Friday, May 18, 2012

Mufti Perak Londeh Habis Pasal PAS...


Pas tekong perpecahan orang melayu....

Harussani menjelaskan ““ akhir-akhir ini kita melihat perkara itu tidak berlaku lagi bahkan saya melihat PAS  sudah menuju seolah –olah menjadi `tekong’ kepada perpecahan umat Islam dan orang Melayu.

“Banyak contoh  boleh diberi seperti umpamanya pada akhir tahun 1970 an berlaku di Kedah. Orang- orang Islam iaitu orang UMNO menyembelih ayam sepikul (100 kati) lebih (terpaksa) dibuang ke dalam sungai  kononnya haram (tidak halal) dimakan.

“Jadi saya katakan sedangkan Yahudi nasarah dibenarkan Tuhan halal sembelihannya bagaimana orang Islam yang sembahyang lima kali sehari, jadi imam pula tidak boleh sembelih. . .  haram.

“Yang kedua yang paling menyayat hati saya ialah abang ipar saya seorang ahli PAS  dan dia seorang peniaga kedai runcit di tempatnya tu di Kedah jugak..yang datang membeli  banyak orang PAS dan orang UMNO pun ada.

Selanjutnya sila baca di sini

12 comments:

Kump. Adik2 Keluar UMNO said...

Kekejaman Terhadap Orang Muda - ( Lihat sendiri BUKTI, Kenapa kami KELUAR UMNO dan TAKKAN kembali lagi. Buktikan jika ia PALSU )
1~BUKTI 1 * (MESTI TONTON)
2~BUKTI 2 * (HOT)
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5 * (HOT)
6~BUKTI 6
7~BUKTI 7
8~BUKTI 8
9~BUKTI 9
10~BUKTI 10

~ Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~



Kami Mahu Generasi Muda Terengganu Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155







p/s: Ubahsuai (copy&paste) dari 'Abang Sayang'

Anonymous said...

Apa yg byk sgt bukti tu????

semuanya hampeh

Kalau org muda atau mahasiswa perangai macam monyet dan setan, memanglah patut kena pelempang..

Bodoh punya mahasiswa!!!

Org muda yg bersama pembangkang semua rendah akhlak dan moral

Anonymous said...

standard komen berbayar pembangkang..

Anonymous said...

adik upin ipin duduk diam-diam yer.
pergi sekolah, belajar elok-elok je, supaya dah besar tak jadi bengap.

Lagipun, adik-adik claim adik-adik keluar UMNO, tapi adik-adik kan tak cukup umur lagi nak mengundi?

adik-adik ni mesti yang ikut demo bersih ari tu yer, alahai, kesian yer sebab bapak adik-adik pentingkan diri sanggup bahayakan adik-adik. akak simpati lah adik, sebab bapak adik tak bertanggungjawab. bagi anak tgk benda tak senonoh pulak tu.

Anonymous said...

bukti kukuh? tranungkite?? kahkahkahkah..orang muda konon..kuat berkhayal ni mcm samad said 500k.minta pil khayal kat samad said join sama ....hahahahaha

Anonymous said...

boleh belah lah PAS perosak kaum melayu islam

Anonymous said...

Kuliah maghrib tadi di masjid al-ridhuan, ustaz kazim londehkan nik ajis smpai nampak telor. Ustaz bw 10 kitab dalil. Marah bebeno ustaz kazim. Video rakaman boleh didapati dari Aliasalam.

Adi Kencana said...

X yah Mufti Perak, kita pun blh nampak PAS jadi tekong perpecahan Islam.

HOT!! BUKTI RAJA NONG CHIK SALAHGUNA KUASA!! Baca di sini..

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Kalau korang dah diluar kawalan...ajak berbincang x mau... Tunjuk taiko x tentu pasal...buat kecoh sampai goyang2 pagar...cam perompak ganggu ketenteraman awam...malam buta...memang la polis ambik tindakan...
Kalau korang bagi kerjasama tentu x jadik macam tu...

Kalau nak kira zalimi rakyat... Abis tu yg merogol..merompak...mencurik..membunuh...tu semua bukan title nya rakyat jugak ke?bukan rakyat malaysia jugak ke?kalau polis berkeras...tu nak kira zalimi rakyat gak ke?
Lain la kalau korang datang dgn aman..hantar memorandum ngan cara betul tapi kena beduk gak ngan polis...tu baru aku setuju yg polis zalimi korang...

Come on la bo..lu semua title mahasiswa...IQ korang semua tahap dewa semua... Tapi jgn la tunjuk sangat kebodohan korang ngan cara camni...

Kalaukorang dah hilang respek kat orang2...wa rasa orang lain pun ilang respek la kat korang mahasiswa yg perangai cam ni...
Wa tau x semua mahasiswa cam lu orang... Dan wa respek perjuangan lu orang... Tapi guna la saluran yg betul...jgn la malukan mahasiswa yg lain...
Fikir sebelum bertindak...
Ikut rasa binasa der...
Wa yg belajar x tinggi ni pun x fikir cam lu orang..
Tapi wa highly expect you thinking is better than this..
Wa nak tanya lu orang laaa...kalau kat umah...lu mintak something kat parent lu..tapi parent lu berkeras x bagi atas sebab2 tertentu...lu demo cara cam ni gak ke?

Anyway..respect la korang...golongan cerdik pandai yg celik mata...

ps: dalam sebijak2 orang ada jugak bodohnya...dalam sebodoh2 orang ada jugak bijaknya...
Renungkanlah...

Peace all!

Anonymous said...

PAS - Parti Ajaran Sesat.. Dulu berpandukan al-quran & sunnah tapi skg berpandukan buku jingga.. Dulu memperjuangkan hudud tapi skg takut ngan PKR n DAP hingga sanggup mengubah perj
uangan kepada negara perpaduan.. Pier.. Lar..

Anonymous said...

Semua arwah PENGASAS PENUBUHAN PAS sedang menangis di alam BARZAH melihat HALATUJU PAS sekarang ...

poyo said...

Kenyataan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai Hukum Hudud yang cuba dilaksanakan oleh Pas di beberapa negeri yang pernah ditadbirnya dianggap sebagai kenyataan dari seorang yang jahil tentang agama.


Menurut Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Umno (ILMU), Ustaz Fathul Bari dalam satu ceramah yang dimuatnaik di laman sosial you tube baru-baru ini berkata sekiranya orang yang mengeluarkan kenyataan tersebut merupakan orang yang mempunyai ilmu, maka ia boleh mengakibatkan kekufuran.

“Kenyataan saya sangat jelas, di mana kalau ia keluar daripada lisan orang-orang yang mengetahui, yang ada ilmu, ia boleh membawa kepada kekufuran.

“Ini adalah kenyataan yang bahaya sebab ia bukan ciptaan ahli fiqah, ia adalah ciptaan Allah,” menurut Fathul Bari.

Kata Fathul Bari, Hudud dalam Al-Quran banyak kali disebut secara umum dan perkataan Hudud itu adalah satu terminilogi bagi hukum Allah.


kita dengar apa komen ustaz harulsani...