Sunday, January 2, 2011

Apa Sudah Jadi Dengan Karam Singh Walia ?



Apa sudah jadi dengan Karam Singh Walia ?

Mengikut apa yang dicatatkan oleh blog keris putera video di atas menunjukkan sekumpulan anak-anak muda melayu menyerbu wartawan tersohor tanahair di Restoran Bidayah Taman Sri Andalas Klang.

Difahamkan beliau datang ke restoran itu dalam keadaan mabuk dan mengeluarkan perkataan atau ayat yang tidak sedap di dengar oleh orang-orang melayu.

Difahamkan tindakannya itu telah menimbulkan kemarahan sekumpulan anak-anak muda melayu yang berada di restoran itu dan mereka menyerbu Karam Singh Walia untuk meminta dia memohon maaf diatas keterlanjuran kata-katanya itu.

Sejauh mana kebenaran dakwaan itu tidak dapat disahkan lagi, tetapi jika melihat kepada video diatas ianya kita boleh lihat dia memohon maaf kerana keterlanjuran kata-katanya itu.

Harap-harap Karam Singh Walia atau TV 3 boleh tampil untuk menjelaskan kesahihan cerita tersebut.

33 comments:

Anonymous said...

Ada yang beritahu, si karam dah terlepas cakap, akibat mabuk.

hmm, entah la.

tapi kalau apa yang dikatakan karam buat sebegitu rupa, memang la patut budak2 melayu tu bangun, dan desak mintak maaf.

aku hairan sungguh, awat, tang melayu je mesti ramai bahalol2 kutuk dan terus kondem melayu, xkan la budak2 tu nk buat mcm tu kalau si karam tu xbuat apa2, kan?

Cuba kita yang terlepas cakap pada depa, mahu nak ribut msia, lagi2 kalau si DAPIGS masuk campur.

Anonymous said...

Terbakar api nampak asap..
terbakar hati nampak di Youtube!

Takde masa ler bebudak Melayu nak bergaduh kalau takde provokasi.. dah nama pun mabuk mestik cakap tak guna insuran mulut.. hasilnya dapat ler peluang makan kasut saiz 12!

Anonymous said...

saya tahu ramai melayu suka tgk karam singh berpantun2 sampai karam singh diangkat sbg tokoh yg hebat...saudara pun kata karam wartawan tershor..pada saya karam wartawan taik kucing ja...bukan hebat manapun. maklumat yg dia dapat tu disalurkan public. yang hebat Tv3 sebenarnya, dia tumpang nama tv3, cuba dia keje rtm..khak ptuih la tadak orgmau peduli.itu jer...dan satu lg dia hanya fokus pada isu alam sekitar..cuba suruh karam buat isu lain..tercirit2 dia...

untuk anak anak melayu dalam video tu...syabas. ini semngat yg kita mahu..selama mana kita nak bersabar

Atak Kau said...

Yang aku nampak budak2 melayu tu saja yang lebih2. Siap nak pukul lagi. KSW dah mintak maaf. Dia mabuk dan terlepas cakap. Yg budak2 tu nak lebih2 pasal apa? Saja nak jadi hero ka? Atau nak tunjuk jaguh bodoh. I have no respect to those idiots yang nak melebih2 tu.

To KSW, your apologies accepted.

Anonymous said...

karam nie sah3 puak DAP .... dia nielah dalang jatuhkan UMNO & BN Slgr 2008..

Anonymous said...

benggali mabuk ...???

panglima hitam said...

Syabas kpd anak-anak Melayu yg bangkit mempertahankan maruah bangsa, tidak spt Si Atuk Kau yg lebih melacurpolitikkan isu KSW..Hanya krn KSW menyokong pembangkang, Atuk Kau sanggup gadaikan maruah bangsa. Ini KSW sdg mabuk, kalau tak mabuk di blkg org Melayu entah apa dikutuknya org Melayu. Tuhan nak tunjukkan dalang ini.Lebih baik semua stesyen televisyen GAM dia..takde etika langsung..dahlah mabuk..kutuk bangsa aku pula..

Anonymous said...

