Friday, February 4, 2011

Krisis Mesir: Juak-Juak Pas Yang Tak Sedar Diri

Sekejap tadi saya baru bercakap dengan blogger Medan Info yang kini sedang berada Cairo. Talian telefonnya kurang memuaskan tetapi masih boleh bercakap dengan cara terpekik dan terlolong.

Katanya, semalam ada satu masalah dan hari ini ada satu lagi masalah. Semalam segilintir pelajar yang dipercayai penyokong-penyokong Pas menghasut para pelajar agar jangan menaiki pesawat ke Jeddah dan menuntut supaya dibawa pulang ke Malaysia.

Mereka menuduh kerajaan hanya memindahkan warga Malaysia secara percuma dari Cairo ke Jeddah dan dari sana mereka perlu menanggung sendiri kos untuk pulang ke negara ini.
Bagaimanapun ketua rombongan Datuk Seri Jamil Khir (Menteri BN) serta Datuk Azeez Rahim (Ahli MT Umno) menafikan perkara itu dan menyatakan mereka tidak perlu membayar sesen pun hatta cukai airport sekali pun untuk pulang ke Malaysia.

Apalah punya bangang juak-juak Pas ? tak reti bersyukur. Sebab itu saya kata jangan tolong mereka. Menolong mereka ibarat menolong anjing tersepit. Kalau saya jadi mereka dapat keluar dari Mesir pun dah satu rahmat. Lagi nak minta lebih-lebih. Nak pergi belajar luar negara boleh, nak beli tiket kapal terbang tak boleh. Lain kali kalau tak nak beli tiket kapal terbang, belajar saja di sekolah pondok Nik Aziz.

Wahai juak-juak Pas yang otak udang, mari sini akau nak cerita kat hangpa semua. Kapal terbang ada 8 biji semuanya. Orang ada 11,300 dan mereka perlu dikeluarkan secepat mungkin sebelum keadaan menjadi lebih teruk. Itu sebab Kerajaan BN arahkan kamu semua dibawa ke Jeddah terlebih dahulu yang masa perjalanannya lebih pendek berbanding ke KL yang memakan masa 9-10 jam.

Jika dari Cairo ke Jeddah, kemudian patah balik ke Cairo kapal terbang boleh terbang beberapa perjalanan sehari. Kalau ke KL 10 jam, kemudian nak patah balik ke Cairo 10 jam, bila nak habis 11300 orang ?

Dari Jeddah ada bermacam-macam penerbangan yang boleh diambil untuk pulang ke KL kerana disana tiada masalah berbanding di Cairo yang penerbangannya terhad sekarang.

Kamu orang semua ini diberi betis hendak paha. Tolong tahu erti bersyukur sikit. Masuk ke Jeddah pun bukannya ada masalah. Visa tak perlu kerana DS Najib sudah berunding dengan Raja Arab Saudi dan Baginda telah beri kebenaran. Lagi kamu nak perlecehkan kerajaan. Bukan dengan kecik anak punya orang yang DS Najib berunding. Dengan Raja Arab tahu. Faham tak ?

Sampai di Jeddah pula penginapan selesa, makan minum ada. Silap-silap boleh cilok pergi umrah lagi. Apa lagi yang kamu nak wahai juak-juak Pas yang bangang ?

Menurut blogger Medan Info, hari ini timbul satu lagi masalah baru pula. Juak-juak Pas sebar berita palsu lagi hari ini. Mereka kata orang-orang yang telah dibawa ke Jeddah telah dilayan seperti anjing.

Ada sahaja berita palsu untuk memburukkan imej Kerajaan BN yang mereka sebarkan. Semuanya kerana niat politik. Sebab itu saya kata jangan tolong orang-orang yang menyokong Pas. Kita buat baik 1000 kali pun mereka tetap tidak akan nampak baik kita. Macamana sekali pun mereka tetap nak cari salah kita. Tak dapat ikut ni, mereka kona ikut tu. Perangai iblis tak habis-habis dalam diri pengikut-pengikut Pas.

Kepada ibu bapa atau keluarga pelajar yang sokong Umno/BN atau ibu bapa pelajar-pelajar yang tidak berpolitik, jangan risau tentang nasib-nasib anak-anak atau ahli keluarga anda. Insyallah semuanya ok. Setakat ini sudah 3500 orang yang telah dikeluarkan dari Mesir.

Jangan percaya kepada khabar-khabar angin yang berniat jahat yang disebarkan oleh juak-juak Pas kononnya mereka perlu membayar tiket dari Jeddah ke KL atau dilayan seperti anjing di Jeddah.

