Friday, February 11, 2011

Cikgu Mala Kembali Mengajar ?

Di bawah ini adalah e mel kiriman pembaca.

Penghantar e mel mencadangkan supaya Kementerian Pendidikan berbincang dengan Mala dan panggil dia mengajar kembali.

Mmmmmmmm......

Saya tak mahu komen apa-apa setakat ini. Orang hantar e mel saya siarkan. Sekarang terpulang kepada pembaca-pembaca lain untuk memberi komen mereka.

Kalau tulisan saya yang ini mengundang 852 komen, tak ketahuan pula oleh saya agak-agaknya tulisan kiriman saudara Dino boleh mengundang berapa banyak komen.

Mari kita sama-sama baca tulisan kiriman saudara Dino dari Klang yang saya siarkan tanpa sebarang suntingan.

Salam Saudara RBF,

Pelbagai dugaan dan cabaran telah kita lalui baik dipihak kerajaan mahupun pembangkang di PRK Tenang semalam. Tercatit sejarah BN berjaya mengekalkan momentum kemenangan walaupun pelbagai ancam dari pembangkang.

Tidak dinafikan calon PAS Cikgu Normala menghadirkan seribu ragam. Namun jika difikirkan seenak-enaknya setelah kekalahan Cikgu, apa aka terjadi kepada keluarga dia? Tidakkah kesusahan akan melanda. Cikgu Normala telah berhenti kerja dan sanggup memperjudikan pencen dan segalanya demi mencapai status YB.

Saudara RBF,

Pada pendapat saya, Normala pasti gundah gulana menghadapi hari mendatang. Saya tidak arif mengenai status dia, kerja dia, pendapatan dia dan sebagainya, tapi sebagai rakyat biasa tercalit rasa belas kasihan yang amat kepada dia. Saudara, ayah saya merupakan seorang bekas tentera dan hidup berpencen. Nikmat berpencen adalah satu rahmat kepada kami sekeluarga. Tidakkah kehilangan pencen oleh Cikgu Normala akan menjadi satu tamparan kepada keluarga dia sekarang? Saya yakin ia. Dia pasti kecewa atas kekalahan ini dan sedang mencari rentak kehidupan baru. Ia tidak mudah saudara. Dia merupakan seorang guru dan sifat pendidik tertanam didalam hati dia dan saya yakin ia masih subur. Cuma kealpaan dan sifat tidak sabar serta mudah tertipu pujuk rayu pihak endorgan PAS berjaya 'swing' dia. Kini dia kehilangan semua.

Saya ingin coretkan disini adalah pihak kerajaan khususnya Kementerian Pendidikan duduk semeja dengan Cikgu Normala Sudirman. Fikirkan kebajikan anak dia. Fikirkan kedudukan dia selepas ini. Fikirkan baik buruk untuk dia. Pada pendapat saya, dia perlu diberikan peluang dan saya yakin dia telah ambil pengajaran dari ini serta menyesal seadanya. Kita tidak mahu rakyat seperti dia kecewa, kemurungan yang amat ketara selepas ini dan wujud berita yang tidak baik dari dia. Yang lepas itu sudah lepas tapi yg akan datang kita harus canaikan dengan baik. Saya yakin jika perkara ini dilaksanakan dengan ilmiah, insyallah satu keputusan baik dapat diterima oleh Cikgu Normala khususnya dan satu kebajikan dari pihak kerajaan. Dan kesyukuran dapat dikecapi bersama. Insyallah.

Dari Klang,
Dino.

139 comments:

Anonymous said...

bapak dia kan kaya?

Anonymous said...

Dino,
Mala patut fikir semua tu masa dia buat keputusan bodoh dia tu..knape msia ada rakyat cam ko yg asyik lepas sume tjwb kat KERAJAAN MALAYSIA utk setel sedangkan kesusahan tu ditempah sendiri....rasanya ko xtau yg dia masa masih jd cikgu tu pn dh buat kesalahan tatatertib bila aktif dlm PAS....btw,email ko mmg lawak...terbaekkkk....

Anonymous said...

Tak boleh ambil CIkgu Mala ngajar sbb ia akan jadi kes precedent. Kalau dibenarkan nanti org lain akan buat perkara sama.

Orang berlumba2 nak jadi penjawat awam, dia tolak. Itu bodoh namanya.

Untung laki tak tak ditukar ke Sabah Sarawak. Kalau kena tukar baru ada akai.

Anonymous said...

Tak perlu bagi muka lagi..jika tidak ramai yg akan buat tindakan yg sama..tentu sudah berfikir habis-habisan sblm berhenti..apa yg terjadi atas kehendak sendiri...rezeki dimana2 pandai2lah cari..

Jiwa Paradox said...

ini ibarat anjing tersepit..
sudah ler tersepit, diberi makan..
lepas tu kena gigit pulak...

jpx cadangkan DINO ambil cikgu mala sebagai amah, ok??

HHalem said...

Sepatutnya semua diatas difikir sebelum bertanding, bukan selepas bertanding. PAS pulak tu.

Mana ada General Oder Government(GO) boleh buat mcm tu.
Baca GO dulu. Apa laa hang Dino.
Resign means resign.

PERIOD. HABIS. KAPUT. NIL. ZERO

Aku dah cadang dia gi jumpa Nicky. Minggu depan dapat jawapan ler.
Baca disini.

http://hhalem.blogspot.com/2011/01/normala-hidup-merana-menangis-selepas.html

hangkedee said...

cik gu yang tidak pernah baca atau belajar dari cerita cerita jenaka melayu seperti Pak pandir ,lebai malang,siluncai dll.terlalu pentingkan yang tinggi tinggi akhir sekali menjadi angan angan Mat Jenin.Ada otak pakai kepala lutut

Mylasia said...

wooo wooo..tak boleh dan tak patut..orang pas memang terkenal dengan ketaksuban dia...sampai mati pun dia akan perjuangkan pas...habis anak murid dihasut nanti...

penulis email jangan nak bela orang mcm ni..saya sokong kerajaan , sampai sekrang pun tak dapat kerja lagi..berapa banyak penyokong2 PAS yang berada dalam kerajaan telah meroksakkan dan menghancurkan dasar kerajaan. contoh tengok saja PPSMI.

Bulan 11 tahun lepas saya balik kg, diKelantan, kebetulan ada program pemberian Laptop 1 Malaysia. Senarai pertama, majority anak penyokong PAS walaupun x layak, YB BN terpaksa revised dan keluarkan senarai kedua

Apabila senarai kedua keluar, ramai pula puak2 penyokong PAS yang di sekolah(guru) dan PPD menghasut mengatakan program laptop satu maalysia tu tak baik, x bagus. Budak2 boleh tgk macam2 dalam internet. Otak budak2 boleh jadi tak betul, tak terkawal katanya.Masa pemberian itu, berlaku sabotaj terang2 an , seluruh ibu bapa penerima dipanggil, bila sampai di beritahu nama anak mereka tiada. WTF, untuk pengetahuan mereka yg ilang nama itu semuanya orang BN

Mcamtu ke pegawai yang makan gaji ngan kerajaan? Sampai bila pun dasar2 kerajaan tak akan berjaya ke tahap maksimun kerana ramainya orang2 Pakhatan dalam kerajaan bertindak ibarat "harapkan pagar pagar makan padi".

Udah2lar bagi aku penyokong bn ni pulak kerja, kerajaan dah bg can dulu ko nak jd yb kan aahh skang dah jgn ko pijak lagi kaki masuk sebagai penjawat awam...

Anonymous said...

Satu tindakan Dino pekat PasDAP supaya orang tidak melupa terus che Mala.

demo said...

tak patut la..ini dah langgar undang2. kalau kerajaan bagi dia masuk mengajar balik, esok lusa beribu juak parti isle buat benda yang sama. semua gila politik mcm gila talak. pengajaran yang patut dalam hal ni, cikgu/kakitangan awam kalau dah gian sangat nak berpolitik, bersedia la korbankan segalanya. kalau tak sedia, dok diam ngajar..bukan melalut pegi main politik. sekarang nasi dah jadi bubur..pandai la parti isle tolong..

Anonymous said...

Apa punya bahalol si dino ni. Cikgu Mala adalah seorang guru sebelum dia letak jawatan untuk bertanding PRK Tenang. Sebagai seorang guru dia sudah masak dalam pemikiran yang mana baik dan yang mana tidak baik. Tetapi sebagai Penganut PAS, apa bila sahaja dia menganut PAS dia secara automatik akan menjadi bebal, bodoh dan jumud sebagaimana penganut penganut PAS lain. Dalam hal meletak jawatan untuk menjadi calon dah tentu dia fikir semasak masaknya masa depan dia. Oleh sebab dia penganut PAS maka, anganan dia adalah untuk menjadi YB satu hari nanti. dia PASti yakin dia akan menang pada PRK tersebut walaupun harapan untuk menang agak tipis. Penganut PAS mendakwa parti mereka adalah parti terbaik. Jadi buat apa merayu kepada Kementerian Pelajaran supaya mengambil semulka Mala mengajar di sekolah. Dengan mengajarnya kembali Mala ke sekolah, maka akan punah anak bangsa dibuatnya. Elok lah berunding dengan PAS supaya melantik Mala mengajar di mana mana sekolah anjuran PAS yang terdapat dipelusok negeri. Dengan ini Mala akan terus menjadi bebal sebebal bebal nya sebagai mana penganut PAS lain.

Anonymous said...

Siapa Cikgu Mala? Penentang Kerajaan..suruh la Anuar Ibrahim dan Nik Aziz bagi elaun pada Cikgu Mala..tolonglah...

Anonymous said...

Perghh sayang betul mamat ni ke Mala tuh!Biar Mala gi ke rumah Dinolah.. nanti Dino bole bagi Mala keje...insyaallah.

Rose

Anonymous said...

kesian.......laki plak ader kes psl MC tipu. Bagi peluang? Emm mgkin bukan waktu terdekat ni. Bagi lepas 3,4 tahun baru offer jd cikgu balik. Bior die rase........

Anonymous said...

besar sangat ke Normala tu ..
KALAU DIA MENANG HARI TU..dikutuknya kerajaan habisan.
Suruhlah dia mengajar kat pasti saja..

Anonymous said...

Salam RBF..

