Friday, May 4, 2012

Bersih: Provokasi Anwar dan Peranan Unit Amal Pas

Sejarah merekodkan dalam kebanyakan demonstrasi jalanan di negara kita tonggak utamanya tidak dapat tidak, pasti adanya kelibat seorang munafik dan musibat bernama Anwar Ibrahim samaada melibatkan pembabitannya secara langsung mahupun sebaliknya.
 
Baik ketika Anwar berstatus pelajar UM (Demonstrasi Baling 70-an), Rusuhan Reformasi 90-an, Rusuhan Bersih 2.0 tahun 2011 mahupun rusuhan Bersih 3.0, kesemuanya membabitkan peranan Anwar Ibrahim sebagai tukang provokasi yang berjaya menyemarakkan semangat amuk dalam jiwa peserta demonstrasi.

Malah semasa Anwar berada dalam kerajaan pun, satu insiden demonstrasi ganas menentang persidangan berkaitan Timor Timur (Timor Leste) pernah juga berlaku yang mana ia diketuai oleh rakan rapat Anwar Ibrahim, Saifudin Nasution yang sekarang ini adalah Setiausaha PKR merangkap Ahli Parlimen PKR Machang.

Selanjutnya sila klik di sini

9 comments:

neek najeez said...

Unit amal pas nie kategory org bodo bro...yg len sumer senang jer dok tepi, diorg nie yg bersusah payah mencederakan diri...hahaha...bod btul setan2 pas nie...sama bodo mcm neek najeez yg slalu kuarkan fatwa2 bodo dia tue...hahahaha...

Anonymous said...

Mereka ini telah termakan kata-kata pemimpin mereka. Maklumlah PARTI AJARAN SYAITAN.

Anonymous said...

kalau dah ada bokti unit apa tu terlibat..apalagi mansuhkan saja....menurut undang undang...

Nuar....cuba bayangkan ..apabila dia Nazak........teruk agak nya macam siArthatok Turkey......ingat ingat sikit..umur dah 65...

Anonymous said...

sori bro sapa yg bodoh....pemimpin kita org budak U bro.....CGPA 2.3 sorang lagi tengah cuti....lagi 2-3 tahun gurubesar tu.....Ambiga pun respek kita org...dia tunggu masa je nak tubuhkan unit amal mcm kami.....

anti bohmau said...

adoyai...suka tengok polis2 tu senyum je tengok kebebalan unit anal pas ni melanton2 bodonyerr...

Anonymous said...

DAP tunggang PKR
PKR tunggang PAS

siannnnn.....org melayu jadi tunggangan org cina....sedarlah wahai melayu!
ader korang pernah tgk DAP gaduh ngan MCA mcm nih???

Anonymous said...

Bro RBF,

Boleh dak buat cerita eksklusif tentang kes Rahim Thamby Chik yang dijuarai Lim Guan Eng? Apa cerita sebenarnya?

RashidAli said...

secara perseptif, ada kemungkinan beginilah corak tindak-tanduk dan sifat/sikap jentera pembangkang pada pru13 nnt...spr kene prihatin n kerjasama dgn atm/pdrm...kasi kepala potong.

Anonymous said...

Musykil jugak bila tengok polis kita tengok dan gelak je. kdg2 tak faham jugak sebab dimana letaknya integriti polis bila berhadapan dgn perkara sebegini. klu psikologi yg nak dimainkan nampak mcm tak sesuai dgn keadaan sebegini. Lagi diberi muka lagi menjadi haprak2 nih.

p/s: semlm nampak kereta nak langgar polis sebab lambat bagi dia jalan di persimpangan yg dikendali polis trafik. nampak sangat polis dah kurang dihormati. Harap lakukan sesuatu yg boleh buat saya yg sentiasa memandang tinggi pihak PDRM terus berasa bangga atas pilihan saya yg sentiasa berlandaskan undang2.
Hidup PDRM !!