Tuesday, February 1, 2011

Video: Mala Terperangkap Dengan Soalan Wartawan

Saya sengaja naikkan balik video ini kerana mungkin ada rakan-rakan pembaca yang belum melihatnya lagi.

Lihat video dibawah ini bagaimana Normala menjawab isu MC suaminya apabila diasak oleh para wartawan.

Puas Mala bersilat, taichi dan sebagainya. Akhirnya beliau kantoi juga pada pertengahan sidang media itu.

Lihat video dibawah pada minit 2.17.

Dengar soalan yang ditanya wartawan tersebut dan lihat serta dengar jawapan Mala.

Sabtu, ahad ?

Sabtu, ahad ?

Eh, sabtu ahad tu memanglah......

21 comments:

Anonymous said...

mala ni dah bukan cikgu lagi..dia letak jawatan bukannya pencen..bermakna dia dah tak suka nak jadi cikgu.. tak layak dipanggil cikgu pun..kesian sungguh tengok cara dia menjawab isu suami mc..kelat je senyum..

Anonymous said...

alaaahai...siMala nih nak glemer aje lebih , gaya cakap pun bukan main kontrol....teringin nak jadi celebriti gamaknya dia nih, xpelah dah femes sekejap dan selepas nih kalau kalah bertanding apa kata siMala join aje masuk akademi fantasia atau jadi artis berlakun akan lebih sesuai....tgk cara menjawab pun bole tau berapa IQ dia nih...nak jadi pemimpin? Ohh plzzz...

Anonymous said...

- senyum dan gelak pun buat2....plastik arr dia nih...

Dia kata sakit dan dpt MC tuh bukan bermakna terlantar....dalam ertikata lain dia tak rasa bersalah pun yg laki dia dapat MC 21 hari kesana sini menemani dia berkempen tuh sebab walaupun ada surat cuti sakit tapi laki dia bukannya terlantar..habis camno dapat sampai 21 hari wahai cik Mala?<----pehak media kena tanya doktor kerana jawapannya akan lebih telus dan professional..hehhehehe

Anonymous said...

Sdr rbf,

Saya lihat kebelakangan ini para pemblogger penyokong kerajaan berada dalam "panic mode" yang amat sangat berhadapan dengan situasi Tenang. Video yang anda paparkan ini serta seluruh artikel saudara yang memalutinya membuktikan keadaan ini.

Sebenarnya jika blogsite saudara ini dikunjung ramai oleh pihak-pihak atas pagar pengundi Tenang seperti saya ini, sudah pasti kekalahan akan mengimbau BN.

Lihat sajalah video yang saudara paparkan di atas serta komen saudara. Bergegas-gegas orang neutral seperti saya masuk melayari laman saudara untuk kami mengamati barang sedikit kalau-kalau ada hal-hal negatif yang serious mengenai Cik Gu Mala untuk kami semua alihkan undi, namun tidak berjumpa.

Malah, video yg saudara paparkan ini berjaya memaparkan bahawa Cikgu Malalah yang berada dengan pihak yang benar sementara wartawan-wartawan yang datangnya dari RTM, TV3, Utusan dan media-media kerajaan yang lain begitu kelam kabut sendiri untuk mengasak CikGu Mala dengan pertanyaan demi pertanyaan yang hampir-hampir sama yang telah dijawabnya berkali-kali dengan memuaskan. Orang dah jawab: pergilah tanya hospital dan dapatkan pandangan yg lebih profesional tapi tidaaaakk... terus juga mengasak dengan persoalan yang tidak relevan dan telah dijawab itu.

Natijahnya? Penduduk Malaysia seantero, pembaca Utusan serta pengamat TV RTM tidak akan dapat tahu akan agenda calon Cikgu Mala ni, malahan terus menerus akan disajikan tentang benda-benda remeh yang bukan arkan seperti cuti sakit. Tetapi ini tidaklah menghairankan kerana inilah tujuan mereka, bukan?

Yang pasti ialah CikGu Mala akan kalah. Dan yang pasti lagi ialah: didalam suatu suasana yang neutral, telus tidak bertapis, segala kriteria yang saudara bangkitkan mengenai kewibawaan seseorang calon tu jika di aplikasikan kepada orang-orang UMNO-BN, sudah tentu mereka tidak mampu bertahan.

Cuti Sakit Palsu? Agaknya entah berapa banyak penyokong kerajaan sendiri yang mengamalkan ini. Ditangkap berkhalwat, berzina? Dari akar umbi hingga ke pucuk kempimpinan semuanya ada kes. Rasuah? Tak usah nak cakaplah. Tanpa Rasuah hegemoni kerajaan akan hancur. Minum arak? Baik jangan digembar-gemburkan yang ini.

