Wednesday, January 12, 2011

Pemuda PKR Selangor Main Wayang Kulit


Petikan dari Utusan Online,
SHAH ALAM 11 Jan. - Para penduduk di sini terkejut dengan tindakan pihak tertentu menggantungkan kain rentang menghina dan menghasut rakyat agar membenci institusi beraja di negeri ini.

Satu kain rentang digantung dilihat tertera gambar Shuhaimi yang tertera dengan ungkapan;

"Dalam sejarah telah terbukti, apabila rakyat bangkit menentang raja, biarpun beribu tahun kebangkitan itu berlangsung akhirnya kebenaran akan menghenyak ketidakadilan. Rakyat akan menang dalam peperangan menentang ketidakadilan! Didoakan agar ia tidak berlaku di Selangor,".

Selain itu, satu lagi kain rentang digantung tertera ungkapan berbunyi; "Raja Adil Raja Disembah, Raja Zalim Raja Disanggah" selain tertera logo parti Pas, DAP dan PKR serta Biro Penerangan PKR Selangor.

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor, Khairul Anuar Ahmad Zainudin dan Ketua AMK Puchong, P. Saravenan dan Ketua AMK Klang, Mat Irwan Mat Ismail membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam berhubung perkara itu kira-kira pukul 2 petang ini.
Sendiri buat kain rentang, sendiri gantung, sendiri nampak, kemudian pura-pura marah dan kemudiannya sendiri pergi buat laporan polis kononnya nak tunjuk mereka prihatin dan menghormati Raja.

Tak usahlah nak berlakon lebih-lebih lah wahai juak-juak pemuda PKR, kami semua sudah tahu taktik politik murahan kamu semua.

Saya yakin juak-juak PKR sendiri yang buat kain rentang tersebut kerana ayat-ayat yang ditulis dalam kain rentang tersebut semuanya ayat yang dipetik dari blog Adun Sri Muda.

Kalau mereka bantah kain rentang tersebut, maka mereka patut bantah apa yang Adun Sri Muda tulis dalam blognya.

Kain rentang mereka marah, ayat yang ditulis di blog mereka tak marah. Sedangkan kedua-duanya sama.

Wa...kah....kah....kah...kah....kah....kah....kah....

Jonah dan Azmizam kantoi lagi....

Sila cuba lagi lain kali.


9 comments:

Laksamana Bentan said...

Salam Tuan,
Mohon link ke blog tuan untuk kongsi maklumat dan perjuangan.
Terima kasih

Anonymous said...

kahkahkah...
wayang kulit...kulit apa?kulit B**I...
ini cubaan menyalahkan penyokong2 sultan selangor oleh pemuda PKR...

siapa yg buat kain rentang?
Pemuda PKR selangor...

siapa yg bg arahan?
Anwar Ibrahim...

apa tujuan?
nak tunjukkan yg PKR ni menyokong Sultan dan hendak menunjukan UMNO/BN yg cuba melaga2kan Pemimipin Pak-Khatan Rakyat Selangor dengan Sultan...

siapa yang ajar?
Anwar Ibrahim...Si Pakar Spin Cerita..

Anak Jati Selangor..BLADE

Anak Lenggong said...

Ishh..melayu PKR sama juga laa dengan melayu PAS...mereka ni beranggapan mereka terlalu baik dan tidak melakukan sebarang kesalahan pun..tapi hakikat sebenarnya kita sendiri boleh lihat mereka ni lah samseng jalanan...kaki fitnah dah suka buat provokasi supaya mereka diambil tindakan oleh pihak berkuasa..disebabkan mereka nak jadikan ianya satu isu..tak percaya tunggu laa sewaktu pilihanraya di Tenang nanti

Anonymous said...

marahkan banner ke atau marahkkan isi banner tu??? wayang kulit ba** ni..

Anonymous said...

reverse saikologi
BN yang buat

_Melayu Jati Kelantan_

Anonymous said...

yang heran gantung depan pagar IPD tu ..

Reformasi98 said...

Saya tahu apa yang cuba mereka buat. Cukup senang......Ini kerja orang-orang UMNO. Senang bukan, lepas tu buat laporan polis konon mereka tak tahu. Ini cara lapok baii..... buat cara lain la....

Anonymous said...

Reformasi98...

kepala butoh la ko ni keje umno..satu selangor dah tau juak2 murahan pkr ni dah takde modal,buat lawak tahap cipan...mula2 tak sokong khusrin,pastu nak tunjuk plak sokongan pada sultan..adun mangkuk sri muda tu tulis dalam blog tu apa citer?..latest,hassan ali pun suh adun tu minta maaf...kan nampaknya PAS lebih cerdik skit dalam isu ni...yg lain,mcm org2 budoh..tu ha,jonah,aku dgr dari kawan2 repoter,bercakap pun tergagap...mamat sebelah tu,ketua amk klang,pun hancussss...tempat dia pun org tak suka..ada hati nak bela adun konon..sedarlah skit,kerana PKR ni lah,org melayu dah pecah belah...RBF,bongkar lagi apa yg patut,aku sokong ko...mana2 yg nak talks dgn aku,jom pegi warung wak setu,sg pinang...aku selalu kat situ tunggu mana2 org PKR yg datang nak tunjuk belagak dia..kerusi naik atas kepala...WTF u PKR!!!...

-chowo sg serdang-

Anonymous said...

INILAH YANG AKU PERKATAKAN BANYAK KALI.....TIADA MANUSIA DI ATAS MUKA BUMI INI YANG SEDANGKAL DAN SETOLOL KAUM INI......SUDAH TIADA APA YANG HENDAK DIBANDING KEBODOHAN MEREKA LAGI HATTA DENGAN LEMBU SEKALI PUN....DAH LAH DANGKAL SOMBONG DAN BANGGANG PULA...TAK RUGI BAGI INSAN YANG MENJAUHI UMAT YANG TERUK INI.....