Monday, February 7, 2011

Juak Pas Mahu Ambil Alih Tugas Sukarelawan

Sepertimana yang dijanjikan oleh saya siang hari tadi untuk memberitahu kepada anda semua siapakah gerangan mamat dalam gambar diatas (bulatan kuning).

Mamat itu adalah salah satu produk yang dihasilkan oleh kilang Pas di Mesir. Dia terlibat dalam sebuah persatuan yang dinamakan Persatuan Melayu Republik Arab Mesir lebih di kenali sebagai PMRAM (pemeram).

Di Mesir PMRAM dikenali sebagai sebuah persatuan yang pro Pas.

Semasa petugas-petugas misi menyelamatkan mereka yang diketuai oleh Datuk Seri Jamil Khir, Datuk Azeez serta Datuk Seri Shahidan Kasim sedang sibuk bertungkus lumus menguruskan kepulangan para pelajar di Airport Cairo, tiba-tiba mamat itu muncul dan meminta dengan petugas agar urusan mengatur perjalanan pulang pelajar-pelajar diserahkan kepada mereka (PMRAM) kerana katanya mereka lebih tahu tentang pelajar-pelajar dan memberitahu mereka ada loud hailer agar urusan menjadi mudah.

Ketika itu ada seorang pelajar pro Umno sempat memberitahu kepada Datuk Seri Shahidan Kasim agar jangan membenarkan mereka menguruskan para pelajar kerana mereka ada niat jahat.

Sekiranya dibenarkan, mereka akan buat kelam kabut menguruskan para pelajar, kemudian rakan yang lain akan merakam aksi mereka buat kerja. Selepas itu mereka akan masukkan video berkenaan ke dalam you tube dan akan buat cerita kononnya orang-orang yang dihantar oleh kerajaan untuk menolong mereka tidak buat kerja sebaliknya mereka pula yang kena uruskan semuanya. Kalau tak menipu dan memfitnah bukan Pas namanya.

Selepas itu Datuk Seri Shahidan menghampiri mereka dan berkata tak mengapa biar kami uruskan dan bertanya dia berapa biji kamu ada loud hailer. Dia kata ada dua biji. DS Shahidan minta dia bawa loud hailer berkenaan dan nak membelinya sambil berkata kalau kamu ada lima kelima-limanya saya akan beli.

Akhirnya mamat tersebut berlalu pergi sambil tersipu-sipu. Selepas 10-15 minit dia datang balik berjumpa dengan petugas dan berkata ada pelajar yang tak dapat makanan. Lalu dijawab oleh para petugas supaya dia tunjukkan pelajar mana yang tak dapat makanan sambil menunjukkan bungkusan makanan yang berlebihan-lebihan berada dalam khemah.

Sekali lagi dia berlalu pergi dalam keadaan tersipu-sipu. Itulah sebahagian taktik yang digunakan oleh produk-produk Pas dalam usaha untuk mencalarkan imej kerajaan. Tidak mustahil puak-puak inilah yang bertanggungjawab menghantar berita-berita palsu ke tanahair sehingga keadaaan menjadi kelam kabut.

Mengikut salah seorang petugas, ketika dalam pesawat hendak menuju ke KLIA pagi tadi, ada seorang pelajar pro Pas yang bersuara kononnya pelajar-pelajar yang dibawa balik tidak perlu berterima kasih kepada kerajaan kerana itu adalah tanggungjawab kerajaan. Kepala otak mak bapak dan atok nenek kau !

Saya difahamkan selepas mendengar kata-kata itu, seorang exco Pemuda Umno Malaysia yang turut serta dalam penerbangan itu, Tengku Azman terus mentarbiah dan 'membelasah' budak itu habis-habisan.

Sebab itu saya telah katakan sebelum ini supaya jangan tolong orang-orang Pas yang sedang tersangkut di Mesir. Menolong mereka ibarat menolong anjing tersepit.

Gambar-gambar dalam pesawat semasa dalam perjalanan pulang ke Malaysia pagi tadi. Enaknya juak-juak Pas dapat naik kapal terbang tanpa perlu membayar sesen pun. Klik sini

Untuk melihat gambar-gambar sekitar sambutan di KLIA pagi tadi sila ke Agenda Daily Fotopages atau klik di sini.

76 comments:

Hang horatio said...

amik ko juak2 pas...boleh tunjuk kan bagaimana bdk musi ni di tarbiyah?nnati aku tny brother wa sape bdk ni..bdk tahun akhir ni..

Anonymous said...

muka pun tak dooo seri macam nak kena penyepak jer .... wakakakakak kalo nama HAMPAS memang HAMPAS satu sen pun tak berguna untuk MALAYSIA ...

Pendapat Syah said...

x dpt bygkn seorang PM blh sambut rakyat biasa pastu puak2 ni xmau pula berterima kasih..aduhai..mmg betul la apa RBF katakan dlm post lepas, hntr budak yg pro umno..sng cite..

Anonymous said...

hina sekali perangai puak2 ini... menangguk di air yang keruh... budi dibalas tuba

Anonymous said...

Awat juak-juak PAS ni semua muka macam BURIT????

Anonymous said...

Kerajaan dah tolong hantar balik cakap tak payah terima kaseh , kurang ajar punya pelajar ,ini dikatakan Melayu tak sedar diri harap pelajar pelajar lain usah layan orang spt ini ,kalau dilayan lagi berlagaklah dia ini lah yang mereka pelajari di Mesir tak tahu berterima kaseh ikut puak puak yang anti kerajaan yang suka buat fitnah dan bercakap bohong, binatang pun tahu berterima kaseh.

Anonymous said...

padan muka, siapa suruh umno politikkan isu ini..

utk pengetahuan korang geng umno, bukan shj di mesir, majoriti student luar negara dorang lebih terbuka, atau mungkin boleh dikatakan pro-pembangkang, bukan shj di mesir..

kiteorang bukan orang ulu kampung yg mudah dibodohkan oleh sesiapa..maaf jika ada yang terasa, tapi itulah hakikatnya..

Anonymous said...

tengok muke pon dah tau.muke poyo macam anjing lim GuAnjing..mak bapak suruh g belaja pandai2 jadi orang berguna, bukan jadi bahlol tak gune..ape la malang nasib mak bapak setan berkopiah ni..mesti menggelegak perut mak die mase mengandungkan iblis ni..

Anonymous said...

haha...karaktor tipikal - penyokong pas.

kecik2 dah buat perangai. Esok umur dia bertambah lagi tambah perangai pembohong dia....

Mohd said...