Saudara RBF, saudara penyokong kuat kerajaan. Begitu juga saya, cuma tidak mempunyai blog. Saya benci melihat negara ini diperintah oleh pembangkang. Tetapi mari kita renungkan situasi ini:-

Jika saya memberi saudara segelas air sirap yang sungguh lazat untuk saudara minum, tentu saudara akan terliur. Tetapi sebelum saudara minum, saya beritahu saudara bahawa saya telah bubuh setitik air kencing dalam sirap tadi --- (bukan banyak. hanya setitik) --- mahukah saudara teruskan minum? Adakah saudara terima?

Segala kebaikan yang kita akan perolehi dengan penerajuan kerajaan yang baik dan elok dengan kita hapuskan pembangkang: adakah Allah akan terima semua ini jika ianya dipenuhi dengan bukan setitik, malahan bertan-tan perkara-perkara begini: umpat keji, fitnah, rasuah dan lain-lain: adakah kemenangan kita sesuatu yang boleh membanggakan?

Mahukah Allah terima sebagaimana kita berhadapan dengan sirap suci yang disalut setitik kencing tadi?

Pendekata, adakah Allah bersama-sama dengan mereka2 yang menang secara kotor? Yang mana kemenangan itu nampak2nya sudah pasti?


Pak Mat

Anak Lenggong said...

Dia menyalahkan orang pabila mensensasikan MC suaminya...kepala hotak dia laa..bukan soal tu yang orang pertikaikan..isu sebenarnya adakah layak saorang pesakit tu dapat MC sebegitu lama sedangkan dia kelihatan sihat walafiat..kalau punca kemurungan beliau diberi MC..sepatutnya sisaumi akan berada dirumah untuk menenangkan fikirannya atau pun duduk kad wad gila..bukannya dok mengekor buntut bini...sebab kalau dia dok mengikut bontot bini dan menghadapi situasi sebenar penerimaan masyarakat diTnang terhadap bininya maka masalah kemurungan nya pasti bertambah.

Lagi satu bangang nya mala didalam mengatakan orang sengaja menjadikan isu ini sebagai untuk menjatuhkan kredibelitinya sebagai saorang calon...PIEERAHHH..malam ko jangan lupa sape yang mulakan semuanya ini...siapakah yang mula main sendiwara dengan membuat fitnah..Pihak PAS yang diketuai oleh Dinpuduraya yang mulakan dengan memfitnah calon BN dengan isu tanah..tetapi yang bangang nya Dinpuduraya isu tersebut senang je dipatahkan dengan menyatakan perkara sebenarnya..itu laa orang kata jangan asyik nak menunding jari terhadap orang lain..oarang lain pun pandai bersilat jugak so terima jee laa

Anonymous said...

nama je bekas cikgu dan pakai tudung labuh, tapi mulut macam pantat ayam suka berbohong

Anonymous said...

pak mat neutral - nampak macam tak neutral sah2 pencacai pas pis pus hahaha ingat pengundi atas pagar bodoh sangat macam pak mat ke?

keris said...

kalau dah MC secara tipu memang satu kesalahan yg x sepatutnya dibuat. kena ngaku salah ler.
jgn kita dok pertahankan kebatilan walaupun kecil.
itu zalim nama nya.
ini bukan perkara kecil..bukan perkara yg boleh dipandang remeh sebab perkara telah terbukti berlaku.

kalau MC memang hukumnya tak layak untuk menjalankan tugas maka kena berehat dirumah ke, hotel ke, bukannya iring ister ke hulu hilir.
itu pun taokleh nak fikir jgak?

bagi org atas pagar, perkara pokok ialah kesalah menipu telah dibuat tapi masih xmau akui.
itu memang org PAS yg AJAR..KURANG AJAR.
kerja media utk tanya dan melaporkan.
itu pun memang haramkah buat juga pak mat. malangnya haramkah melakukan kezaliman dengan memutarbelit fakta secara meliwat sepuas-puasnya tanpa takut dan segan silu, lepas tu ngata media lain yang berbohong.

Anonymous said...

dah terang2 menipu pun masih nak berdolak dalik lagi? ini kah orang yang hendak kita harapkan? nampak sangat parti hamPAS ni hanya nak memperbodohkan rakyat je! laki bini memang kaki penipu!!!

Anonymous said...

"Kat labis takde hospital, hospital terdekat kat Segamat"

MC yang dapat tu dari klinik la, bukan hospital...

Anonymous said...

pada minit yang ke 2.17 masa wartawan tanya kepada mala kenapa sabtu dan ahad x ada cuti,perhatikan ekor mata si mala ni terus kekiri dan ke kanan dan seterusnya tersenyum dan intonasi suaranya berubah secara dramatik dengan cuba mengiyakan ayat yang akan di sebutkan dia,"sabtu dan ahad memang lah".

tanya la mana2 pegawai penyiasat yang pakar dalam soal siasat,apa maksud dia?

"kantoi bodoh la tu"

pakai logik pun boleh


-pengembala

Anonymous said...

udah la Pak Mat woiii dok mebebel kat sini pa hal dah sah laki dia tu penipu bini dia pun bersubahat menipu .... tak payah la dok citer pasai agama kat sini ingat apa Tan Sri P ramlee kata....

