Sunday, January 2, 2011

Sah ! Hata Wahari Putus Wayar

Jika sebelum ini saya menulis tentang Hata Wahari dan meletakkan tajuknya dengan tanda soal. Sini

Hari ini pula tajuknya tidak memerlukan lagi tanda soal, kerana persoalan itu telah pun terjawab.

Hata Wahari sendiri yang mengesahkan dia memang gila.

Hata Wahari adalah seorang wartawan kanan di Utusan Malaysia dan dalam masa yang sama dia juga Presiden NUJ.

Hari ini dia buat kenyataan dan dilaporkan di media dajal malaysiakini yang dia menggesa kerajaan mengambil tindakan terhadap pengarang Utusan Malaysia, kononnya UM cuba mencetuskan pertikaian perkauman di negara ini dan boleh dianggap sebagai akhbar rasis dan tidak bermaruah. Sini

Hata oh hata, kecil-kecil tak nak mati, sudah tua mulalah gila meraban. Orang jadi presiden, kau pun nak jadi presiden. Tapi otak kau putus wayar hijau.

Hoi Hata, kau jadi presiden tidur ke ? kau semak atau tidak apa yang dilaporkan oleh surat khabar cina dan malaysiakini setiap hari ?

Sedar atau tidak oleh kamu yang merekalah sebenarnya akhbar dan media yang rasis ? jangan jadi presiden yang bangang bro....

Opsss maaf, terlupa, dia bukan bangang, dia gila.

Dia gila ?

Betul ke rbf ?

Ya betul, kalau tak percaya baca apa kenyataannya dalam malaysiakini.

Dia , kata UM tidak bermaruah, akhbar murahan dan tiada harga diri, tetapi dalam masa yang sama dia masih bekerja dengan UM dan setiap bulan pergi cucuk dinding bank untuk beri makan anak bini dia dengan gaji yang dibayar oleh majikan tidak bermaruah dan tiada harga diri.

Orang gilalah namanya begitu. Kalau orang yang tidak gila dia tak sanggup kerja dengan syarikat yang tidak bermaruah dan tiada harga diri.

Maknanya dia sendiri pun tidak bermaruah dan tiada harga diri kerana bersekongkol dengan majikan yang begitu.

Kalau kau seorang yang betul-betul berprinsip dan bermaruah, aku cabar kau letak jawatan dari UM sekarang juga wahai Hata Wahari. Duit yang kau bagi makan anak bini kau setiap bulan itu adalah duit haram kerana kau bersekongkol dengan majikan yang kau sendiri kata tidak bermaruah dan tiada harga diri.

Buktikan kau seorang Presiden NUJ yang tidak gila, bermaruah dan berprinsip. Letak jawatan sekarang !

10 comments:

puterifisyah said...

Hata ni talam 2 muka......muka tembok...knp utusan biarkan gunting dalam lipatan ni terus bemaharajalela...tolong pecat segera.......

Anonymous said...

Mesti ada scandal mamat ni tu yang kena cucuk hidung tu dengan soalan ARe YoU Ok?

Anonymous said...

Woi org gila putus wayar,

resignlah sekarang sebelum kena buang!!!

+sheedah shepet+

Anonymous said...

hata, sudah sudahlah tu...cukuplah. malu haku nengok.
tlglah..cukuplah...org dah gelakkan kau skrg. berambuslah segera dari utusan, g lah kerja dengan malaysiakini ka, malaysiainsider ke yg tak racist tu.
walk da talk lah bro. kita kawan2 tak nak lah robek maruah kau. kalau nak buat, anytime bro..anytime. org d utusan ada ikatan kekeluargaan yg kuat. atas dasar tu aku tak nak la bocorkan banyak benda info pasal kau. malu kau nanti..pesan aku: "cukup2 lah, walk da talk la bro, resignlah, bukannya walk da cock tau".
pst: aku yakin 100 peratus RBF tau banyak pasal hata ni...tlg jawab sikit RBF

Anonymous said...

muka jenis pengkianat bangsa ...??

Anonymous said...

memang gila dia ni..gila betul bukan main-main..muka tak malu lagi makan duit haram...

Anonymous said...

kekeke.....nanti dea buat alasan....bkn dea mintak jadi presiden NUJ...tapi dilantik....'amanah' org kata....

hataKIMAK said...

hata celaka
hata celaka
hata celaka

Anonymous said...

utusan rasis? paper cina tak rasis? paper keling tak rasis? apa da..... hata mmg gila tak reti beza...

Anonymous said...

Amran Ahmad dah keja ngan DAP sekarang.
Hata ni susah sikit nak keja ngan DAP. Bukan pasal dia anti-Cina tapi dia anti sapa-sapa jadi bos. Nanti Guan Eng pun dia suruh insaf dan berhenti perjuangkan bangsa Cina.

- Peminat Harta Hawau Hari-hari