COOl BRo.kalau dah mabuk macam macam boleh jadi. CAKAP SIANG PANDANG PANDANG ,CAKAP MALAM DENGAR DENGAR ..WAKAKA WAKA,,KERANA PULUT SANTAN BINASA .Kepada anak anak melayu yang dalam video tu aku ucapkan syabas ..kalau semangat ni yang ditunjukkan oleh semua anak anak melayu diMalaysia ni pasti semua tak berani nak mengutuk bangsa melayu lagi. teruskan perjuangan anda dan tindakkan anda dimana jua anda berada tak kira siapa jika berlaku insiden sebegini di sekitar anda dan anda dengar mengutuk melayu ayuh bangun dan bangkit semua bersama sama mempertahankan melayu....caya lah lu orang bro semua . Pada TV3..nasihat sikit wartawan anda itu takut takut tv3 pula yang bermasaalah nanti

Anonymous said...

bangsat punye banggali laknat. kalo nak mabuk pi la mabuk pi la mabok sampai nak mampos ka....sampai nak main bontot dagn bini dia ka....tapi kenapa nak hina kaum lain. mabok kalau tak hina2 kaum lain tak buleh ka... sial banggali ni...hilang respek aku kat dia. memang la dia dah kintak maaf....tapi kalau mabok tak hina bangsa lain tak buleh ka.....so lain kali tiap kjali mabok dia hina2 bangsa Melayu kita semua akan kata...ohh tak pe la...dia dah mintak maaf...kita accept aje la......maaf kita ni lah yg akan buatkan banggali2 sial ni takkan takut nak hina caci bangasa Melayu. Tak sedar diuntung hidup kaya raya kat negara Melayu sampai buleh bebas nak mabok2 todi tapi nak hina bangsa Melayu. kalau kat negara inda belum tentu selamat nak dia nak mabok2 macm kat sini. PUKIMAK DIA BERNANAH KETURUNAN BANGGALI PANTAT PELACOR GAMPANG LAAA.....

Anak Seberang said...

slm ziarah saya dah dedah kes ni sejak pagi semalam
pakat kita tengok la sapa ksw ni his true color..

pohon sdr dpt link dan follow blog saya kembali..

http://panggungopera.blogspot.com/

Anonymous said...

dia takot la tu sbb nanti hilang mata pencarian di tv3. tapi dasar paria....bila ada nama esok lusa masuk dap dan ludah melayu....

zin

Anonymous said...

To Atak kau, senangnya amalan kalau mabuk blh mintak maap.itu mcm hari2 org kena mabuk kalau nak lakukan kesalahan.pk baik2

Nik Muhammad said...

Jagalah kO Karam!!!
aq Berdendam dgn kO!!!
CILAKA btl kO mainkan MELAYU!!!
Ada Ubi Ada Batas Karam!!!
Ada Hari Confirm kO KARAM!!!

Anonymous said...

aku tak caya masih ada ramai lagi spesis melayu kat selangor.


aku rasa melayu tu yang mabuk koot sebab cakap macam orang mabuk


kat selangor lah paling lantang melayu dilancaukan

tak ade pun pemimpin2 melayu yang lancaukan melayu minta maaf


melayu apa ade,, kekuatan hanya ada dalam seluar dalam...

Anonymous said...

Selalu nya bila seseorang tu dalam keaadaan waras, segala perbuatan dan tutur kata terkawal. Sebaliknya apabila mabuk kawalan ini akan hilang dan ia akan melakukan atau memperkatakan sesuatu yang tidak dijangkakan di buat atau terkeluar dari mulut nya. Oleh kerana kurang kawalan ini kata kata nya mungkin mempamirkan hasrat hati orang itu yang sebenar.

Anonymous said...

Aku selalu makan kat restoran tu, mana ada jual arak? Itu restoran mamak lah... tak logik dia mabuk. Tak taulah dia minum dan mabuk tempat lain singgah kat bidayah tu pulak.

