Tuesday, January 18, 2011

Utusan Malaysia, Buang Sahaja Hata Wahari

Semalam dia kata nak jual nasi lemak

Hari ini dia buka meja wartawan pula. Sini

Utusan Malaysia, buang sajalah, jangan tunggu lama-lama. Tak payahlah nak buat siasatan dalaman lagi. Kalau kena bayar pampasan beratus ribu pun, bayar sahajalah. Tak guna nak simpan lama-lama.

Apakah dia ingat dia Presiden NUJ maka dia besar dan kebal ?

Muka tak malu, majikan sendiri dikutuk dan dihina, kemudian lapar nak bekerja dengannya lagi.

Sedarlah diri sikit oiiii.

Nak bagi makan anak bini dengan duit haram ke ?

18 comments:

Maulana Arrif said...

Elok Hata Wahiri kerja dengan Malaysiakini yang kononnya menegakkan kebebasan akhbar, tapi hanya menghentam BN dan sesiapa saja yang menyokong atau bersekutu dengan kerajaan BN. Dulu Hata kutuk Utusan melalui Malaysiakini. Tidakkah beliau menyedari bahawa Malaysiakini juga hanya bebas untuk satu pihak? Kenapa tak hentam Malaysiakini?

Maka elok benar jika Malaysiakini ambil Hata jadi wartawannya. Atau dengan Harakah, atau Suara Keadilan yang juga sangat menjunjung kebebasan akhbar yang Hata sukai. Tapi percayalah bahawa Malaysiakini, Harakah atau Suara Keadilan tidak mahu mengambil orang `yang sokong membawa rebah.'

Hata...oh Hata. Dah tahu Utusan milik UMNO, buat apa kritik dengan kebodohan. Dia ingat kalau Pas, PKR atau DAP memerintah akan ada kebebasan akhbar di Malaysia.

Mana ada dalam dunia ini sebuah syarikat bagi gaji kepada kakitangan yang mahu menjahanam periuk nasi syarikat. Bak kata orang putih, this Hata fellow has got something wrong with his brain.

Kita bela anjing untuk jaga rumah dan penghuni rumah. Kalau anjing sudah gigit tuan rumah, buat apa simpan lagi?

SMVAG 93 - 94 said...

tAK PERLU BAYAR PUN SEBENARNYA.... SEBAB ANJING KALAU GIGT TUANNYA ALAMAT KENA BUNUH DEK JABATAN HAIWAN... ITUPUN KALAU JABATAN HAIWAN DIPANGGIL LE

Wargamas said...

Tidak boleh buang begitu saja. Mesti ikut prosidur yang termaktub di dalam undang-undang buruh negara. Dalam mana-mana tindakan disiplin, langkah Siasatan Dalaman (Domestic Inquiry) adalah prosidur wajib diikuti sebelum mencapai keputusan salah atau tidak salah dan, jika salah, keputusan hukuman yang setimpal.

Kalau tak ikut prosidur, pihak tertuduh boleh membuat aduan ke Jabatan Perhubungan Perusahaan dan jika ada kes, boleh di bawa ke mahkamah. Jika mahkamah menyebelahi pihak tertuduh (pekerja), majikan terpaksalah bayar pampasan. Ini bukan saja merugikan majikan tetapi juga, dalam kes Hata Wahari, mendedahkan Utusan kepada permainan politik pihak pembangkang.

Jika pun benar, dari segi substance kes, Hata mengutuk dan hina majikan, ini tidak sepatutnya menjadi alasan untuk mengabai prosidur dan seterusnya melanggar undang-undang buruh.

Bukankah kita dah belajar dari kes sodomi 2 Anwar bagaimana Karpal Singh berturut-turut menggunakan prosidur (sebab-sebab teknikal) untuk menunda kes? Jadi Hata juga boleh menggunakan alasan prosidur untuk membawa kes ke mahkamah.

Jadi, dalam kes seperti ini, lebih selamat ikut prosidur dari membuang begitu saja. Pihak pengurusan sumber manusia Utusan lebih arif tentang perkara ini, jadi biarlah mereka menangani kes ini mengikut undang-undang.

kakwok nasi belauk said...

kerja je la dengan sakobar haramjadah atau sakobar keldaian mesti dia orang nak pakai orang macam ni.

Anonymous said...

Wasiat yang disampaikan semasa raja-raja Melayu menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu pada 5 Ogos 1957 itu ialah:


Kami namakan dan kami panggil akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung Persekutuan Tanah Melayu (sekarang dikenali dengan nama Malaysia).
Kami isytiharkan dan kami simpan untuk kamu dan kami benarkan kamu isytihar dan simpan untuk anak cucu kamu, selain gunung-ganang, tasik dan hutan simpan, Tanah simpanan Melayu sehingga nisbah 50 peratus, selebihnya kamu rebutlah bersama-sama kaum lain.
Bagi menjaga kamu dan bagi melindungi anak cucu kami serta harta milik kamu, kami tubuhkan Rejiman Askar Melayu selain untuk membanteras kekacauan dalam negara dan ancaman dari luar negara.
Kami kekalkan dan kami jamin kerajaan dan kedaulatan raja-raja Melayu memerintah negara ini.
Kami isytiharkan Islam adalah agama Persekutuan.
Kami tetapkan bahasa kebangsaan ialah bahasa Melayu.
Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada raja-raja Melayu untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan kepentingan sah kaum-kaum lain (kemudian ditambah kedudukan istimewa anak negeri Sabah dan Sarawak).