Pada pendapat sy dia tidak wajar diserapkan semula di dlm perkhidmatan guru..sebab dia tidak pernah kenal erti bersyukur,menghentam kerajaan yg sebelum ini menjadi tempat dia mencari rezeki untuk membesarkan anak2 nya..semasa menjadi guru pun sudah menjawat jawatan dlm parti politik..org seperti cikgu normala ini bersifat pentingkan diri..meninggalkan kerjaya yg sedia ada unt(sebab tak pikir masa depan anak2)uk bertanding PRK tenang,yg PAS sendiri dah tau..mereka tak kan boleh menang di situ..Rezeki yg ALLAH beri dia dulu di salurkan oleh kerajaan..kenapa memilih menentang kerajaan,dan berceramah seolah2 kerajaan terlalu jahat..
Pergi lah Apply kerja di Restoran Marrybrown.(barulah biduk berlalu kiambang bertaup).dan selepas ini jika dia bertanding PRU13..hentam lah kerajaan bnyk2..org tak marah..sebab rezeki yg dia dapat disalurkan oleh Marrybrown..

BLADE..SELAYANG...

Anonymous said...

PASsed Away

org bijak pandai kata
ikut nafsu mati
ikut rasa binasa
ikut PAS???
Siapa Mala untk org beri undi
Dia bukn sape2
Dh tau bukn sape2 yg pegi brtanding sape suruh
Pandai2 la ko nk idup nant
Politik adalh satu simulasi peperangn
sepatutnya dh make some calculation apa akan jadi kalau menang atau kalah
Apa backup plan
Mala masuk politik tanpa dirancang
dan inilah akibatnya

Anonymous said...

itu email dari laki dia kut... sebelum bertanding tak mau fikir risiko yang akan diterima terutamanya kehilangan kerja. tapi tak perlu risau, Pas akan bagi peluang mengajar di PASTI...
- nak tunggu juga apa tindakan yang akan diambil oleh KPM terhadap laki dia ni, takkan tutup sebelah mata pulak, itulah contoh puak pis yang sanggup membiarkan anak bangsa terlibat dalam macam-macam gejala sebab gurunya lebih mementingkan kemajuan diri sendiri daripada kemajuan pelajaran anak murid, kalau check kat sekolah-sekolah, mesti perangai sama cam spesis laki mala ni..

Anonymous said...

Pihak kementerian pelajaran tak patut beri muka kepada Mala nie, sbb kalo di beri muka tak mustahil PR akan guna cara yg sama untuk next PRK/PRU dengan menggunakan cikgu sbgai calon mereka. Letak jawatan->jd calon bertanding->kalah->jd cikgu blk. Mala patut fikir masak2 b4 dia masuk bertanding. Bukan nak kata tak kasihan kat dia. But, every decision has a consequence. Fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

Pihak kementerian pelajaran tak patut beri muka kepada Mala nie, sbb kalo di beri muka tak mustahil PR akan guna cara yg sama untuk next PRK/PRU dengan menggunakan cikgu sbgai calon mereka. Letak jawatan->jd calon bertanding->kalah->jd cikgu blk. Mala patut fikir masak2 b4 dia masuk bertanding. Bukan nak kata tak kasihan kat dia. But, every decision has a consequence. Fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

idea mengarut, golongan cikgu adalah golongan paling byk menentang kerajaan..

Anonymous said...

Orang lain macam mana? Takkan cikgu mala'ng' je? ramai lagi yang dah berhenti 'mengejut' macam dia...

ZULKHAIRI BIN OSMAN said...

Assalamualaikum RBF.

Saya rasakan Cikgu Mala tidak akan berubah seandainya diberi peluang lagi dan lagi. Fahaman PAS yang telah bersarang didalam jiwanya saya yakin amat sukar untuk dihakis.
Sekiranya Kementerian memberi peluang ini kepada Cikgu Mala, saya yakin akan lahir lebih ramai lagi calon pembangkang daripada kalangan guru kerana beralasan pihak Kementerian masih boleh menerima mereka seandainya mereka kalah bertanding.
Lagipun Cikgu Mala tentunya telah dinasihatkan oleh rakan - rakan beliau sebelum beliau menawarkan diri lagi dan beliau juga tentu maklum akan kesan yang akan beliau hadapi seandainya beliau kalah bertanding.
Harus diingat, ada juga Cikgu yang mewakili BN kalah bertanding dalam PRU12 lalu tapi mereka ini tak juga diambil semula mengajar. Jadi kenapa perlu nak diberi keistimewaan kepada Cikgu Mala. Ini seperti bidalan Melayu " kera dihutan nak disusukan dan anak sendiri mati kelaparan". Bukanlah kerana bersifat busuk hati dengan bangsa sendiri, tetapi mereka itu adalah bangsa yang telah lupa sejarah bangsa kita.
Jadi, biarlah pihak Pakatan yang memikirkan macamana nak menyara Cikgu Mala.
Sekian Wassalam.

Mohd said...

Kita dengar Mala telah membuka 2 buah restoren sekali gus!
Pi lah jaga restoren2 itu utk cari makan.
Mana boleh Kerajaan BN memanggil Mala mengajar semula kerana dia sah2 menentang Kerajaan.
Pi lah cari kerja di PASTI2 PAS.

Anonymous said...

cikgu mala dah matang. masa dia ambil keputusan nak berhenti dulu pun dia dah pikir masak2. apa yg saudara dino risaukan sangat pasal nasib masa depan keluarga cikgu mala. suami dia kan masih bekerja cuma kaki ponteng jer. tak pernah kene tindakan pun. baik saudara dino fikir nasib ibu2 tunggal yg mati laki yg anak berderet tu. terpaksa keje cuci pinggan dan sapu sampah nak besarkan anak2. cikgu mala ni masih berlaki oiiii.

lynnlyana said...

salam..
Cikgu mala ni mengajar 1 sekolah dgn mak saya dulu..anak dia pandai-pandai..dan dia ni boleh dikatakan sebagai cikgu dan ibu yang berwawasan..

silapnya dia apabila terpedaya dgn tipu daya PAS.bagi saya, PAS telah menggadaikan bukan masa depan cikgu Mala serta keluarganya..

Begini sajalah,
Oleh kerana Nik Aziz ckp, UMNO lebih tidak mementingkan keperluan rohaniah mcm PAS..(hanya focus kepada project2@keperluan jasmani),saya berpendapat, cikgu Mala amat setuju dgn kata2 tok guru itu.
Maka,bagi cikgu Mala, kerja guru itu tidak penting.Ianya tidak penting kerana Kerja itu bukan keperluan Rohaniah.sbb itu cikgu Mala sanggup terima tawaran PAS.Maka tekad la beliau utk BERHENTI KERJA SBG GURU, atas nama perjuangan..

Itu adalah keputusan dia...keputusan yg bulat serta muktamad..mungkin dgn Berhenti kerja, beliau ada lebih byk masa utk beribadah (memberi makan kepada rohaniah beliau).Ini selaras dgn pesanan Tok Guru sanjungan cikgu Mala..

Ingat Saudara RBF...
Hormat dan Patuh dgn nasihat dan ajaran Tok Guru adalah wajib yee...ingattt tuhh..ianya adalah Wajibbbbbbb...klu tk patuh..ia dikira derhaka..silap2 boleh jadi kafir...tak takuttt ke RBF??

p/s: jauh disudut hati saya,saya kesian ngn dia..lebih2 lagi saya kenal anak dia yang bijak tuh..hmm

bzz said...

tak payah la mala. bikin abis boreh. gi duduk sana. ajar la ape yg patut. mesti dh byk kroni dah.

Alah, anwar tak kerja pun boleh ada rumah juta2. takkan mala takleh hidup kot?

laki dier tu pun, boleh la bukak kedai ubat, bagi MC. setel!

Cikgu sandaran said...

cikgu Mala sepatutnya memikirkan semua itu sebelum bertanding lagi...Sekarang ini tanggunglah natijahnya...Kita ajer sibuk kesian kat dia..tapi dia tak pernah kesiankan diri sendiri pun......Cikgu mala dah jadi cikgu malang....

Lintau Perak said...

Salam Tuan,

Normala adalah rakyat Malaysia.
Statusnya sebagai warganegara yang sah memberi hak kepada Normala membuat keputusan keputusan berpolitiknya. Normala telah memilih untuk menyertai politik kepartian.

Sebagai penjawat awam, Normala juga mempunyai hak dan mendapat peluang yang asama menentukan kerjayanya. Normala telah memilih untuk meletakkan jawatan yang disandangnya.

Sebagai seorang berbangsa Melayu beragama Islam, Normala mempunyai hak untuk hidup sebagai warganegara yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan. Normala memilih untuk menjadi bangsa Melayu yang membantu bangsa China DAP meruntuhkan keluhuran Perlembagaan Persekutuan untuk digantikan dengan Malaysian Malaysia. Sebagai seorang Islam Normala telah memilih untuk membantu Parti Melayu Pas mempolitikkan agamanya.

Sekarang,
Normala telah mengambil keputusan dengan rela hatinya untuk melakukan perkara-perkara di atas. Kesannya dia hanya kehilangan kerjaya yang menjadi punca rezekinya selama ini.

Tetapi sebagai seorang manusia biasa (makhluk Allah di bumi malaysia), Normala masih dibekalkan Allah dengan keupayaan kognitif (berfikir), afektif (perasaan) dan Fizikal.

Inilah sebenarnya modal insan kurniaan Allah yang sangat besar ertinya kepada Normala.

Normala mempunyai peluang yang sangat besar dan lebih luas daripada hanya menjadi seorang guru pendidikan khas dan pemulihan.

Pengetahuan dan kemahiran yang diperolehi dari Kementerian Pelajaran selama ini, ditambah dengan pengalaman menjadi ahli politik sepenuh masa, menjadikan Normala lebih mampu menghadapi masa depannya dengan lebih yakin.

Maka saya mencadangkan supaya Normala terus melangkah ke hadapan tanpa ragu-ragu. Sebagaimana dia pernah mengambil keputusan menyertai kerjaya perguruan yang telah memberi faedah yang besar dalam hidupnya selama ini.

Normala memilih untuk menentang kerajaan kerana mahu melakukan suatu misi yang lebih besar dalam hidupnya untuk masyarakat dan negara. Normala ingin membawa masyarakat keluar daripada kezaliman dan ketidakadilan. Normala ingin menyelamatkan umat Islam dari penganiayaan dan kemunduran.

Janganlah berpatah balik dan berada semula dalam dunia kotor, jijik, hina, zalim, toghut, racist yang ditentangnya dengan diiringi niat "kerana Allah".

zahari1950 said...

