Saturday, March 10, 2012

Muslimat Pas Tolol

Dewan Muslimat PAS hari ini mempertikaikan wang dana yang digunakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bagi mengadakan lawatannya ke seluruh negara.

Timbalan Ketuanya, Dr Siti Mariah Mahmud berkata, sebagai seorang perdana menteri, Najib sepatutnya dapat membezakan bila beliau turun sebagai seorang ketua negara dan sebagai ahli politik.

"Dia seorang perdana menteri, dia juga presiden Umno. Rakyat tak dapat bezakan dia pergi ke setiap negeri-negeri itu sebagai apa?" soalnya dalam satu sidang media hari ini.  

"Sebagai perdana menteri, dia turun menggunakan perbelanjaan rakyat tetapi membuat kerja-kerja untuk parti," katanya yang mendakwa ianya satu penyelewengan dan menyalahgunakan kedudukan sebagai perdana menteri dan berkempen untuk Umno.

Sumber:malaysiakini


Ambo tak nak tanya banyak. Nak tanya sikit ja....

Bagaimana dengan kenderaan rasmi MB Kelantan yang digunakan Nik Aziz untuk pergi berceramah sana-sini ?

Begitu juga dengan KM, MB dan Exco negeri-negeri pak-khatan rakyat yang turun berceramah guna kenderaan rasmi kerajaan negeri.

Apa cerita tu ?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

26 comments:

Anonymous said...

Bagaimana pula dengan wang yang DiTAGIH dan DiKUTIP pada setiap ceramah fitnah di surau dan masjid bagi DANA PAS??? Siapa yang kira dan siapa yang kutip dan siapa pula yang Audit duit rakyat yang ditipu dan dikutip tu?????

Anonymous said...

Fening fening...di M'sia Presiden UMNO adalah Perdana Menteri. Dua2 nya adalah ahli politik. Dimana perbezaan tu??? Cer cita.

Anonymous said...

Saje nak kasi org yg malas berfikir jadi bengong.....yg tolol terus menyokong kenyataan ini demi menanam doktri PAS dalam kepala masing- masing.....

Anak Lenggong said...

Bagaimana pula duit BRIM 1 yang diberikan oleh kerajaan kepada rakyat yang kurang berkemampuan tetapi Pak Lobai PAS dengan senang je meminta supaya 10% daripada wang tersebut disedekahkan kepada PAS. Dah takde cara lain ke nak bagi makan anak bini kat rumah..

INI LA ORANG KATA BODOH SOMBONG DAN BANGANG YANG TAK MENGGUNAKAN OTAK DIKEPALA..TAU NAK BURUKKAN ORANG JE..BUANG JE KAIN SELUBUNG YANGPANJANG BERJELA TU..TAK GUNA PUN SEBAB HATI TERLALU BUSUK LEBIH BUSUK LAGI DARIPADA NAJIS KINZIRRR

Anonymous said...

alar..dia amerika pun Presiden dia adalah ahli politik..apa masalahnya?? diseluruh dunia pun camtu..

njah50 said...

Kenapalah muslimat ini boleh berfikiran cetek macam ini, dahlah kemudian memburuk-burukkan PM sendiri. PM tu memanglah dari parti Barisan Nasional yang tak sehaluan dengan muslimat ini, tapi kan PM kitakan orang Islam. Bukankah tak baik memburuk-burukkan pemimpin sendiri. PM berkempen tidaklah mengata, memfitnah tapi PM berceramah untuk kebaikkan rakyat. Jadi muslimat ini buat kenyataan sebegitu untuk apa? Untuk tambah dosa?

njah50 said...

Kenapalah muslimat ini boleh berfikiran cetek macam ini, dahlah kemudian memburuk-burukkan PM sendiri. PM tu memanglah dari parti Barisan Nasional yang tak sehaluan dengan muslimat ini, tapi kan PM kitakan orang Islam. Bukankah tak baik memburuk-burukkan pemimpin sendiri. PM berkempen tidaklah mengata, memfitnah tapi PM berceramah untuk kebaikkan rakyat. Jadi muslimat ini buat kenyataan sebegitu untuk apa? Untuk tambah dosa?

manjung said...

puak2 ni memang tolol pun sejak azali lagi dulu kini dan selamanya tolol tolol tolollllllllllllllllll

Grand Marquis said...

