam hal ini sbb itu saya selalu pickup artikel sdra utk dikongsi diblog saya.

Sbg manusia mgkn kita kdg2 tk perasan menyinggung perasaan org.Jika ada saya mtk maaf..

Saya spt sdra juga memang tk berkenan dgn budak ini.Tetapi publisiti berlebihan yg diberi hanya memberi keuntungan kpd dia.Mmg rakyat Malaysia bkn bodoh..tp simpati kdg2 buat org kita hilang pertimbangan akal.

Tgk saja apa jadi pd penyokong tegar Juburi.Cakaplah apa saja Lawan Tetap Lawan.Itu yg saya risaukan.

Lagipun cuba renung renung...nampak ke muka hebat dikalangan Pemuda untuk membayangi Si Kitol setakat ini?Itu yg buat saya lebih risau..

Salam

Anonymous said...

insaflah sahabat sesama bngsa n agama....... kritik komplennnn jerr......!!! hentam ,balum, kutuk n menfitnh jerrrrr.... udah2 la abg abang smua..... malu kat sya yg baru mengerti perjuangan UMNO dan tggngjwb n tugas beban pmimpin..... leaders2 kita wat yg baik & positif di buat2 tak nampak... yang tersahsul kekadang tue atas kelemahan diri mereka dlm mematangkan prjuangan dan meneguhkan kepimpinan di kata',DIKutuk' ,dibahan n di cemuh maksimummm.... udah udah lahhhh .... salamzzzz @ utm skudai

utm skudai said...

MAAF SAUDARA rbf, SAYA TAK SETUJU DGN PNDPT N PETIKAN KATA KATA DAN AYAT2 SAUDARA....
SEBAGAI ORG MUDA BRUMUR DBAWH 30 THN , SYA AMAT BANGGA DGN KJ DAN MENYOKONG BELIAU..... PASTI ADA MAKSUD TERSIRAT DAN TUJUAN TERTENTU BELIAU BRJLAN KAKI ITU.... KATA ORANG TUA TUA.... jauh brjalan Luas pandangan.... cukup@ lah SAUDARA rbf yg berhati BAIK LG MULIA... KITA SAMA BANGSA N AGAMA SAUDARA....
K MAAFKAN HAMBA

Anonymous said...

BODOH PUNYA KP .. MALANG UMNO DAPAT KP MACAM NI ..

KALAU JALAN DARI REMBAU KE PARLIMEN PUN ORANG TAK KAN KESIAN...

BODO PUNYA KP ..

NANTI KALAU TAK DAPAT JAWATAN MENTERI NAK JALAN KAKI KE RUMAH NAJIB KE ?

BODO PUNYA KP

Anonymous said...

UTM SKUDAI !!

SDR ANTARA YANG TERMAKAN SANDIWARA KJ SIAL NI .... TAHNIAH ... HARAP LEBIH RAMAI ANAK MUDA CERDIK PANDAI MACAM SDR NI ,,

LAGI CEPAT MELAYU HANCUR LAGI CEPAT MELAYU SEDAR ..

@rep said...

Glamorous!!!!