Tuesday, May 3, 2011

Rogol Anak Atau Isteri Pemimpin PKR Atau Pas Dan Tuntut Qazaf



Kita masih terbayang-bayang apa yang terjadi di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul jumaat lepas.

Seingat saya, sejak saya berkhatan pada usia saya 9 tahun sehinggalah sekarang saya telah mempunyai empat orang anak, tidak pernah saya melihat manusia yang beragama Islam membuat kerja segila itu dalam masjid.

Tetapi, oleh kerana Anwar Ibrahim punya pasal ada manusia yang sanggup menurut arahannya untuk melakukan kerja gila tersebut.

Jangan kata,Anwar tak tahu apa-apa dengan apa yang dilakukan oleh pemuda PKR dan pemuda Pas hari jumaat lepas. Tanpa restu atau arahan Anwar mereka tak mungkin seberani itu untuk melakukan kerja gila dalam masjid.

Sebaik sahaja Datuk Eskay muncul mendedahkan bahawa Anwar Ibrahim adalah lelaki dalam video seks yang sedang hangat diperkatakan itu, gerombolan juak-juak PKR dan Pas menafikan perkara tersebut dan menuduh Datuk Eskay menipu. Saban hari ada sahaja tuduhan yang mereka lemparkan kepada Datuk Eskay.

Penjelasan demi penjelasan yang dilakukan oleh Datuk Eskay, tetapi mereka tetap mempertikaikannya dan terus-menerus menuduh beliau menipu.

Untuk mempertahankan dirinya dan untuk membuktikan dirinya berada di pihak yang benar, Datuk Eskay tiada pilihan melainkan dengan melakukan sumpah laknat.

Apabila beliau nak bersumpah, ada pula malaun yang hendak menghalangnya bersumpah. Diri sendiri takut untuk bersumpah, kemudian nak halang orang lain bersumpah pula. Apa yang nak takut sangat ? Kalau rasa nak pertahankan diri sendiri, bersumpahlah. Janganlah ganggu orang lain nak bersumpah. Biarlah dia bertanggungjawab dengan apa yang dia buat.

Sehingga ke hari ini, tidak ada sepatah haram pun ayat yang keluar dari mulut ulama-ulama dan ustaz-ustaz Pas tentang apa yang terjadi dalam masjid jumaat lepas. Itulah perangai Pas, apa sahaja yang memihak kepada mereka dan rakan-rakan mereka semuanya tiada masalah. Kena sahaja atas batang tubuh Umno, sedang bersetubuh dengan isteri pun pemimpin Pas berhenti dan tinggalkan isteri, semata-mata nak balun Umno. Mana dia suara ketua penerangan Pas yang paling bebal dalam abad ini, Idris Ahmad, berkenaan hal ini ?

Video diatas menunjukkan bagaimana gerombolan penyokong-penyokong seks luar tabii menjerit-jerit dalam masjid 'qazaf,qazaf,qazaf'.

Qazaf memerlukan empat orang saksi yang tidak fasiq dan adil. Dalam kes yang melibatkan Anwar ini , dimana hendak cari empat orang saksi yang tidak fasiq dan adil ?

Dalam hal ini, sekiranya Nik Aziz sendiri pun yang melihat Anwar melakukan hubungan seks dengan perempuan cina tersebut, Nik Aziz tidak boleh jadi saksi kerana dia seorang yang fasiq. Tak perlu saya hurai lanjut tentang kefasikan Nik Aziz. Semua kita telah tahu yang dia seorang yang fasiq.

Cuba kita semua fikirkan, apa akan terjadi sekiranya anak orang Pas diliwat atau dirogol ? Adakah mereka berdiam diri dan hanya berserah pada takdir, atau membuat laporan polis ?

Sudah pasti mereka akan membuat laporan polis walaupun setiap hari mereka memaki hamun polis. Apabila mereka membuat laporan polis , maka sudah tentulah polis menjalankan siasatan mengikut cara dan teknologi terkini. Sekiranya siasatan polis mendapati ada kes, maka si peliwat atau perogol akan didakwa di bawah undang-undang sivil atau dalam bahasa yang sering digunakan oleh Pas dipanggil undang-undang sekular.