Datuk Azeez kata orang-orang Pas kalau wang ihsan mereka faham apa maksudnya. Yang ini pula penerbangan ihsan. Kalau penerbangan ihsan , maknanya percumalah wahai juak-juak Pas yang bodoh.

Untuk mengetahui berita terus menerus tentang situasi di sana sila lawat portal Agenda Daily (klik di sini) dan blog Medan Info (klik di sini).

69 comments:

Sudir said...

Aku rasa anjing pun lagi baik.. Peribahasa "Bagaikan melepaskan anjing tersepit" rasanya kena tuko.. dah tak sesuai sebab anjing kalau kita tolong sekurang-kurangnya dia ada rasa hormat kat kita lagi..

Anonymous said...

terasa sejuk hati melihat ketua operasi panglima tudm memberi jaminan utk membawa mereka semua keluar dengan apa cara sekalipun.

puterabangi said...

tuan,izin share di blog saya.

Anonymous said...

MELUAT ABIS LA DGN JUAK JUAK PAS NI..TAK SEDAR DIRI DAH ORANG TOLONG MCAM MCAM PULAK KORANG KATA YE..TAK PAYAH BALIK LA OIII..BANGANG BERGANDA GANDA PUNYA HAMPASSSSS...

Azmir Seed Fakkri said...

sabaq no..kita dok tolong oghang ikhlas,Allah balas baik jugak no nanti..yang dok baling najis tu,biaq pi doghang la..janji kerajaan dah usaha sehabis baik untuk rakyat

Anak Lenggong said...

Orang camni patut ditinggalkan sahaja...biar lah dia nunggu rombongan Pak Lobai PAS yang diketuai oleh Nike Ajis datang dengan tongkang untuk selamatkan mereka. Mereka ni dah tak dapat dilunturkan disebabkan telah ditarbiah oleh pemimpin Meraka sejak kecil lagi..

Scarlett O'Hara said...

Sabar jelah dengan sikap orang PAS.Mudah2an dibukakan hati mereka supaya melihat kebaikan BN.

Anonymous said...

pertama. hahaha marah nampak bro. ade yg tak regi bahasa ke bro? gi telpon balik medan info, suruh ambik gambor juak2 PAS tu, kalau diaorang punya biasiswa JPA ke MARA ke... tarik balik biasiswa, baru la tau langit tinggi rendah

Anonymous said...

Whai en blogger,plaja2 yg smpai jeddah smlm dpt visa seminggu.. Hope betulkn knyataan yg mgatakn xkne visa.. Maaf..

Anonymous said...

Wahai en blogger,hope pbetulkn knyataan.. X elok kte tipu pmbace..
Utk pngetahuan,smlm smue plaja mesir yg smpai jeddah diberi 1week visa duk jeddah..
Mekaseh..

nurjannah said...

“Ya Tuhan kami, kurniakanlah kepada kami kebajikan dunia dan kebajikan di akhirat dan pelihara kami daripada azab neraka. Rahmat Allah ke atas penghulu kita, Nabi Muhammad (S.A.W) ke atas keluarga dan para sahabat semuanya. Maha Suci Tuhanmu, Tuhan yang mempunyai sifat kemuliaan daripada apa yang mereka gambarkan. Dan, kesejahteraan ke atas segala Rasul dan segala puji semata-mata untuk Allah yang memerintah sekelian alam.”

Anonymous said...

oI PUKIMAK.....KO X YAH BERBLOG LA..TULISAN CAM SHAYTAN..MEMECAHBELAHKAN ORG..G DUDUK ISRAEL LA BABI..PUNDEK ANAK HARAM ..MELAYU X SEDAR DIRI..ORG KAMPUNG X RETI PAKAI BLOG..BABI KIMAK KO..MEMANG LAHANAT LA KO KAT MALAYSIA NI..KEJE NAK MENHANAMKAN ORG..MULUT CAM CIBAI...

Anonymous said...

AKU MINTAK TUHAN TUNJUKKAN LA KAT KO...KAT PADANG MAHSYAR NANTI MULUT KO JADI MULUT BABI...

Anonymous said...

AKU MINTAK TUHAN TUNJUKKAN LA KAT KO...KAT PADANG MAHSYAR NANTI MULUT KO JADI MULUT BABI...

