Sunday, May 13, 2012

Patut Atau Tidak Saifuddin Abdullah Dicalonkan Semula Pada PRU 13 ?


Pada pendapat anda, Ahli Parlimen Temerloh yang juga Timbalan Menteri Pengajian Tinggi,  wajar atau tidak dicalonkan semula oleh Umno untuk mewakili BN dalam PRU ke 13 yang akan diadakan bila-bila masa dari sekarang ?

Dikekalkan ?

Tukar ke kerusi Dun ?

Tidak dicalonkan langsung ?

Tukar ke kerusi parlimen lain ?

Wajar dicalonkan , tetapi tidak layak diberi jawatan Menteri atau Timbalan Menteri sekiranya BN masih kekal sebagai kerajaan yang memerintah ?

Atau apa-apa sahaja jawapan serta pandangan anda yang lain.

Mohon jawapan serta pandangan yang ikhlas daripada anda tanpa dipengaruhi emosi dan tidak melencong dari tajuk yang dibincangkan.....

82 comments:

WARGA TEMERLOH said...

Saya sebagai warga Temerloh nak beri JAWAPAN IKHLAS

tidak patut.dia perlu digugurkan.beban kepada BN.nanti kerana dia BN akan hilang 1 kerusi parlimen atau dun

Anonymous said...

TIDAK LAYAK dicalonkan semula.

Anonymous said...

elok simpan dlm peti sejuk je

Anonymous said...

elok simpan dlm peti sejuk je

Anonymous said...

Saya pengundi di Parlimen Temerloh.
STOP him.Buat menyemok perut koi aje.

Anonymous said...

dia ni ada potensi nk melompat ke pembangkang...so...reject la klu nk selamat

Anonymous said...

dia ni ada potensi nk melompat ke pembangkang...so...reject la klu nk selamat

hangkedee said...

Apa jasa dia kepada IPTA/IPTS?

Anonymous said...

aiyo dia langsung tak layak jd pemimpin

Anonymous said...

TIDAK LAYAK DICALONKAN. KALAU TIDAK NANTI DIA AKAN LOMPAT PARTI

Anonymous said...

layak
:
:
:
dicampak ke tong sampah.

Anonymous said...

melihat pada stail saifudin .. sebijik spt Dollah Tidor .. mereka ini menyebabkan UMNO sekarang dalam DILEMA ... fikir fikirkan lah ...

Anonymous said...

dia ni byk tido dari buat keje... Kalu nk selamat...JANGAN CALON. Ape jasa dia pada rakyat dan parti? BUAT BEBAN je.

Anonymous said...

buang aja,,,biar dia dengan ideologi nya,,,darah nya bukan darah umno,darah pembakang ,,,,,

Anonymous said...

Dimana saifudin masa 'golongan muda' merosakkan kereta polis dan harta benda awam?

usin said...

layak dicalonkan




oleh pkr untuk berentap dengan umno.
politik baru konon. baru ke barua pkr...

Anonymous said...

lembu ini.....wajib disembilih....

YB Raz said...

kita amalkan new politik..new politik tidak perlukan orang macam saifudin

Anonymous said...

Salam. Saya mencadangkan kepada UMNO Pusat agar tidak mencalonkan semula YB Saifuddin ini. Bukanlah sebab berdendam tetapi saya rasa khidmat YB ini diperlukan dalam membantu jentera BN dikawasan beliau. Memandangkan beliau membawa prinsip new politic, adalah sesuai beliau digunakan bagi membawa falsafah baru beliau sewaktu berkempen nanti sewaktu berhadapan dengan gerombolan jentera pembangkang nnti memandangkan YB kita ini mempunyai falsafah yg sama dengan mereka. Namun diharapkan YB jgnlah merajuk dan membawa diri ke Indonesia sperti PRU 11. Ikhlaskan diri membantu jentera parti yg sudah memberi ruang dan peluang kepada YB untik berbakti kepada masyarakat. Saya percaya yg YB tentu tidak alan terkilan sekiranya YB tidak tercalon semula dan calon yg lebih muda menggantikan YB. Seingat saya YB. sendiri pernah menyatakan akan menyokong usaha golongan muda. Jadi YB silakanlah kotakan janji anda ya YB.