Dalam dunia hari ini sains dan teknologi amat penting. Lihat sahaja contoh dalam kita hendak menentukan tarikh berpuasa dan tarikh hari raya. Semuanya menggunakan sains dan teknologi. Kalau itu Pas boleh terima, kenapa siasatan polis yang turut menggunakan sains dan teknologi Pas tidak terima ?

Yang sebenarnya bukan apa wahai sahabat-sahabatku sekalian. Dalam hal ini, Pas dan PKR sudah nampak kelompongan. Mereka sudah nampak, jika undang-undang syariah (qazaf) digunakan terhadap Anwar Ibrahim, maka sudah pasti Anwar akan terselamat. Ini kerana pihak yang menuduh gagal mendatangkan empat orang saksi yang tidak fasiq.

Tetapi mereka buat-buat lupa untuk memberitahu rakyat tentang Takzir dan Qarinah. Sebab itu saya katakan puak-puak PKR dan Pas jenis manusia fasiq dan munafiq. Mereka hanya tafsirkan sesuatu mengikut selera dan kepentingan mereka.

Penerangan tentang Qazaf, Takzir dan Qarinah yang saya petik dari pekanrabu.com supaya anda tidak terkeliru dengan puak-puak munafiq itu.
Seseorang yang mengadu dirinya dirogol, sepertimana kes-kes biasa, perlu membuat lapuran polis dan melakukan pemeriksaan doktor. Ini prosedur biasa. Polis atau pegawai penyiasat akan melakukan penyiasatan berdasarkan lapuran dan keterangan yang diberikan. Sekiranya terdapat bukti yang kukuh bahawa kes rogol sememangnya telah berlaku, pegawai penyiasat akan menyerahkan lapuran kepada pihak pendakwa.

Sekiranya tahap kesaksian untuk pendakwaan dilakukan dalam hukum Hudud tidak mencukupi (tiada 4 orang saksi yang melihat kejadian tersebut), pihak pendakwa masih boleh mendakwanya di bawah undang-undang Takzir. Melalui peruntukan Takzir, beban pembuktian adalah lebih longgar dan hukumannya juga lebih ringan berbanding Hudud. Pemeriksaan doktor dan keterangan-keterangan serta bukti-bukti yang dikumpulkan oleh polis ini (DNA test, lapuran kesihatan, penilaian psychology, dll) dinamakan sebagai Qarinah. Qarinah boleh digunakan sebagai bahan bukti yang boleh mensabitkan kesalahan takzir ke atas perogol. Qarinah ini juga boleh mengelakkan mangsa rogol dari dakwaan Qazaf, kerana Qazaf merupakan kesalahan Hudud dan sebarang keraguan yang boleh ditimbulkan (melalui Qarinah) dalam kes Hudud boleh menggugurkan kes tersebut. Hukuman Hudud boleh dilakukan ke atas seseorang hanya apabila tiada sebarang keraguan langsung (beyond any shadow of doubt). Manakala untuk kesalahan yang boleh dibuktikan secara jelas oleh Qarinah, tetapi tidak mencapai tahap kesaksian yang diperlukan oleh Hudud, hukum Takzir boleh dikenakan terhadap penjenayah tersebut.

Mengaitkan Qazaf dengan kes rogol secara mutlak adalah suatu andaian yang liar dan tidak adil. Hukum Qazaf berfungsi untuk melindungi maruah seseorang individu yang baik dari sebarang tuduhan melulu yang boleh menjatuhkan maruah diri dan keluarganya. Sekiranya, seseorang itu menuduh dirinya dirogol oleh seseorang, sedangkan bukti dan keterangan (Qarinah) yang dibawa menunjukkan sebaliknya, barulah ia boleh didakwa di bawah Qazaf. Contohnya, Minah menuduh Ali merogolnya sehingga mengandung, tetapi ujian DNA menunjukkan bahawa anak tersebut bukanlah dari benih Ali, maka Minah akan menghadapi risiko dakwaan Qazaf melainkan ada 4 orang saksi yang berwibawa yang melihat kejadian rogol tersebut, ataupun dapat dibuktikan secara Qarinah bahawa dia dirogol oleh ramai orang dan Ali adalah salah seorang daripada mereka. Tetapi, sekiranya ujian DNA mengesahkan bahawa anak tersebut memang jelas dari benih Ali, maka Ali boleh didakwa di bawah peruntukan Takzir, manakala Minah tidak akan dihukum di bawah Qazaf. Dalam kes ini, Ali tidak didakwa di bawah Hudud kerana tahap kesaksian tidak menepati kehendak hukum Hudud, sebaliknya beliau akan dihukum di bawah undang-undang Takzir.
Dalam undang-undang sivil,apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dalam video tersebut tidak menjadi kesalahan selagi wanita yang melakukan hubungan seks dengannya tidak membuat laporan polis dia dirogol. Mana ada pelacur dalam dunia ini yang nak buat laporan polis dia dirogol ?