Telajak perahu boleh di undur, terlajak sombong maruah tercalar seumur hidup. Taktahulah ada ke perintah am kakitangan kerajaan yang memperuntukkan seseorang kakitangan yang berhenti kerja atau dibesarakan boleh memohon kembali menjadi kakitangan kerajaan berpencen.

Tetapi keangkuhan Cik Gu Normala dan putar alam Suaminya semasa PRK Tenang tempoh hari patut menjadi halangan besar untuk menimbang menerima kembali Cik Gu Mala sebagai kakitangan kerajaan.

Apapun dia hanya berhenti jadi guru dengan kerajaan. Bukan kena buang sijil atau ijazah gurunya. Jadi dia boleh mohon kerja dengan intitusi pedidikan swasta yang berlambak sekarang. Lebih elok kalau mohon mengajar di PASTI atau kolej atau universiti swasta yang telah dipengaruhi/ditaja oleh PAS dan pembangkang. Lagi senang berurusan.

Malaysia yang dimajukan oleh BN yang dihina begitu teruk oleh pembangkang kononya tak maju, tak ada peluang pekerjaan dan bermacam-macam lagi tuduhan tapi masih menarik ramai pekerja asing. Takkan Cig Gu Mala tak dapat kerja lain selain bekerja dengan kerajaan.

Mungkin ada pendapat yang lebih bernas. Maafkan saya.

Anonymous said...

dia sendiri pun tak fikir apa yg dia buat....jd tak perlu susah akan dia...

Alex de great said...

Sedangkan dia pun tak kesiankan dirinya, takkan org lain pulak nak kesiankan dia.

Mungkin puak pas dah bayar dia utk mengajar di Pasti...ataupun pergi ceramah lepas tu blh belasah duit derma..

rosli said...

pihak kerajaan x payah dok bincang dgn cik mala lagi suruh saja nik aziz bagi kerja

Anonymous said...

salam, saya seorang guru yang tidak mendokong mana-mana parti politik. saya pernah disenaraihitamkan dan disiasat seperti melakukan kesalahan yang sangat besar hanya kerana membeli akhbar terbitan parti politik. gila sungguh kerana semua rekod pembelian ada di tangan penyiasat. Saya tidak menentang kerajaan, saya tidak menyokong pembangkang, saya menjalankan tugas saya sekurang-kurangnya 12 jam sehari. seluruh kehidupan saya dan keluarga adalah di sekolah. saya tidak mendapat kenaikan pangkat, tidak dapat menegak, melintang dan juga APC. saya tetap berkerja kerana itu kerja saya. Perlu ke beri peluang kepada normala yang telah meletak jawatan dan kesanggupannya memilih sesuatu yang tidak pasti untuk dirinya? Adil kah untuk guru-guru yang telah berkorban untuk anak bangsa tetapi tidak dipedulikan?

Anonymous said...

Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai. Itulah yang mampu dikatakan kepada cikgu Mala. Sememangnya kita akan berasa kasihan kepadanya namun kita tidak pasti samada dia telah dipergunakan ataupun dia sendiri yang rela untuk dipergunakan.
Barang yang lepas biarlah menjadi sejarah yang sepatutnya menjadi pengajaran kepada yang lain.
Rasanya tidak perlulah kita memikirkan masalah (sekiranya benar ianya satu masalah) cikgu Mala kerana seperti yang kita ketahui cikgu Mala itu ada majikannya atau ketuanya yang sentiasa melaung-laungkan tentang hukum Islam yang adil. Maka sudah tentu mereka (Pas) tidak akan membiarkan cikgu Mala dan keluarganya seperti anak ayam kehilangan ibu.
Sekiranya cikgu Mala dibiarkan keseorangan maka sudah tentu Pas sudah menjawab segala tuduhan yang diberi kepada mereka selama ini sebagai parti yang tidak berwawasan dan bertanggung jawab. Wallahualam.

ctfza said...

KALAU CIKGU MALA DIBENARKAN MENGAJAR SEMULA, BERDUYUN2 LAGI CIKGU YANG MENYESAL BERHENTI KERJA AWAL AKAN TUNTUT HAK YANG SAMA.

CIKGU MALA ORANG PEREMPUAN. ADA SUAMI BOLEH TANGGUNG CIKGU MALA.. DIA BUKAN IBU TUNGGAL.

BERKENAAN NASIB ANAK2 CIKGU MALA. USAH RISAU. AYAHNYA BEKERJA. TAK MAMPU HANTAR ANAK SEKOLAH SWASTA, SEKOLAH KERAJAAN ADA.. MEMANG RAMAI PUN KAN ORANG PAS HANTAR ANAK SEKOLAH KERAJAAN? KERAJAAN TAK PERNAH DISKRIMINASI PUN AWAK TU ANAK ORANG PAS KE ANAK ORANG MANA PUN.. KALAU ANAK2 KENA DISKRIMINASI, BAPAKNYA KAN ADA.. BOLEH RAKAM GAMBAR MASUK YOUTUBE..

ALA.. TAK JADI MASALAH LA..

Anonymous said...

a'kum bro, sebagai saudara sebangsa dan seagama tiada salahnya cadangan tersebut dan memang amat baik, tp dari segi politik dan pendekatan dgn puak2 ajaran sesat tak kira apa pun tak boleh sama sekali, krn kita dianggap menyokong kesesatan mereka secara tak langsung, bahkan mereka akan anggap tu bantuan dari allah, tapi keburukan tak pula depa kata dari allah melainkan dari umno dan BN semata.
di kg2 pon begitu mereka daif atas fatwa sesat pemimpin mereka, mereka tak kisah susah didunia asal senang di akhirat, tapi umno bagi mereka bantuan baiki rumah berbelasribu seorg depa sapu ja, tp pemikiran mereka spt di atas gak tak berubah, sebab tu aku setuju dgn bro dlm hal bantuan pelajar mesir utamakan penyokong kerajaan,
buat apa kita bantu org2 yg tak tau bersyukur dan berterimakasih.
kalau mereka ada pemikiran dah tentu mereka berfikir kenapa Allah turunkan bantuan kpd mereka tak secara langsung je krn Allah maha berkuasa , tp melalui puak yg mereka benci dan hina yakni umno n BN, sudah pasti allah mahu hubungan sesama manusia diperbaiki dgn sifat tolong menolong.
kesimpulannya bantu la mereka2 yg tau bersukur n berterimakasih, krn firma allah antara lainnya berbunyi " jika kamu bersyukur aku akan tambah nikmat2 tp jika sebaliknya sesungguhnya azab ku amat pedih" sanggup ke kita terima tempias azab2 org2 yg tak tau bersyukur?

hanizam said...

salam...

yang aku tahu, kalau dah letak jawatan dalam kerajaan sebelum tempoh pencen pilihan @ wajib, memang takan dapat pencen...

begitu jugak kalau dibuang kerja, tu dah terang takan dapat 1 sen pun...

kalaulah minah ni berfikir panjang tentang kerjaya yang dia dapat sekarang ni, mungkin tak jadi seperti ini...

memang tak dinafikan, disebabkan keinginan nak jadi YB meluap-luap & keterujaannya melebihi ape yang dia ada sekarang, dia ambik je offer dari PAS untuk jadi calon..

kalau masa jadi guru dulu pun kepala dok ingat bulan, politik je, lebih baiklah dia tinggalkan je profession yang mulia ni...

lihat jelah, bila dia jadi calon, suaminya pulak buat "TAIK" jatuhkan taraf profession ni...

kalau ye pun nak ikut bontot bini masa berkempen, ambiklah cuti tanpa gaji @ cuti tanpa rekod...takdalah jadi fitnah @ kudis dalam diri dia..

la ni, silap-silap, suami dia pun kena juga...paling kuat tindakan disiplin..kalau kena buang pun aku tak terkejut, sebab tipu MC terang-terang...

lantaklah cikgi mala & suami dia...dah depa pandai buat, pandailah tanggung...kalau PAS tu bagus, tolonglah ahli yang dalam kesusahan...

buat ape nak merayu kalau dalah kepala BULAN..BULAN..BULAN...

moralnya, kena pikir panjang kalau nak buat sesuatu..lebih-lebih lagi bab libatkan masa depan...niat tu kena baik...kalau dari mula niat tak lain, maner tuhan nak makbulkan permintaan hambanya...

Anonymous said...

normala buka 2 restoran serentak diberitakan? dah dapat duit [pampasan dari tokey cina? sila siasat

Mohd Nazri Karim said...

Kesian memang kesian kat Cikgu Mala...tapi nak buat macam mana...PAS yang kena bertanggungjawab...kenapa mesti letak tanggungjawab tu pada kerajaan...Musuh yang terang lagi nyata...lagi mau bela kaa...ramai lagi orang yang sokong kerajaan tak terbela...

hanizam said...

bersyukurlah dengan ape yang ada...bila kerajaan tolong, jangan dikutuk..

jangan jadi macam OPS PIRAMIT...ditolong kena kutuk...tak ditolong kena kutuk jugak...

walaupun itu memang tanggungjawab pemerintah, kita sebagai manusia patut bersyukur...segalanya berjalan dengan baik...kalau ada kekurangan, biasalah dah darurat ditempat orang...janji dapat balik...

ni ada lak yang mintak kerajaan support 50% kalau nak balik kesana kembali...

tu aku tak mahu komen...pikir-pikirlah sape yang dok kutuk dulu...

Anonymous said...

SEBAB ITULAH PEPATAH ORANG TUA-TUA : MENYESAL DULU PENDAPATAN, MENYESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA.DALAM HAL CIKGU MALA INI SEHARUSNYA PIHAK PAS BOLEH BERTANGGUNGJAWAB DENGAN MEMBERI DIA KERJA DISEKOLAH-SEKOLAH PONDOK ATAU SEKOLAH-SEKOLAH SWASTA MILIK AHLI PAS ATAS DISEKOLAH MILIK POK NIK SENDIRI DI KELANTAN. SUAMINYA PULA BOLEHLAH MENGIKUT JEJAK BELIAU BERHENTI KERJA DENGAN KERAJAAN DAN BEKERJA DISEKOLAH MILIK AHLI PAS ATAU MOHON DITUKARKAN KE GALAS ATAU KAWASAN-KAWASAN YANG SEWAKTU DENGANNYA DINEGERI MILIK MUTLAK POK NIK AGAR SENTIASA DI REDHAI OLEH POK NIK.UNTUK APA LAGI MEREKA BEKERJA DENGAN KERAJAAN YANG PADA TANGGAPAN MEREKA CUKUP HINA. SEKOLAH CINA SWASTA PUN BANYAK JIKA ADA PIHAK YANG MAU MENOLONG ATAS SEMANGAT PAK KHATAN.