Anonymous said...

saya sokong anda 101% encik faisal!

kalau anda masuk syurga, saya akan ikut anda.

kalau anda terjun ke neraka pun saya akan ikut anda!

begitu jugak kalau pemerintah kita masuk syurga atau neraka.

saya akan tetap ikut pemerintah walaupun sampai ke neraka sekalipun! tahniah untuk kita!!

Anonymous said...

haha patot nye kena anta duta kelantan baru betol.. budak2 ni xfaham bahasa malaysia.. haha

MALAYSIAN UNITED said...

Salam tuan... saya mohon semula jasa baik tuan untuk link kan semula blog kami yang tuan telah buang.. kami adalah blogger baru.. mungkin ada salah dan silap kami sendiri tidak sedari.. di harap tuan dapat memberi tunjuk ajar.. kesilapan yang lepas telah kami perbetulkan.. Kita dalam satu perjuangan yang sama tuan.. harap tuang dapat mempertimbangkan permohonan kami ini.. kesilapan yang lepas tidak akan diulangi lagi... mohon sekali lagi jasa baik tuan untuk link kan blog kami semula.. tunjuk ajar tuan dan ilmu tuan adalah amat diperlukan oleh kami kerana kami masih baru dalam dunia blogger.. Kami akan menunggu feedback dari tuan... Salam 1 Malaysia.. Terima kasih

Amat said...

sabarlah bro..UMNO buat saja yg terbaik..,org akan nampak jua akhirnya..

aL Hassan said...

salam saudara2 ku yang amat aku kasihi, kita ni dari satu unsur yang sama, dari kejadian yang sama, dari nabi adam yang sama, dan kita juga satu bangsa yang sama, malah yang paling penting, kita sama-sama adalah umat RASULULLAH S.A.W. sesungguhnya kita ada yang lemah dan ada yang kuat... jika ada diantara kita yang kuat, bantu2 lah kita yang lemah... saya sayangkan agama islam saya, bangsa melayu saya dan juga tanah air malaysia saya... saya mengharapkan saudara-saudara saya ini hentikanlah perbalahan ini... yang penting sama2 kita berdoa agar diselamatkan saudara-saudara kita yang lain terutamanya yang berada di mesir dan sama-sama memberi sokongan kepada kerajaan untuk membawa pulang saudara-saudara kita disana... sesungguhnya sesebuah pemerintahan itu perlu ada yang membangkangnya untuk membetulkan kesalahan yang memerintah. dan sesungguhnya yang membangkang perlu sedar yang memerintah itu perlukan sokongan dari yang membangkang untuk membetulkan kesalahan...

Anonymous said...

tulah. aku rs bukannye penyokong pas yg bodoh. tp yg fanatik pas ni yg bodoh.

orang yg taksub politik ni mmg bodoh2 belaka. bute hati.

macam ko lah. 2x5.

cikgu mala said...

nasib lah dah pasuk parti pas...doktor pun boleh jadi bangang....

Anonymous said...

Terkedu melihat sikap orang yang mengaku memperjuangkan Islam...

Tolong salah, x tolong pun salah. Mereka sahaja yang betul...

Kalau macam ni sikap mereka, sampai bila pun orang x hormat Islam sebab orang x nampak kebaikan Islam secara praktikal... cakap je berdegar2

Orang berbudi kita berbahasa, pesanan buat mereka yang tak kenang budi...

tak suka PAS said...

betul RBF, juak-juak pas ni memang tak sedar diri. Aku pun paham ngapa derang berdemo depan embassy suruh Mubarak turun. Ni negara Malaysia bukan Mesir. Kalo berdemo suruh jaga keselamatan rakyat Malaysia tu tak pe la jugak. Betul-betul tak de hasil pas nih.

Masa tengah senang, sibuk cakap puak2 UMNO kafir, sembahyang tak sah kalo imam org UMNO, UMNO jahiliyah, haram syarie sokong UMNO. dan macam2 lagi.
Bila tengah susah, baru la ingat umat Islam bersaudara, duit yang dipakai tu adalah tax. Kerajaan mewakili semua orang bukan orang UMNO aje, dan macam2 lagi la. Sebelum ni kutuk kemain - kerajaan brat sebelah, tak adil, rasuah. dsb.

Aku sebulan potong RM100+ masuk PCB. Dengan ini Aku mengisytiharkan aku tak halalkan my hard-earned money ni diguna oleh orang pas dimesir yang mengkafirkan / menjahiliahkah aku sbg penyokong UMNO.

Anonymous said...