Tentang dia berkawan dengan DAP aku rasa tak lah pulak, sebab dia pernah cakap kat aku masa aku adakan majlis alam sekitar dengan student kat U tahun lepas, dia kata Pak Lah pernah offer dia jadi wakil rakyat... dia kata dia tolak sebab politik ni kotor...
Jadi mestilah dia untuk BN. tapi tak taulah pulak kalau dia bukan orang BN.

Anonymous said...

rbf berwajah baru.tahniah broo!!smoga prjuangan mnjadi lbih hbat ditahun baru.mnang bsar PRU13 nnti!

Anonymous said...

kapal karam sungguh die ni!!

Anak Muda Cinta Negara said...

saya kecewa dgn sikap dan perangai bdk2 melayu dalam video ini. bukan sy merelakan jika melayu dikutuk atau di hina tp fikirlah melayu yg tinggi martabatnya jika marah bawalah berbincang.. dan yakin dan pastilah bahawa akhir sekali nanti yang akan dipersalahkan ialah UMNO itu sendiri akibat perbuatan anak2 melayu biadap dan kurang ajar ini. sebagai anak muda sy bercakap atas persepsi masyarakat malaysia..

Anonymous said...

Atak kau..

dalam keadaan mabuk orang akan mengungkapkan perkataan yang selalunya diluar kawalan... dan selalunya perkataan yang TERSIMPAN LAMA DIDALAM HATI DAN PERASAAN

oleh itu jelas mengapa kita disarankan berhati hati dengan orang yang selalu berkata manis

zahari1950 said...

Memang dah sah bahawa Karam Singh memang anti Melayu dan talibarut DAP. Dia buat cerita kelemahan pentadbiran jabatan kerajaan dan lain-lain pun sebab nak menghina orang Melayu yang jadi ketua jabatan. Bila dia mabuk baru tahu "nawaitu" hatinya selama ini.

Kalau betul dia nak dedahkan kelemahan atau kecuaian satu-satu pihak mengapa dia tak serbu terus kepada pihak yang melakukan?. Dia tak berbuat demikian kerana yang melakukannya adalah puak-puak Cina/India penyokong DAP. Jadi dia tala ke pihak berkuasa yang diketuai Melayu.

Ayam Mati Dalam Kepuk
Telur Tidak Jadi Menetas
Kalau Hati Sudah Busuk
Dalam Mabuk Cakap Terlepas

Abu Kata Arang
Buluh Jadi Sembilu
Jangan Mengata Orang
Jaga Sendiri Dulu

Wak dOb said...

karna pulut santan binasa,
karna mulut badan binasa.

http://jawaber6.blogspot.com/

Anonymous said...

TO Atak Kau,

gwa minum todi ini malam satu tong. gwa mabok. gwa rogol lu punya amma, kasik toron lu punya appa. then gwa mintak maaf. accepted la kan? no biggie? tak payah bawak pergi polis or mahkamah? settle la kan? no need to be an idiot to call up for DAPigs to bela you kan? semua kasik settle lepas mintak maaf. next time i mabok todi i boleh kasik F*ck lagi? itu macam boleh ka atak kau?

kepalaaaaaaaaaaa hotakkk kau!

To anak muda cinta negara,

first sekali kau la bangsat hipokrit paling besar dalam malaysia nih. sebabnya kalau aku kutuk mak ngn apak kau, kau la orang yang bertidak lebih yahudi dari yahudi mengutuk aku kemdian ko rasa nak belasah2 je aku kan? dasar melayu pengecut. brader, nak komen lain kali pakai otak. otak kau yang kecik tuh jangan simpan atau makan buat otak-otak pulak atau buat cicah macam otak udang. bangang punya melayu.

LanChiauSan.

nasik putih said...

hmmm aku paham kalo melayu marah bila bangsa dihina. tp pesal tak rakam dr awal2, masa si karam singh ni tgh mencarut2 tu? senang skit nak buat judgement bro! kalo lu aplod video tunjuk dia mintak maap camni saja, skali lagi melayu ni nampak cam bangsa yg emosi tak tentu hala. mmg tak lame je ni benda ni masuk malaysiakini dan di'koner baring'kan oleh geng ultra-kiasu. aku menyeru sapa2 yg jadi saksi/rakam masa dia mencarut tu buat video dan aplod di youtube. pikir ke depan skit lah wahai bangsaku!