Anonymous said...

biaq pi la pi mampuih ha banyak lagi rakyat yang setia dan sokong BN susah yang hang dok sebok pasai dia buat apa laki dia ada pandai-pandai la ...lu steam kat dia ka ... bukak mata hang luas-luas tengok apa dah jadi kat melayu seberang perai lagi terok pada si mala nie dah la kedai kena roboh mana nak cari sumber rezeki ... poorah sampah punya cadangan ...

Anonymous said...

andaikata dia menang ari tu...apa dia akan lakukan kepada kerajaan?komfom dia akan kutuk dan fitnah kaw2 kerajaan...orang macam tu susah nak berubah perangainya...kalau mengajar semula pun...insafnya mungkin 2-3 bulan je...lepas tuh buat hal lagi...masa sebelum letak jawatan tu tak pikir ke masaalah2 ni?mmmmm

Sang Guna said...

Salam,
pada pendapat aku le,
tak perlu dipanggil semula, dia pergi bukan dipaksa, itu atas kemahuan dia, ada byk lagi graduan bakal guru, guru2 sandaran berijazah yg layak mengajar.
selagi dia hidup selagi itu ada rezeki utk dia InsyaAllah.
Dino, ada byk lagi org yg jauh lebih susah dari si mala yg perlukan perhatian kita, ada ibu tunggal, anak yatim dan mcm2 lagi, si mala tu kurang2 pun dia ada laki.

nun manjung said...

Aku rasa tak ada masaalah pada dia sebab suami dia kaya dan berharta. Lagi pun suami dia masih lagi bekerja tak ada hal punya. Pas pun banyak sekolah sekolah swasta. Kurang kurang ada Pasti, tak gitu cikgu mala!

Mr.Uda said...

Anda tak perlu risau, bersyukurlah dia masih punya suami yg bekerja dgn Kerajaan (walaupun suka ambil MC). Sebagaimana beratus ribu lagi kakitangan kerajaan yg isterinya tak bekerja boleh hidup dgn selesa terpulang kpd diri utk mengawal perbelanjaan hidup, kalau nak berlagak mewah memang tak cukup.

Seperkara lagi dia seorang pendidik takanlah PAS tak boleh nak tolong ahlinya. Mereka ada sekolah Taski dan Sekolah Agama ambil sajalah Cikgu Normala mengajar kat sana, daripada menjadi gunting dalam lipatan. InsyaAllah rezeki ada dimana-mana berusahalah anda jangan MC selalu tak berkat gaji dimakan.

Anonymous said...

dino ni pecacai dap atau anjing pas munafik.
tak payah la nak buat baik pada orang2 macsm mala dan marof tu.
akhirnya mereka akan kata kerajaan takut pada mereka...
dengan sombong mereka kata mereka lah yang baik.
contohnya operasi pyramid tu.
ada anjing pas kata tak perlu terima kasih.
jika kerajaan ambik mala ni semula...akan menjadi contoh pada lain2 anjing pas berbuat perkara yang sama.
mereka akan kata,buat apa pun tak apa...kerajaan akan terima semula.

anjing2 pas ni bukan jenis yangtahu bersyukor...
pemimpin mereka munafik...ahlul pun munafik...munafik keseluruhanya.

fuck..off dengan idea ambik mala semula.
kerajaan terima jer mala ni semula..hilang 3 undi untuk bn dari keluarga aku.

"guru lama penyokong kerajaan,segamat"

Sudir said...

Tu pun kalau Cikgu Mala nak balik ke sekolah menjadi guru semula.

sejahtera39 said...

mala dh bakar jambatan dengan pihak kerajaan BN.kalaupun nak buat jambatan baru, mala adalah org yang pertama yg buat permohonan bukannya dr pihak pej pendidikan..mala kena ngaku apsal dia bakar jambatan lama itu dan seblom nk buat jambatan baru mistilh dgn seribu satu syarat..tp kita boleh percayakah dengan golongan org mcm mala dan laki dia tu..dia akan patuhi segala syarat2 itu?..
bg sayalh dh tak ada tempat lg buat mala dan saya rasa golongan pendidikan juga tidak terima lg mala menjadi salah seorg warga mereka atas apa yg beliau telah lakukan kerana tindakan beliau telah memalit golongan pendidikan yg laen yg tidak mencampurkan tugas dan tanggungjawab mereka dengan hal2 pribadi..
sudahlh guru2 malu dengan sogokan annuaraljubri sebanyak RM500-00 klu mng PRU13 dimana mereka anggap seolah2 khidmat dan bati mereka boleh dijual beli..!
saya harap pihak kementerian pendidikan tidak melayan lg org mcm mala ni dan buat juga siasatan sekiranya masih ada spesis spt ini dlm jabatan dan saya percaya masih ramai lg. datang ngajar buat syarat kerana nk dpt gaji aje, sedangkan setiap masa menghina menghentam memfitnah kerajaan BN ini. alasan mereka gaji mereka dibayar dr wang rakyat.
jd fikir2lah...

Anonymous said...

Bro,

Ini bukan sola nikah kahwin, boleh rujok semula. sampai 3 kali..

Saya juga bekas pegawai kerajaan, berhenti atas alasan berniaga.. lepas tu tka menjadi .. nak rujuk semula...

Apa akan dikatakan oleh perkhidmatan kerajaan>> Orang lain yang tak bekerja dengan kerajaan pun boleh hidup..

haaa ..haa kesian pada sesiapa yang tak berpencen..

Anonymous said...

Salam semua,

Saya terpanggil untuk mencelah pendapat Dino. Bapak Dino pencen salepas khidmat dengan tentera...alhamdulliah negara kita aman diatas jasa-jasa tentera. Patut sangatlah dia diberi pencen.Bukat setakat menerima pencen ala kadar sahaja tetapi patut diberi lain-lain ganjaran lagi diatas sumbangan jiwa raga yang diberikan kepada negara Malaysia.

Tetapi... masaalah cikgu Mala adalah sangat berbeza. Dia memilih untuk berdikari. Mungkin beliau sudah bersedia untuk menghadapi cabaran ini. Mana mungkin beliau meletak jawatan (yang dicemburui oleh beratus ribu maknusia yang ingin menjadi pendidik saperti beliau ) sekiranya beliau tidak bersedia.

Kita tidak tahu mungkin dalam hatinya beliau sangat menyesal memilih kerjaya sebagai saorang pendidik. Beliau mungkin menyesal kerana makan gaji dengan pemerintah yang beliau sendiri tidak menyukainya.

Kita tidak tahu mungkin cikgu Mala telah mempunyai sumber kewangan yang kukuh yang boleh menampung hidup beliau serta keluarga hingga 100 tahun kehadapan.

Kita tidak tahu mungkin Cikgu Mala sudah pun di sediakan jawatan penting dalam kerjayanya sebagai saorang politik walaupun sudah kalah dalam PRK yang lalu.

Yang penting Cikgu Mala bukan kesaorangan. Cikgu Maarof masih lagi bekerja dan beliau juga masih boleh berpencen ( kalau diizinkan kan Allah )Tanggungan nafkah masih dibahu suami. Oleh yang demikian bagi cikgu Mala kerjaya bukan satu perkara penting.

Mungkin beliau hanya hendak mencari " nasi tambah sahaja "

Bagi saya, kita harus berfikir panjang sebelum mengambil satu2 tindakan terutama dalam perkara2 yang menjadi penentuan dalam tunggak hidup.

" Look before you leap " Terima kasih

DINO II

ruff stiffler said...

buat ape nak bg die keje balik
itu pilihan die.
Dan die kene tanggung apa jua akibat atau kesan dr perbuatan die
dh trg lagi bersuluh die melawan atau mengingkari org yang memberikan die gaji setiap bulan
xkan dh ludah nak jilat balik
septtnya sbgai penjawat awam
tau la risiko kalo mintak berenti keje.
Tula overkondifen sgt
berangan nak jadi adun


kepada cikgu mala: baik p noreh... Ade juga rezeki.. Getah tgh mahal cikgu. Lebeyh gaji sebulan cgu dpt mase jd cgu dlu.xgitu. Rezeki dh terang halal. Walaupun busuk... dari cikgu menyalak terlolong sana sini, ikut2 puak khawarij yang maha celaka lagi berhati dan bermulut busuk.. Mane lg baik.. Hahaha

man on da street said...

Dino,

Kalau lu prihatin sangat tentang nasi Mala-Un ni, lu kongsi saja lah gaji lu dengan family dia, tak payah nak jadi juru cakap untuk parti PUSS ni. Sendiri mau ingat la wei, kalau mau bantu pun, biar lah dari orng sendiri, tak kan nak susukan kera, beruk ,siamang yang dalam tu kut. Dei Podah,cit!

Anonymous said...

Berhenti dari kerja mulia seorang guru kerajaan bermakna dia telah ada pelan jika kalah dalam pilihanraya. Jadi PAS lah yang sepatutnya bertanggungjawab kepada dia. Tak perlulah nak pening sangat dengan dia ni.

hilbert said...

Buatlah aduan kat Lim Kit Siang atau Nik Aziz..mereka yang bertanggungjawab dalam memusnahkan masa depan cikgu Mala

Anonymous said...

Bakpe ler korang sesusah komen panjang2 nih. "Dino" nih sebenarnya si wali selipor tu.. nak mintak tolong kerajaan terang2 jatuh ler standard. Jadi pakai ler nama samaran. Alahai.. Sedih ler kunun tuh Che Gu Mala dah takde keje. Ape ke tak si wali selipor tu amik je Che Gu Mala tu jadi amah kat umah dia ke.. jadi tukang kebun ke.. jadi pencacai angkat nicky ajis ke... hehehe.. baru buleh masuk syorga.. wakaka.. >_<

Anonymous said...

Aper ler nko orang semua. Tak tahu undang-undang ke?

Once mana-mana pegawai Kerajaan resigned daripada perkhidmatan Kerajaan, perkhidmatannya dalam Kerajaan terputus setakat itu. Tak boleh nak sambung balik.

Ini negara domokrasi. Penentuan di tangan dan di otak sendiri dalam menentukan pilihan yang diberi itu.

Seperti aku juga, i'm being paid to do my work yang diamanahkan. Guru dibayar gaji untuk melakukan tugas mengajar. Askar dibayar gaji untuk mempertahankan negara. It's so simple perjalanan hidup ini.