Tujuan Datuk Eskay melakukan pendedahan bukannya untuk menggesa tindakan undang-undang diambil terhadap Anwar , sebaliknya beliau ingin menunjukkan kepada kita semua moral seorang pemimpin anugerah tuhan.

Tetapi juak-juak Pas dan PKR pula mahu tindakan mengikut undang-undang syariah diambil terhadap Datuk Eskay kerana katanya Datuk Eskay membuat tuduhan tanpa mengemukakan empat orang saksi. Seperti yang saya katakan diatas, mereka berani bertindak begitu kerana mereka lihat ada kelompongan disitu. Mana yang ada untung kepada mereka maka itulah yang mereka ambil.

Daripada kes liwat tahun 1998, kepada kes Saiful sehinggalah kepada kes video sekarang, mereka menuntut supaya Qazaf digunakan kerana itu yang boleh membawa untung kepada mereka.

Untuk membuka mata puak-puak Pas dan PKR, apa kata kalau kita rogol anak atau isteri pemimpin Pas atau PKR, kemudian apabila kena tangkap kita tuntut supaya Qazaf digunakan.

Apabila kita sebut rogol, maknanya tiada empat orang saksi.Mana ada orang rogol perempuan ada empat orang saksi melihat. Kalau ada empat saksi melihat, tak sempat nak buka zip seluar kita sudah kena penendang.

Apabila Qazaf digunakan dan tiada empat orang saksi, maka selamatlah kita daripada tuduhan merogol anak atau isteri pemimpin Pas atau PKR. Sedap dapat, hukuman terlepas dan hati pun puas.

** Mohon mana-mana pihak yang ada kemampuan kewangan agar dapat mencetak video diatas dalam bentuk cd dan edarkan ke seluruh negara. Tunjukkan kepada orang-orang Islam di seluruh pelusuk tanahir bagaimana Anwar mengarahkan pemuda-pemuda PKR dan Pas mencemarkan kesucian Masjid kerana hendak menghalang Datuk Eskay bersumpah laknat.

19 comments:

Anonymous said...

Perkara 4 saksi ini diterangkan oleh Al-Quran secara jelas namun Allah aw tidak pernah mengatakan 4 saksi itu adalah berupa manusia, cumanya hadis nabi menerangkan datangkanlah 4 saksi yg tidak fasiq berupa manusia kerana bersesuaian dgn zaman dan era ketika itu.

Dlm halnya zaman sekarang, mendtgkan 4 saksi tidak semstinya berupa manusia lagi sementelah mencari yg tidak fasiq adalah hampir2 mustahil. Maka ianya bersesuaian dgn al-Quran yg tidak menerangkan 4 saksi itu mestilah manusia.

Kenapa perkara sepenting 4 saksi (manusia) itu sgt penting tetapi tidak disebut secara qatie dlm al-Quran? Pendapat saya kerana al-Quran itu sesuai utk sepanjang zaman dan terpulang ke manusia utk menjadi jumud dgn bersandar pada takrifan 400 tahun dahulu atau bersifat dinamika.

-tenno-

Panglima Perang Cyber said...

bro saya ada siar artikel menarik ttg sumpah. check di blog saya dan sebarkan di blog bro di sini.

jgn bagi rakyat terpusing mata mereka dek permainan silap mata pakar poooosingh ini.


anwar dah checkmate dan pas dah out of date.

Aziz said...