Lagi best bila ada ahli politik pakatan yang ponteng kerja pergi tengok perbicaraan Anwar Ibrahim. Berduyun-duyun pulak tu. Ada yang datang dari kelantan. Naik apa tu? Kapal terbang guna wang PAS ke wang kerajaan negeri? Kalau naik kereta tu kereta persendirian ke kereta kerajaan?

Anonymous said...

semakin banyak cakap konon nak tunjuk pandai tapi semakin bodoh piang pulak yg nampak....

itulah keje para pembangkang bengong di negara ini..membengongkan diri sendiri sebilang masa tapi buat keje tak tahu....hampehhh...

Anonymous said...

di mana muslimat pas ketika ostad badrol bagi sessi kaunseling jam 3 pagi dlm bilik otel dgn bini orang?..LOL...!!

Anonymous said...

Begitu lah terang lagi tersuluh ahli kaum sesat lagi nak menyesatkan...Yang paling memudaratkan, mereka yang menggunakan islam, al-quran untuk menyesatkan orang lain. Mereka ni adalah seperti Firaun yang berani mengatasi Allah dan hukum nya. Siap la mereka dengan seksaan Allah.

Anonymous said...

Ini lah kenyataan paling bahlullll!!!! yang penah aku baca...tak faham mcm mana org boleh sokong org ysng ada tahap pemikiran tahap jamban mcm ni... Mmg buduhhhh!!! Tahap dewa..

Anonymous said...

Sikap pemimpin parasit dalam PAS merugikan bangsa Melayu. Mereka terlalu menjaga hati puak kafir tanpa penduli kesannya kepada bangsa Melayu. Contohnya isu kuil Hindu. Pada tahun 2009 PR bersetuju hadiahkan satu ekar tanah untuk buat kuil baru berhampiran kawasan majoriti Islam Seksyen 23. Kuil baru hendak dibina itu mengggantikan sebuah kuil haram di atas tanah milik PKNS di Seksyen 19. Semasa pinduduk pindah kuil itu kecil digunakan oleh penduduk setinggan. PKNS berjanji kuil akan dipindahkan kerana kawasan itu tapak rumah 16 unit. Selepas setinggan dipindahkan tahun 2005 penduduk kawasan lain aktifkan kuil itu. Aduan dibuat kepada pelbagai pihak kerana aktiviti kuil sering mengganggu ketenteraman awam. Pada 29/12/2007 BN luluskan kuil pindah ke Sek 22. Mad Sabu Timb Presiden PAS duduk tidak jauh dari kuil itu pasti tahu masalah penduduk Seksyen 19. Tetapi pemindahan kuil dibatalkan oleh PR selepas Mac 2008 atas alasan tapak jauh dikawasan kilang. Sepatutnya wakil rakyat Islam prihatin selesaikan masalah penduduk Islam tetapi pihak kuil pula yang disokong. Julai 2008 gangguan terburuk berlaku bila mereka adakan perarakan bergendang depan rumah penduduk waktu tengah malam. Penduduk tegur bising diugut bunuh. Aduan demi aduan tiada tindakan malah gangguan semakin kronik pada akhir tahun 2008. Rumah penduduk, tanda jalan diconteng kumpulan gangster 303. Gangguan bising semakin menjadi-jadi, kuil dibesarkan lagi. Kenapa wakil rakyat tidak ambil peduli sensitiviti penduduk Islam?. Penduduk minta bantuan NGO. Kedatangan NGO diserang Khalid Samad pada 8/1/2009. NGO bina gelanggang disebelah kuil untuk mengurangkan pelbagai masalah dihadapi penduduk. Pada 10/1/2009 Khalid Samad tulis dalam blog tuduh NGO sebagai gerombolan UMNO buat provokasi kepada kuil Hindu, dikaitkan kerana pilihan raya kecil KT. NGO hantar memorandum minta kuil segera pindah. Mei 2009 PR bersetuju pindahkan ke Seksyen 23. Penduduk Islam Seksyen 23 buat bantahan tidak mahu kuil besar dikawasan mereka, tetapi pemimpin tidak peduli bantahan penduduk. Tidakkah pemimpin Islam sedar apa yang berlaku kepada penduduk Seksyen 19 boleh berlaku di Seksyen 23?. Kenapa media PR tidak bersimpati kepada penduduk Seksyen 19 dan Seksyen 23 dalam isu kuil itu?. Kenapa media PR tidak salahkan Hindu Kuil yang menceroboh tanah PKNS dan mengganggu ketenteraman awam?. Bila Melayu usung kepala lembu tanda protes satu dunia kecuh konon hina agama Hindu. 4/9/2009 Harakah tuduh UMNO dalang kepala lembu. MB Selangor minta maaf kepada penganut Hindu kerana isu kepala lembu amat sensitif kepada mereka. Pada 30/9/2009 risalah diterbitkan kerajaan Selangor membela pihak kuil dan menyalahkan penduduk Seksyen 19 dan Seksyen 23. NGO Islam membantu penduduk dituduh ada agenda politik dan menimbulkan isu perkauman. Kenapa pemimpin Islam PR tidak bersikap adil dan buruk sangka sesama Islam?. Walaupun kuil sudah dipindahkan Februari 2012 penduduk sudah tidak percaya kepada pemimpin PR boleh membela IMR seperti kata Dr Hasan Ali. Dalam isu serbuan gereja juga MB Selangor minta maaf kepada gereja tetapi pemimpin Islam di ambil tindakan. Kita bersimpati kepada bekas Exco Selangor Dr Hasan Ali yang terpaksa menghadapi pelbagai cabaran untuk mempertahankan akidah umat Islam. Cabaran yang bukan sahaja datang dari puak kafir yang anti Islam tetapi pemimpin parasit yang berada dalam PAS.