Ada yang tak faham ke????

SMVAG 93 - 94 said...

MINTAK TOLONG SAMA PAS LAAAA

Tuah Alwi said...

Saya setuju dgn penulis surat... Kita seharusnya menunjukkan sikap yg lebih baik kpd juak2 pembangkang... Beri peluang semula kpd Cikgu Mala... Saya yakin rakyat biasa diluar sana akan menghargai sikap baik kerajaan jika memberi peluang kpd Cikgu Mala kembali bertugas.

Tuah Alwi said...

Saya sokong supaya kerajaan memberi peluang kepada Cikgu Mala kembali bertugas.... Rakyat pasti menghargainya...

lilitserbanataspala said...

Hak seseorang penjawat awam hanya satu iaitu MELETAKKAN JAWATAN.. dan Cikgu Mala dah pun membuat keputusan dengan menggunakan haknya..

Harap Dino dapat berkempen untuk SELAMATKAN MALAysia pasni..

Anonymous said...

daripada hg jadi cikgu lebih baik hg kerja motong getah, tak sakit kepala... pendapatan pun lumayan kalah cikgu...

Zek said...

Sebelum buat keputusan untuk bertanding dulu, tentu dah fikirkan semua risiko yang akan dihadapi.

Atau pun dah terlalu yakin akan menang besar, maka tak pernah nak fikir tentang kalah.

Sekarang terima sajelah keputusan
dengan redha.

Anonymous said...

nanti dia ajar politik plak kat budak sekolah..huhu,

Anonymous said...

SORRY LA DINO, AKU TAK SETUJU DGN CADANGAN KO TU.. BETUL KOMEN2 SEBELUM NI YG KATA IA AKAN JADI KES PRECEDENT...KES INI AKAN BERULANG KEMUDIAN HARI...KALAU CIKGU MALA BOLEH, MENGAPA YG LAIN TAK BOLEH? SO SORRY TO SAY, SEKALI KO LETAK JAWATAN, THEN NOKTAH ! SEPATUTNYA KENA FIKIR SEMUA NI SEBELUM LETAK JAWATAN..BUKAN CIKGU MALA SAJA, KEPADA SESIAPA YG JADI CALON BN JUGA TERTAKLUK..

Anonymous said...

tuh sebab dalam kehidupan kita jangan buang bangsa. pepatah melayu ada mengatakan "Yg Dikejar tak Dapat yang dikendong keciciran". Inilah akibatnya.

Anonymous said...

cikgi MALA dah jadi Cikgi MALAng wakakakakaka ....

Jom ramai-ramai kita dengar LAgu Rasmi Pakatan Rakyat

Bangau oh Bangau
Bangau oh bangau mengapa engkau kurus? Macam mana aku tak kurus ikan tak mahu timbul
Ikan oh ikan Kenapa tak mahu timbul? Macam mana aku nak timbul rumput panjang sangat
Rumput oh rumput Kenapa panjang sangat? Macam mana aku tak panjang kerbau tak makan aku
Kerbau oh kerbau Kenapa tak makan rumput? Macam mana aku nak makan perut aku sakit
Perut oh perut mengapa engkau sakit? Macam mana aku tak sakit makan nasi mentah
Nasi oh nasi mengapa engkau mentah? Macam mana aku tak mentah kayu api basah
Kayu oh kayu mengapa engkau basah? Macam mana aku tak basah hujan timpa aku
Hujan oh hujan Kenapa kau timpa kayu? Macam mana tak timpa kayu katak panggil aku
Katak oh katak mengapa panggil hujan? Macam mana aku tak panggil ular nak makan aku
Ular oh ular Kenapa nak makan katak? Macam mana aku tak makan memang makanan aku, memang makanan aku

Anonymous said...

Anda menulis begitu kerana anda seorang manusia.

Manusia yang tentunya mempunyai hati naluri belas kasihan terhadap seorang insan yang telah hilang mata pencariannya.

Tetapi untuk kementerian membuat tawaran semula pada Mala adalah merupakan satu langkah yang tidak patut dibuat. Kerana tindakan ini dijangka akan disalah tafsir olih parti yang disertainya. Kerajaan akan dutuduh memancing ahli. Sedangkan apa istemewanya Mala dibanding dengan orang lain. Kecuali dia pernah jadi Adun sebelum ini mewakili parti tersebut dan miliki ramai pengikut bersamanya.

Biarkan dia membuat langkah sendiri dan membuka mulut untuk merayu. Kemudian kementerian patut melihat dari segala aspek untuk menerima atau sebaliknya.

InshaAllah, kita tahu rezeki manusia Allah yang tentukan.

Anonymous said...

TAK PERLU PERTIMBANG AMBIL CIKGU MALANG NI BEKERJA SEMULA... DIA YANG LETAK JAWATAN.. DIA PAHAM APE SANGAT RISIKO BERTANDING MENJADI CALON PAS... SO BUATPE KITA NAK SIBUK-SIBUK FIKIR UNTUK DIA.. LAGIPUN LAKI DIA GURU JUGAK AKAN TERIMA PENCEN.. KALAU LAKI DIA MAMPOS PUN BALU AKAN TERIMA PENCEN LAKI SAMPAI MAMPOS GAK.. PATUT DIA BERSYUKUR KERAJAAN X DUA-DUA LETAK JAWATAN KALO NK BERTANDING HARITU... NI PULAK LAKI DIA AMIK CUTI SAKIT SAMPAI 21 HARI TU MMG PATUT SIASAT KALAU TERBUKTI BOHONG, TATATERTIB KAN JE... BIAR JADI PENGAJARAN.. DOK IKUT BINI BERKEMPEN PAKAI KOPIAH MACAM ALIM SANGAT, PASTU BLAKANG TIPU CUTI SAKIT.. ADE KE KLINIK BOLEH ISSUE CUTI SAMPAI 19 HARI... LAIN LA KALAU PATAH RIUK KE, DEMAM CAMPAK KE... KALAU MENTAL YANG PROBLEM KLINIK PATUT SURUH DIA REFER PAKAR SARAF KAT HOSPITAL.. KALO CUTI TU YG KELUARKAN MMG PAKAR NEUROLOGY KE, PAKAR PSIKOLOGY KE DARI HOSPITAL KERAJAAN LOGIK JUGAK LA.. NI KLINIK... SIAPA YANG TANDATANGAN CUTI SAKIT TU PUN PATUT DI SIASAT DAN TATATERTIB KAN JUGAK...

Anonymous said...

aku baru nak suggest yg suami si mala ni diberhentikan keje serta merta atas kesalahan menipu MC..

alih2 ade plak yg suggest Mala diterima semula jd cikgu?

bodoh piang punye DINO..

Grand Marquis said...

Saya rasa dah banyak point yang tak setuju. Bagi saya pulak, ini peluang kita lihat apa yang PAS dan PR akan lakukan.

Pas sebagai organisasi yang besar sudah tentu mempunyai pelbagai jawatan yang boleh diisi oleh cikgu Mala. Mungkin PAS ada sekolah atau kolej mereka sendiri dll. Mereka boleh menawarkan peluang kerja untuk cikgu Mala sebagai kompensasi kepada pengorbanan beliau.

Jadi kita tunggu dan lihat, adakah PAS akan layan cikgu mala macam sepah yang dah tak berguna, ataupun mereka boleh menjalankan tanggungjawab sebagai sebuah parti politik yang "bermoral".

Anonymous said...

DINO ni memang bodoh, tak sekolah. Tak tau GO.. dah resign, mana boleh di ambik balik.

Rasanya, takyah panggil cikgu lagi lah.. Panggil Mala jer. Lagi pun mala tu lagi manja bunyi nye.. geram lak dah ni..

Mala, join UMNO jer lah... tinggalkan PAS yang tak berfaedah tu, menyusahkan hidup jer..

Anonymous said...

Dino, kamu ni pandai2 je... engko yang lebih dari dia. Ada pulak berhenti kerja kerajaan takde masa depan. Cikgu2 ni harus di brainwash kepala mereka, sebelum tu cuci kepala si Dino ni. Lepas tu baru lah di fikir nak masuk balik ke tak nak, itupun kalau dia nak masuk balik, kalau dia tak nak tutup cerita. engkao yang lebih lebih apahal??
mat-ie

Anonymous said...

Itulah ibarat yang dikejar tak dapat yang dikendong bertarabur.

rose

Anonymous said...

MR DINO,

ADAKAH ANDA SEORANG KAKITANGAN KERAJAAN ATAU SWASTA ATAU BERKERJA SENDIRI......JIKA ANDA SEORANG KAKITANGAN KERAJAAN ANDA PATUT TAHU TENTANG BAB "PERINTAH AM"

DARI ITU BERFIKIR DAHULU SEBELUM MELAKUKAN SESUATU....MENYESAL DAHULU BERPENDAPATAN MENYESAL KEMUDIAN TIADA BERGUNA...INI YANG BERLAKUNYA KEPADA CIKGU MALA.....

KITA PATUT BERSYUKUR KEPADA ORANG YANG MEMBERIKAN PENDAPATAN/MAKAN.. JANGAN MENGGIGIT ATAU MELAWAN SETELAH DIBERIKAN PENDAPATAN/MAKAN SPT MELEPASKAN YG ANJING TERSEPIT

Anonymous said...

buang masa lah nak bincang hal malapetaka ni! dia dan laki dia sama je kaki penipu! biar lah dia terjun dengan labu nya!

sobar said...

Idea GILA dari puak2 PAS. Besar sangat ka cikgu MalaS ni? Itu adalah keputusan yang dia buat, jadi terimalah balasan akibat KEBODOHAN seorang Cikgu yang bernama MalaS.

Adakah dia pernah melahirkan rasa bersalah atas tindakan yang dia buat.

Sebenarnya Kerajaan pernah beri peluang kepada dia, semasa menjadi cikgu dia terlibat sebagai aktivis PAS tapi tak pernah diambil tindakan oleh kerajaan walaupun secara jelas dia telah melanggar akujanji. Kerajaan sepatutnya bukan sahaja tidak mengambil cikgu MalaS ni kembali malahan sepatutnya suaminya Mamat M.C tu patut dilucutkan jawatannya.

Jika nak dikira kesian, calon UMNO di dalam satu PRK di Kelantan juga tidak diberi kembali jawatannya apabila dia kalah. Itu adalah calon UMNO/BN.

Cukuplah.... jangan dok kesian sangat dengan Barua-barua Pas ni....

putrarahman said...