DAH KENA DAH ABANG-ABANG AKU TU PENIPU BAPAK HANG TU PENYANGAK .... wakakakakakakakkakaakk....

Anonymous said...

Hai Pak Mat,
Kau pun kotor. Sekotor-kotor puak Pas yang munafik!

Anonymous said...

Pak Mat ni juak pas pis pus yg halal makan duit gaji MC tipu....klau dah sakit duk rumahlah yg duk ikut bontot Mala nak buat apa?...nilah dia Pas pis pus buat benda kotor semua juak pas kata baik belaka...kalu org Umno semua jahat...dasar PAS MUNAFIK!

Anonymous said...

hahahaha dah kantoi berubah muka Mala tu....nak menipu pun biar profesional skit kahkahkah...mmg dasar Pas Munafik!!

Anonymous said...

Eloklah kalah, hendak jadi YB mestilah seorang yang bermoral tinggi, kalau mc sakit suami pun nak tipu - hai entahlah...

usop said...

Pak Mat..
Inilah yg dikatakan kehidupan.. asam garam yang perlu dilalui..
bila kita memperkata pasal mala dan mc lakinye.. maka itulah yang akan dikomen mengikut asam dan garam..mungkin ada pahit dan manis.. tapi itulah kenyataan yang perlu dihadapi..
jadi tak perlulah diungkit pasal orang lain kerana mengapa mesti pancing ikan harap gajah yang kena..
kita akui tidak ada yang sempurna tapi sedikit sebanyak isu ini memberi pengalaman yang baik pada kita semua terutama pada mereka yg makan gaji dengan kerajaan..
kalau nak menipu sekali pun pakailah otak sikit.. ni tak ada kepala pakai untuk benda lain..

Anonymous said...

dah terang lagi bersuluh! orang2 hamPAS ni memang kaki penipu! munafik!!!

Nas said...

Salam...
1. Saya menulis slps BN Menang TENANG...

2. Kalo berdasarkan psikologi mari lihat anak mata Mala, suka berlari2.

3. Sebagai penjawat awam, Maarof harus bertanggungjwb, berani letaklah jwtn. Amcm Pak Mat, agak2nya, berani tak maarof letak jwtn.. Apatah lagi dialah perakam ucapan Pgrh JPN Johor lalu disebarluaskan di YouTube. Jadi dia melanggarkan AKTA Rahsia.. Ohhhhh lupa plk, segalanya halal demi Kebenaran n Keadilan versi PAS, DAP n PKR.

6. Mala.... kini Allah dah tunjukkan siapa benar n salah.. Tak boleh terima hakikat n kenyataan.

7. Sekarang Banjir hebat di Labis, Segamat n Tenang... Apakah tndkan baik UMNO BN ataupun PAS PR....

8. Buktikanlah berkhidmat utk rakyat....

~sangkuriang~ said...

http://sangkuriang-malaya.blogspot.com/2011/02/mazlan-tawar-pekerjaan-kepada-cikgu.html

anakbangsa said...

sayangnye hilang sorang lg org melayu dlm perkhidmatan kerajaan.lepas kerajaan bersusahpayah mendidik dia jd org berguna untuk anakbangsa ,x tau le apa gunanya dia lepas ni.rasanya kalau org mcm ni adalah lebih baik dia jgn berkhidmat dlm krajaan kerana pegangan dia x selari dgn visi dan misi majikannya.dan mungkin dlm dirinya kerajaan terlalu kejam dan x berlaku adil pdnya.jln yg terbaik letak jwtan.tu le gaknya dia ltk jwtan.tp rasanya mala ni dah pikir panjang sblum buat keputusan.x kisahlah..mungkin pd pandangannya dia berjuang demi agama tanpa bangsa lebih mulia bg nye.bg kakitangan kerajaan yg sokong pembangkang,yg rasa pembangkang lebih baik,tanya lah mala apa yg hendak dilakukan selepas ini.jika pilihan yg dia buat tepat dan beri lebih byk keberuntungan pd dirinya,adalah disarankan kakitangan2 ini melepaskan jwtan dan ikut jejak mala.nasihat saya pd mala,lihatlah diri anda di cermin,dan tanya lah pd diri anda,jujurkah anda pd diri anda.utk diri anda ada haknya di bumi ini,adakah anda melaksanakan hak anda dgn baik di bumi ini.diri anda berhak mendptkan yg terbaik bg nya di bumi ini selagi anda hidup disamping anda melaksanakan hak anda utk hari akhirat.Allah memberi berbagai nikmat pd kita di bumi ini dan sbg manusia kita perlu merebut nikmat tersebut tanpa kufur.bukan hanya mengejar akhirat tp kita lupa tanggungjawab kita di dunia.bersabar lah mala,setiap yg berlaku ada hikmah.cubalah renungkan di mana silap kita.