Sunday, March 11, 2012

Akhbar Bebas Sinar Harian Dah Macam Suara Keadilan

Berita Presiden dan Timbalan Presiden PKR yang hanya memimpin ahli-ahli PKR yang tak berapa kerat sangat menjadi bahan berita utama di muka surat depan dan muka surat 2 akhbar Sinar Harian.

Muka depan Sinar Harian 11 Mac 2012
Muka surat 2 Sinar Harian 11 Mac 2012

Manakala berita seorang Perdana Menteri yang menjadi ketua negara dan memimpin lebih 27 juta rakyat Malaysia menjadi bahan berita di muka surat 4 dan muka surat 57 akhbar Sinar Harian.

Muka surat 4 Sinar Harian 11 Mac 2012
Muka surat 57 Sinar Harian 11 Mac 2012

Nampaknya Presiden dan Timbalan Presiden PKR lebih penting dari seorang Perdana Menteri.

25 comments:

Anonymous said...

Husam Musang saman Kick, Sinar letak muka depan serta di terbit di beberapa negeri (edisi negeri).

You bayar, I letak depan.

Selalunya, berita dikarang oleh orang politik macam PKR dan PAS untuk di cetak ke akhbar, bukan reporter yg buat.

Bagi pen drive atau hantar melalui email.

:D

timun said...

sinar harian dah jadi press statement bagi puak pembangkang....apa ada hairan, itu lah realiti akhbar diterbitkan semata2 bermotifkan kepentingan peribadi.

Anonymous said...

TIME magazine pun Anuwar boleh beli... CNN pun Anuwar boleh beli slot dia.

Inikan suratkaba sampah!

Aku pun tak pernah beli surat kabar monyet ni pasal wartawan dia pun aku rasa handal lagi blogger pro kerajaan.

Dah lah aku baca free blog ni..

Anonymous said...

Sebaiknya kita berkenalan dulu dengan Sinar Harian yg pertama kali diterbitkan di Kelantan. Tak kenal maka tak cinta kan.

Owner : Kumpulan Karangkraf S/B
Publisher : Akhbar Cabaran Sdn Bhd
Editor : Abdul Jalil Ali
Founded March 31, 2006
Language : Malay
Headquarters : Shah Alam, Selangor
Circulation : 150,000

Terkini, akhbar Sinar Harian yang diterbitkan sejak 31 Julai 2006 di Kota Bharu, Kelantan menjadi satu lagi bukti kejayaan Kumpulan Karangkraf. Selepas mendapat sambutan di luar dugaan di Kelantan dan Terengganu, Sinar Harian kini diterbitkan untuk edisi Pahang, edisi Selangor & KL, edisi Melaka & Negeri Sembilan, edisi Utara (Perlis, Kedah, Pulau Pinang)dan ini akan diikuti edisi Perak dan juga edisi Johor. (Wikipedia)

-------------------

P/s Baru tahu kenapa Sinar Harian gemar mengadakan plafform untuk pembangkang dan kerajaan bertemu termasuklah Bersih 2.0 yg diharamkan.

Anonymous said...

x pernah beli pon paper ni..berita yg ntah apa apa...layak buat lap jamban jer..

Anonymous said...

bro ramai ostaz2 wahhabi menulis dan penasihat dalam sinar harian dan karangkraf...

Anonymous said...

bro ramai wahhabi menulis dalam karangkraf dan sinar termasuk maza...wahhabi menulis di mana pun memang akan berlaku kontoversi....berhati2 mereka tu semua geng fathul bari..pemikiran sama..asal untung ..kalau takde untung hang tenguk la betapa meroyannya mereka..termasuk fathul bari al ameno

Anonymous said...

ameno mudah lupa...ramai wahhabi main belakang nuar berahim...karangkraf portal wahhabi

Anonymous said...

sinar harian nie dijadikan sebagai akhbar pilihan kedua oleh puak2 pas dan pkr..mereka rajin membeli dan membaca jika akhbar harakah dan keadilan tak keluar cetakan terbaru...sebab tu berita dia tidak mengambarkan ketelusan dan keadilan kpd pehak kerajaan

Anonymous said...

akhabar ni mmg sampah sejak dulu lagi, aku tak ingin baca mahupun membeleknya jauhsekali membelinya..

Anonymous said...

kasi revoke je lesen paper ni..

Anonymous said...

alahai

sinar harian macam ni ke? kalau gitu ramai pembaca kan jadi buta lah - buta mata, buta hati, buta huruf, buta tuli, buta buta buta .... ish ish ish

Anonymous said...

Sinar ni dah pernah dapar surat amaran dari KDN..owner dia pun org kelantan..faham2 la kan

Gempita said...

surat kaba ni menjual cite. so, cite yg panas, dia letak kat depan la. Slalu nye cite utk kepentingan negara dah jd bukan keutamaan crita dlm politik dah. Org kita baca cite politik dah mcm cite gisop artis dah skang ni.

poyo said...

aiii!! gentlemen lah bro...ko orang kan ada utusan. bacalah utusan. kat sana ko orang boleh baca mcmmana pr selalu kena hentam dgn umno.sbb wartawannya pun orang umno. kat sinar tak ada macam tu.lu tak suka, sendiri mau ingatlah..!!

koyok said...

nak harapkan utusang, mampui sampai ke tualah...

pahlawan said...

Sinar Harian adil buat semua.pro bn dan pro pr boleh masuk..yang tak tahan cuma pro bn jer..ingat ler...pr bukan pembangkang lagi. dah 5 negeri diperintah. jadi x mustahil kalau allah izinkan, bn jatuh...sabor je lah!!