Ada peribahasa:

Orang Tamak selalu rugi. Dah elok-elok jadi cikgu, nak jadi YB pulak.

Bukan Cikgu Mala yang salah, tetapi Presiden PAS yang salah kerana memilih Cikgu Mala menjadi calon. Jadi biarlah Presiden PAS yang bertanggungjawab memikirkan nasib Cikgu Mala ni.

Anonymous said...

Dino,
Belum pernah berlaku lagi penjawat awam yang telah resign diserap semula. Kalau nak juga perlu bermohon semula dan melalui proses tertentu. Gaji mesti mula dari Tangga 1. Tapi umur cikgu mala dah tak layak untuk mohon. Dulu kenapa tak fikir masak2.
Sepatutnya yang bertanggung jawab adalah puak Pas bukan kerajaan.

Anonymous said...

Dino,
Belum pernah berlaku lagi penjawat awam yang telah resign diserap semula. Kalau nak juga perlu bermohon semula dan melalui proses tertentu. Gaji mesti mula dari Tangga 1. Tapi umur cikgu mala dah tak layak untuk mohon. Dulu kenapa tak fikir masak2.
Sepatutnya yang bertanggung jawab adalah puak Pas bukan kerajaan.

manusia said...

Cikgu Mala tidak perlu kembali menjadi guru. Pelepasan jawatannya untuk mengejar YB. Bagi peluang orang lain jadi guru. Sepatutnya pas la perlu menjaga kebajikan keluarganya. Minta pada nik aziz. Apa yang berlaku ke atas cikgu Mala menjadi pengajaran pada yang lain. Lebih-lrbih lagi penyokong pas pis pus

Anonymous said...

Dino,
Belum pernah berlaku lagi penjawat awam yang telah resign diserap semula. Kalau nak juga perlu bermohon semula dan melalui proses tertentu. Gaji mesti mula dari Tangga 1. Tapi umur cikgu mala dah tak layak untuk mohon. Dulu kenapa tak fikir masak2.
Sepatutnya yang bertanggung jawab adalah puak Pas bukan kerajaan.

Klik Di Sini said...

salam tuan..

ni nak merayu nie.. mohon link blog saya ke blog tuan.. Saya orang baru dalam blog2 nie..
Jadi nak tumpang ah kepopularan blog tuan.

segala kerjasama diucapkan ribuan terima kasih.

mimview.blogspot.com

Firdaus Shahnaz said...

jadah apa nak ambik dia balik, dia kan ada butik kat sana. tak perlu la ambik dia.

mazri said...

sangat2 tidak setuju.....
mala kfc xpatut diterima kembali sebagai pendidik...
lagi pun suami dia kan ada...
xpayah duk pening fikirkan nasib dia...
sepatutnya mala kfc berfikir panjang....
tp tu laaaa kan...
hasutan pembangkang dah meresapi jiwa dia pabole buat....
sendiri tanggung lah....

Anonymous said...

Tak halal dunia akhirat kalau dia dibagi kerja balik dengan KPM.

Anonymous said...

wei bedul..

banyak lagi benda kerajaan nak fikir.

Anonymous said...

yg dikejar xdpt
yg dgendong berciciran.
spttnya die fkir dr awal lg.
lgpun die pembangkang. tak layak untuk jd pnjawat awam

Anonymous said...

saudara dino

1. kebajikan dan masa depan cikgu mala sudah terletak di bahu pas sekarang ini. bukan lagi di bawah kerajaan zalim BN yang dimomokkan oleh cikgu kita tu.

2. segala risiko telah difikirkan oleh kak mala dan abang maarof sebelum bertanding ( termasuk risiko menang/ kalah )

3. kalau dia menang hari tu kokoknya lebih kuat daripada sebelum dia bertanding. maka banyaklah perkataan yang keluar dari mulut akak kita. peluang ini akan digunakan semaksima mungkin untuk mengganyang kerajaan

kenapa risau ?

Camar Senja said...

Apabila beliau sanggup meletak jawatan utk berpolitik, bermaksud beliau lebih pentingkan parti politik dari pelajarnya..saya warga guru tak setuju cadangan email ini..kerana ianya akan memberi kesan lain yg tidak dapat dijangkakan.. kalau beliau masih ingin menjadi warga pendidik..silalah mohon melalui saluran seperti kami...

Anonymous said...

Dino,

Bekas cikgu tu boleh pikir baik buruk sebelum dia resign. Ko tak perlu bagi cadangan bagi pihak dia. Ramai lagi graduan mengangur mcm bini aku ( 4 tahun) nak jadi cikgu tapi tak dapat2 walaupun ada ijazah Fizik.

Cdgn yg lebih sesuai ialah cikgu Mala mohon kerja dgn Lim Kit Siang atau Guan Eng sebagai setiausaha sulit secara sulit2. Lagi satu, kepada cikgu Maarop yg nasih tinggal tu, next GE ni, ko pulak resign dan bertanding. kalau bini ko tak dpt jadi YB, mungkin ko yg dapat nanti.. GE pun dah tak lammbat, sekarang pun dah boleh resign takpun ambil je MC selama setahun. apa susah, MC pun gaji jalan maa...

kalau dua-2 sulah tak jadi cikgu, dua2 boleh jalan pegang tangan depan kamera jumpa org kampung maa

Anonymous said...

Kalau macam tu, yang banyak dibuang kerja kes TATATERTIB pon kita kena amik ke balik kah??? kesian anak bini depa noooooooooooooooooooooooooooo

Anonymous said...

Rezeki ada di mana2. Yakin pada Allah. Rezeki bukan Umno atau Kerajaan yg tentukan.

Anonymous said...

Normala sepatutnya bersyukur dgn kerjaya yg sudah didapati dr kerajaan memerintah. Semasa menjadi guru lg dia sudah kerap meninggalkan murid2 yg diamanahkan kepadanya utk bergiat cergas didalam parti PAS. Suaminya jgk seorang guru yg patut diberi amaran kerana melibatkan diri didalam politik semasa kempen di Tenang dulu. Menipu MC lagi semata2 utk mengiringi isterinya mengadakan ceramah. kesemua itu mereka berdua ambil diatas risiko sendiri. Apakah mereka sekeluarga sahaja yg patut kerajaan ambil perhatian?? Berani buat berani lah tanggong.

Anonymous said...

apalah yang hebat sgt cikgu mala tu..atas dasar kesian aje..memang patut tapi mengikut GO dah tak bleh masuk blk bila dah melepaskan jawatan dlm perkhidmatan. Yang kita sibuk2 wat ape cikgu mala tak mintak nak diambik balik jadi cikgu pon....lagi pun masa kempen itu hari dia kata nak selamatkan Malaysia..mcm mane tu...suruh nik ajis keluar fatwa lagi laa..

Anonymous said...

Suruh MALA kerja dengan POKNIK... Poknik perlukan PA sekarang... POKNIK perlukan seseorang yg boleh kafirkan orang lain...

Anonymous said...

hey, masa nak buat keputusan nak jadi calon HamPAS dulu tak fikir ker? kenape nak risau tentang dia, dia dah buat keputusan, dia yang tanggunglah. Kalau Mala di beri peluang mengajar balek, undang-undang perkhidmatan mana yang digunapakai? apa kesan kepada sekolah tersebut? politik lagilah nampaknya? jadi siapa yang rugi? murid-muridlah dan yang paling pening ialah Guru Besar sekolah tu dengan perangai Mala ni. Sudahlah tak perlu dilayan. LAIN KALI FIKIR DULU SEBELUM MENGAMBIL KEPUTUSAN. Bagaimana sekiranya MAla menang di Tenang? tak kesian ker kepada Mohd Azahar yang juga terpaksa berhenti sebagai JCS? bagaimana pencennya? Pleaselah JANGAN LAYAN

Anonymous said...

Dino,

Dengar kata Mat Sabu perlukan secreatary di pejabatnya. Apa kata En. Dino tolong khabarkan pada Cik Mala. Untung-untung Cik Mala boleh dapat tidur di bilik hotel.

Anonymous said...

tak perlu ambil semula ... dalam kempen kumpulan ni .. dikatanya kerajaan BN yg ada sebagai zalim... menindas rakyat dan pelbagai lagi ...

Anonymous said...

Dino,Mala telah terpengaruh dgn dakwah Pas yg menjanjikan syurga walaupun hidup dlm keadaan yg daif sekali pun....so lps ni Mala kene duk kelantan minta projek kat Pok Nik baru bleh hidup senang mcm pemimpin Pas yg lain....

Anonymous said...

sekolah memandu boleh kot??

Anonymous said...

Dino...Dino...malam tadi ko mimpi basah ke? Atau pun ko ni suami Cikgu Mala yang menyamar!

Kalau akulah Cikgu Mala, sebelum aku nak berhenti kerja, aku dah buat kira2...untung rugi semua. Sama gak dengan Cikgu Mala. Ko nampak dia muka kesian macam orang susah tapi ko tak tahu cerita sebenar.

Lebih baik ko kesiankan orang lain yang nak sangat jadi cikgu tapi belum ada rezeki lagi.

manusia said...

Saya cadangkan cikgu Mala jadi penoreh getah. Getah mahal sekarang ini. Di Kelantan ada guru yang bercuti tanpa gaji menjadi penoreh getah.Pendapatan cukup tinggi, mencecah 7,000 - 15,000 sebulan. Ada sekolah di kawasan gua Kuala Krai & Gua musang tidak membenarkan murid - muridnya membawa wang saku melebihi RM 10 setiap hari. Ini berlaku kerana kebijaksaan DS Najib sebagai PM dan BN. Walaupun begitu tiada juak-juak pas berterimakasih dan menyokong kerajaan BN.Jika gula / minyak naik kerajaan disalahkan.Saya menyeru kepada semua rakyat Malaysia supaya kekalkan kerajaan sedia ada.

Anonymous said...