Anonymous said...

Sikap pemimpin parasit dalam PAS merugikan bangsa Melayu. Mereka terlalu menjaga hati puak kafir tanpa penduli kesannya kepada bangsa Melayu. Contohnya isu kuil Hindu. Pada tahun 2009 PR bersetuju hadiahkan satu ekar tanah untuk buat kuil baru berhampiran kawasan majoriti Islam Seksyen 23. Kuil baru hendak dibina itu mengggantikan sebuah kuil haram di atas tanah milik PKNS di Seksyen 19. Semasa pinduduk pindah kuil itu kecil digunakan oleh penduduk setinggan. PKNS berjanji kuil akan dipindahkan kerana kawasan itu tapak rumah 16 unit. Selepas setinggan dipindahkan tahun 2005 penduduk kawasan lain aktifkan kuil itu. Aduan dibuat kepada pelbagai pihak kerana aktiviti kuil sering mengganggu ketenteraman awam. Pada 29/12/2007 BN luluskan kuil pindah ke Sek 22. Mad Sabu Timb Presiden PAS duduk tidak jauh dari kuil itu pasti tahu masalah penduduk Seksyen 19. Tetapi pemindahan kuil dibatalkan oleh PR selepas Mac 2008 atas alasan tapak jauh dikawasan kilang. Sepatutnya wakil rakyat Islam prihatin selesaikan masalah penduduk Islam tetapi pihak kuil pula yang disokong. Julai 2008 gangguan terburuk berlaku bila mereka adakan perarakan bergendang depan rumah penduduk waktu tengah malam. Penduduk tegur bising diugut bunuh. Aduan demi aduan tiada tindakan malah gangguan semakin kronik pada akhir tahun 2008. Rumah penduduk, tanda jalan diconteng kumpulan gangster 303. Gangguan bising semakin menjadi-jadi, kuil dibesarkan lagi. Kenapa wakil rakyat tidak ambil peduli sensitiviti penduduk Islam?. Penduduk minta bantuan NGO. Kedatangan NGO diserang Khalid Samad pada 8/1/2009. NGO bina gelanggang disebelah kuil untuk mengurangkan pelbagai masalah dihadapi penduduk. Pada 10/1/2009 Khalid Samad tulis dalam blog tuduh NGO sebagai gerombolan UMNO buat provokasi kepada kuil Hindu, dikaitkan kerana pilihan raya kecil KT. NGO hantar memorandum minta kuil segera pindah. Mei 2009 PR bersetuju pindahkan ke Seksyen 23. Penduduk Islam Seksyen 23 buat bantahan tidak mahu kuil besar dikawasan mereka, tetapi pemimpin tidak peduli bantahan penduduk. Tidakkah pemimpin Islam sedar apa yang berlaku kepada penduduk Seksyen 19 boleh berlaku di Seksyen 23?. Kenapa media PR tidak bersimpati kepada penduduk Seksyen 19 dan Seksyen 23 dalam isu kuil itu?. Kenapa media PR tidak salahkan Hindu Kuil yang menceroboh tanah PKNS dan mengganggu ketenteraman awam?. Bila Melayu usung kepala lembu tanda protes satu dunia kecuh konon hina agama Hindu. 4/9/2009 Harakah tuduh UMNO dalang kepala lembu. MB Selangor minta maaf kepada penganut Hindu kerana isu kepala lembu amat sensitif kepada mereka. Pada 30/9/2009 risalah diterbitkan kerajaan Selangor membela pihak kuil dan menyalahkan penduduk Seksyen 19 dan Seksyen 23. NGO Islam membantu penduduk dituduh ada agenda politik dan menimbulkan isu perkauman. Kenapa pemimpin Islam PR tidak bersikap adil dan buruk sangka sesama Islam?. Walaupun kuil sudah dipindahkan Februari 2012 penduduk sudah tidak percaya kepada pemimpin PR boleh membela IMR seperti kata Dr Hasan Ali. Dalam isu serbuan gereja juga MB Selangor minta maaf kepada gereja tetapi pemimpin Islam di ambil tindakan. Kita bersimpati kepada bekas Exco Selangor Dr Hasan Ali yang terpaksa menghadapi pelbagai cabaran untuk mempertahankan akidah umat Islam. Cabaran yang bukan sahaja datang dari puak kafir yang anti Islam tetapi pemimpin parasit yang berada dalam PAS.