Kami orang Melayu Malaysia dah muak dah dgn tindak-tanduk kaum PAS ini. Mereka mencari peluang saja nak mempolitikkan sebarang keadaan.
Ingat di PRK Tenang, puak PAS telah mempolitikkan sembahyang jenazah seorang Muslim.
Seelok2nya, mamat yg cuba mengasut supaya pelajar2 di atas kapal terbang itu jangan berterima kasih kpd Kerajaan, dihumban saja ke laut sebagai pengkhianat negara. Ataupun setibanya di KLIA, dia ditangkap dan disumbat ke dlm ISA aje utk menyelamatkan pelajar2 lain yg erti akan kesyukuran.
PAS ni pada dasarnya adalah sebuah parti yg bagus. Tetapi sekarang dah dicemarkan oleh pemimpin2 dan ahlul2 spt mamat di atas yg bertindak bodoh.
Kesannya akan kita lihat di PRU13 nanti, kecuali jika Melayu mudah lupa...............

Anonymous said...

mana geng hamPAS takmau komen ke bila dah kantoi........

"Air Mata Memali"

Anonymous said...

saudara RBF,kalau pemimpin-pemimpin mereka memang mengamalkan dasar menipu dan putarbelit fakta apa yang nak dihairankan dengan perangai para pelajar tajaan mereka ni?
Sememangnya mereka-mereka ini semua telah di 'brainwash' untuk membenci BN khususnya UMNO oleh para pemimpin mereka yang saban kali pergi ke Mesir untuk ber'tarbiah'.
Mereka ini termasuk para pemimpin mereka di tanah air sentiasa cuba menangguk di air keruh dan berlagak pandai sedangkan tiada berpengetahuan langsung dan tidak boleh dipercayai.Apa yang mereka tahu hanyalah memecah belahkan rakyat dan memutarbelitkan fakta dan kebenaran.

Anonymous said...

Selalu student perangai haprak macam ni tak kemana perginya sebab terlebih politik dari belajar. Exam pun tak lulus....perkerjaan tiada berkat.

JoN said...

PAS=produk dajjal yg bermutu dan di akui kualitinya...

Anonymous said...

Senang je jawapannya RBF mereka ni tak tahu bersyukur....

RBF tau tak kat kelate, sudah banyak bibit-bibit puak-puak penyokong PAS dah bersuara perikaikan pendirian PAS....sebab satunya Nik Aziz lupa penyokong PAS itu adalah melayu...peliknya Nik Aziz tak mahu mengaku melayu...adakah melayu PAS keturunan Arab, jadi tak mengaku melayu....

Hakikat sebenarnya mereka telah celaru identiti yang akhirnya satu-satu terlondeh.

Anonymous said...

Jika IDolnya Tersasar anak2 buah lg jauh tersasar. Baguih dok ada! Beware Pls don't copy bad trait on U.

Anonymous said...

Betul ke persatuan yang ada perkataan Melayu itu penyokong Pas? Yang kita tahu Nik Aziz tak berapa berkenan dengan perkataan Melayu kerana ia menggambarkan sesuatu yang negatif sifatnya? Keliru!

matkilau said...

ini yang melayu yang tak kenal dek untung.memang perangai macam lahanat apa gunanya jika depa ada 30 juzuk didalam kepala akan tetapi perngai macam........betul jugak kata-kata ahli kitab jika kita kuat pegangan agama nescaya dugaan pasti datang.adakah depa tue sedaq,terbakaq jua aku tengok budak nie klu boleh bagi nama yang lengkap dari mana dia mai.

SureRock said...

Jangn ber terimakasih kepada kerajaan kerana menyelamatkan mereka sebab itu tanggung jawab kerajaan?

aper ker bangang nyer statement daa...

kalau macam tu kita tak payah berterimakasih kepada guru yang mengajar kita sebab memang tanggunjawb guru mengajar?

kita tak payah berterimakasih kepada mak bapak kita dah memang tanggungjawab mereka membesarkan kita?

kita tak payah berterimakasih pada Rasul besar kita Muhammad SAW kerana tanggungjawab dia menyebarkan agama islam?

Pencacai PAS ni panggil bodoh marah...nak panggil pandai tak plak...jadi kita panggil dier kurang pandai jer laaa

Anonymous said...

Mmg Cilako, cilako, cilako!

Binatang pun tau berterima kasih kalau kita buat baik, ini pulak manusia...tapi lain bebenole ajaran budak2 yg dah kena minum air wali selipar nih...heran aku...

Kalau le budak nih anak aku, mmg menyesal aku melahirkannya kedunia!!

M.A.F.81 said...

alahai...aku tgk muka budak PAS yg nk try buat taik ni pun, mmg muka suka cari pasal..
Pada aku, budak2 palat ni, yg dok complain mcm2 yg -ve pasal misi Ops Pyramid anjuran Kerajaan UMNO n BN ni, yg try utk amik kesempatan mencari loop-holes dlm operasi sistem menyelamat ni, dorg budak2 ni mmg dasar bangsat bwh organ sistem pembiakan babi2 ternak... x reti nk bersyukur, x reti nk menghargai n x tau nk menilai sesuatu senario yg terjadi dgn menggunakan a'qal n rasional.. lgsg x matang.. kalau anjing, boleh gak berfungsi sbg home security guard..klau babi, kurg2 bleh mkn tahi dia sendri n boleh jadi 'agen pembersih sisa2 makanan'..tapi puak2 budak2 bangsat ni, x tau la apa fungsi kewujudan dorg di muka bumi ni.. useless..provokatif ke arah kehancuran..menusahkan makhluk ciptaan Allah yg lain..n perosak nilai2 suci agama Islam sendiri.. Mari la kita sama2 fikirkan, apakah fungsi kebaikan yg boleh disumbangkan oleh puak2 ni dalam komuniti masyarakat Malaysia n kepada perjuangan kemurnian Islam yg sememangnya suci dan jauh dr sifat2 yg ditonjolkan oleh puak2 berotak hanyir mcm dorg2 ni... Apapun, aku tetap mendoakan agar dorg diberi kesedaran dan petunjuk drNya akhir nanti.. Insyaallah.. Aku sgt2 simpati ngan makhluk2 yg lupa ttg hakikat bhw dorg adalah sebaik2 makhluk...dan bukannya babi..samada yg diternak ataupun yg liar berkeliaran di hutan2... Na'uuzubillaahi minzaalik...

mujahid said...

~mujahid xkesah ape komenta nk ckp psl pas...

~sekurg2nye pas menegakkan syiar islam n berjanji utk kearah itu.

~DSNajib siap dgn percgn hab hiburan lg...

~ni kan ngare islam...batalkan prncgn yg terserlah haram utk kte umat islam...