Saudara RBF, rasanya tidak salah menolong sesama manusia... Tuhan akan membalas setiap kebaikan yang kita lakukan walaupun ianya akan dibalas dengan makian..

Biarlah Tuhan sahaja yang membalas mereka yang tidak mengenang budi, tetapi kita melaksanakan apa2 yang sepatutnya.

Hati manusia boleh berubah2, mungkin suatu hari nanti mereka akan insaf dengan perbuatan mereka...

Anonymous said...

Misi menyelamatkan nyawa rakyat pun hamPAS masih berhati busuk. Kalau terror sangat, bawak balik sendirilah. Macam bagus sangat, semua orang buat tak betul. Modal air liur je, masih berlagak sombong. Haram Jadah!

SMVAG 93 - 94 said...

Ganas beb... wa caya lu RBF... Perhhhh kena batang hidung depa anak beranak baru nak ingat GOMEN.


dasyat - dasyat.

Anonymous said...

celanatt punya bdak2 ni....

kecik2 tak nak mampos dah besar menyusahkan org....

nasib baik kjaan tak anto aku ke sana suruh selesaikan masalah bdak2 ni...

kalau aku ada kat sana aku dah bagi penampo jepun sekor2 yg ckp byk tuhh....

perangai lagi huduh dari tolong anjing tersepitt....

agaknya ini la hasil anak kacukan pas dan dap....islam munafik + komunis...

Anonymous said...

ini dikatakan org x kenang budi...!bila susah baru nak cari org2 BN ...nape x mintak tlg puak2 dari daPIG dan PKR...nape x mintak nuar jubori yg dikatakan ramai kenalan diluar negara?..skrg ni mana nuar pergi?..meliwat lagi ker??..nape nak mintak tllg dari BN ??..kan kalo mintak BN tlg haram jadinya....Mak bapak yg dari pasUWEY dan pasIAL..sanggup ke bagi anak2 depa masuk neraka kerana dptkan bantuan dari BN??..daPIG langsung x kata apa pun pasal ni...sbb apa?..sbb bukan puak cina kafir harbi...cuba kalo pasal puak depa dah tentu riuh satu malaysia...dan pasUWY dah tentu ikut meroyan sekali...!!ni kalo ada puak2 pasUWEY dan paSIAL yg baca komen aku...aku nak habag kat hang..yg kerajaan tanggung free semua tue..duit cukai aku,duit cukai mak bapak aku,duit cukai sedara mara aku...jadi jgn ingat ini duit mak bapak hang....kalo setakat bayar seposen dua pastu nak bising....pegi mampusla...!!lepas baik hang dok sana demo dgn org mesir...dah tentu hang masuk syorga pok nik...tapi penakut...kata mujahidin snggup mati...tapi bila baru dgr bunyi tembakan dah kecut,melalak dan menagis mcm babi x dapat susu....!!Org lain dok sibok tlg mangsa banjir dan pindahkan pelajar di mesir...tapi puak2 PR buat apa??..buat demo kat kedutaan....kan bagus kalo dok tlg mangsa2 banjir...mangkok punya org..!!Inilah kalo lepaskan anjing tersepit...aku gerenti bila dah selesai perpindahan ini..mesti ada yg berbunyi x puas itu dan ini...x tau nak bersyukur...inilah ajaran Isle pok nik....ciptaan daPIG..!

aL-MaRBaWi said...

kesimpulannya mudah:

PAS = Anjing

lu pikirlah sendiri, puak PAS yang bodoh

DNA said...

dalam soal kecemasan mcm ni pun masih ada org yg nak amik kesempatan menjadi juara berpolitik. patutnya bersyukur, nyawa dpt diselamatkan.jangalah mengada2.Kerajaan dah buat yang terbaik dah tu.cukup cukuplah berpolitik.
Bro,
wang ehsan dia org kenal pasal ia WANG hahaha..dia org ni kenal duit jer..

Anonymous said...

Memang betul.. CELAKO giler penyokong POKNIK nie.. Tak reti bersyukur.. Kalau kena bayar pun, suruh POKNIK bayar la.. Takkan nak kasi menantu POKNIK kaya raya..

Camar Senja said...

mmg begitu perangai org PAS...mmg hamPAS

Mohd said...