Mala kena tanggung sendiri kerana sudi menjadi calon Pilihan Raya dan risikonya kerana telah meletak jawatan. Letak jawatan adalah atas kerelaan sendiri dan tidak perlu kita belas kasihan atas risiko yang telah diambilnya. Kalau diberikan jawatan semua akan ramai yang akan menjadi calon pilihan Raya dan bila kalah dapat balik jawatan asal. Kepada penyokong pembangkang carikanlah kerja untuk Mala. Lu fikirlah sendiri.

pengembala said...

hmmmmmmmmm

pada pendapat aku mmg banyak pun para cikgu sekolah di malaysia ni yang masuk air dan kaki belit.cikgu sekolah pun manusia jugak dan ada nafsu nak jadi kaya dengan cepat dan tamak jugak walaupun bukan semua.

pada pendapat aku kes cikgu malam ni macam orang ngantuk di sorong bantal,tido aje lah,dia daripada taraf cikgu biasa,di berikan peuang untuk bertanding pilihan raya di mata dia mula melihat

"wang,kereta mewah,rumah mewah"

siapa yang x nampak semua tu beb walaupun ada ramai yang nampak

"aku perlu bantu rakyat yang susah,aku perlu membantu agama bangsa dan negara aku,aku perlu menyumbang kepada komuniti ini"



cikgu mala buang pekerjaan nya sebagai seorang guru,mahu jadi wakil rakyat,dia sepatutnya lebih tahu mengenai risiko sekiranya dia kalah(teruk) dan berhenti kerja.

kini nasi dah jadi bubur,tapi bubur pun boleh makan tapi yang ni dah jadi kerak nasik dan terbakar


mintak lah tolong kat nik ajis dan anuwar,xkan lah cikgu mala sanggup jilat balik tempat yang dia ludah?


p/s:kita tgk kalu2 dia nak jilat balik

sgray said...

Yang tersurat sudah jelas tapi apa yang tersirat sebenarnya..Dino

Apakah itu rintihan Normala atau rintihan guru2 yang se kepala dengannya yang masih bereleluasa dipengajian2 kita yakni mengambil kesempatan dan menggunakan peluang menghasut dan mendidik generasi akan datang..[gunting dalam lipatan]

Mereka ini umpama dadah yang merosakkan bangsa dan negara..I say belia tetap anti DADAH ,same goes tu yang seangkatan dengan Normala.irresponsible.Sorry Dino no go my fren..she deserve it not only her but of her kind too.

Anonymous said...

mala boleh pilih mana negara nak pi mengajar ....

AD Andorra
AE United Arab Emirates
AF Afghanistan
AG Antigua and Barbuda
AI Anguilla
AL Albania
AM Armenia
AN Netherlands Antilles
AO Angola
AQ Antarctica
AR Argentina
AS American Samoa
AT Austria
AU Australia
AW Aruba
AX Aland Islands
AZ Azerbaijan
BA Bosnia and Herzegovina
BB Barbados
BD Bangladesh
BE Belgium
BF Burkina Faso
BG Bulgaria
BH Bahrain
BI Burundi
BJ Benin
BL Saint Barthelemy
BM Bermuda
BN Brunei
BO Bolivia
BR Brazil
BS The Bahamas
BT Bhutan
BV Bouvet Island
BW Botswana
BY Belarus
BZ Belize
CA Canada
CC Cocos (Keeling) Islands
CD Demo Repub of the Congo
CF Central African Republic
CG Congo (Brazzaville)
CH Switzerland
CI Cote d'Ivoire
CK Cook Islands
CL Chile
CM Cameroon
CN China
CO Colombia
CR Costa Rica
CU Cuba
CV Cape Verde
CX Christmas Island
CY Cyprus
CZ Czech Republic
DE Germany
DJ Djibouti
DK Denmark
DM Dominica
DO The Dominican Republic
DZ Algeria
EC Ecuador
EE Estonia
EG Egypt
EH Western Sahara
ER Eritrea
ES Spain
ET Ethiopia
FI Finland
FJ Fiji
FK Falkland Islands
FM Fed States of Micronesia
FO Faroe Islands
FR France
GA Gabon
GB United Kingdom
GD Grenada
GE Georgia
GF French Guiana
GG Guernsey
GH Ghana
GI Gibraltar
GL Greenland
GM The Gambia
GN Guinea
GP Guadeloupe
GQ Equatorial Guinea
GR Greece
GS South Georgia and South Sandwich Islands
GT Guatemala
GU Guam
GW Guinea-Bissau
GY Guyana
HK Hong Kong
HM Heard Island and McDonald Islands
HN Honduras
HR Croatia
HT Haiti
HU Hungary
ID Indonesia
IE Ireland
IL Israel
IM Isle of Man
IN India
IO British Indian Ocean Territory
IQ Iraq
IR Iran
IS Iceland
IT Italy
JE Jersey
JM Jamaica
JO Jordan
JP Japan
KE Kenya
KG Kyrgyzstan
KH Cambodia
KI Kiribati
KM Comoros
KN Saint Kitts and Nevis
KP North Korea
KR South Korea
KW Kuwait
KY Cayman Islands
KZ Kazakhstan
LA Laos
LB Lebanon
LC Saint Lucia
LI Liechtenstein
LK Sri Lanka
LR Liberia
LS Lesotho
LT Lithuania
LU Luxembourg
LV Latvia
LY Libya
MA Morocco
MC Monaco
MD Moldova
ME Montenegro
MF Saint Martin
MG Madagascar
MH Marshall Islands
MK Macedonia
ML Mali
MM Burma
MN Mongolia
MO Macau
MP Northern Mariana Islands
MQ Martinique
MR Mauritania
MS Montserrat
MT Malta
MU Mauritius
MV Maldives
MW Malawi
MX Mexico
MY Malaysia
MZ Mozambique
NA Namibia
NC New Caledonia
NE Niger
NF Norfolk Island
NG Nigeria
NI Nicaragua
NL Netherlands
NO Norway
NP Nepal
NR Nauru
NU Niue
NZ New Zealand
OM Oman
PA Panama
PE Peru
PF French Polynesia
PG Papua New Guinea
PH Philippines
PK Pakistan
PL Poland
PM Saint Pierre and Miquelon
PN Pitcairn Islands
PR Puerto Rico
PS Gaza Strip
PT Portugal
PW Palau
PY Paraguay
QA Qatar
RE Reunion
RO Romania
RS Serbia
RU Russian Federation
RW Rwanda
SA Saudi Arabia
SB Solomon Islands
SC Seychelles
SD Sudan
SE Sweden
SG Singapore
SH Saint Helena
SI Slovenia
SJ Svalbard
SK Slovakia
SL Sierra Leone
SM San Marino
SN Senegal
SO Somalia
SR Suriname
ST Sao Tome and Principe
SV El Salvador
SY Syria
SZ Swaziland
TC Turks and Caicos Islands
TD Chad
TF French Southern and Antarctic Lands
TG Togo
TH Thailand
TJ Tajikistan
TK Tokelau
TL Timor-Leste
TM Turkmenistan
TN Tunisia
TO Tonga
TR Turkey
TT Trinidad and Tobago
TV Tuvalu
TW Taiwan
TZ Tanzania
UA Ukraine
UG Uganda
UM United States Minor Outlying Islands
US United States
UY Uruguay
UZ Uzbekistan
VA Holy See (Vatican City)
VC Saint Vincent and the Grenadines
VE Venezuela
VG British Virgin Islands
VI Virgin Islands
VN Vietnam
VU Vanuatu
WF Wallis and Futuna
WS Samoa
YE Yemen
YT Mayotte
ZA South Africa
ZM Zambia
ZW Zimbabwe

amacam ada bran ker maarop ... wakakkakakakakakakakakakaak

Sports said...

kenapa dia nak lawan IN THE FIRST PLACE? dia boleh kata 'NO', manusia ni Dino, ada pilihan... Nak atau Tak Nak, Ya atau TIdak, Buat atau Tak Nak Buat, Bertanding atau Xnak Bertanding...

Kenapa nak perlu risaukan dia? itu kerja PAS!!! bukan kerajaan...

habis lain kali semua yg bertanding dan gagal ko nak kerajaan bagi balik kerja? yg berenti nak lawan kerajaan tu apsal?

Tuan Man said...

cuba la berempati dengan org.baru kita faham masalah org,hehe.kalau aku jadik PM aku tk ambik dia.dia dh rancang tu kehidupan dia,kalau tk mcmna dia boleh buat keputusan mcm tu,padan muka berenti sgt.dh la keje susah.kan ari tu kerajaan sudah benarkan penjawat awam dg41 terlibat dengan politik.dia berenti buat apa kalau dia DG41,kalau dia cikgu diploma tk leh buat apa la,minta gaji dengan parti pas la.

Anonymous said...

TAK PAYAH BINCANG PASAL C. MALA YANG DAH MALAP NI..

Anonymous said...

BUANG MASA BINCANG PASAL MALA NII.. DIA TAK "MALA"P PUN SEBAB NIK AJIS AKAN JADIKAN DI PEMBANTU PERIBADI... hEBAT LOO

Anak Lenggong said...

Product hasil tarbiah PAS memang susah nak diperbetulkan sebab mereka telah dihasut supaya menjadi pengikut yang setia..so biar lah Mala insaf dengan sendirinya akan mainan pemimpin mereka..sekiranya kerajaan mengambil balik mala sebagai pendidik, perangai nya tidak akan berubah sebab mereka ni telah diasuh supaya segala pemberian kerajaan ambil tetapi sokong jangan..so kalau lah kerajaan mengambil dia bekerja semula sekarang ini..pasti tiada sebarang keinsafan yang berdetik di sanubari ala..malah dia akan lebih menjadi sombong..Lihat sahaja didalam haramkah..apa ulasan pelajar betina daripada mesir yang dibawa balik keMalaysia..tiada sebarang ucapan terima kasih yang diucap tetapi beliau telah mengucapkan terima kasih kepada puak yang menyokong Perjuangan PAS, sedangkan puak ini tidak melakukan sebarang usaha pun untuk melihat ataupun membantu bila dia didalam kesusahan..sebab tu aku sokong bila BRO RBH meminta kerajaan dahulukan membantu pelajar yang menyokong Umno...diaorang tau mengenang budi..bukan seperti siArfah betina sial tu..

Abe Zul Kelate said...

PERGILAH ADIK MALA BERHIJRAH KE NEGERI PARA WALI...DI SANA MUNGKIN CIK MALA AKAN BEROLEH TENANG...TINGGALKAN DULU KAMPUNG HALAMAN TERCINTA DEMI MANCARI KEREDHAAN DI BUMI CIK SITI WAN KEMBANG...DI SANA MALA AKAN BERJUMPA MANUSIA BERJANGGUT YANG PENUH KESAKTIAN...DIA PENJAGA KUNCI SYURGA....PENENTU DOSA PAHALA...PENENTU IMAN DAN AMAL MANUSIA.....MULUTNYA MASIN SEUMPAMA AIR LAUT....DOA NYA MUSTAJAB....MINTALAH APA SAJA DARI PENDITA SAKTI ITU NESCAYA PERMINTAAN KAMU AKAN DIPENUHI.....HA,HA,HA,HA.....

aurafaz said...

takpa takpa tok nik kan ada guan eng pun ada anwar pun ada. takkan x tolong kot

Njah said...

