Wednesday, January 5, 2011

Lagi Pemimpin PKR Tunjuk Bodoh

Dalam masa seminggu dua kita hanya nak hidangkan kebodohan-kebodohan pemimpin PKR supaya rakyat tahu siapa mereka. Mereka bodoh tetapi berlagak pandai dan tahu segalanya sehingga mereka sanggup putar habis segala jenis undang-undang dan peraturan.

Minggu lepas kita sudah tengok bagaimana bodohnya pemimpin-pemimpin PKR apabila mereka bercakap ikut sedap mulut mereka tentang perlantikan SUK Selangor.

Akhirnya kebodohan mereka disahkan sendiri oleh Khalid Ibrahim. Beberapa hari lepas Khalid berkata perlantikan Datuk Khusrin adalah sah, dan mereka perlu pinda undang-undang tubuh negeri terlebih dahulu untuk dapatkan kuasa melantik SUK.

Hari ini seorang lagi pemimpin PKR tunjuk bodoh walaupun dia mempunyai PHD.

Orang walau cerdik macamana sekali pun apabila masuk PKR mereka akan jadi bodoh. Ini kerana PKR adalah tempat berkumpulnya manusia-manusia yang bodoh. Kalau manusia yang cerdik mereka tidak akan menyokong kaum nabi luth.

Ketua Penerangan PKR yang baru, Dr Muhammad Nur Manuty, seorang pemegang PHD yang juga rakan seuniversiti dengan Dr. Zambry , MB Perak.

Sungguh tak saya sangka seorang pemegang PHD boleh bercakap benda yang bodoh. Kenapa dia boleh jadi bodoh ? kerana dia berada dalam PKR. Lihat Dr.Zambry, pelajaran setaraf dengan dia, tetapi cerdik, kenapa ? kerana Dr Zambry berada dalam BN.

Contoh itu sudah cukup jelas bagi saya membuktikan PKR adalah tempat orang-orang bodoh.

Klik pada imej untuk membacanya dengan jelas

Dalam Sinar Harian hari ini Dr Muhammad Nur Manuty berkata beliau yakin pindaan perlembagaan itu dapat diadakan biarpun KERAjaan pak-khatan rakyat Selangor tidak mempunyai 2/3 majoriti dalam sidang DUN.

Apa punya bodoh mamat itu, saya pun tak tahu. Bodohnya tahap mana pun saya tidak dapat nilaikan.

Dr, mari saya ajar awak bagaimana cara untuk mengira.

Untuk meluluskan sebarang pindaan di DUN memerlukan sokongan 2/3 ahli-ahli dewan. Dalam Dun Selangor sekarang pak-khatan rakyat ada 35 kerusi sahaja daripada 56 kerusi. BN ada 20 kerusi, manakala Bebas mesra BN ada 1 kerusi.

Lihat baik-baik Dr,

Jumlah kerusi DUN Selangor - 56

Pecahannya

Pak-khatan rakyat - 35 kerusi

BN - 20 kerusi

Bebas tapi mesra BN - 1 kerusi

Sekarang Dr ambil kalkulator saya nak ajar Dr cara nak kira 2/3.

Mula-mula Dr tekan angka 56, kemudian Dr bahagikan dengan 3 , kemudian kalikan dengan 2 .

Berapa Dr dapat angkanya ?

37.33333333333333333333333333 wahai tuan rbf.

Ya bagus....

Dr, berapa jumlah adun pak-khatan rakyat dalam dewan ?

35 orang wahai tuan rbf.

Cukup atau tidak 2/3 ?

Tidak cukup wahai tuan rbf ?

Habis tu kenapa Dr buat kenyataan dalam Sinar Harian yakin pindaan dapat diadakan walaupun pak-khatan rakyat tidak ada majoriti 2/3 ?

Saya bodoh wahai tuan rbf...

Kenapa Dr jadi bodoh ?

Kerana saya telah diliwat oleh Anwar

Kenapa Anwar liwat Dr ?

Dia kata saya spesis yang sama dengan Munawar Anes .

Kenapa dia suka spesis seperti Munawar ?

Katanya spesis itu hebat dan dia suka kerana bontot penuh dengan bulu.

21 comments:

Double Y said...

Sebenarnya masa baca Sinar Harian saya pun rasa pelik kenyataan dia, tp nak komen takut silap. Kahkahkahkah mmg bodoh.

Anonymous said...

wahhaaahahahahahahahaha....adois putus urat kentut aku

goodlistener said...

PHD pun bodoh.....selalu menipu kut......Jadi BODOH sebab kena sumpah.........selalu sgt menipu, membelit dan memaki hamun org

Anonymous said...