Anonymous said...

Entah, saya tak kenal (ikhlas ni)

Anonymous said...

dia ni orang idealistik mcm budak baru keluar u...tidak berfikir secara besar dan pentingkan diri sendiri dari majoriti dlm parti. najib kena reject dia ni ganti org lain.

jebat said...

sekadar pandangan...
kerajaan dan UMNO memerlukan suara 'pembangkang' dlm parti utk menegur dan memperbetulkan kesilapan. Namun teguran harus dibuat melalui saluran yg betul. Saya rasa saifuddin layak menjadi 'pembangkang' dlm kerajaan namun beliau harus pandai menyesuaikan tindakan dengan keadaan semasa UMNO.. Membangkanglah kerana Allah..

Anonymous said...

jujur cakap, dia ni macam gunting dalam lipatan, api dalam sekam. gugurkan orang macam ni, tak layak di calonkan

Anonymous said...

dia bagus. umno toksah tertutup sgt. saat org muda n professional dh menjauhkn diri dr umno, jgn smbh myk ats bara api. apa2 pun, gudluck to umno. xmgkin umno akn berkuasa smpai bila2.

Anonymous said...

Kalau ikut aku bukan mamat nie je harus tidak dicalonkan untuk PRU malah ketua dia si KHALID nORDIN pun harus direhatkan sekali..'mereka bakal Melahirkan generasi yang KELIRU bukan berILMU .'

Anonymous said...

Kalau disimpan dia ni ada potensi merosakkan UMNO/BN dari dalam.dalam bahasa Melayu dikatakan gunting dlm lipatan!
Kalau tukar org lain lagi bagus,sbb org Temerloh pun x dpt ape2 pun dri dia!Makin marah ada le

Anonymous said...

tak payah!!

Anonymous said...

Beliau kena perincikan apa yang dimaksudkan dengan politik baru supaya rakyat boleh nilaikan samada rasional atau tidak.

Anonymous said...

BIARKAN DIA DGN LABU-LABUNYA.
IKUTLAH LANGKAH KADIAQ KULIM.
BUANG JUGA SI KHALID NORDIN DAN HISHAMUDDIN BACUL.

Anonymous said...

jgn calonkan dia lg.dia mmg x perform langsung.gantikan dgn calon lain yg lebih layak wakili parlimen temerloh.

Anonymous said...

kesian jugak gua tengok dia..

wa cadangkan lepas PRU13 bagi dia jawatan ketua pengarah Perhilitan..

Anonymous said...

cadangkan dia jd guru tadika KEMAS shj.dia boleh ajar budak2 tadika berpolitik,buat pilihanraya pilih ketua darjah..hehehe

Talhah said...

Wow ambiga tenguk apa tu? Pusat kot? Si Pudin ni pun nampaknya cuba untuk meneliti jari manis Ambiga yang berada di bawah ketiaknya.

ok ok srry empunya blog terlari topik sikit.

Tak perlu calon semula. Tak berapa kenal politk beliau. Maka saya tenguk dari gambar di atas(ya ya ya ya analisa yang dangkal dari sekeping gambar je.......).

Analisa dangkal saya dari sekeping gambar nampak dema berdua rapat malahan cam hormat satu sama lain. Bagus dalam konteks Hari raya atau Deepavali sambil makan kuih semperit dan maruku. Tapi ini masalah negara. Jadi srry ye Pudinnnnnnnn. Lain kali pilihlah maruku yang baik-baik untuk bergambar.


Analisa saya tidak mempunyai merit. Sebab dari sekeping gambar. Tetapi hanya bentuk persuasive supaya kita boleh berfikir. Tengkiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Anonymous said...

kalau nak calonkan pun..jangan kat tempat aku. confirm akan kalah..he is not a winnable candidate..

Arty said...

Tidak wajar di calonkan sama sekali

Anonymous said...

Tak layak dicalonkan, walaupun sebagai sparepart.

RD

Anonymous said...