PAS ni terlampaulah bodohnya.
Sepatutnya PAS menghantar delegasinya ke Mesir dan sama2 membantu membawa pulang pelajar2nya yg terdiri dpd ahli2 PAS. Ini tidak, mereka lepas tangan aje. Sanggup lagi cuba mensabotaj usaha murni Kerajaan BN utk membawa balik pelajar2 PAS ke Malaysia. Memburuk2kan keadaan dgn memfitnah bahawa pelajar2 PAS itu akan dihantar ke Jeddah aje, kemudian kena pulang ke Malaysia dgn wang sendiri. Kerajaan BN mesti menangkap si Durjana yg menghantar SMS palsu itu dan kenakan tindakan yg sewajarnya.
PAS ni memang pandai mengambil kesempatan utk mempolitikkan sebarang situasi. Tengoklah contohnya di PRK Tenang, sampai jenazah mayat orang Islam pun dipolitikkan utk cuba memburuk2kan
UMNO. Akhirnya tindakan PAS itu memakan diri kerana orang2 Islam menolak terus PAS kecualilah sebahagian kecil orang Melayu yg jahil dan terdiri dpd ahli PAS yg totok dan bebal dan orang2 Cina yg mengikut arahan DAP.
PAS ini harap janganlah menonjolkan sangat sikap buruknya. PRU13 dah hampir. Apa persepsi rakyat. Macam mana nak menang PRU13 nanti.
Kecuali jika Melayu mudah lupa ....

Pelajar UMNO said...

Inilah akibatnya kalu pemimpin Pas sendiri yg benarkan juak juak Pas berkawan ngan SYAAITAN maka hasilnya jadilah seperti IBLIS yang sentiasa mencari jalan untuk memecah belahkan org sesama islam....

Kelakarlah pelajar juak Pas ni,ingatkan belajar diluar negara pandai tapi bodoh mcm pemimpin Pas kat malaysia ni kahkahkaha.

kesian mak bapak habis duit hantar belajaar akhirnya balik malaysia jadi juak pas hamba abdi Pok Nik pecah belah perpaduan islam dan burukkan kerajaan.

rudy said...

dah dapat flight keluar dari kaherah pun masih tak berterima kasih .. duduk saja lah di disitu.. tolong susah, tak ditolong pun susah..

Anonymous said...

ko tau ape keadaan kt cni wahai anjing kerajaan..semua yg pihak kerajaan ckp tu slps kbr krjaan kelantan nk support rakyatnya trus blk mesia\11 ko ape tau

Anonymous said...

AKU DA RAMALKAN BN AKAN DISALAHKAN JUGAK.. JUAK2 PAS NI MANA PERNAH BERSYUKUR...MEKA KATA DUIT BN HARAM SO JANGAN NAIK KAPAL TERBANG KERAJAAN.. NAIK TIKAR TERBANG NIK AJIS.. HADI BAWAH, MAMPUS OMAR, MAT SABUN...INGAT DUIT KERJAAN BYK DATANG DARI CUKAI KAUM BANGSA LAIN YG BERNIAGA YG BUKA KILANG.. BUKAN MELAYU( RAMAI MAKAN GAJI, BAYAR PUN SIKIT AJA ) .. SEBAB MELAYU NI SEMUA NAK FREE.. PTPTN PUN TAK MAU BAYAR.. ITU DUIT RAKYAT..ALASAN TAK MAMPU..TP HANDPON IPHONE 4, BINI 4, KERETA MEWAH, RUMAH MEWAH..DIUT BAWAH MEJA TIBAI JUGAK.. ALIM TAIK APA..HARAM MASA BELUM DAPAT, BILA DA MASUK POKET, AIR DA TERPANCUT SEMUA HALAL...DOSA PAHALA BELAKANG KIRA SEBAB BELAKANG KINI HALAL SUDAH

Anonymous said...

bila kerajaan nak beli pesawat baru puak sial ni bangkang sahaja.. kini dia tuduh mcm2 pulak...kalu nak berperanmg dgn negera jiran meka kata leh tawah dalam masa 1/2 jam atau kurang 1/2 jam...

Anonymous said...

bila kerajaan nak beli pesawat baru puak sial ni bangkang sahaja.. kini dia tuduh mcm2 pulak...kalu nak berperanmg dgn negera jiran meka kata leh tawah dalam masa 1/2 jam atau kurang 1/2 jam...

Anonymous said...

Hang pi check tweet ah beng tua. dari mula krisis mesir sampai 2 hari lepas tak ada satu tweet pun dari dia yang tulis kata dia risau keselamatan rakyat kita di sana. yang ada update pasal jumlah sejuta orang dok berdemo di tahrir square.cuba di sana orang depa ramai tentu dah terpekik terlolong suruh "kelajaan segela amik lakyat malik malaysia".