Kesian tu mamanglah kesian, tapi nak buat macam mana. Yang memilih untuk tidak bersama kerajaan yang memerintah adalah dia sendiri. Selama dia mengajar dia dibayar gagi oleh kerajaan, dan pada masa yang sama pada penghujung perjalanan hidupnya dia memilih untuk menentang kerajaan.
Tiada siapa boleh dipersalahkan kecuali dia sendiri, dan suami yang tidak memberi nesihat kepada isteri

Anonymous said...

CELAKA CELAKA CELAKA KALAU K PELAJARAN AMBIL MALA CELAKA TU, TOBAT AKU MASUK PAS

AKU CIKGU JUGA, SAKIT HATI WOOOO

SAPA2 YANG DOK SOKONG USUL NI MEMANG CELAKO

Anonymous said...

Encik Dino,sila rujuk kepada General Order sebelum membuat apa-apa cadangan mengenai Cikgu Mala ni.

Anonymous said...

Hello Dino,
dulu orang2 dari cina kita beri macam2 peluang...skrang mereka naik tocang. Inilah sikap melayu yang terlalu kasihan.....pergi dahhhhhhhh

Anonymous said...

duit anak yatim memali kan banyakkk ada berjutaaa. duit kohilal. duit pasti. apa nak risau.

tah tah mala tengah ketawa berdekah2 di rumah tengah kira duit sedekah pakai kepiah di tenang....tak habis2 lagi kira dari hari tu. apa raa...

tak pun suruh mala balik serom panggung jual goreng pisang di simpang 4 serom panggung... kahkahkah...

otai
org kg.sg. mati

Anonymous said...

suruh mala gi mintak maaf dgn semua org tenang sbb fitnah org meninggal, dan cikgu2 yg mengajar dia di serom 3 dan sg. mati. sbb dia tergamak menyokong pas yg sesat yg buang perjuangan negara hudud dan bersekongkol dgn komunis dap.

Anonymous said...

Terpanggil juga saya untuk bertanya
kepada saudara dino ni..adakah simala ni meminta beliau merayu bagi pihaknya atau hanya pandangan dari beliau sahaja..saya bukan apa hanya terfikir apa betul si mala ni begitu ingin kembali menjadi guru atau saudara dino yang lebih lebih,,jangan lah nanti keluar perkataan dari mulut simala sendiri nyatakan bila masanya dia ingin menjadi guru lagi,,pada masa tu kan ke malu semua pemberi pemberi komen didalam blog ini..seharusnya perkara ini tidak dilayan kerana selagi diberi perhatian akan memberi kelebihan kepada simala ini untuk mendapat belas kasihan dari rakyat yang tak tau apa apa tentang undang undang dalam akta perkhidmatan..kalau nak komen pun tunggulah kalau ada permohonan dari cik mala sendiri dan bukannya dari orang lain..

n 43 said...

cikgu mala,kesian adalah antara ayat yg paling kerap dilafaskan oleh orang2 yg berperikemanusiaan..1.dalam bab cikgu mala ni kesian adalah satu bab kerana kehilangan perkerjaan,sebagai seorang cikgu wajip mempunyai sifat yg ikhlas,bertangungjawab,amanah,adakah puan mala ni ada sifat2 bergitu? siapa yg harus menjawab persoalan ini.kementerian? atau puan mala sendiri? atau pengundi2 yg mengundi puan mala tempoh hari?..pada pendapat saya puan mala jika sudah insaf sekali pun hendaj lah membuat satu peristiharan yg beliau meminta maaf diatas perbuatan semasa berkempen tempoh hari yg telah banyak menghentam pihak kerajaan..bagi pihak kerajaan terserahlah untuk menganbil tindakan seterusnya..memepatkan beliau ke kawasan pendalaman serawak ke supaya beliau dapat menunaikan janji untuk berbakti kepada anak2 malaysia tanpa amalan politik yg di anuti.ataupun kerajaan mempunyai pilihan yg lebih tepat tidak menerima puan mala kembali menjadi tenaga pengajar

Anonymous said...

Jangan benarkan Cg Mala mengajar semula!!
pengkhinat anak bangsa!! meninggalkan tugas dan taggungjawab dek kerana tamak dengan cita-cita politik takus PAS
nah sekarang belajarlah dari pengajaran buat semua makhluk penganut2 PAS
Allah letak kedudukan guru itu sangat mulia, tetapi benda yang hina juga di carinya..so padanlah mukanya dan terimalah balasan Allah bersekongkol dengan paderi PAS!!

abu said...

yb mala dah tahu resikonya kan.....
minta ajelah kerja dgan nik aziz,pembela islam tu..buat apa lgi nak merenget2 dgn kerajaan zalim ni...org yg tak mahu bersyukur tentu menerima azab yg pedih....kalau tak caya tanyalah nik aziz.

Anonymous said...

Hello semua di sini..Ramai lagi yang kerajaan nak jaga laaa...
Nak jaga ramai ker nak jaga MALAun sorang ni saja...
Dia dah nampak macam2,rumah besar,kereta besar,kuasa,dan macam2 lagi sebelum dia bertindak untuk berhenti..
Baru padan muka dia..Si laki dia pun sama..Tipu MC..Kerajaan selama ni dok bagi gaji kat keluarga dia,dia tak hingat tu semua..
Dia hentam kerajaan..
Kementerian pelajaran..Tolong ambik iktibar pleaseeee..Banyak lagi kat sekolah,kolej dan university tu anti kerjaan...
Ni semua MALAun punya kawan2 la...
Biar PAS yg tak kenal dik untung ni pergi jahanam dengan idelogy nak merosakkan NEGARA.

panglima hitam said...

Cikgu Mala kan ada suami yg tersayang..yg sanggup tipu majikan ttg cuti sakit krn mahu bantu isteri menang PRK Tenang. Dgrnya suaminya org berada. Cikgu Mala pun dah tahu & sanggup menanggung risiko. Lagi pun si Mala ni terang-terang tak sokong kerajaan, masa kempen belasah kerajaan..SO BIARLAH SI LUNCAI TERJUN DGN LABUNYA..Si Dino, kau tak payah menyibuk..kalau kau kesian sgt dgn si Mala, kau bagilah dia duit belanja setiap bulan...

Anonymous said...

weiiii...yg nak p citer pasal cikgu laknattulah nie wat ape..byk lg nak dipk kan lg.. jgn ckp nak diterima keja..si maropbebal tak di buang keja pun da cukup bgus..

ProudMalaysian said...

1)sesal dahulu, pendapatan.
sesal kemudian, tiada gunanya.

2) jangan tabur pasir dalam periuk nasi sendiri.

3) bagai melepaskan anjing tersepit

4) sudah jatuh baru terngadah

5) sila ambil tindakan berdasarkan akujanji kakitangan kerajaan yang ditandatangan masa nak terima jawatan kakitangan kerajaan.

6) isteri di bawah tanggungjawab suami, so suami la yang kene sara dia dan famili sekarang ni.

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

dino dino...

malu aku kau duduk klang...

sesuunggunya orang klang bijak bijak dino...

Anonymous said...

kesiannnnnnnn si normala...
pepatah mengatakan;orang tamak selalu rugi, bagai anjing dengan bayang bayang. ; pUAN Normala.. mala..mala.. tahu ke pepatah tu?
kesiannnnnnnn.......sekarang doklah dalam bilik sorang sorang, atau minta tokk ki kau nik najiz sembahyang hajat perdana, doa perdana,minta umno pecah peruk kalu tak terima balik mala jadi cikgu...khaaihhh tuuihh...

Anonymous said...

cikgu mala bukak pusat tuisyen je la...

dapat gak duit, tax free lagi...

hehehe

Anonymous said...

selagi agama dia PAS usah di ambil, sbb jauh dlm hati tetap ada jiwa buat jahat tapi rasa pahala sbb buat utk pas .

mintak lah kerja dgn mahadewa nik ajis. apa allah tak kasi lubang rezeki melalui nik ajis ke? asyik tenggek dgn kerajaan kapir BN saje?

jgn layan , hj hadi lagi zalim masa dia perintah trengganu. tak de belas ihsan lansung atas nama Islam.

Anonymous said...

pegi mampus la mala tu..dulu masa buatn x pikir...asyik duk dengar ckp tok guru nyanyuk..dah kena baru nak sedar...haakkkk ptuiiiii..
kena ingat..org2 BN kat selangor pun bukan nye senang..dulu kontraktor2 boleh la cari makan,skang bila PR dah tabir..semua org2 BN hidup merempat..klu keje dulu boleh la 2 4 5 tahun,tp kuasa kat tangan diorg abis semua org2 BN kena pancung...suruh la dia mnta keje ngan tok guru n.ajis tu..wat apa mnta dengan kerajan BN..tak malu ke..

TESLAMARIN said...

dia ada 2 kedai makan kan.
gaji cikgu berapa sangat, kalau tak tak kan dia letak jawatan.

Anonymous said...

esok dia ni mari jual air liur kat kg aku...

Anonymous said...

Kerja dengan Pas lah. Tak pun kerja kat Harakah ke. Tadika-tadika Pas pun banyak.

Kerja kat Old Town White Coffee pun ok jugak. Tu DAP punya. Harap Mala dapat kerja nanti.

Keputusan dalam hidup hendaklah dipilih betul-betul. Contohnya, kalau saya minta nak letak jawatan kerajaan dengan perkhidmatan awam, saya yakin saya tidak akan diambil berkhidmat kembali jikalau saya tukar fikiran.

Calon-calon yang menolak temuduga SPA pun akan disenarai hitam.

Pengajaran disini ialah fikir masak-masak sebelum bertindak atau berkata. Jangan jadi seperti Nik Aziz Nik Mat. Tapi Nik Aziz takpelah. Cakap apa2 pun, jawatan masih dia pegang. Duit pun banyak.

Anonymous said...

Salam blogger semua
Berbalik soal Si MalaP ni
Pe kata kita pakat2 intai kekosongan jawatan di Pejabat
ADUN Selising
ADUN Perupok
Mat Serbu
Din Puduraya
atau
di pejabat AnuWow
mana tau kot de kekosongan
thee heee

Anonymous said...

Atau kot boleh create post utk MalaP di pejabat KHALIFAH @Pulau Pinang