Short and simple-not a winnable candidate.Not meeting Najib's requirement.
Aku mahu calon ni di peti sejukkan.Sebab dia ramai mahasiswa masuk ke kem pembangkang.Dia ni bukan ahli politik yang innovatif dan kreatif.Cara politiknya banyak seperti lalang.
Ini bukan mana mana pengaruh tapi aku rasa calon lain diTemerloh ada ramai lagi yang boleh memeberi satu kerusi kepada BN.

Sumandak Kinabalu said...

tak kenal pun. sorry.

Anonymous said...

Dia boleh berhenti. Berhenti dari Umno terus. Bahaya org macam ni dalam Umno. Duri dalam daging. Musuh dalam lipatan. Saya pun dah menyampah dengan dia ni. macam mana kita boleh sampikan hasrat kita kepada PM?

Anonymous said...

X layak lansung dicalonkan... BN bakal hilang 1 kerusi kalau si pundit ni dicalon lg.. Aku cadangkan si pundit ni jadi calon pemandu bas sekolah je... Ko mmg layak disitu je si pudin gayboy!!!

House PK said...

Aku sokong semua kenyataan kengkawan kat sini. Pudin ni elok join Anwar je!

Anonymous said...

sebagaimana sama dgn sekor lagi saifudin yg juga jerawat batu dan suka membohong.
maka saya dgn ini setelah diperkenankan oleh majlis daerah taman esplanade temerloh dan penyimpan mohor besar taman kg kubang gajah dgn resminya mengistiharkan saifuddin patut pakai fair n lovely sebelum masuk bertanding.

Anonymous said...

agak saya dia tak diperlukan lagi dalam kerajaan..biarlah dia dengan jiwanya..jiwanya tidak sesuai dengan umno...biarlah dia dengan kem sebelah sana...tak banyak sumbangannya kepada Najib..kita doakan kariernya akan terus bersinar walaupun tidak lagi bersama UMNO....

achoyklau said...

Elok ganti calon baru...

achoyklau said...

Elok ganti calon baru...

achoyklau said...

Elok ganti calon baru...

Anonymous said...

Sekadar pandangan peribadi : saya rasa elok si pudin nie dimansuhkan terus daripada politik tanahair daripada dok menyemakkan kertas pencalonan yang sudah tentu menempah bala untuk UMNO, i think dia patut di mansuhkan..

tokgaru said...

Cari orang lain saja lah. Dia ni tak sesuai lagi nak mewakili Umno.

Anonymous said...

Drop him

C L J said...

TIDAK LAYAK DICALUNKAN
TIDAK LAYAK DICALUNKAN
TIDAK LAYAK DICALUNKAN
POLITIK BARUNYA TIDAK RELEVAN
TANAM DIA DENGAN POLITIK BARUNYA
POLITIK BARUNYA TIDAK BOLEH DITERIMA
LANGSUNG TIDAK LAYAK MENJADI CALUN BN.
POLITIK BARUNYA MEMANG MENCURIGAKAN.
SETIAKAH DIA DENGAN AKALAN POLITIK BARU ITU.
MENCURIGAKAN.

Anonymous said...

Inilah masalah UMNO, bila ada YB yg ckp ikut otak dan berfikir, mereka singkir / buang, yang mereka hendak jadi YES boss..ahhahaha

areatv said...

Betul tu aku setuju, dlm keadaan zaman teknologi sekarang kita perlu berfikir dengan waras / bijak.

Adakah kalau ahli parti buat salah , kita kena menyokong mereka membabi-buta. Sebagai YG ynag bijak kita kena pandai menyesuaikan dengan keadaan.
Kita perlu terima hakikat klu benar tetap benar, salah tetap salah.

Aku percaya isu nie dibawa oleh mmbr UMNO juga, inilah yg dikatakan "Cah Keting".

Mereka ingin ambil peluang kerana YB in selalu bercakap @ berfikir sebelum mengulas sesuatu dan inilah yg tidak disukai oleh ahli UMNO yng tamak, sombong dn bodoh. Yg akhirnya akan merugikan parti kita sendiri.

Sekiranya kita tidak berubah, tak mustahil kita akan tewas lagi.

Anonymous said...

bunuh je manusia jenis ni

Anonymous said...