Anonymous said...

klu bayar pun takpe, yg penting selamat.jgnla fitnah sini sana. klu nyawa atau kehormatan melayang? duit tu tak guna dah..insaf2 la

Anonymous said...

memang budak pas ni bongok dan tongong....elok campak ke laut je!

adnanjali said...

salam,

manusia akan di pertanggungjawabkan atas apa yg dia tulis, harap di hadapan Allah semua tulisan anda ini bernilai pahala dan menjadi pelindung dari azab neraka.

Anonymous said...

aik, aku sorang je ke yg komen bro?

pengembala said...

kahakhakhakahkahkahakhkahkahkahakhkahkahakhakhakh

tergelak2 aku baca blog ni

mmg bodoh piang pun

hahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahhah

Anonymous said...

ckp kt diorg,kalau nak cepat & free,mintak hantar roket DAP lah~!

Anonymous said...

mcm mana depa ni blh pi study kat mesir? otak mcm dok bawah tempurung je. kalau aku dlm keadaan terdesak camtu naik bas/teksi/lori/beca pun aku sanggup, janji dpt keluar...

harun said...

Ape nak tolong orang pun kene tgk die sokong parti mane ke? Kalau pun majoriti pelajar-pelajar tu penyokong kuat PAS ape masalah nyer? Kalau pun ade yang pergi sana dengan biasiswa KERAJAAN dan menyokong PAS pun ape masalah nyer?

DUIT BIASISWA YANG DIORANG DAPAT TU DUIT RAKYAT. BUKAN NYER DARI POKET PEMIMPIN UMNO. ATAU PUN DARI POKET MAK BAPAK UMNO. TAPI UMNO ANGGAP DUIT TU MCM DUIT MAK BAPAK DIORANG. JADI WAJIB SOKONG KERAJAAN.

APE PUNYER CIKAI PUNYER BLOGGER LA KO NI. DAH MEMANG JADI TANGGUNGJAWAB KERAJAAN TOLONG RAKYAT TAK KIRE PARTI MANE PUN. KALAU NAK DIBALAS BUDI LEPAS TOLONG BAIK TAK YAH JADI KERAJAAN.

BLOGGER NI KELIRU ANATARA TANGGUNGJWAB WAJIB SEBUAH KERAJAAN DENGAN HAL2 POLITIK.

Anonymous said...

DUIT BIASISWA YANG DIORANG DAPAT TU DUIT RAKYAT. BUKAN NYER DARI POKET PEMIMPIN UMNO. ATAU PUN DARI POKET MAK BAPAK UMNO. TAPI UMNO ANGGAP DUIT TU MCM DUIT MAK BAPAK DIORANG. JADI WAJIB SOKONG KERAJAAN.

APE PUNYER CIKAI PUNYER BLOGGER LA KO NI. DAH MEMANG JADI TANGGUNGJAWAB KERAJAAN TOLONG RAKYAT TAK KIRE PARTI MANE PUN. KALAU NAK DIBALAS BUDI LEPAS TOLONG BAIK TAK YAH JADI KERAJAAN.

BLOGGER NI KELIRU ANATARA TANGGUNGJWAB WAJIB SEBUAH KERAJAAN DENGAN HAL2 POLITIK.

eh, paham pulak tanggungjawab wajib sebuah kjaan...yg dipertikaikan bukannye pasal diorang nie PAS ke UMNO, ucap tima kasih ke tidak, yg menjadi hal nyer, dahlah keadaan tengah darurat, kelam kabut nk kuarkan semua orang dari mesir, buleh pulak ade yg tukang nyebar fitnah kata tambang kena bayar sendiri, dah tue tambah lagi ade yg si bebal bole percaya fitnah tuh termaksukla mak ayah yg ade kat msia nie...org bertungkus lumus nk uruskan pepindahan da buang masa nk jawab fitnah2 nie...
wei bingai, ingat kjaan nie zalim ke smpai keadaan da darurat camnie pon nk amek kesempatan???
jawab jgn xjawab...

