Thursday, January 6, 2011

Berapa Lama Berlatih & Berapa Bayarannya ?

Lihat video di bawah dari minit 2.30 hingga minit 4.24

Lihat pada gaya dan cara percakapannya.

Semuanya telah diatur dan diarahkan oleh DAP

Berapa lama agaknya dia berlatih untuk melakonkan watak itu dan berapa bayaran yang diterimanya ?

9 comments:

Anonymous said...

cina tu bunuh diri-habis cerita. nk ink balik? buang masa, buang tenaga, buang duit..

Anonymous said...

pergi mampos laaaa .....

Anonymous said...

xpyh cite banyak... bior jek... jangan dilayan sgt...

Anonymous said...

toksah dok layan sgt depa ni...dh mmg semua org tau TBH bunuh diri sendiri tp dorg x nak bongkarkan sbb TBH org DAPigs...cuba dia cuma rakyat biasa yg takdak jwtn politik...mesti polis dh dedahkan maklumat tersebut berpandukan pada laptop dan surat terakhir TBH.

Anonymous said...

DAPigs bukan kira...cina yg dah mampos pun ditonggang sampai lunyai

Azizul Azli Ahmad said...

Ketika bersembang di Kemaman Kopitiam, Kota Bharu, Kelantan jam 11 malam tadi, kenalan berkata ...


"Dulu nak dengar 1 kes rogol se bulan susah, sekarang purata 3 kes atau lebih seminggu"


"Apakah sebabnya jadi begitu?," soal saya.


"Hiburan tak berapa ada. Kalau ada panggung wayang contohnya, boleh juga remaja menonton dengan ahli keluarga atau rakan. Jadi keluarga tahu lokasi anak mereka. Di Kota Bharu apa ada? Pukul 12 dah sunyi sepi. Sebilangan remaja mengambil peluang untuk bercengkerama antaranya di pantai, rumah dan taman perumahan. Jabatan agama bukannya mempunyai manpower untuk menjalankan operasi setiap malam," ujarnya.


Menurut kenyataan Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi, kes rogol meningkat 25% tahun 2010 berbanding tahun lalu. Lebih mengejutkan, 60% mangsa berusia di bawah 16 tahun manakala jajahan Kota Bharu mencatatkan bilangan kes rogol tertinggi.


Tahun 2009, 23 kes rogol membabitkan mangsa berumur 12 tahun.


Menurut kajian polis, kes rogol meningkat di Kelantan kerana pergaulan bebas dan kecenderungan remaja mengadakan hubungan seks secara suka sama suka.


Apakah antara tindakan perlu dilaksanakan dengan kadar segera bagi memastikan kadar rogol tidak terus meningkat?


Pastikan penduduk Kelantan lebih mentaati hukum agama dan bertakwa kepada Allah? Terfikir, bukankah 'agama' dan 'Kelantan' dianggap sinonim? Jika tidak masakan Kelantan mendapat jolokan 'Serambi Mekah'?


Contohnya, Majlis Perbandaran Kota Bharu secara konsisten melakukan pemeriksaan dan menyaman peniaga pasar malam jika mereka tidak memakai tudung atau berpakaian menjolok mata.


Lihat pula billboard di Kota Bharu, setiap talent perempuan diwajibkan bertudung.


Melalui pengamatan saya, itu antara kaedah diimplementasi untuk menunjukkan usaha jelas kerajaan negeri menegakkan syiar Islam.


Namun apakah tindakan kerajaan Kelantan bagi memastikan kisah dikongsikan kenalan saya ini tidak berulang?


"Satu hari saya ternampak budak perempuan berseragam sekolah masuk ke rumah dengan 6 budak lelaki. Saya datang jumpa dan halau semua budak lelaki. Bila saya tanya umur, budak perempuan tu jawab, 12 tahun. Kemudian saya tanya, tak takut ke kalau kena 'main'? Dia jawab dah biasa, pecah dara dulu katanya, dia kena 'main' 7 lelaki. Lepas bersembang dan dia mula percaya dengan saya, dia mengaku datang ke rumah tu sebab nak 'main'. Dengan 6 lelaki sekaligus ke? Dia jawab, tak, dalam dua tiga orang lah. Dia kata dia ketagih 'main', kalau tak dapat dia gelisah dan kena cari juga lelaki nak main dengan dia"


Saya terdiam.


Tergamam.

Anonymous said...

Salam Tuan.... video berkenaan apa nih? Pasal banjir/tanah runtuh di Tawain kah? Atau gempa bumi di China ?..tak faham teman..

-OghangKuale-

Amin said...

TBH nak tunjuk cara terjun olimpik 2012 yg betul eeeeee...NI SEMUA KONSPIRASI TUAN BESAR DAP,PKR DAN LOW CLASS KASTA PAS.

Anonymous said...

Bad acting from 2.30 to 4.24.
She still need some time with Anwar for upgrading her drama skills.
Suggest she follow the Wan Jijjah technique of looking stupid and supportive so as not to expose bad acting.

Professor Terulung