Macam mana sekandang BABI ni boleh terlepas dalam Rumah Allah ? Tidak kah khairiah di situ taakde kuasa untuk menghalang nya ??

hangkedee said...

Kenapa juak juak tegar Pas+PKR tak berdemo membatalkan kes kes rogol sebelum ini yang telah jatuh hukum.Batal secara automatik tak guna hukum Qazaf...sedih melihat tempat beribadat dikotorkan dengan lendir lendir Aljuburi.

Anonymous said...

binatang haram betul buat huru hara dalam masjid dengan memaki hamun


-pengembala

Anonymous said...

....cukup-cukuplaa berdusta dan fitnah..tok najis dan juburi weii...
"POLITIK DAH KATA PERGI KUBUR KATA MARI"....Masih buat tak sedar. Umur dah berapa weii??

Anonymous said...

mubahalah tu satu hal..yg jerit2 dlm masjid ni..ish ish ish...inilah manusia akhir zaman.....

Anonymous said...

Mastika Edisi Mei 2011 tentang nama-nama Jin rupanya Al-Anwar ialah nama Jin Kafir. Jin tersebut tugas dia nerasuk dan menghasut manusia supaya berbuat perbuatan keji yang akan meruntuhkan nama baiknya seperti berjudi, tikam no.(Magnum, Nalla sebagai contoh), minum arak,seks bebas (China Doll, S##shidar, 4 pelacur sekali gus) ,homoseks (Sukan Malaysia dishort formkan,dan timbalan sebuah parti politik, driver bini dia) dan liwat (MR Y hehehe). Dimana penyakit suka liwat balik kerja tersebut susah diubati walaupun taubat berkali-kali atau sampai ke tua sedara-sedara. Jadi kalau anda yang ada nama anak Anwar maka cepat2lah tukar dan kalau anda bercadang nak menamakan juga maka terimalah padahnya.

Anonymous said...

Hal kesaksian itupun jika perlaksanaan HUDUD dilaksanakan. Tapi jika tidak pesalah zina yang tidak dilengkapkan dengan kesaksian 4 tadi itu masih boleh di TAKZIR kan oleh pemerintah.
Jadi tidak timbul soal 4 saksi..itulah kebodohan ahlul munafiqun PAS PKR.. ilmu sgt lemah.. main cedok dr ceramah di kuil2 PAS..

isu kedua sekarang ialah akhlak si pelaku dlm video itu.. itu yg paling penting.
bayangkanlah jika pemimpin sejijik ini menjadi PM, apa akn berlaku pd negara ini?
negara boleh runtuh, dan Malaysia akan di kelilingn oleh ugutan2 berat akibat PM ada skandal..

ALLAH SWT memelihara Malaysia dr kejahatan Pakatan Rakyat laknatullah ini!!

Anonymous said...

hmm kalau eskay tak de nak amik tindakan undang2 ape2 sekadar nak tunjuk sikap Pemimpin Anugerah Tuhan tu makne ie tergolong la kat dalam ketegori "orang menuduh tanpa 4 saksi" so bkn diorg ble mintak hukum qazaf gak ke? dah eskay tak nak amik tindakan undang2 tapi menyatakan secara terbuka yang pelakon blue tu Anwar Ibrahim jadi ikot penerangan post kali ni sepatut nye boleh la di tuntut hukum qazaf kat eskay tuh! :p

Anon 10.55am kepala hangguk ko 4 saksi bukan manusia pegi baca surah an nisa ayat 15! jangan main2 ayat quran macam orang PAS! ko google pon ble jumpe la pasal 4 saksi tu! baca la skit dulu!

Anonymous said...

RBF, kenapa tidak tarik die turun ke luar, pukul, flying kick atau tendang je si balaci Anwar ini lepas halau die turun ke tangga masjid??..ajar die sikit..adab..mencemarkan institusi masjid?

apakah yg melihat peristiwa ini pun penakut juga membiarkan manusia keji PKR ini menghina kemuliaan Rumah Allah SWT??

Anonymous said...