Anonymous said...

Tudung berjela2, tp bangang nk mampuih..baik dduk rumah ngangkang buat anak

Anonymous said...

si nuar yahudi yg selalu kluar negara pusibg satu dubia tu siap tido hotel mewah lagii,,,mana dpt duit!? duiit kerajjaan selangor ke atau duit yahudi yg sponsor??,,,,,

Jokiden said...

Duit sapo plak yg kotuo umum PKR pakai ko hulu ko hilr tu, duit rakyat ko, duit yahudi ko, duit dermo ko..??? ce citer...

Poie koluar nogaro lobih 60 puluh kali sotahun, rekod dunio tu.. duit capo pulak dio gunokan tu... bosa mek amek bolanjo poie ko sanun ko sini tu..apo hasil ea tu...ce citer

PM poie untuk rakyat, Nuar poie nak burukan negera sendiri...ce citer.. hahaha..

Anonymous said...

dah takde modal yg siuman sebab DS Najib bukan paklah yg kaki tidur

DS Najib adalah PM yg bekerja keras

sebab tu pembangkang dah hilang akal nak cari pasal

jadi perkara remeh yg cetek otak yg mereka hasilkan

ish ish ish - Melayu taraf ini lah yg akan gadai negara

Fenomena said...

makin terserlahlah kebodohan ahli2 PAS ne .... kesian

Anonymous said...

takpe pok nik membuat kerja kerja surga, dia kan cetak tiket surga- semua halal maaa


cerita saidina umar suruh padam lilin kerajaan mana apply pada dewan sundal betina pas ni

Anonymous said...

sebagaimana mursyidul amnya, begitu juga laa muslimatnya, tetap bodoh berbakul-bakul

To Live Again said...

Betul 2 bro..

Time majlis temu rapat PKR kt Kuantan yg badrol amin kena tangkap 2 aku ada menginap kt sana..Aku dpt tgk sndiri penuh kereta2 rasmi kerajaan baik Selangor,Kedah,Penang dn keta rasmi sebagai ahli parlimen lagi..Khalid jgn ckp la bangga giler parking keta rasmi tertera KERATA RASMI MENTERI BESAR dpn pntu hotel..

Apa ni program kerajaan ker?? Ni pon program parti yg lgsg xder kena mengena dgn kerajaan!

Anonymous said...

dah memang dia mewakili BN..so what?

korang fikir pemimpin2 Penipu Rakyat kalau jadi PM tak buat camtu?? memang korang bodoh la kalau camtu..muslimah pas memang memalukan!

Anonymous said...

satu komen jer, dr mariah bodoh, badut, tolol, bengong, dan yang sewaktu dengannya!

Anonymous said...

Napa nak sibuk sangat ttg PM Najib.tak salah kalau PM Najib turun padang..mmg dia dah PERDANA MENTERI MALAYSIA...lagipun takda pulak PM Najib menjaja logo UMNO & BN ketika turun padang...lain la PAS...sampaikan perayaan dan kematian org bukan islam pun PAS tetap kibarkan bendera