Monday, January 3, 2011

Krisis Selangor: Khalid Ibrahim Sahkan Dia Pembohong

Selama seminggu kita bertegang leher dan bertegang segala jenis urat pasal kuasa untuk melantik SUK Selangor.

Kita kata kuasa melantik terletak di tangan SPA dan Sultan.

Khalid Ibrahim, Monica Lewinsky Selangor, Lau Weng San, Khalid Samad, Suhaimi Shafie dan konco-konconya berkata Kerajaan Negeri yang berkuasa.

Kita kata mereka tiada hak, mereka kata mereka ada hak.

Maka dengan itu mereka pun tafsirlah undang-undang tubuh negeri mengikut suka hati kepala mak bapak mereka dan sampai ada yang nak berperang dengan Sultan.

Dengan izin Allah SWT hari ini segalanya telah terbukti. Hari ini telah terbukti kerajaan pimpinan Khalid Ibrahim adalah sebuah kerajaan pembohong. Yang lebih manisnya orang yang membuktikan Kerajaan Selangor sebuah kerajaan yang pembohong adalah MBnya sendiri.

Selepas mengadap KDYMM Sultan Selangor hari ini ,MB yang menghadapi krisis minda paling kronik dalam negara kita mengumumkan kerajaan negeri pimpinannya akan memanggil satu sidang dun tergempar bagi meminda undang-undang tubuh negeri untuk mengembalikan kuasa pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan dan Penasihat Undang-Undang negeri kepada Sultan dan Menteri Besar. Sini

Kepala bapak kamu !

Sebelum ini kita kata kamu tiada kuasa, kamu kata kamu ada kuasa. Kalau ada kuasa mengapa perlu untuk panggil sidang dun tergempar untuk mendapatkan kuasa melantik SUK ? bangang punya MB.

Sekarang terbukti sudah siapa yang benar dan siapa yang pembohong sebelum ini.

Selama seminggu berturut-turut mereka hentam Datuk Khusrin, hentam KSN, hentam Sultan Selangor, hentam kerajaan pusat dan tidak semena-mena Umno dan BN pun turut sama mereka kaitkan, kononnya mereka berkuasa untuk melantik SUK. Mereka hentam bukan hentam sikit-sikit, hentam sampai rapat ke dinding sampai jadi lempeng.

Alih-alih hari ini baru mereka sedar yang mereka tiada kuasa dan baru nak panggil sidang dun tergempar untuk dapatkan kuasa.

Selama ini mereka bohong rakyat, mereka bohong. Mereka bohong kata mereka berkuasa dan itu hak mereka untuk lantik SUK sedangkan mereka tiada kuasa selagi undang-undang tubuh kerajaan negeri tidak dipinda di Dewan Undangan Negeri.

Lihatlah wahai rakyat Selangor, lihatlah betapa pembohongnya pemimpin-pemimpin yang memimpin negeri anda pada hari ini. Mereka sanggup berbohong untuk mencapai kehendak politik mereka.

Siakap Senohong
Gelama ikan duri
Bercakap bohong
Lama-lama jadi pencuri

Berbohong dan mencuri memang sudah serangkai, sama seperti kencing manis dan darah tinggi. Mereka tidak dapat dipisahkan lagi.

Begitu jugalah dengan pemimpin yang ada di Selangor pada hari ini, berbohong sudah menjadi amalan mereka dan dalam masa yang sama entah berapa banyak sudah harta Selangor yang mereka curi.

Oleh yang demikian bangkitlah wahai rakyat Selangor, bangkitlah dengan segera. Jangan tangguh-tangguh lagi. Bergeraklah anda semua ke Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, angkat dan humban ke laut MB yang ada pada hari ini. Dia seorang MB yang pembohong. Orang yang pembohong tidak layak untuk memimpin rakyat.

Kepada KDYMM Sultan Selangor dan kepada Ketua Setiausaha Negara, akhirnya hari ini kebenaran menyebelahi Tuanku dan Tan Sri. Itulah hasilnya berkat dari kesabaran Tuanku dan Tan Sri. Allah SWT sentiasa menyebelahi orang-orang yang benar dan dianiaya.

Pengkhianat, penipu dan pembohong dimalukan oleh diri mereka sendiri.

Mana dia Aziz Bari, kononnya pakar perlembagaan ? pakar perlembagaan kepala otak dia. Lari tak cukup tanahlah kau kali ni. Itu pun kau tak tahu, lagi nak jadi profesor ke ?

