Wednesday, March 2, 2011

Ramai Pesakit Mental Di Kota Bharu

Gambar sekadar hiasan
Tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati
Kah...kah....kah....kah...

Semakin ramai pesakit mental dan kutu rayau dilihat berkeliaran di Kota Bharu dan ini dilihat boleh mencalarkan imej bandar ini dalam kalangan pelancong.

Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat Kelantan Mohamed Noor Chik berkata jabatan itu telah bertindak membawa pesakit mental mendapatkan rawatan di unit psikiatri Hospital Raja Perempuan Zainab II manakala kutu rayau dan pengemis ditempatkan di rumah perlindungan yang disediakan.

Bagaimanapun, katanya, yang menjadi masalah ialah apabila pesakit mental yang mendapat rawatan itu pulih dan dibebaskan semula, mereka tidak mendapat penjagaan yang baik menyebabkan mereka kembali menjadi tidak normal.

Dipetik dari : Malaysiakini

Berita asal : Bernama

Salah seorang dari mereka ialah orang kalah bertanding dalam pemilihan sebuah parti politik dan sekarang ini sedang meracau nak berdebat dengan Tun Dr M.

8 comments:

Anonymous said...

Tepat sekali!

Anonymous said...

Dari Singapura,
Bro, minta izin berkongsi sebuah cerita dari singapura.2 sahabat yg cacat yg tak faham erti PERKONGSIAN.Cacat pertama Buta saya namakan nya Pas dan Cacat kedua mempunyai buah pelir yg besar dan hanyir di panggil PKR.1 hari mereka berjumpa dan dailog nya sebegini.
PAS:PKR, aku ingin sangat nak panjat pokok kelapa supaya aku dapat pegang buah kelapa di atas pokok.
PKR:Boleh PAS,kawan punya pasal aku blh tolong.Dalam hati, aku ni jenis yg tak blh PAKAI SELUAR maklum buah besar tapi tak kisah dia ni kan buta mana dia nampak.
PAS:kenapa diam PKR.BLh tak kita panjat.
PKR:Boleh,tapi kau mesti ikut cakap dan arahan aku.
PAS:OK
Mereka mula memanjat.
PAS:susah jugak nak panjat pokok kelapa ini ya PKR.
PKR:Engkau apa susah PAS cuma ikut aja,aku ni macam2 hal yg aku nak kena buat sebelum kita sampai.
PAS:Terima kaseh la PKR kau la sahabat aku dunia akhirat.
PKR:Aku da dapat pegang buah kelapa ni.(PAS yg tak sedar sahabat nya yg hanya pakai kain pun terus meraba)
PAS:AKU pun da dapat rasa.BESAR BETUL BUAH KELAPA ya PKR.
PKR:BUKAN ITU PAS,YANG ITU AKU PUNYA BUAH.
PAS:Alah, tak kan tak boleh KONGSI.Bgini la bro tafsiran saya tentang perkongsian PAS dan PKR. Apa yg nak di kongsi sama2 tak tau.

Anonymous said...

hahahahahaha

Mat buncit said...

Wali selipar Nik aziz pun mental jugak...Mat Sabu tak mental sbb ada burit lebih dr satu kahkahkahkahakah.....

KUBA RABIT KOTA BARU said...

BUKAN SETAKAT HAMBA RAKYAT YANG SKIT MENTAL MALAHAN SI WALI SELIPAR PUN TURUT SAKIT JUGA....SAMPAI MALALUT MACAM BUDAK TAK SEKOLAH BILA BERCAKAP.....BILA LAGI SIWALI SELIPAR NAK GUNA DOA MUSTAJAB NYA UNTUK MENGHILANGKAN PENYAKIT RAKYAT NIH.....KALAU AKU BERDOA BUKAN LAGI PECAH PERUT SIWALI SELIPAR NI KEPALA PUN BOLEH PECAH.........

Anonymous said...

kita adalah manusia yang mempunyai akal fikiran yg waras..tapi kenapalah kita sering tidak menggunakan akal yag waras utk tujuan kebaikan yg lain..adakah dengan mengelarkan mereka pesakit mental akan menjejaskan kredibiliti mereka pada hari ini..pada waktu sekarang ini..di saat ini..apapun berbalik pada diri kita..layakkah kita mengelarkan ind2(semua ahli politik di bumi ini tak kira kerajaan atau pembangkang)dgn perumpamaan yg tidak elok..kita semua manusia yg sama..apakah perasaan kita apabila kita berada di tempat mereka..wajah kita di coretkan, orang menamakan kita dgn nama bukan2(yg keji2)..mcmana perasaan kita di ketika itu..hanya org yg tiada akal/perasaan suka pada keadaan ini..bilakah kita akan bersatu, sana sini mmfitnah, mengkeji, menghina..adakah ini imej politik yg sebenar utk gambaran generasi yg bakal meneraju negara..sangat memalukan..di manakah semangat 1 malaysia yg di sarankan perdana menteri kita..sama-sama kita fikirkan..bilakah perpaduan antara kita semua akan wujud..di sebabkan politik manusia hilang pertimbangan....bilakah semua ini akan berakhir...

Anonymous said...

....................

Anonymous said...

kesian pesakit mental..harap mereka berjaya dipulihkan..