Confirm saya tak pangkah dia kalau dia tercalon parlimen Temerloh. Apa kemajuan yg dah dia buat kat tloh? Janji nak bawa IPTA kat tloh, lsg takder, Bangunan UMNO terbiar pun dia tak bleh setelkan....

Anonymous said...

anon 7:24 PM

selayaknya pudin ni boleh join jd wakil rakyat DAP,PAS atau PKR untuk org yg cakap pakai ikut otak/berfikir.biarlah dia luahkan pendapatnya disana...hehe

Anonymous said...

oh tidak tidak tidak

saya menjadi mangsa kepada fitnah media baru Umno

di sini saya ingin tegaskan bahawa saya adalah seorang yang bekerja kuat dan pendukung kepada konsep 1 Malaysia

jadi ini bukanlah sebuah isu ok?

Anonymous said...

Maaf, anda mengepos entri ini pada pukul 11.00 pagi - terus mendapat 'positive respons' dari pembaca tanpa befikir panjang. Ini pendapat peribadi saya.

Jika tujuan entri ini dibuat untuk menjatuhkan (saya agak begitu) kerana gambar yang dipos menjurus kepada menggalakkan jawapan 'setuju tidak dicalonkan'; anda akan dapat banyak jawapan itu sebaik sahaja entri dipos.

Tetapi jika anda inginkan jawapan yang benar, ikhlas, jujur dari pembaca - penyokong dan bukan penyokong; saya rasa entri anda sebaiknya disertakan dengan beberapa kenyataan/bukti kebajikan vs keburukan (yang bukan peribadi dan lebih kepada kerja) SA. Satu lagi; saya tak pandai bab politik tapi saya fikir tanggungjawab Ahli Parlimen berbeza dengan Ahli DUN yang menjaga kawasan.

Melaluinya baru pembaca dapat gambaran dan boleh menilai serta buat keputusan dengan jawab di ruang komen ini sama ada SA patut dicalonkan atau tidak.

Mungkin saya salah beri idea tetapi inilah jawapan saya. Salah silap tulisan saya datang dari diri saya sendiri.

Pengundi 79 said...

Mohon dicalonkan sebagai Pengerusi MUBARAK ha haa. Itu yang sesuai...

Pengundi 79 said...

Bersepah lagi orang umno Temerloh yang layak dari si kekasih ambiga ni?..

Anonymous said...

mungkin ramai yang tak tahu
beliau diamanahkan menjadi bapa angkat p124
parlimen bandar tun razak semenjak ia jatuh ke tangan pkr
namun ramai yang tak tahu selama 4 tahun tersebut
dia hanya turun2 kali
jadi muhyidin yasin yang terpaksa buat kerja dia
dia seolah2 nak pkr kekal di p124 ini
banyak program utama p124 dia tak hadir
olih itu janganlah dia dicalonkan lagi pada pru13
ni bukan pendapat beremosi
beliau dengan aljuburi adalah seperti adik beradi
aljuburi adalah mentor beliau
itu sebab dia nangis teresak esak
bila tun m pecat aljuburi
sebelah kaki dia dalam umno dan
sebelah lagi dalam pkr

Anonymous said...

die balaci PR..terutamanya anuwar...tlg jgn amik die buat calon

sharifah said...

Tak payah calon. Politik jenis apa pun, kena ada loyalty. Kalau takda loyalty lama-lama jadi peliwat. Sorry but PuDIN has to go.

Servant of God said...

Aku langsung tak tahu apa contribution dia pada Kementerian Pengajian Tinggi. Yang aku tau, bila ada apa2 event, dia kena jemput untuk rasmi.

Tapi, bukan dia yang buat event2 tuh. Yang berhempas pulas buat kerja ialah orang di IPTA dan IPTS. Pudin datang tunjuk muka, tunjuk tie mckk dia, bagi speech sket2, pastu blah.

Memang betul UMNO dan BN perlukan orang yang sanggup beri "opposing view", tapi si Pudin nih apa jasa dia? Kenapa di bawah dia makin ramai student IPT yang berjaya dilembukan oleh anwar?