Anonymous said...

oitt jap aku nak buat berita lagi ganas oit...kapal terbang yang tudm,mas ngan airaisa aka kerajaan sponsor dibuat oleh juak2 yahudi/israel..kalau tak secara langsung pun secara tidak langsung melalui saham dan sebagainya..haram naik Barang Israel oit...muaaahahahh...tunggu tongkang nik ajis sampai noh..sabaq2...hehehehehe

Anonymous said...

woit puak2 pas yang bodoh piang...yang kutip cukai tu bukan kerajaan malaysia jer..kerajaan pulaupinang,kelantan,kedah,selangor pun dok kutip cukai bahlol...kenapa dorg tak tolong anak beranak dorg kat sana bangang...

woit lgi yg bangang duk cakap kerajaan kelantan nak bawa balik rakyat dia kat sana..setakat bg 120k nak bayar tambang pun tak lepas lar biol...dah lar tu ada pulak yg duk sibuk kutip derma kononya nak hantar pie mesir...kalau2 puak pas ni kutip derma jangan harap sampai lar kat tangan yg memerlukan..

daripada dulu duk kutip derma tak maju2 pun, yg duk nampak bini duk tambah kereta makin besar...dasar bodoh tak boleh nak ajar...

oit lagi peromen2 yg bangang...time2 ni ko pandai tau tu tanggungjawab kerajaan..abistu kelantan kedah pupau pinang selangor tu bukan kerajaan ker bangang!!! time banjir dorg ada tolong tak puak2 bn ni kat negeri masing2?!!! dari kecik aku duk kena banjir yg duk tolong pun kerajaan pusat kerajaan negeri bg apa? bg taik..kalau puak2 pas kerajaan pusat bg dia sebat dapat lagi dari kerajaan negeri..tu ko panggil tanggungjawab ker bangang!!!!

Anonymous said...

woih harun..ko pi tanyer kerajaan kelantan tu apa tanggugjawab dia dah buat kat sane..masalah air da setel belum??masalah sosial??bakar stadium??tangungjawab mmg tanggungjawab..tapi klu kerajaan yg xde kredibiliti nak jalankan tggjwb pon xde guna ko tau x..bukak sikit pemikiran ko tu..jgn dok igt kerajaan Pakatan Rakyat ko tu maksum sgt!!!! rbf x pesongkan org..dia cuma nk nyedorkan org2 yg da terpesong...

Anonymous said...

Salam..
bg akulah kan..
ANJING dan BABI lebih mulia dari org PAS yg celaka lagi laknatullah..

aku ulang lagi (bg ckup 3x, afdhal)
(2)ANJING dan BABI lebih mulia dari org PAS yg celaka lagi laknatullah..
(3)ANJING dan BABI lebih mulia dari org PAS yg celaka lagi laknatullah..

Itu shj aku nk ckp, semoga Allah berkati usaha krjn membantu 'anjing2' ini..
wassalam

Anonymous said...

to harun (haru)
org PAS ni mmg kaki pelupa
bengap lg bodoh
Ajiz Selipar Jamban penah ungkit
masa PRK Galas, xboleh sokong UMNO kalau ambik duit kerajaan PAS..
celaka laknatullah puak2 PAS ni
dia buat xpe..org lain cuma tegur sikap je dia meroyan gila babi..
inilah penganut2 PAS yg keras lg sesat hati!!!

Anonymous said...

nak harapkan PAS antar delegasi ke sana?

selatan thai yang dekat dengan kelantan pun pok nik penakut nak pi,ni kan plak ke mesir....

takat berani berdemo je la

Anonymous said...

RBF, saya dah lama perhatikan hal ini...sudah sampai kerajaan malaysia stop hantar pelajar ke negara arab sebab bila mereka balik semua jadi bodoh, fanatik dan bebal macam orang arab tak boleh berfikir dengan baik (sbb tu Nabi turun kat negara arab)..kerajaan perlu hantar pelajar ke negara barat yang maju sahaja..

Anonymous said...

api kebencian yang tuan lontarkan tidak baik untuk Malaysia khususnya untuk sesama islam...Bermula dengan rasa benci dan taksubnya terlalu berlebihan menyebabkan semuanya tidak elok di mata anda...Apakah menghulurkan pertolongan itu perlu memilih org tertentu.?kemudian mendabik dada dan menceritakan kebaikan kita pulak. Hentikan lah mentaliti seperti itu...Apa yang saya perhatikan perangai org UMNO cam tu..Bila tolong mesti mau balasan..Tak semestinya kita menolong org itu..org tu yang akan membalasnya..penguasaan Allah yg amat luas mengirim seseorang apabila kita amat memerlukan pertolongan...sendiri mau ingat tu.