~sekurg2nye TGnik Aziz mengajar kami 'WAWASAN AKHIRAT' bkn 'wawasan 2020'...

~kami ignkan dunia n tmpuk pemerintahan yg mengagungkan Allah...bukan keduniaan...

~kami mahukan mahkamah syariah lebeh tggi dari mahkamah sivil...di mne hukum Allah di dahulukan...

~kami mahu istri pemimpin kami yg hebat dlm memberi contoh yg terbaik utk jdkan remaje perempuan hari ni malu utk tidak bertudung krane pemimpin mreke sgt bijak dlm mengajar istri2 mreke...

~kami mahu pemimpin2 yg snggup berkorban demi rakyat seperti kurusnye Saidina Umar slepas dilantik menjadi khalifah...

~kami mahu perancgn mse depan yg bercorakkan keislaman dan tidak bercampur...

~kami mahu pemimpin yg menasihati kami dan mengingatkan kami selalu yg kite dlm perjalanan menuju Allah(yakni mati)...

~kami mahukan pemimpin yg apabila kami melihatnye...kami teringat akan Allah...itulah pemimpin sejati

~akhir kalam...smoga yg bnar2 menegakkan syiar islam yg akan menang

~Allahuakbar!

Awang Liku said...

Bagi penampar aja muka budak muksibat ni.

Anonymous said...

PMRAM bukannya Pro-PAS tapi mmg PAS pun. Bila kita kata mcm tu puak2 ni akan kata, Tan Sri Wan Mokhtar pun PMRAM jugak dulu, tapi tu PMRAM zaman tok danok punya cerita.

"utk pengetahuan korang geng umno, bukan shj di mesir, majoriti student luar negara dorang lebih terbuka, atau mungkin boleh dikatakan pro-pembangkang, bukan shj di mesir.."

Korg nak tau maknan terbuka ni, tgklah penyokong pembangkang di negara2 maju, apabila sampai kepentingan negara, parti letak belakang. Bangsa maju bila org tolong, mereka ucap terima kasih. Individu bermentalitio kuno dan berakhlak jahiliyyah, bila org bantu mereka cakap itu dah memang kerja kamu.

Anonymous said...

tlg siasat anak sapa.

Anonymous said...

xpe la..diorang xnak terima kasih xjadi masalah pun..yang nyata kerajaan dah lakukan yang terbaik..bebudak baru nak naik..xpe, sok lusa sedarlah tu..

Anonymous said...

dasar ANAK HARAM ...

Anonymous said...

dasar ANAK HARAM ...

Njah said...

Kenyataan yang mengatakan 'Tak perlu beterima kasih pada kerajaan kerana ini adalah tanggungjawab kerajaan' adalah satu kenyattan BODOH dan tidak pandai bersyukur di atas pertolongan orang, ini boleh diibaratkan seperti melepaskan anjing tersepit. Inilah kenyataan yang selalu di utarakan oleh orang-orang yang bodoh dan jahil seperti ini. Orang-orang seperti ini tidak perlu ditolong.

Orang beri mereka ambil, di belakang orang yang memberi dikutuk habis-habisan. Idiot

BakalPensyarahKejuruteraan said...

"Al-fitnatu asyaddu minal qadr". Memfitnah itu lebih buruk drpd membunuh.

Astagfirullahalazim..

kamu tahu tak segala pahala kita akan terhapus dan akan di'transfer' kpd org yg difitnah. sia2 sahaja kamu melakukan amalan2 yang baik tapi pahalanya akan dapat kat org yg difitnah. (Pelajaran Agama sekolah rendah).

Kamu tuduh macam2 kat pimpinan PMRAM. Padahal dari segi pemerhatian saya mereka ingin membantu sbb setahu saya PMRAM adalah sebuah NGO disana yang sudah didaftarkan dibawah kementerian mesir. Mereka juga mempunyai hubungan yang baik dengan kedutaan malaysia disana serta pihak keselamatan mesir, polis dan tentera. kalau mereka sekadar persatuan biasa2 mengapa pihak media, polis bukit aman, menteri selalu menghubungi mereka bagi mendapatkan maklumat?

kamu x tahu ke? saya yang sekadar seorang mahasiswa universiti tempatan pun tahu. haha.

sombong betul ya sukarelawan umno disana. siap memtfitnah PMRAM ada niat buruk? haha. kamu claim PAS suka tabur fitnah. rupa2nya umno pun sama (sbb ahli pro umno ckp PMRAM ade niat buruk).

Ha..dah sombong sgt taknak dibantu kan dah kelam kabut buat kerja kat sana kan? kan? Macamlah kamu xtahu mahasiswa/wi disana hanya memerhati dari jauh. Mereka yang berada disana pasti lebih tahu kebenarannya bukan? Semestinya mereka tahu apa sumbangan PMRAM kpd mereka.

ai..lain kali jgnlah menampakkan diri kamu itu bodoh ketika melontarkan kata2.

Tulislah berdasarkan FAKTA bukan EMOSI. Macamanalah kamu nak tarik golongan berpelajaran tinggi sekiranya tulisan kamu seperti org yang low mentality..

maafkan saya atas silap dan salah t'hadap kata2 diatas. Sekadar ingin membetulkan apa yang salah.

Anonymous said...

Sabda baginda SAW daripada Abu Hu...rairah r.a:

” مَن لمَ يَشكُرِ النَّاسَ لمَ يَشكُرِ اللهَ ” .

Mafhumnya: “Barangsiapa yang tidak berterima kasih kepada manusia, dia tidak mensyukuri Allah”. (Hadith riwayat Ahmad dan At-Tirmizi. Kata Al-Albani: Sahih)

DurhamUniversityStudent said...

kata-kata yang buruk adalah refleksi daripada hati yang kotor.

Bersihkanlah hati dahulu sebelum kamu dapat menulis sesuatu.

Allah tidak akan mengampunkan dosa2 memfitnah orang selagi mana orang yang difitnah tidak mengampunkan kamu.

Ni dah terang-terang memfitnah dan mengumpat lelaki tersebut. Rasanya beliau mesti tahu kamu tulis post ini mengenai dirinya.

Uish, tak takut ke bila kamu nazak nanti, kamu susah hendak mengucap?

Nau'zzubillah...

Anonymous said...

Sabda baginda SAW daripada Abu Hu...rairah r.a:

” مَن لمَ يَشكُرِ النَّاسَ لمَ يَشكُرِ اللهَ ” .

Mafhumnya: “Barangsiapa yang tidak berterima kasih kepada manusia, dia tidak mensyukuri Allah”. (Hadith riwayat Ahmad dan At-Tirmizi. Kata Al-Albani: Sahih)

johari said...