So, Pudin, tolonglah kami, dan berundur secara terhormat.

Anonymous said...

Disqualified calon yang menjadi liabiliti kepada BN...

minah kualeee said...

letih dah aku dgn si pudin ni..udah-udah lee.bagi le kat kat orrg lain plak..

Arif Omar said...

elok simpan dlm peti sejuk je

Anonymous said...

saipuddin walaupun dia berjaya mengikut telunjuk bebudak mahasewel untuk hapuskan AUKU, sokongan mahasewel tetap kpd pembangkang, sbb mahasewel meminta AUKU dihapuskan adalah alat pembangkang..

so kalu sesapa kata saipuddin berjaya menarik sokongan golongan mahasewel kepada UMNO setelah AUKU dilonggarkan adalah tidak masuk akal..

Sy setuju Si Saipuddin tidak dicalonkan dan digugurkan terus dalam menjawat sbrang jawatan dlm parti dan kerajaan..

saifuddin adalah agen anwar dlam UMNO..perlu dihapuskan segera!

Tukang Komen said...

Politik baru ke barua. Diani kes selimut dah jadi musuh. Duri dalam daging pun ye jugak. Singkirkan je. Buat menyemak. Kontribution zero.

Az said...

Salam, saya pernah hadir ke satu program yg beliau rasmikan masa tu beliau Timb Menteri MECD. Masa beliau bagi ucapan, saya rasa 30% sahaja yg beliau sentuh pasal program tersebut selebihnya beliau byk ceritakan pasal diri sendiri e.g : tulis buku, prinsip etc. Impression saya pada masa itu adalah beliau ni memang jenis syok sendiri dan self-oriented. So saya tak rasa UMNO perlukan orang macam ni. Kalau ada kelebihan beliau yg lain yg saya tak tahu, saya minta maaf.

Anonymous said...

saya SETUJU kalau saifuddin abdullah dicalonkan dlm PRU13 - tapi untuk kerusi fuckatan la (bukan UMNO)

Anonymous said...

PUDIN MEMANG TAK PATUT DICALONKAN..BYK PKARA YG DLAKUKAN BTENTANGAN DGN DSAR KERAJAAN.ISU SPR PUN DIA BANTAI..ISU AUKU PUN DIA BANTAI KERAJAAN..NK CITER MEMANG TLALU BYK.DS NAJIB HARUS LETAK CALON LAIN DI PARLIMEN TERMERLOH.LGPUN DGR KABAR DIA RAPAT DGN DSAI DAN WAKTU 16 SEPT DIA ANTARA CALON YG AKAN MLOMPAT

Anonymous said...

Kami tak nak Pudin!

rakab said...

Pudin oh Pudin !!

Kau duduk dalam NGO jer laaa..
lebih sesuai !

Ada aku kesah said...

TIDAK LAYAK LA BRO! DIA KAN PENGANUT NEW POLITIC AJARAN ANWAR AL JUBURI

Cr. Lukman Moidin said...

dari dulu lagi saya telah melihat PUdin dari sudut yang lain,,ada sesuatu yang tidak kena, malah pernah 'berbahas' isu AUKU dan saya di tempelak..Akhirnya kita melihat sifat kurang ajar mahasiswa di PWTC..Beliau cuba menunjuk pandai tetapi kelihat amat bodoh yang lakonan beliau tidak menjadi,,Sama seperti Azeez Rahim,,keduanya tidak sesuai dicalonkan dalam PRU akan datang

Anonymous said...

Tidak dicalonkan langsung?

Anonymous said...

dia ni layak dicalonkan jadi pembantu setia duduk di hadapan ketua umum yg dia suka...

Anonymous said...

Layak jadi calooooonnnn pr...hahaha

Anonymous said...

mungkin jika dia tidak dicalonkan akan berlaku sedikit lagi serpihan di dalam umno. lebih baik najib panggil dia dan slow talk ngan dia. tegur sikit tang mana tak kena.

Anonymous said...

Last chance for U, saifudin, enough is enough....

Anonymous said...

Tidak patut langsung dicalonkan - perosak anak bangsa

Anonymous said...

bagi muka2 baru je