YA ALLAH..ASTAGHFIRULLAHALADZIMM..
sedihnya aku melihat kemuliaan masjid di cemari oleh puak2 laknatullah PKR PAS ini!!
Sampai ada yg melafazkan "babi..babi".. Astaghfirullah.. inikah yg di katakan Pakatan Rakyat?? atau PAKATAN SYAITAN!!
KAMU SEMUA SYAITAN WAHAI PR YANG MENCEMARKAN MASJID ALLAH!!

Semua ini menjemput kemurkaan ALLAH TA'ALA..
aku berdoa setiap dr pada mereka yg membuat kecoh di masjid ini akan terima balasan Allah SWT.. sbg pengajaran pedih buat mereka!!

PKR AMK LAKNATULLAH!!
PKR AMK LAKNATULLAH!!
PKR AMK LAKNATULLAH!!

PAS LAKNATULLAH!!!!

Anonymous said...

Mastika Edisi Mei 2011 tentang nama-nama Jin rupanya Al-Anwar ialah nama Jin Kafir. Jin tersebut tugas dia nerasuk dan menghasut manusia supaya berbuat perbuatan keji yang akan meruntuhkan nama baiknya seperti berjudi, tikam no.(Magnum, Nalla sebagai contoh), minum arak,seks bebas (China Doll, S##shidar, 4 pelacur sekali gus) ,homoseks (Sukan Malaysia dishort formkan,dan timbalan sebuah parti politik, driver bini dia) dan liwat (MR Y hehehe). Dimana penyakit suka liwat balik kerja tersebut susah diubati walaupun taubat berkali-kali atau sampai ke tua sedara-sedara. Jadi kalau anda yang ada nama anak Anwar maka cepat2lah tukar dan kalau anda bercadang nak menamakan juga maka terimalah padahnya.

Anonymous said...

MASYAALLAH!! MEREKA ENGGAN MENDENGAR SUMPAH MUHABALAH UTK MENEGAKKAN KEBENARAN TETAPI REDHA MEMPERCAYAI MANUSIA MUNAFIK YG MASIH ENGGAN BERSUMPAH SEJAK DI PECAT HINGGALAH DIRAKAM AKSI SEKSNYA!!!! DAH BERAPA LAMA & SAMPAI BILA MEREKA MAHU MEMPERBODOHKAN DIRI?

Spin1881 said...

saya cadangkan bahawa petikan penulisan dimasukkan kedalam video tersebut... macam dokumentari... strategi yang lain diperlukan juga untuk mengatasi golongan ini... puak menyokong anwar termasuk PAS redha menerima pemimpin yang jijik maruahnya... mereka anggap tunjak kuasa diputrajaya lebih penting dari segalanya, termasuk lar bakal PM yang tidak bermoral... fikiran begini boleh menghancurkan negara... bila berkuasa nanti, undang2 boleh diputar belit mengikut sesuka hati...

Anonymous said...

Bodoh,
4 saksi bersabit kes zina saja, bukannya kes rogol.

Anonymous said...

eskay pegang alquran pon terbalik awal2.. nerves sangat kot :p harini die kate die tak tuduh anwar berzina plak.. camno ni geng? sumpah die kate anwar pelaku.. pelaku tak sama ngan penzina ek? hmmm... ni kire kes nak tipu tuhan ke ape nih? :p

anon 1.55pm bile plak kes rogol nih? rogol saipul ke? haha!

Anonymous said...

xkisah le hal Eskey nk pegang Al-Quran terbalik ker, die nk ubah tuduhan ke.. yg PASTI ANWAR bukan pemimpin yg mulia dan yang layak di angkat jadi 'AMIR' untuk umat.

Kalau tanpa pendedakan video seks itu pun perangai Anwar mmg kaki pembohong, pemutar belit, berpolitik cara bahay dan jahat serta berpaksikan BARAT dan ZIONIST..

dan hal video ini jika benarlah kesahihanya..maka mmg jelas lah Allah SWT nk berikan petunjuk NYA setelah SOLAT HAJAT politik di lakukan..

Semoga UMNO di pelihara ALLAH dgn pemimpin yg mulia memimpin NEGARA INI.AMINN!!

Anonymous said...

bodohnya... baik aku pegi dusun durian aku lg bagus... aku tak nak jadi bodoh dengar berita mcm ni... bodoh sangat la... buat ape la nak mengaibkan orang... bodoh sangat2...