22 comments:

Anonymous said...

saudara RBF,nampak sangat yang kerajaan PR Selangor ini sebenarnya tiada isu langsung di atas perlantikan SUK.Mereka takut akan ketegasan dan ketelusan Datuk Khusrin yang terserlah semasa beliau menjawat jawatan pengarah JAIS.
Sebab-sebab yang paling nyata ialah mereka takut yang kepincangan dan 'kebodohan' mereka akan terserlah dengan adanya pegawai seperti Datuk Khusrin ini.
Sebab itulah perlantikan ini pun nak dipolitikkan.Tidak perlu takut sekirannya mereka betul-betul telus dan efisyen lagi amanah dalam mentadbir kerajaan negeri.
Selama memerintah negeri selangor mereka begitu mudah melemparkan tuduhan-tuduhan yang tidak berasas terhadap kerajaan pusat,BN mahupun UMNO dalam segala kepincangan mereka sendiri.
Sebenarnya kerajaan negeri yang ada sekarang ini hanyalah lebih banyak berpolitik dari mejaga kebajikan rakyat dan negeri Selangor.Akibat terlalu asyik berpolitik sampaikan amanah yang diberikan semasa PRU ke12 akhirnya menjadi slogan kosong semata-mata.

Anonymous said...

Mungkin ADUN2 UMNO terpaksa menyokong usul mengembalikan kuasa perlantikan Pegawai2 Tinggi balik pada MB & Tuanku Sultan Selangor!

Kalau enggan sokong, maksud ADUN2 UMNO petualang bangsa yang cakap tak serupa bikin.

Tuanku Sultan bijak menggunakan isu Khusrin ni untuk mengambil balik kuasa baginda & Sultan2 Melayu yang dirampas UMNO pada 1993.

Kena jugak Perkasa & GAPS sokong hasrat Tuanku Sultan ni...

~ Melayu Kuala Langat

Anonymous said...

klu dpt keluarkan apa yg tulisan bro tulis ni kat kat muka dpn suratkhabar, biar rakyat tau betapa bebal dan bengong mb s'gor ni...

Anonymous said...

khalid lembu ni memang celaka! apa punye celaka lah khalid lembu ni! kerja nya menipu je! kau tunggu lah PRU nanti! kau dengan DAPig akan mampos! jahanam kau khalid lembu!!!

Anonymous said...

Boleh ke MB Selangor ni panggil Sidang DUN tergempar tanpa perkenan Sultan?

MB Selangor bodoh ni dah kena checkmate dek perbuatan bodoh dia sendiri.

Alahai MB bodoh, isu pentadbiran yang simple untuk diselesaikan pun kamu buat jadi kecoh. Ini ke manusia yang nak mentadbir negeri konon.


PKR ni Parti Kecoh Rakyat. Patut lah pemilihan dalaman parti pun kecoh tak keruan.

Kesian Selangor dapat MB yang nampak macam pandai tapi bebal!

Macam mana pun kamu nak pusing, nak buat pindaan ke, kamu dah dicheckmate oleh Sultan dan kamu kena berhadapan dengan Sultan juga akhirnya.

Anonymous said...

xpaham...ape yg diphobia sgt dgn dato khusrin neh...nak kate dia org kuat umno kat selangor jauh sekali....nie musti diorang dok berdendam pasal kes teo nie ching ngan xavier yg masuk smpai ruang solat surau/masjid...haih
DAP yg panasphobia khalid juge yg menjadi pecacai bermati-matian menentangnye...DAP selangor senyap je....siot tol

Anonymous said...

Aziz Bari memang bangang..berlagak mcm pandai tapi bodoh. Dibagi akal oleh Allah SWT tak reti nak guna..

Anonymous said...

Lantik MB yg ada masalah mental maka jadilah Selangor negeri yg di perintah oleh pesakit mental...

Adun2 Ahli Parlimen PKR pun semuanya pesakit mental kronik...yg memilih pun rakyat yang telah di sahkan oleh Hospital Mental...hahahahaha...

Tidak ler aku nak duduk Selangor di bawah pemerintahan pesakit mental...bagi ubat penenang yg tembak anjing gila atau babi hutan pun aku rasa tak kebah lagi...hahahaha

Anonymous said...

Aziz Bari , Prof dari tadika Pasti agaknya? Bodoh macam lembu. Anwar sivaji the boss.. poodaahh! Aziz Bari, the prof piiraahhh.

Anonymous said...

Aku ingatkan org Selangor tidak sebodoh org Kelantan, rupe-rupenya.......................DUA KALI LIMA, LIMA KALI DUA, JAWAPANNYA HARTA SELANGOR AKU PUNYER>>>>>>>>HEHEHEHEHEHE

nun manjung said...

nanti aku pi humban gagap tu kebawah. sakit hati betui la aku ngan barua ni.

wmu350 said...

tu lakonan saja..buat2 sibuk,yg sebenarnya pakatan dia dah nak meletopppppp....dia buat sdang tergempar bukan pasal khusrin tapi pasal sultan bagi signal suruh bungkus pakaian tinggalkan pejabat...kah..kah..kah..

Anonymous said...

Khalid lembu tipu lagi...