Anonymous said...

daripada korang pukul benggali mabuk yang tak sedar apa benda yang dibebelkan, baik korang gi 'belasah' puak-puak DAP dgn PKR/PAS yang terang-terang dan secara sedar memperkotak-katikkan hak dan kedudukan orang Melayu dan agama Islam. tapi nak kata apa, semangat melayu membuak2, tapi kawasan sendiri pun mubaligh kristian yang pegang...

Anonymous said...

salam,

sebenarnya kalu tang orang mabuk ni mana boleh buat sembang atau cakap baik2,dia dalam keadaan dimana dia adalah amat lah bodoh dan marah.kalau ada yang cakap untuk bawak bincang dengan orang mabuk samalah mcm mintak bawak bincang dengan orang gila.

dalam keadaan separuh sedar mmg kene guna bahasa yang keras dan kuat supaya si mabuk tu tersentak dan sedar.tgk gaya dia mintak maaf pun nampak macam tengah mabuk pasal x ada orang yang sedar dan waras akan cakap mintak ampun ape ke lancau semua

kepada yang bebal nak bincang bagai la nak cakap baik2 la,ko pg la pub ke mana cuba cakap dengan orang mabuk,ape ke lancau kau cakap dia x paham,patut yang tgh mabuk ni kalu dia kuang ajar ko lempang je,bg dia sedar


-pengembala kambeng anti-arak

Anonymous said...

Wah bukan main panjang lg comment korang kat sini ye.Pg comment kat you tube la hawau.Aku keseorangan yg lain semua bantai melayu...HEHEHE.jgn mara ye RBF

Anonymous said...

hahaha...aku ingat karam sink saja yang mabuk. Rupanya ramai juga budak2 melayu kat sini pun mabuk jugak.

Mabuk menghentam tak tentu pasal) <mabuk juga la tui! :)

Anonymous said...

aku nak mencelah sikit....

kalo time mabuk dia merapu2 cakap pasal bangsa dan kaum....maknanya apa kawan2??...
Maknanya..dia dah lama simpan perasaan anti dia tue dlm dirinya..cuma tggu nak meltup jer..jadi smlm adalah letupan yg selama ni dia simpan dlm dirinya...
Cuma selam ni mgkn dia simpan sbb kerja dgn TV3....so kena jaga imej...sbb sblum ni pun ada yg kena sound dgn Mgt tv3 pasal terlanjur cakap pasal kaum2 ni...

so...tv3 kena buat siasatan...dan tggu ajelah hasilnya....
tv3 pun pening kepala gak...sbb karam ni bukan calang2 wartwan,dah byk trofi dia menang dan dia ni bagus kalo pasal bongkar masalah alam sekitar dan rakyat..

wu di..

Anonymous said...

deii kaarm singh lu nak mabuk ka tanek kaa kite melayu takda kacau .tapi lu maki hamun org melayu skrg sudah jadi kacau.lu baik buat kenyataan terbuka mohon maaf kepada satu malaysia terutama kepada org melayu .karam singh lahanat anti melayu rupanya.skrg baru org melaka tahu.zasssssssss

Anonymous said...

Video ni jelas menunjukkan KEPERIHATINAN Orang Melayu terhadap persekitaran mereka telah bertambah.. Mereka sudah semakin sensitif dengan bangsa lain... BERSATU BANGSA memang baik untuk KEMAKMURAN Negara tapi BANGSA YANG BERSATU akan MENERAJU Negara..

Anonymous said...

Ada juga orang puji kerana orang mabuk spt ksw dah minta maaf. Kalau gitu bolehlah mabuk sepanjang masa. Mabuk dikhalayak pun dah satu kesalahan.

Anonymous said...

sebenarnya apa yg dimaksudkan KSW utk org2 melayu yg lupa diri dirinya melayu terutama melayu2 SELANGOR, PERAK DAN P.PINANG yg sangup menghambakan dirinya mangikut telunjuk PR hingga menderhaka pada Sultan