Wednesday, February 2, 2011

Umno Juga Yang Tolong...


Klik dan hayatinya

IZINKAN saya mengucapkan terima kasih kepada tiga insan yang sangat berbudi dan berjasa kepada saya pada 31 Januari lepas.

Saya merupakan antara mangsa banjir di Labis pada 30 Januari 2011. Saya tidak berniat pun untuk singgah di Labis, apatah lagi untuk campur tangan dalam urusan pilihan raya. Apakan daya perjalanan saya menaiki teksi ke Segamat dari Yong Peng pada pukul 4:30 petang hari itu tersekat di Labis kerana pekan itu sudah dilanda banjir teruk.

Jalan ke Segamat juga telah ditutup. Untuk pulang ke Yong Peng, agak mustahil kerana dalam perjalanan pergi tadi kami telah menempuh dua laluan air di atas jalan. Saya memutuskan untuk mencuba jalan kereta api. Setelah menunggu sehingga 8:30 malam, saya dimaklumkan bahawa perjalanan kereta api dibatalkan selama dua hari. Malam itu saya bermalam di Masjid Labis bersama-sama mangsa lain yang terkandas.

Keesokan harinya dalam keadaan hujan sekejap lebat sekejap renyai, saya menuju ke Balai Polis Labis untuk memohon bantuan untuk keluar dari Pekan Labis memandangkan kenderaan awam tiada yang beroperasi.

Hampir dua jam menunggu,saya tergerak hati untuk memohon bantuan sekumpulan mereka yang datang bersama van UMNO Pengerang untuk meninjau keadaan di situ. Alhamdulillah saya mendapat bantuan daripada Ketua UMNO Bahagian Bakri, Datuk Saipolbahari Suib; Setiausaha UMNO Bahagian Bakri, Mohammad Saad dan juga Abdul Jalil.

Alhamdulillah,saya pasti mereka ialah pemimpin tulen. Terharunya saya. Semoga Allah membalas pertolongan tuan-tuan yang budiman.

INTAN SALWATI OMAR MOKHTAR

Kuala Lipis, Pahang

Dipetik dari : Utusan Online

Sepertimana yang saya kata semalam, orang-orang Pas semua pakat lari balik lintang pukang apabila Labis dilanda banjir.

Umno juga yang tinggal berkejaran ke sana sini menolong mangsa-mangsa banjir.

8 comments:

Pemerhati said...

Orang2 PAS memang buruk perangai.
Bila banjir mereka masuk ke surau2 tanpa izin penduduk setempat. Mereka bukan mahu ke pusat pemindahan banjir kerana mereka akan dicemuh dan diherdik penduduk setempat. Mereka berkata mereka berhak utk menyemakkan rumah Allah.
Bekalan makanan orang2 kampung pun dibelasah oleh orang2 PAS ni.

Anonymous said...

malapetaka yang Allah turunkan tu membawa rahmat, barulah rakyat kenal, yang mana kaca, yang mana permata.

Ular Menyusur Akar said...

Isle kulit

Pok Nick said...

Juak Pas kata maarof MC sakit tuk jihad kerana allah,maknanya MC tipu sakit pun jihad juga ke?

Pas ni isle Badut...

celako,celako,celako

Anonymous said...

Setuju Ular Menyusur Akar, itulah hakikatnya Islam PAS. Mengaji tak lepas halkum/urat kerongkong.




Orang lama.

Anonymous said...

Setuju Ular Menyusur Akar, itulah hakikatnya Islam PAS. Mengaji tak lepas halkum/urat kerongkong.




Orang lama.

Anonymous said...

terus terang aku kata masa pru 12 memang aku undi pas sebabnya aku termakan dakyah mereka tapi kali ni dalam pru13 aku akan muntahkan balik! orang2 hamPAS ni hanya jadi penjilat2 bontot2 cina2 DAPig! celaka lah orang2 hamPAS ni!!!

Anonymous said...

Saya kadang kadang terkeliru apabila rbf kebiasaannya terlalu mengutuk orang yg berpengetahuan ugama,berkenaan orang masjid,seolah olah orang Umno tak berpengetahuan dalam hal ugama atau tak pernah ke masjid.Cubalah memberi gambaran bahawa orang Umno juga kaki mesjid dan mempunyai ahli yg dalam ilmu agama.Cara saudara menulis seperti mengiayakan apa yg di dakyahkan oleh Pas bahawa Umno di penohi oleh Orang orang fasik,kaki rasuah,peminum arak tegar dsb...kadang kadang saya terfikir juga bahawa saudara sengaja merosakkan Umno dalam tulisan serta hujahan saudara.......adakah saudara musang berbulu ayam.