Anonymous said...

janganlah marah.nanti kena jual...

headbomb said...

tokey dia ore kelate ma.. fahe2 jelah.. dah2 nak dapat sales byk dan diberi dana oleh dot dot.. kawan aku keja sana .. sinar memang nak up kan sales..

timun said...

Bodoh.. utusean malaysia/berita harian yang dok siar berita UMNO/BN tu korang tak kata apa pula. Dasar otak orang BN otak lembu.

aku tengok ada ja sinar harian ni siarkan berita UMNO/BN.

Sokong BN jadi bodoh

Anonymous said...

kononnya nak buat kelainan. tapi dah jadi pelik pulak. tukar nama kepada sinar hairan la

Rahman Man said...

Betmu la buku dgn ruas....utusan/ brta harian umno punya...akhbar keadlan//harakah pembangkg punye.....kta tngok cpa yg meng dlm pru 13 ni...hehehe p:

pak ngah said...

aku tetap sokong BN....stelah 5 tahun berlalu dn kita dah llihat dgn mata kepala kita prestasi kerajaan dn pembangkang....kerajaan BN jauh mengatasi pembangkang dalam segala segi......pembangkang hanya menang dalam beberapa sudut...pembangkang menang dalam mengajar rakyat termasuk anak2 habiskan masa dn wang berdemonstrasi.....itu memang pembangkang handal......satu part lagi adalah pembangkang menang dalam mengadakan ceramah yg dipenuhi dgn pembohongan, fitnah dn provokasi kpd rakyat....Manakala kerajaan terus memberikan perkhidmatan terbaik mereka membangunkan negara.....aku dan keluarga selaku pengundi senyap tak berpati lihat kerajaan di bawah pak najib kelihatan bersungguh2 dan ikhlas serta memiliki Visi dan misi.....manakala pak Nuwar kelihatan selain diselaputi masalah moral yg tak abis2 juga beliau kelihatan banyak berretorik dan setuju dgn kata dr.Chandra muzaffar..."Disaster if Anuwar is PM"......bagi akulah dayus rasanya kita kalau tidak memilih Pak najib atau BN untuk terus memerintah negara kita....demi bantu menuju negara maju berpendapatan tinggi.....Hidup Najib!....hidup BN!..Hidup My Beautiful Malaysia!...terima kasih.

Anonymous said...

deretan kegagalan pentadbiran kerajaan selangor....cotoh gagal dlm mengutip hasil pasir dpd 150 juta tahun 2009 kepada hanya 4 juta dlm 2010, kemudian isu hutang Talam dikatakan membeli hutang dpd syarikat koperat Talam coperation menggunakan wang kerajaan atau wang rakyat, kemnudian isu YBK yg dikatan telah menyalahgunakan kuasa merampas aset tanah YBK dn memulangkan bayaran tunggakan cukai 5.7 juta alau telah dilunaskan oleh Yayasan Melaka dgn perysetujuan badan negeri sealangor sebelumnya, selain tituisu agama dimana wang zakat digunakan bagi tujuan pembangunan negeri, begitu juga isu ekonomi dn kewangan yg tak realistik ...dikataka baru saja berkuasa kerajaan pkr tlh meluluskan pembinaan kanfang babi moden 100 juta, kemudian isu sampah kerajaan negeri gagal menguruskan dgn menamatkan Alam flora dn serahkan kpd PBT walhal mereka menerima 500 juta setiap tahun dpd kerajaan pudat, seterusnya gagal dalam isu peribadi exco selangor yg tak bermoral rujuk gambar2 licah melibatkan mereka dan akhir sekali isu rumah urut dan hiburan yg bertambah waktu BN lesen pusat hiburan hanya ada 700 sahaja tapi bila Pembankang memerintah sudah ada 5911 pada 2009 ...demikianlah kegagalan pembangkang.....cakap tak serupa bikin ...mereka bukan menambahbaik sebaliknya menghancur dan merosakkan kebaikan dan kejayaan yg sedia ad a....kita fikir2 kanlah sendiri....terima kasih!

Anonymous said...

deretan kegagalan pentadbiran kerajaan selangor....contoh gagal dlm mengutip hasil pasir dpd 150 juta tahun 2009 kepada hanya 4 juta dlm 2010,..kemudian isu hutang Talam dikatakan membeli hutang dpd syarikat koperat Talam coperation menggunakan wang kerajaan atau wang rakyat,... kemnudian isu YBK yg dikatan telah menyalahgunakan kuasa merampas aset tanah YBK dn memulangkan bayaran tunggakan cukai 5.7 juta walau telah dilunaskan oleh Yayasan Melaka dgn persetujuan bendahari negeri selangor sebelumnya...selain itu isu agama dimana wang zakat digunakan bagi tujuan pembangunan negeri, begitu juga isu ekonomi dn kewangan yg tak realistik ...dikataka baru saja berkuasa kerajaan pkr tlh meluluskan pembinaan kandang babi moden 100 juta,...kemudian isu sampah kerajaan negeri gagal menguruskan dgn menamatkan Alam flora dn serahkan kpd PBT walhal mereka menerima 500 juta setiap tahun dpd kerajaan pusat.... seterusnya gagal .dalam isu peribadi exco selangor yg tak bermoral ...rujuk gambar2 lucah yg melibatkan mereka dan ....isu rumah urut dan hiburan yg bertambah......waktu BN lesen pusat hiburan hanya ada 700 sahaja tapi bila Pembankang memerintah sudah ada 5911 pada 2009 ...demikianlah antara kegagalan pembangkang.....cakap tak serupa bikin ...mereka bukan menambahbaik sebaliknya menghancur dan merosakkan kebaikan dan kejayaan yg sedia ada....kita fikir2 kanlah sendiri...gunakanlah akal yg telah dianugerahi Allah kpd kita....sekian t.kasiha!