Sabda baginda SAW daripada Abu Hu...rairah r.a:

” مَن لمَ يَشكُرِ النَّاسَ لمَ يَشكُرِ اللهَ ” .

Mafhumnya: “Barangsiapa yang tidak berterima kasih kepada manusia, dia tidak mensyukuri Allah”. (Hadith riwayat Ahmad dan At-Tirmizi. Kata Al-Albani: Sahih)

Anonymous said...

ALAHAI PENDEKNYA AKAL JUAK2 UMNGOK SENANG SANGAT HIRUP 'KENCING' rbf NI... :D TAKAT TUNJUK GAMBO ADA BULAT KUNING JE TERUS MAKI HAMUN NAIK, BUR*T LE, PAL*T LE... MEMANG SIFAT SEMULAJADI BALACI UMNGOK KOT SUKA MENCARUT...:D LAWAK2...!

Anonymous said...

biasa la budak2 PAS memang suka nampak bagus dan alim..budak2 PAS ni kalau dah pakai kopiah tu dah kira hebatlah,ilmu agama penuh didada..tapi bila tang adat budaya hormat menghormati memang hancusss...

Anonymous said...

dulu masa BN perintah kelate..patung siam tu dok baring ja pejam maata..bila PAS PIS PUS perintah kelate patung siam tu bangkit duduk..la ni patung siam tua dah berdiri dok jeling ja kat masjid..apa la nak jadi kat kelate ni...

Anonymous said...

Mujahid2, ko kata PAS menegakkan syiar ISLAM? Biar btul ko nie?

Pengikut Nabi Muhamad said...

aku ada juga dengar puak2 pas ni bersuara, tak perlu berterima kasih pada kerjaan kerana ia adalah tanggungjawap...cuba diorang tu rakyat iraq? rakyat amerika? ada Obama kisah? bodoh! tak reti bersyukur!

Aku cadangkan hentikan bawa balik pelajar2 anti kerajaan ni...biar diorang tinggal kat sana....diorang kan nak berdemo...biar la kat sana demo kat mesir...buat apa balik msia? menyusahkan!

Anonymous said...

Mujahid

Kalau kamu tak dapat apa yang kamu tulis tu dari kerajaan yang ada sekarang, adakah wajar untuk kamu bersetongkol dengan orang kafir yang sudah terang anti Islam untuk mencapai cita cita kamu tu? Pelik bukan?

Jikalau kerajaan dimana PM nya Melayu dan berugama Islam dan berkiblatkan kaabah sudah kamu rasakan kurang Islamik adakah itu satu alasan untuk membunuh kerajaan yang sedia ada dengan bersubahat bersama kafir yang sudah terang anti Islam?

Dimana rasionalnya cara pemikiran bercorak Islam dalam apa yang persoalan saya diatas?

Fikirkan!

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt.

Orang yang suka memfitnah atau membuka aib orang, Allah akan membuka aibnya di dunia dan di akhirat kelak..

Anonymous said...

ngepe la gampang nie tak mampus aje masa kt mesir ari 2..kan senang.. anak gampang betol lah tak sedo diri punya binatang..en maaf,lupa plak..binatang mana ada boleh pk kan..!!!

Anonymous said...

wei mujahid perasan,
rasuah menantu nik aziz tu seperti mana pemimpin contoh ke?sampai semua sanak sedara dia nak ada dalam pentadbiran

cakap berdegang padahal tahi penuh tak sedar.tugas pemimpin bukannya bagi ceramah 24 jam.yang penuh berhala buddha kat kelantan tu sapa punya kerja?

bising la lu~

Anonymous said...

apa benda yg Pas menegakkan Islamnya?
berhala buddha tu sebahagian dalam Islam ke?

"dan berjanji ke arahnya?"

itu je?berjanji je tapi tak laksanakan?

sepandai-pandai manusia kalau sokong pas akan jadi sebodoh bodoh manusia

hamPAS kelapa said...

tak mau berterimakasih,tak pe.
dari itu jangan lah naik kapal terbang......jalan kaki lah dari mesir ke malaysia.

sama lah dgn kakitangan krajaan yg mengatakan krajaan makan duit haram...tapi mereka dapat gaji haram dan bagi makan keluarga dgn duit haram....dah tu minta naik gaji lagi.
CELAKO...CELAKO...CELAKO.

lidey lim said...

aslmlkm...
wahai sedara mujahid.

betui ka pAs nak tegakkan syiar Islam?

apa pAs atau pon tok guru dah buat dalam mendidik Wawasan Akhirat?

just curious.
jawab dua soalan ni saja.
kaw tak boleh jawab sila cari sampai jumpa jawapan.

yg pasti kerajaan dah terlampau banyak dah membantu dan menyumbang tak kira dari segi ekonomi atau ilmu itu sendiri.

Anonymous said...

aku blajar luar negara dan aku tetap ahli umno.. kalo dah xsedar g blajar guna duit kerajaan, baik jgn bising ckp pasal kerajaan. heran gak bdk2 camni, belajar pakai duit kerajaan. tapi kluarkan fatwa kerajaan ni dah sesat .. maknanya, duit dorg dpt untuk beljar tu, duit haram jgak la.. kahkahkah

lain kali xpayah tolong bdk2 camni.. dok jer mesir. blajar berdemo. free tu. nanti bole buat kat malaysia.. xkan kecut kowt ddk mesir. kata pejuang sejati...

PakatanHaprak said...


mujahid said...
~mujahid xkesah ape komenta nk ckp psl pas...

~sekurg2nye pas menegakkan syiar islam n berjanji utk kearah itu.

~DSNajib siap dgn percgn hab hiburan lg...

~ni kan ngare islam...batalkan prncgn yg terserlah haram utk kte umat islam...

~sekurg2nye TGnik Aziz mengajar kami 'WAWASAN AKHIRAT' bkn 'wawasan 2020'...

~kami ignkan dunia n tmpuk pemerintahan yg mengagungkan Allah...bukan keduniaan...

~kami mahukan mahkamah syariah lebeh tggi dari mahkamah sivil...di mne hukum Allah di dahulukan...

~kami mahu istri pemimpin kami yg hebat dlm memberi contoh yg terbaik utk jdkan remaje perempuan hari ni malu utk tidak bertudung krane pemimpin mreke sgt bijak dlm mengajar istri2 mreke...

~kami mahu pemimpin2 yg snggup berkorban demi rakyat seperti kurusnye Saidina Umar slepas dilantik menjadi khalifah...

~kami mahu perancgn mse depan yg bercorakkan keislaman dan tidak bercampur...

~kami mahu pemimpin yg menasihati kami dan mengingatkan kami selalu yg kite dlm perjalanan menuju Allah(yakni mati)...