WoooooWWWWWWWWWW hebat bangat nie ....??? gadoh sana sini melalak sana sini tup-tup yuran sekolah mahal nak mampos ...tup-tup minyak naik lagi ....poooorahhhhh woiii 2 x 5 jer ....

Mak Limah said...

Gilo Pelawok Mu ning!....terutama part last sekali tuu...ahahahahhaha!!!

Pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok pelawok.....pelawok!

Mak Limah

Anonymous said...

saudara RBF,memang para pemimpin PKR semuanya suka berlagak pandai tetapi sebenarnya mereka tidak lebih dari cakap tin kosong,habuk pun tarak!
Apabila dipimpin oleh ketua yang kredebilitinya amat diragui lagi mencurigakan sudah tentu 'down-line'nya pun menjadi rosak.Bak kata pepatah cina 'sekiranya kepala seekor ikan itu busuk,sudah tentu bahagian badan hingga ke ekornya akan menjadi busuk jua'...Begitulah keadaan sebenarnya parti PKR ni...

Anonymous said...

MEMANG SAH PR SEUMPAMA ASYLUM (TEMPAT TAHANAN ORANG GILA)DI DALAM NYA PENUH DENGAN INSAN YANG HILANG KEWARASAN,HILANG AKAL SERTA HILANG KEHORMATAN........

Anonymous said...

tu namanya bodoh piang

rabikhal said...

PKR ni memang suka buat kerja sia-sia. Buang masa .. Dah tau memang tak akan dapat dua pertiga, tak perlu lah buat.

Tapi untuk publisiti, untuk bagi gempak... bolehlah.

Hehehe...memang sah bangang!!!

Anak Lenggong said...

Apa boleh buat..demi nakkan pangkat, harta dan kuasa..puak didalam PKR ni terpaksa memperbodohkan diri..dan mengikut sahaja telunjuk nuar brahi..mereka ini masih menganggap rakyat masih buta dan pekak..serta tidak menggunakan akal untuk membuat pilihan..elok laa mereka ni terus melalut sebab rakyat tengah memerhati dan akan bertindak sewaktu pilihanraya..

Anonymous said...

mak saya ckp mmg hari ni hari bodoh saya encik............

Anonymous said...

satu lagi rbf, masuk pas kalau ada phd pun terus jadi tolol

Anonymous said...

RBF guna kalkulator jenama Casio.

Anonymous said...

rasa cam tak bodoh..kalau dia gantung yb bn maka dia akan cukup kuota 2/3 ...fikir2kan

Anonymous said...

LOL..... Hebat kau RBF! Mereka itu memang tolol. MB bengong, Anwar haprak, Pas macam lembu kena ikat hidung...DAP conductor orkestra.

Yang bijak ialah: DAP.

Belajar dari mana?

Republik Singapura!

Anonymous said...

Tapi yang Sinar Harian punya BODOH juga patut ajarlah Dr PHD yang bahalol itu ilmu hisap...kahkahkahkah

Anonymous said...

wahhaaahahahahaha..adeh..putus urat kentut aku..apa punya baghal daa.

Anonymous said...

Anon 913pm

Sila la migrate ke negara Spork ke atau ke Amerika yang harga barangan dan keperluan tiap tiap tahun akan turun sampai diberi percuma.

Bodoh

Anonymous said...

salam...

anom 9;13 tu memang bodoh...

kalau nak kira barang naik, satu dunia barang dok naik, mana ada negara yang produk2 keluaran tak naik2 harga.

tu la asyik dok dalam m'sia jer..

cuba lah makan angin kat negara luar sekali sekala, baru tau nikmat di m'sia.

ngok.... jgn jadi katak di bawah tempurung...

Wargamas said...

Anon January 6 2011 11:49 AM,

Anda kata: "rasa cam tak bodoh..kalau dia gantung yb bn maka dia akan cukup kuota 2/3 ...fikir2kan"

Pada fahaman saya, majoriti dua-pertiga (2/3) bermaksud 2/3 dari jumlah keseluruhan kerusi DUN Selangor, termasuk ADUN-ADUN yang telah digantung atau akan digantung. Maksudnya, jumlah kerusi sebenar DUN Selangor adalah 56. Jadi angka 37 sebagai majoriti 2/3 yang RBF tunjukkan itu adalah tepat. Ini bermakna jika pun Khalid berjaya mendapat kelulusan sebarang pindaan di dalam DUN, berdasarkan majoriti dari jumlah sedia ada (iaitu tidak termasuk ADUN yang telah atau akan digantung), pindaan itu dikira tidak sah kerana majoriti yang dicapai bukan sebenarnya majoriti 2/3.

Ini mengikut fahaman saya. Jika ada yang nak menyangkal, silakan...

anti bohmau said...

ntahla rbf.
depa tu makan begahaih cap dedak kut....