Anonymous said...

kesian kat melayu .... segala-galanya buta .....???

Anonymous said...

hehehe....Hoi jebat!! pasal kaulah aku TERPAKSA BERKATA BENAR WALAUPUN PAHIT, aku pun bukan suka sangat dengan soltan melaka nih!!!Jaga periuk nasik la katakan...

Anonymous said...

Seharusnya si Hatta dipecat tanpa apa-apa pampasan pun. Mana-mana majikan pun tidak akan membenarkan pekerjanya menjaja keburukan majikan sedangkan di situlah tempat dia mencari makan.

Apa punya manusia lah dia tu...

Kelakuannya sekarang ini dibimbangi menjadi ikutan pekerja lain selepas ini, yang tidak pernah berlaku sebelum ini.

Kita perlu faham, hak melantik dan memecat adalah hak majikan....

Anonymous said...

melayu menganut PAS dan menyembah dewa liwat jer yang buta.

Anonymous said...

setuju sangat si biol nama Hata ni dibuang jer keje. buat malu kaum wartawan jer. dia ni tak reti bahasa ker? mana ada orang tabur pasir dalam periuk nasik sendiri. bila kena gantung mula meraung2 apa anak bini nak makan. macam ni punya manusia nak jadi pembela wartawan? pi lah keje dengan harakah, malaysiakini atau malaysian insider. awak tu bukannya hebat pun sebagai wartawan. kalau awak hebat, tentu malaysiakini atau akhbar2 yang sewaktu dengannya dah amik awak keje. bangang!!!

Anonymous said...

RBF yang buta,Hata mempertaruhkan kerjanya demi perjuangan bangsa dan staf Utusan,kau orang mana tau tak kan la Hata cuit sikit majikan dia dah nak kena buang kerja kot.Hampa ingat majikan dia semua betoi ka,RBF kalau nak komen biaq la pakai otak sikit ni hang dok kena rasuk dengan sorang dua bos Hata dah kata kawan tu macam anjing.RBF jangan banyak sangat buat fitnah,kau kena ingat kau kalau mati setakat jadi pasir tak pa lah ni kau kena jawab dengan Tuhan kau tak takot ka??????????? Ingat sama MATI...
Staf Utusan 16 Tahun

Anonymous said...

Kau kata RBF fitnah, tapi blog dia juga yang kamu baca.

Anonymous said...

Kepada Staf Utusan 16 Tahun,

Ada aku kisah engko kerja 16 tahun ke 20 tahun ke, 40 tahun ke?

Makan gaji dengan Utusan, duit gaji buat makan anak bini, tapi duk mengutuk utusan! Dasar tak tahu malu!

Pi mamposlah dengan staf macam ni! Engko pun sama, berentilah dr Utusan. Tupun kalau ko berani dan laku kat luar sana.

=sheedah shepet=

Anonymous said...

RBF,

Jangan terkejut esok ka lusa ka, Hata jadi tukang bancuh teh kat kedai mak ngah!

Tapi air teh yang dia kena bancuh tupun benci tengok muka Hata!


Awang Sulung Merah Muda: Bersyukur Allah tak jadikan wayar putus mcm Hata!

Anonymous said...

Rosni (utusan)dan radzuan hassan (kosmo),

tolong hantar mana2 press release yg tak sempat nak proses kat hata, dia nak tolong proses.

dia duk tunggu press release tu. kesian dia, dah lama tak buat story!

kalau ada pix utk buat caption dan caption story pun ok...

samuel

mak ngah kapitalis said...

woi hati pukimak...

..ada sikit pembetulan dalam ayat ni " mana ada orang tabur pasir dalam periuk nasik sendiri. bila kena gantung mula meraung2 apa anak bini nak makan. macam ni punya manusia nak jadi pembela wartawan?"..hata mana ada anak...anak berudu ada lah kah kah kah

sorry lah hata, aku terpaksa attack peribadi sebab aku dah sakit mata tgk perangai babi ko tuh....

hari ni aku tgk xdak plak ko buka opis kau tu. gempak babi jer kau nih.

hoi hata pukimak..blah la kau. kalau ko balah, jangan lupa bawak budak nama basir tu sekali..getik aku tgk duk jadi barua kau...

melalut2 komen aku hari ni sebab hati panas tgk perangai org yang dah macam babi hutan nih..

wartawan kadet utusan
pst: staf utusan 16 tahu tu...fuyyyyooo otai...

Anonymous said...

woi wartawan kadet jgn menghina sampai begitu sekali andai kata satu hari nanti anda pun takde anak atau anak anda takde anak, apa perasaan anda bila orng menghina anda pasal isu keturunan.wallallahualam....

Anonymous said...

org yg menghina periuk nasik sendiri..bagaimana kita nak kelaskan org sebegini.

barua? pengkhianat? badak sumbu? anak anjing? babi tunggal?

yg benar
wartawan utusan yang otai gila