~kami mahukan pemimpin yg apabila kami melihatnye...kami teringat akan Allah...itulah pemimpin sejati

~akhir kalam...smoga yg bnar2 menegakkan syiar islam yg akan menang

~Allahuakbar!
February 8, 2011 5:16 AM



Boleh wahai baghal ooi, kau suruh kerajaan Pakatan Haprak di Selangor dan Pulau Pinang haramkan arak dan judi dulu. Haramkan pekerja Islam di premis jualan arak. Pastikan perkataan 'Allah' diguna-pakai hanya oleh orang Islam. Haramkan pembinaan Kuil dan Tokong di kawasan majoriti Islam.

Engkau suruh Wali Selipar Nik Aziz tarbiah Karpal Singh suruh masuk Islam dulu, jangan dok hina agama Islam ni.

Anonymous said...

Susah sangat ka mengucapkan berterima kasih tu...tak yah la belajar jauh2 kalau sikap tu jahil sangat dengan pertolongan orang...
kalau ya pun....sekurang2nya berterima kasih la kepada orang yang telah membantu. SYABAS KEPADA KERAJAAN MALAYSIA KERANA PRIHATIN PADA RAKYAT.

Anonymous said...

sory r, sy student mesir..lu nk buat onar kat kiteorang, lu tanggung la sendiri..

jangan cari musuh..kat luar negara, link pro-pembangkang memang kuat, tunggu pru-ke13 nanti..

Anonymous said...

Mujahid 5:16am

Sesungguhnya aku kesian dgn ko, aku begitu respert dgn ko, sememangnya ko seorg perjuang agama allah yg sejati..
Cuma....
Adakah ko sedar bahawasanya yg sebenarnye pemimpim yg ko agungkan tu(pemimpin PAS)adalah seorg perjuang yg sonsang atau lebih tepat lg seorg perjuangan islam yg palsu.?????????
adakah ko sedar.?????
adakah ko selalu mengikut perkembangan PAS dlm Pakatan Rakyat..???
Tahukah ko kedudukan PAS dlm Pakatan Rakyat.????
tahukah ko sejak pembangkang menang byk kerusi, berapa buah masjid kah terpaksa dismall kan volum pd waktu subuh terutama diselangor...?????
tahukah ko Nik Aziz sendiri pon meluluskan lesen arak dikelantan...???
Tahukah ko bahawa Nik Aziz sendiri pon meluluskan lesen hiburan dikelantan( terutama kelab2 snoker dan pool)
Tahukah ko, knp kita ni berada didunia..???
sbb allah nak kita melakukan tanggungjawab kita didunia,, jika didunia ni kita gagal bermakna diakhirat jugak kita gagal.. itu sbb kenapa ada wawasan didunia ni.. wawasan itu matlamat hidup.. ko kena buka minda sikit.

ada satu contoh terbaik yg benar2 berlaku iaitu jiran aku sendiri, suaminyer ada seorg perjuang PAS tegar, siang mlm dok sebuk berkempen bercerita pasai parti PAS.. sesungguh nya dia tahu dan sedar, dia xde perkerjaan tetap dan dia tahu yg dia mempunyai anak dan isteri yg menjd tanggungjawab dia.. bila berkempen, dia hanya dok cerita pasai akhirat dan syurga je dan langsung dia x sedar yg realiti nya dia berada didunia ni..
Percaya tak ko, apabila kita selalu dok cerita pasai akhirat dan syurga sahaja, kita akan lupa tangungjawab didunia.. paling menyedihkan apabila, isteri dia kerap selalu dtg meminta beras dirumah aku.. seperti dah menjd tanggungjawab kami pulak apabila setiap bulan kami membelikan barang2 dapur utk umah mereka... bila aku berjumpa suami dia dan bertanya... ini jawapan dia...
""Biar didunia x dpt makan dan mati kebulur pon xpa asalkan diakhirat nanti akan terhidang mcm2 makanan disyurga""...
Jika tanggungjawab dan matlamat didunia pon dia x boleh lakukan, cam mana dia tahu yg dia boleh masuk syurga.

Moral dr cite ni.. kita hidup didunia ni kena balancekan antara didunia dan akhirat.. jgn terlampau condong pd sesuatu, kelak ko akan kabur.

malay muslim said...

assalamualaikum wahai mujahid,

daripada penelitian ke atas kehendak serta kemahuan saudara tu.. nampak nya memang sangat mulia..

tapi persoalan sebenarnya, KAT MANA YANG SAUDARA NAMPAK PAS BOLEH MEMBAWA NEGARA TERCINTA KITA KEARAH YANG SAUDARA MAHU TU.. YANG MEMANG PASTINYA.. Kalau negara bawah PAS bersama pengaruh hebat Anuar Berahim & DAP.. negara kita akan lebih jauh dari syiar Islam yang sebenarnya.. PAS LANSUNG TAK PEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN PAKATAN..

Yang lebih jelas.. UMNO yang pegang tampuk pemerintahan BN.. Syiar Islam lebih terjamin.. Mungkin belum sempurna.. Tapi kita sama2lah bantu & guide UMNO.. Fakta jelas.. Syiar Islam dalam pentadbiran negara telah bertambah kukuh berbanding masa kita Merdeka dulu.. Bukankah itu satu usaha yang mulia dan hasil nya telah terbukti melalui fakta sejarah pentadbiran negara.. Jangan lah kita ni membiarkan minda kita diracuni dakyah sempit pihak pembangkang.. Teliti keadaan sebenar dari kacamata dan konteks yang lebih luas..

Kalau sekadar Nik Aziz tu yang saudara pandukan atau sandarkan.. Saya pohon saudara fikirkanlah secara lebih mendalam.. Saya ni anak jati Kelantan.. Keperibadian serta pentadbiran Nik Aziz tak de la sehebat yang sebagaimana saudara sangkakan..

Kami rakyat Kelantan yang tinggal tetap di Kelantan ni sangat2 ingin menukar kerajaan negeri kerana kami sudah penat dan sangat serik dengan kepincangan pentadbiran Nik Aziz dan pasukannya.. tapi usaha kami digagalkan oleh rakyat Kelantan yang tinggal di luar Kelantan yang balik berduyun2 untuk masih mengundi PAS/Nik Aziz.. Golongan ini tidak tahu atau tidak mahu ambil tahu keperitan kami rakyat Kelantan yang tinggal dan mencari rezeki di Kelantan.. Kerajaan PAS yang sudah memerintah 20 tahun ni.. Cakap memang hebat.. tiada yang lebih hebat.. bila bab delivery ke atas apa yang mereka cakap.. setakat 20 tahun ni masih lagi hamPAS.. Syiar Islam lebih terserlahkah di Kelantan ni? Saudara kajilah sendiri.. kami rakyat Kelantan sudah tahu jawapannya.. Jangan sampai negara Malaysia tercinta ni jadi macam kerajaan Kelantan yang huru-hara ni.. Itu jam.. kita semua menangis tak berlagu..