Anonymous said...

wahai harun ...

jika anda mahu rakyat terus menyokong PAS hayatilah kata2 ini...betapa hebatnya mulut memberi ceramah..betapa gahnya pakaian sunah yg dipakai...akhirnya pada perbuatanlah yg menjadi penilaian manusia....ini telah diterjemahkan dalam pilihanraya manik urai, Galas dan tenang...sebagai contoh...bini lee kuan yew mati kita pergi ziarah...sultan yg seagama dgn kita sakit di singapura kita tak pergi ziarah...ingat kami yg diatas pagar ni bodoh???....

Anonymous said...

salam,
saya selalu mengikuti tulisan tuan rbf,rasanya tak keterlaluan kalau saya tegur sikit pasal syurga neraka.....jangan terlalu mainkan isu berkaitan akidah....nak main isu semasa teruskan selagi ianya membena untuk agama ,bangsa dan negara.....kalu isu2 pun ada sekatan akta tertentu inikan pulak pasal syurga neraka berkaitan dengan akidah.....sila rujuk pada ppaparan dua kulit paspot.....tq

Anonymous said...

salam...maklumat yg tuan bagi x betul..dalam paper pon ada bgtau...penerbangan dari jeddah ke malaysia ditanggung sendiri pelajar..tolong jgn putar belit kenyataan hanya kerana politik...

Shaari said...

memang susah nak ajar orang terlebih pandai. dah tolong free pun buat fitnah lagi kata kena bayar tiket flight. buat susah hati student & ibu bapa. sedar diri la sikit orang PAS. belajar bersyukur!

Anonymous said...

bila ahli maksiat 'nak bercakap' pasal agama, begini lah rupanya...cukuplah dosa besar yg sudah dilakukan dulu sebagai benteng utk terlibat dgn dosa2 seterusnya.Allah menutup segala keaiban tetapi 'balasan' Allah juga pasti akan datang membukanya semula.Tidak yakinkah pada syurga/neraka dn balasan Allah sehingga menjadikan laman blog ini sebagai medan melempiaskan nafsu....seronokkkah berkongsi sumpah seranah dan cemuhan dgn pelaku2 maksiat yg lain...berapa banyak bebanan dosa yg nak dikongsi dan dijadikan saham ketika menemui Allah?

blog ini popular.....kerana penulisnya mendapat bantuan syaitan, berbanding tulisan ilmiah yg mengajak umat kembali kepada agama, blog ini lebih disukai dan medan terbaik mencurah tulisan2 kejahatan...

saya harap tuan mendapat pimpinan Allah dan terdorong utk melakukan amal soleh disisiNya berbanding apa yg tuan lakukan sekarang.

Anonymous said...

penutup kata juak2 hamPAS ni memang anjing! sejak jadi penjilat bontot2 cina DAPig tu juak2 hamPAS dah jadi perangai macam babi!!!

ibnuyassir said...

Ar Rayah News - Mesir, Seruan Khilafah Menuju Perubahan Hakiki

http://ibnuyassir.blogspot.com/

Anonymous said...

PAS bodoh itu je masalahnye sekarang.Penyokong die bengap.Islamkan suruh sabar.Yang pegi mencarut marah2 ni buat apa.Kate nak berjuang Islam.Bengap sungguh.Belajar jauh2 tapi tetap bodoh.Baik pelajar sekolah pondok kat Malaysia je.Lagi dekat dekat tok guru nik aziz.Hari2 bleh dgr ceramah agama a.k.a politik.

Anonymous said...

oiii...ang tu xduk sini pandai ja reka crita...mai try duk sni br ang tau cita mna betui..apa punya nala...ish2..baca sumber yg ble pecaya..ang ni karut...huh

http://www.fulltimemuslim.com/2011/02/krisis-mesir-kedahsyatan-revolusi.html

Anonymous said...

Kalu sokong/sanjung kerajaan amPAS, mintalah bantuan kerajaan amPAS.

Kalu sokong kerajaan UMNO/BN, mintalah bantuan UMNO/BN.

TAK PAYAHlah nak bermuka-muka (MUNAPIKUN) masa susah tak kira kerajaan, masa senang dok jadi anjing gila gigit tangan yg membantu & siap doakan pecah perut.

Fair enough what!

Anonymous said...

tahniah dan takziah ats penulisan..sekurang-kurangnya telah memberi ruang utk pembaca menilai kesahihan cerita yg berlaku pd ms ini...semoga apa yg dinukilkan..tidak mnjd satu fitnah pd umat islam...

Anonymous said...

NAK BUAT MACAMANA ALLAH DAH CABUTKAN NUR DAN IMAN DI DADA PENGANUT PAS SAHINGGA TIDAK MAMPU LAGI UNTUK BERSYUKUR.