Wednesday, July 13, 2011

Video: Pak Cik Depan Sogo Ulas Isu Bersih



19 comments:

Anonymous said...

ini realiti... sbb dia berada di bawah(bukan diakar umbi bak kate pas/umno) "dia mmg dibwah.." dicelah2.. mencari sesuap nasi.. tp bile bersih dtg... (pendapat aku)dia tahu knp x sepatutnye berada...Dia sedar "bukan cara ini kamu perlu berhimpun.. kmu dh ganggu org seperti dia".. aku yg ditgh2 ni(antara politi dan realiti hidup)
... just harap pakcik tu dijaga oleh kementerian kebajikan... sian dia... gajah begaduh...dia yang tersepit..

m amat said...

"mcm tu ke org bertamdun.." "ko x sedar.." "tnye diri ko ape bakti ko pade negara bukannye negara berbakti pada diri ko".... pedih wo...

Anonymous said...

huyoo! profesional tu! kalaulah semua lapisan rakyat di megra ni macam tu, kan bagus..

Anonymous said...

"Aku tak boleh nampak kiblat Allah tu dengan duit"

amboi orang tua nie cakap macam sasterawan..

tapi kalo nak nampak kiblat Allah tu memang kena guna duit Pak Cik oiii larat ker berjalan kaki sampai ke Mekah tu ....

apa pun .... orang tua nie memang wa salute bro .... sauk la bhai ...

geramsungguh said...

dia melihat dengan mata hati bro..lain ..tak sama dengan melihat dengan mata kasar...

Semoga apa yang pakcik tu cakap memberi hikmah kepada kita sebagai bangsa Melayu Islam Malaysia... Sedar sedar lah bangsa aku..melayu!!!!!

Anonymous said...

SEPATUTNYA PENGANJUR PERHIMPUNAN BERSIH 2.0 MESTI BELAJAR DENGAN PAKCIK NI DULU SEBELUM MENGAMBIL KEPUTUSAN MEMBUAT DEMONTRASI JALANAN TERSEBUT. WALAUPUN TAK ADA PELAJARAN TINGGI SEPERTI MEREKA TAPI KATA KATA NYA LEBIH BERTAMADUN DARI MEREKA. SAYA ULANG UNGKAPAN BELIAU KALO BETUL-BETUL BERSIH DUDUK SAHAJA DI MASJID BARU DIKATAKAN BERSIH.......

AntiHipokrit said...

Brot RBF, tksih krn telus dgn kritikan. Sy dah kritik blogger Pas macam Penarik Beca, jahatnya pemimin Pas berkaitan isu tabung Memali. Sekoq pun depa tak lepas kritikan saya tu. Sya benci sungguh org yg hipokrit macam tu.Sy ada baca komen brot, tentang isu tabung Memali ni boleh punahkan Pas. Rasanya betullah, bukan sja pemimpin Pas takut, blogers mrk pun sama. Sya fikir, elok sgt masy di dedahkan semula isu yg amat sensitif ni. Apa macam, kalau saudara selak balik isu ni. Tak ada hati nak tanya Mat Sabun ke tentang isu ni. Kmi nak dengar juga apa komen dia sebagai org nombot 2 dlm Pas.

whiteorange said...

Bro rbf!

Gua salute lu for this amazing video

To me he is not an ordinary man

For sure he is not one of the Pakatan dungus.

He is a very special man to me bro, does Allah send this man to us?

Ada sapa sapa yang berani cari tahu tentang orang tua ini?

mustaqim said...

bro..aku rasa sorang paling sesuai debat ngn pakcik nie..sama tua..sama putih...janggut je mamat tue lebih...a samad said....aku bukan cari 20ribu bersamamu tv3, aku, penghuni kota, biar jelik, biar hina, tapi aku ttp aku, aku ttp menjaga agamaku, bukan wang kiblat ku...tapi ALLAH tuhan ku...huhuh...power pakcik nie mau kelu a samad said kena...