Anonymous said...

aku nak habag kat mujahid..

soalan ko aku jawab satu jer...
ko tgok ajela negeri ko pasal terlalu Islam la negeri ko jadi hub AIDS no 1,pasal terlalu Islam la terlebih ftwa songsang dibagi,pasal terlebih Islam la syorga neraka pok ni pegang...!!bodoh punya mujahid...kalo berani pegi la mesir demo sekali dgn org sana...bangang!!tu pasal la bini org pun kena balun..pasal ikut ajran Isle paSIAL

Anonymous said...

kepada anon mujahid..

Nik Aziz ajar megajar sekurg2nya wawasan ISlam??....kah..kah..kah..baru KURANG tue x de la bagus sgt...
Pasal kurang la dia buat fatwa sendiri,
pasal kurang la dia kata rasuah tu sedekah,
pasal kurang la kroni tu kepimpinan Nabi,
pasal kurang la dia boleh cakap direct dgn tuhan...
Akhir kata semua kurang la ...patutla otak dia pun kurang..
kah..kah..kah..

Anonymous said...

lagi teruk dari anjing tersepit.

BELUM DILEPASKAN DAH MENGGIGIT!

Anonymous said...

NILAH PAHLAWAN PAS YG SUKAR UTK DIBELI.

Anonymous said...

kasihan budak budak u, siapa yg akan membayar tambang balik

Anonymous said...

nampak pelajar pro PAS dilayan dengan teruk.

Mae said...

"kiteorang bukan orang ulu kampung yg mudah dibodohkan oleh sesiapa."

------

1. Asal orang kampung je, kira bodoh ke ? Bodoh betul ko ni.

2. Ko tu memang dah tak bodoh, tapi dah jadi pandai tapi jenis 'pandai tak boleh diikut'.

pengembala said...

nasib baik dia ada 2..kalu ada 50?hahahahahahahahhahahahahhahaha....

sepatutnya budak tonggong tu kata"saya ada 50 loud hailer yang boleh di gunakan kerana saya ni tonggong"

pastu

"ada mereka di sini yang kebulur sampai keluar2 air liur dari mulut dan lapar sangat sampai sawan"

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahah

Anonymous said...

OKlah Kerajaan Mesia UBN tolong selamatkan bebudak tuh FOC.

Tapi bila keadaan reda di Mesir, sy cdngkan biar kerajaan amPAS lak uruskan mrk trbg balik sambung pengajian.

Sesape yg skong Kerajaan Mesia UBN boleh fly balik FOC gak; sesape yg sanjung kerajaan amPAS, mintalah bantuan kerajaan amPAS bagi PHD terus...

Katanya kerajaan amPAS banyak pitih!

HeroTamil said...

Anonymous said...
sory r, sy student mesir..lu nk buat onar kat kiteorang, lu tanggung la sendiri..

jangan cari musuh..kat luar negara, link pro-pembangkang memang kuat, tunggu pru-ke13 nanti..

February 8, 2011 7:47 PM


Pergghhh...
Dah tolong pun, kata buat onar??

Ini ke yang nko belajar kat Mesir ??

Dah lah tak berterima kasih..
nak ugut pulak lagi.

Yep..aku pun tunggu PRU 13!!

HeroTamil said...

Anonymous said...
sory r, sy student mesir..lu nk buat onar kat kiteorang, lu tanggung la sendiri..

jangan cari musuh..kat luar negara, link pro-pembangkang memang kuat, tunggu pru-ke13 nanti..

February 8, 2011 7:47 PM


Pergghhh....
Maaf lah ..aku tak pasti nko Islam atau tak.

Dah lah di bantu...Terima kasih nya mana, di tuduh pula buat onar. Di ugut pulak!!

Pergghhhh..... Ini ilmu yg di belajar di Mesir yer??

Takper!! Aku pun tunggu PRU 13.

Dan pada yang bising pasal tambang balik ke MESIR??
Hmmm.memula bising KUNUN kerajaan tak bantu..tak evacuate Pelajar Malaysia. Bila dah tulun evacuate...la nie bising pulak tambang balik Mesir siapa nak tanggung...
Hmmm....Kalau Tak tolong,memang pasti Kerajaan di salhakan. Dah tolong pun..Kerajaan gak salah??Hmmmm.....

restofmylife said...

juak2 pas ni mcm dh xde modal nk hancurkan kerajaan.xpaham aku.x penat ke bai?korang harak taktik2 bodoh korang tu ke hulu ke hilir (selagi x score) smpaikan kadang2 x masuk akal..heyyy...nak tolong konon,diri korang sendiri pon kerajaan kena 'dukung' balik malaysia tau x??panggil la leader 'lord of the ring' korang.kpd kerajaan malaysia,hati2 la(tmasuk kami semua).geng WONDER'PAS' dh makin btambah.-they want nobody(2x) but PAS..hahahaha...

restofmylife said...

wahai teman2 disini (termasuk mr rbf)..sudah2 la tu.mungkin ada hikmah di sebalik apa yg terjadi di negara sana(mesir)..apakah kalian x nampak apa yg dilampirkan disana yg boleh dijadikan pengajaran pd kita disini(malaysia)? x takut ke 1 masa nnt,sepanjang jalan kuala lumpur(mungkin menghala ke parlimen@pejabat pm@dimana saja la) dibanjiri dgn penyokong dan pembangkang sepertimana yg terjadi mesir...?nauzubillah..sya terlalu takut ketika ini krn Allah sering mmberi petunjuk supaya kita nampak dan sedar akan kuasaNya.sekelip mata keamanan dunia kita boleh berubah!mesir bergolak kerana pd dasarnya,rakyat sendiri yg mulakan.cuba teliti betul2.x mustahil,bahana yg sama akan terjadi pada kita.betul x?pada pihak RBF,sya dan suami adalah pmbaca setia blog anda.terus terang sya katakan,apa yg anda suarakan mmg betul tp semakin lama sya perhatikan anda semakin 'ganas'.anda sedar x yg blog anda ini kadangkala mengaib kan sesetengah pihak?dan ada ketika nya boleh mncetuskan kontroversi dan boleh mendatangkan permusuhan yg lebih taksub..cuba anda dan rakan2 fikirkan...

Anonymous said...