Oleh HELMI MOHD. FOAD
pengarang@utusan.com.my

SHAH ALAM 3 Jan. – Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani menegaskan, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah tetap mempunyai kuasa eksekutif bagi memperkenankan sebarang pelantikan pegawai kerajaan negeri termasuk Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) yang dilakukan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Justeru beliau menjelaskan, kenyataan bahawa baginda tidak mempunyai kuasa untuk menerima atau menolak calon-calon yang dicadangkan oleh suruhanjaya berkenaan adalah dikeluarkan oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

‘‘Itu tidak tahulah tetapi semasa perjumpaan Menteri Besar ketika menghadap Tuanku hari ini, beliau ada menerangkan kepada baginda bahawa kuasa tersebut telah dipinda, iaitu Tuanku tiada mempunyai kuasa memerintah membuat pelantikan yang kini dilakukan oleh SPA.

‘‘Bagaimanapun, baginda sebagai Ketua Esksekutif Negeri tetap mempunyai kuasa eksekutif dan sebarang pelantikan perlu mendapat perkenan Tuanku.

‘‘Menteri Besar pula berperanan menjalankan tugas berdasarkan kuasa yang telah diturunkan oleh baginda kepada beliau,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Abdul Khalid hari ini yang menyebut Sultan Selangor telah berpandangan bahawa baginda tidak mempunyai kuasa untuk menerima atau menolak calon-calon yang dicadangkan oleh SPA.

Ini kerana katanya, kuasa itu telah ditarik balik pada 1993 iaitu selepas krisis perlembagaan berlaku yang mana Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor turut dipinda bagi memusatkan kuasa Persekutuan.

Kenyataan itu menyebut, Sultan Selangor mencadangkan supaya kerajaan negeri mengadakan perbincangan dengan SPA untuk mencari penyelesaian terbaik.

Utusan Malaysia difahamkan, baginda murka dan berkecil hati ekoran sikap pentadbiran Abdul Khalid yang mempertikaikan dan enggan menerima pelantikan Datuk Mohammed Khusrin Munawi sebagai SUK yang telah diperkenankan oleh baginda.

Menurut Mohamad Munir, semasa perjumpaan Sultan Selangor dengan Menteri Besar hari ini, baginda ada bertanya mengapa kerajaan negeri tidak mahu menerima pelantikan Mohammed Khusrin sebagai SUK.

‘‘Tuanku ada bertanya, mengapa tidak suka Khusrin, adakah dia ada melawan tetapi Menteri Besar tidak kata apa-apa,” katanya


Dasar penipu..Kami akan bungkus ko kat Parlimen Bandar Tun Razak dalam PRU akan datang.

Anonymous said...

relek brader brader semua..jangan emosional...let watch the drama...it just started...drama baru nak start tapi penonton dah melalak melolong macam berok kena belacan....relek aaaaa.......baru kita tau episod seterusnya

Njah said...

Apalah nak jadi dengan MB Melayu ini yang merosakkan orang Melayu sendiri.
Tak habis-habis dengan berpolitiking. Sedikit demi sedikit kuasa Melayu hendak dihakiskan oleh Melayu seperti dia

Anonymous said...

Gagap ada hati nak jadi luncai... Hahaha...

Anonymous said...

kenapa sidang tu utk mengembalikan kuasa utk "MB" dan "Sultan"? makne nye sultan pon tak de kuasa la kan? so aku nengok mcm due2 menipu jer.. yg bodo yg percaya kat penipuan tu tanpa usul periksa:p

Anonymous said...

bagi aku ada dua..

1) Terlalu ikut telunjuk daPIGS
2) Dendam terhadap khusrin atas tindakan beliau keatas adun2 daPIGS..especiallly kes Teo masuk masjid.
3)Sikap Khusrin yg tegas dan tidak suka ikut telunjuk org.
4) Mmg perangai khalid lembu x reti jaga negeri...dia boleh jaga kote nuar jer..


wu di..

Anonymous said...

Lempang aje pipi si gagap....karang elok la balik.

Anonymous said...

Aziz bari selalu serang kerajaan bn berdasarkan kelemahan sedikit shj,dan akhbar sinar bagi ruang konon pakar perlembagaan. bila pr liwat perlembagaan dia langsung tak komen apa2, professor taik camni akhbar sinar boleh layan dan bagi ruang, memang sial la akhbar sinar neh.

Anonymous said...

...itulah depa nih...nak jadi penguasa tapi undang2 tak tau...takpa hangpa belajaq la lagi...supaya rakyat tak dapat baca hangpa tipu depa lagi!...khalid oh khalid...bukan apa...malaun nih pasai terlampau jadi barua cina sampai undang2 sedia ada pun dia tak perasan!

UB45

Anonymous said...

anon 8:38....sbelum nih sultan x ckp aper2 pn mse BN pegang..nmpak tuanku percaya BN..tp klw sultan dh sound..paham2 jek lar...PR mmg xleh diarap...lgpn sejak pggang selangor tungganglanggang jd nyer...nk wat kandang babi ler...mcm2...