Anonymous said...

Jiwa ayahnda ni terlalu lalu bersih. Dia nampak apa yang dibuat oleh angkatan Ambiga, Mat Sabu dan Anwar tu amat kotor "BERSIH APE BERSIH...". Perangai orang jahat adaaa la... kata ayahnda ni... "ade ke...nak mengadap Agong macam orang nak bergaduh. Jika aku bawa kayu pun orang lari. Ini ke pulak nak mengadap cara macam tu...?".

Jika Anwar dan Ambiga anggap ayahnda ni sampah tepi jalan, tapi Mat Sabu, Hj Hadi dan banyak lagi tokoh PAS, dengar laaaa... orang macam ni bercakap. Walau pun dia kecil, tapi cakapnya lebih baik dari Wartawan Negara A.Samad Said.

Dato Sri Shahrizat, cepat pi cari ayahnda kita tuuuu... kat mana dia duduk.... jaga dia hingga akhir hayat.

Anonymous said...

Yang Cikgu Majid Gayung buat ulasan dalam dua video macam di wayangkulitmoden.blogspot.com tu kena upload dan tontonkan pada rakyat juga. Penting video tu.

Anonymous said...

http://wayangkulitmoden.blogspot.com/2011/07/cikgu-majid-gayung-pusaka-menentang.html

whiteorange said...

Anuar Ibrahim, Ambiga , Hadi Awang Mat Sabu, Nik Aziz, Mahfuz omar, Salahudin Ayub, A.Samad Said dan yang sama spesis dengannya WAJIB MALU dengan orang kerdil ini. Itu pun kalau mereka punya rasa MALU.

Aku cadangkan TV3 RTM ASTRO gunakan video ini sebagai promo menyedarkan rakyat

Anonymous said...

Sentap rase bile ayat " aku x bleh nmpk kiblat Allah tu dgn DUIT..!!!!"

Ya ALLAH, ampunkanlah dosa-dosaku Ya ALLAH..

Anonymous said...

umno dah terdesak sampai pakcik depan sogo pon dipergunakan..

Anonymous said...

ANON 10.43 AKU UCAPKAN TAKZIAH BUAT DIRIMU KERANA PINTU HATIMU TELAH TERTUTUP UNTUK MENERIMA HIDAYAH ALLAH...BERSAMA SAMA LAH KAMU DIKALANGAN HAMBA2 YG TIDAK BESYUKUR DAN MUNAFIK(BERPURA PURA MEMPERTAHANKAN ISLAM TETAPI BERSEKONKOL DENGAN MUSUH ISLAM UNTUK MENENTANG PEMIMPIN NEGARA ISLAM)

Anonymous said...

life is not all about politics.the fuckatan pembangkang should know this fact!stop your nonsense and ridiculous politicking and start doing your work!but the fuckatan need to remember that now they are now longer the pembangkang!now they have 4 states to be managed!so why the f**k are you still not fulfilling your duty?!

-HIDUP 1OOO TAHUN-

Anonymous said...

All the words came out from Pakcik nie patut diambil teladan especially to those pembangkang tu. Tapi jawapan biasa, sure dorang akan kata, pakcik nie telah dibeli. Tapi hakikatnya, Pakcik nie hanya nakkan keamanan ... semoga sumer orang dapat hidup dengan aman dan damai. Ada cara untuk menyampaikan ketidak puasan hati ... and saya sangat sangat sokong kata-kata pakcik nie 110% .... tak payah nak terlalak lalak kat jalan .... tapi dorang yang akal sangat cetek nie taknak pk panjang and end up .. sumer orang susah. Oleh kerana kebodohan makhluk yang tak bertamadun nie ... sumer orang hidup tak tenang ..... Syabas Pakcik .. semoga Allah memanjangkan usia Pakcik ....

Anonymous said...

hebat..tabik kat pakcik ni,,