Anom 9.15, 7 Feb
Kami orang kampung di hulu bukanlah bodoh macam tuan. Kami tahu memilih yang mana kaca , yang mana permata. Kami masih ada budi bahasa dan tatap berterima kasih kepada yang menolong. Tuan yang mengaku berpegang kuat kepada ajaran Islam tidak adakah sifat begitu?

Anonymous said...

X Payah bersyukur kepada orang len psl itu adalah TANGGUNGJAWAB?

-so x pyh bersyukur pada MAK kita psl itu tanggunjawab dia lahir kan kita.
-x pyh bersyukur pada BAPA kita psl itu tanggungjwb dia tanggung kita
-x pyh bersyukur pada CIKGU kita psl itu tanggungjwb dia ajar kita.
-x pyh bersyukur pd MARA psl itu tanggungjawab dia nk bagi biasiswa
-x pyh bersyukur pd polis,tentera psl tu tanggungjwb dia nk jaga keamanan negara.

Adakah disebabkan 1 tanggungjwb itu kita x perlu bersyukur? Aku juga bersyukur kepada kerajaan pakatn selangor kerana telah membuka mata aku pada sapa aku patut pangkah PRU13 nnt!

Anonymous said...

ORANG PAS = ORANG YANG MENJUAL KALAM TUHAN DENGAN HARGA YANG MURAH... MENGEKSPLOITASI AGAMA SENDIRI UNTUK KEPENTINGAN POLITIK... TIDAK FAHAM KONSEP DUNIA DAN AKHIRAT... BERFAHAMAN SYIAH ATAU KHAWRIJ KERANA CUKUP DALIL MENGATAKAN BEGITU, MEMBENCI SEAGAMA SENDIRI YANG MEMPERJUANG AGAMA TETAPI MENYANJUNG ORANG MUNAFIK (ANWAR IBRAHIM)...

P/S : golongan apakah yang sanggup menjual agama untuk kepentingan polotik? jawapanya golongan MUNAFIK!

Abe Zul Kelate said...

SUNGGUH KEJI PERANGAI PENGANUT TEGAR PAS,INILAH MANUSIA YANG BAKAL MEWARISI BUMI BERTUAH MALAYSIA,MANUSIA YANG HILANG AKAR SERTA JATI DIRI,INSAN YANG HILANG BUDI,ADAB SERTA IHSAN DI JIWA DAN LUBUK HATI....MANUSIA YANG HILANG SEGALA KEHORMATAN DAN MARUAH KERANA TERLAMPAU TAKSUB...LANTAS MEMBUANG ADAB DAN NILAI KE LONGKANG.....TIADA GUNANYA ILMU MENGUNUNG SEANDAINYA ILMU ITU TIDAK MAMPU UNTUK MEMANDU KE JALAN MULIA,....KEPADA ADIK TOLONG LUPAKAN POLITIK UNTUK SEKETIKA....TOLONG FIKIRKAN MASA DEPAN YANG MASIH LAGI KELABU...USAH JADI ALAT KEPADA MEREKA YANG BERKEPENTINGAN LANTAS MENJADIKAN ADIK SEBAGAI MEDIUM POLITIK MEREKA.......SSUNGGUHNYA ADIK TIDAK AKAN BERDOSA JIKA MENINGGALKAN PAS...SEBALIKNYA ADIK AKAN DIRAHMATI ALLAH SEANDAINYA ADIK MEMBEBASKAN DIRI DARI BELENGGU PAS YANG MEMUDARATKAN.....INGATLAH ISLAM ITU BUKAN PAS DAN PAS ITU BUKAN ISLAM......

Anonymous said...

PMERAM sejak berabad digunakan sebagai wasilah PAS di Mesir. Mereka ini cukup keras jiwa untuk merangka strategi saraf terhadap UMNO sebagai aktiviti perkaderan untk 'bakal2 ustad' apabila pulang ke Malaysia nanti
Kejahatan mereka juga sehingga pernah melaga-lagakan pihak kedutaan Malaysia dengan pihak lain semata-mata untuk menjatuhkan pegawai yang mereka benci.

Sesungguh jika kite kenal sistem perkaderan dan gerak saraf PAS sebelumnya, kita tidak akan sangka adakah mereka ini Islam atau Israel.. jijiknya taktik mereka..
tanyalah pelajar2 aliran agama di Mesir yang tidak terlibat dengan mereka..

Anonymous said...

terima kasih itu tanda mulia akhlak
salah satu tanda bersyukur kepada Allah SWT, hati yang bersih tidak berat untuk menngucapkannya..

Sama ada ucap terima kasih atau tidak, kerajaan tidak tumbang pun. Cuma inilah nak digambarkah akhlak-akhlak jiwa-jiwa yang entah ditarbiah oleh siapa..
jika benarlah jiwa Islam itu hebat pada diri mereka, sudah pasti kemanisan terpamer. Tetapi jika dendam kesumat, bersangka buruk tidak berkesudahan walaupun menerima kebaikan, bermakna mereka ini BERDUSTA dengan NIKMAT ALLAH

Apapun kepada pelajar-pelajar Mesir, ijazah dari sana tidak menjamin anda masuk syurga ALLAH,
usahlah riak atau bongkak serta taksub pada mana-mana golongan yang suka bermain dengna kata2..kata2 itu adalah sihir-pepatah arab
Yang mulia disisi Allah adalah mereka yang BERTAQWA dan BERBUAT KEBAIKAN SESAMA MANUSIA!!

Wallahualam

Anonymous said...

ketikamana bantuan dihulur,sudah semestinya kita mengucapkan terima kasih..akan tetapi,kena diingatkan juga,pada awalnya kerajaan jugalah yang tidak meyokong semua pelajar malaysia di mesir untuk dibawa balik sehinggalah didesak..jika hulurkan bantuan atas dasar parti,memang tidak perlu pun untuk berterima kasih kerana memang tanggungjawab kerajaan untuk memastikan semua pelajar di mesir yang berpassportkan Malaysia untuk keluar dari mesir..tidak ikhlas namanya kalau hulurkan bantuan tetapi mengharapkan balasan walaupun terima kasih..wahai commentor yang budiman,sedarlah bahawa pemimpin kerajaan juga tidak menjadikan bantuan ini sebagai gerak kerja parti,jadi,jangan politikkan bantuan ini..

adab dengan ulama' yang penting untuk dijaga..tidak kiralah muda atau tua sekalipun ulama' itu..ingatlah,ketika Rasulullah berperang,Islam yang jadi taruhan,bukan bangsa..

benar di kelantan dan selangor ada patung hindu dan buddha,kena ingat pesan Rasulullah,walaupun berperang tetap tidak boleh menghancurkan tempat ibadat agama lain,apatah lagi kalau bukan perang..tidak cukup dengan itu,setelah pembukaan mekah,tidak pernah Rasulullah menghalau agama lain dari duduk bersama..

arak dan judi,sekurang-kurangnya kerajaan selangor yang ada pada hari ini menjalankan pelbagai aktiviti untuk memberi penerangan tentang haramnya arak dan judi..selangor mengadakan aktiviti pengharaman penjualan arak di premis terbuka,pengharaman pekerja Islam di premis yang menjual arak..selangor masih menghormati agama lain..sedangkan kerajaan selangor yang dulu,adakah membuat sebarang aktiviti seperti ini?

zina,kalau ikutkan statistik,sekarang agak banyak bukan kerana tarbiah kerajaan negeri yang ada pada hari ini,akan tetapi disebabkan kerajaan negeri yang ada pada hari ini menjalankan tugasnya untuk membasmi dan membuat tangkapan serta bergerak menjalankan misi dan aktiviti dakwah dan memberi penerangan Islam kepada masyarakat..

jadi jangan dipersoalkan lagi betapa kerajaan negeri yang bagi kamu konon-kononnya nak bawa Islam seolah seperti berkata kosong..

belajarlah dari sejarah..berkata-kata dengan ilmu,bukan dengan emosi..

syukran..

utk saudara author,silalah approve komen saya ini ye..saya suka untuk melihat respon sahabat-sahabat kita..

Hairul Nizam Mat Husain said...

pigilah UMNO.. Kat Mesir tak buat keje pun.. Mai kat airport belagak macam dialah yang satu-satunya buat keje.. Pirah

TintaBiru said...

Assalamualaikum w.b.r...

Banyak sungguh isu berbangkit dlam usaha Ops Piramid ni kan? Apa2 pun tahniah to our government sbb manage bawak adik2 kita ni pulang. Bukan senang nak angkut semua orang balik, lagi2 dalam situasi genting masa tu.

Kepada golongan yang mengatakan bahawa tak perlu berterima kasih kepada kerajaan saya rasa sgt tak adil cakap begitu. Ingat menzahirkan rasa terima kasih itu adalah salah satu daripada tanda org yg bersyukur. Ingat Firman Allah, “Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: ‘Demi sesungguhnya. Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambah nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras”. (Surah Ibrahim, ayat 7). Bukan susah nak ucap terima kasih. Jgn sebab berbeza fahaman politik kita lupa adap sebagai orang Melayu paling penting adab sebagai seorang Muslim. Selain tu mcm kwn2 pengomen lain cakaplah, sabda Rasulullah “Barangsiapa yang tidak berterima kasih kepada manusia, dia tidak mensyukuri Allah”. (Hadith riwayat Ahmad dan At-Tirmizi)

Kepada penyokong2 pembangkang, mungkin adik tu niat dia baik nak membantu. Tak salah bagi bantuan, tapi kena ingat dalam keadaan yang agak kelam-kabut adalah lebih baik kalau kita menurut kata penganjur. lebih baik jika kita biarkan sahaja para sukarelawan yang bertugas melaksanakan tugasan mereka.

Ini adalah kerana saya yakin sebelum berangkat kumpulan-kumpulan ini semestinya telah mendapat taklimat bagaimana untuk mengendalikan situasi pada waktu itu. Besides, managing a crisis is not an easy job. One interruption boleh menyebabkan proses tergendala.

Kepada adik2. kakak2, abang2 yang berada di luar negara dan mengatakan bahawa minda anda dah lebih terbuka luas sebab merantau jauh (ni khas kepada yang cakap mcm tulah, yang tak cakap jgn terasa tau). Saya rasa tak perlu kot cakap macam tu. Sebab mcm riak je bunyinya kan? Mungkin sebab minda anda terlalu terbuka anda kena kecilkan skop pemerhatian. Tengok apa yg jadi kat negara kita, apa ceritaa dalam negara kita. Jangan asyik menunding. Kita bukan cerita pasal negara2 yang anda duduki/singgahi sekarang. Kita cerita pasal tanah nenek moyang kita Malaysia. Mungkin sbb dah terlalu jauh meninggalkan tanah bertuah ni korang lupa orang2 yang duduk dekat kampung ni dululah yang tolong memajukan Malaysia. Org2 yang duduk dekat kampung ni jugalah yang sanggup gadai tanah berelung2 dei hantar anak2 diorang (mungkin ada antaranya bapa-bapa kita) belajar pergi ke luar negara. Siapa kita nak kata dia org kg, aku org bandar? Apa bezanya? Bukankah di sisi Allah kita ni cuma HAMBA? Jgn sbb kita pandai sikit, ada harta sikit, diberi peluang untuk lihat sudut lain bumi ciptaan Allah ni kita dah mula lupa pada asal-usul nenek moyang kita. Darah yang mengalir dalam badan kita ni asalnya darah org kg.

Mungkin sebab dah lama sangat tinggalkan Malaysia, korang lupa yang Malaysia ni bukan Mesir, bukan UK, bukan US. Dan mungkin sebab syok duduk kat negara orang korang lupa yang budaya kita bukan macam mereka. Kita ada jati diri kita. Benar agama tu yang paling utama, tapi memartabatkan bangsa dan budaya kita juga penting. Apatah lagi budaya sopan santun orang Melayu.

Maaflah, kalau apa yg saya tulis ni mengecilkan hati sesiapa yang membaca. Tapi saya rasa cukup-cukuplah. Sejarah membuktikan kita mendapat kemerdekaan bagi bumi Malaya ni dengan sikap bersatu hati, bertolak-ansur, dan saling menghormati. Jgn sbb kita lupa FAKTA ni, kita berpecah-belah dan hilang negara.

Salam Satu Malaysia.

ajim said...

ko yg ak rase pro umno dan pro pada parti...kami bkn pro pd sesuatu parti,kami pro pd Islam...agama junjungan kami...kami hanye intima' pd Islam,bkn pd sesuatu parti..parti hanya wasilah...kalau dah jelas parti yg m'bawa Islam itu depan mata,knape x didokongi...dan kalau dah jelas parti yg hanya m'bawa bangsa,m'jadi dasar utama(1 malaysia,1 ummah...tu bkn assabiah pd bangsa ke tu) di depan mata.xkan kita nak dokongi parti tu plak...Rasulullah jamin orng yg m'bela agama Allah dan saudara2 seIslam...x penah pulak didengari,Rasulullah m'jamin orang yg hanya m'bela bangsa mereka sahaja...malah dilaknat orang yg b'bangga2 dgn bangsa sndiri ade..

Anonymous said...

Angkuhnya muka mamat tu! Muka merendah dan memperlekehkan orang.