Monday, May 14, 2012

Pondan Di Chow Kit Pun Tidak Sedayus Pas


Sehari dua ini Karpal Singh kembali menyalak berkenaan isu hudud yang dibangkitkan semula oleh Pas beberapa hari lepas.

Seperti biasa, setiap kali Pas buka mulut pasal hudud, Karpal akan menyalak dan Pas akan tarik hand brake.

Sebelum daripada sudah beberapa kali Pas tewas di tangan DAP , termasuklah menggugurkan perjuangan negara islam.

Semalam sekali lagi Pas tewas kepada DAP.
Rai beza pendapat, fokus dasar bersama Pakatan
KUALA LUMPUR: PAS berpendirian isu hudud sudah lama selesai dan Pakatan Rakyat harus menumpukan perhatian kepada isu-isu bersama seperti yang termaktub dalam Buku Jingga.

Presiden, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, PAS akan terus bersama-sama Pakatan Rakyat dalam menangani masalah kemiskinan, menegakkan keadilan, mempertahankan Islam sebagai agama persekutuan, kebebasan mengamalkan agama-agama lain dan kedudukan Raja-Raja Melayu.

"Saya tidak mahu ulangi lagi (kenyataan tentang hudud) kerana saya mahu tumpu perkara yang sekarang. Perkara itu (hudud) tunggu kita memerintah dahulu. Sekarang kita tumpu cabaran pilihan raya ke-13.

"Saya berpijak di atas apa yang saya buat. Isu (hudud) ini tak berbangkit. Isu ini dah selesai kita bincang dulu," kata beliau pada sidang media di ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut, dekat sini, hari ini.

Abdul Hadi berkata demikian ketika menjawab soalan wartawan berhubung kenyataan karpal yang mahu beliau berhenti mengeluarkan kenyataan mengenai hudud.

Beliau juga berkata, perbezaan pendapat merupakan perkara biasa yang harus diraikan.

"Kalau ada perbezaan, itu perbezaan yang kita raikan antara satu sama lain," katanya.

Sebelum ini, Abdul Hadi dilaporkan berkata, isu hudud bukan menjadi fokus dan isu utama  PAS dalam pilihan raya ini.

Perhatikan perkataan-perkataan yang saya hitamkan. Begitulah rendahnya maruah Pas dan goyahnya iman mereka untuk berhadapan dengan DAP. Pas sebagai sebuah parti yang paling besar dalam pak-khatan rakyat yang sepatutnya menjadi serigala  kini menjadi seekor tikus. 

Itu belum lagi mereka perintah negara. Jika belum perintah negara Pas sudah sanggup gadaikan prinsip mereka , apakah anda akan percaya Pas boleh mempertahankan Islam dan melayu sekiranya mereka berkongsi kuasa bersama DAP memerintah negara ? 

Satu perkara kita kena ingat dengan Pas, kerana politik isteri sendiri pun Pas sanggup jadikan taruhan , apakah anda ingat Pas tidak boleh gadaikan Islam dan melayu kepada DAP jika diberikan sedikit habuan politik oleh DAP sekiranya mereka memerintah negara ?

Isteri tu beb.....manusia yang paling rapat dengan kita selepas ibu. Itu pun Pas sanggup lakukan, apatah sangat setakat kita semua ini ?

Dulu panduan Pas Al Quran dan hadis, sekarang BUKU JINGGA....

Tidak mahu ulangi lagi, hudud sudah tidak berbangkit dan hudud bukan lagi fokus dan isu utama Pas.

Pondan kat Chow Ckit pun tidak sedayus Pas. Pondan tetap tegas mengaku seorang perempuan walaupun dia lelaki. Dipegang, dipukul dan ditangkap sekali pun pondan tetap tidak akan mengaku dia lelaki. Mereka tetap kata mereka perempuan. Tapi Pas kena sikit dengan DAP terus tak mahu bangkitkan lagi pasal hudud.

Dengan DAP , Pas boleh pula kata perbezaan pendapat harus diraikan. Tapi kalau dengan Umno yang menyembah Allah dan kiblat yang sama yang disembah Pas, perbezaan pendapat terus dikafirkan dan tidak boleh masuk syurga.



Pssttt.....undi Pas dapat DAP

28 comments:

Anonymous said...

Pas berani depan ahli sendiri. Depan DAP dia cakap lain. DAP bersuara PAS menggigil. Karpal herdik Hj. Hadi demam. Macamana nak gantikan UMNO.
PAS hanya ada NIK AZIZ yg dah susut nilai.PAS tumpang DAP dan PKR untuk meneruskan perjuanganya. PAS hidup untuk ANWAR.

Anonymous said...

pas tak boleh kafirkan dap sebab dap tu dah tentu kafir.

Anonymous said...

sokongan pas pd dap tidak ternilai.tetapi pada dap pas tidak bernilai.

Anonymous said...

Wahai ketua ketua PAS!!!Jadilah ketua yg bermaruah,Yang ada prinsip,Yang boleh di percayai,Yang ada kekuatan 'leadership',Jangan cakap tak serupa bikin,Jangan hanya pandai bercakap di majlis majlis ceramah,Yang pandai mengutuk sana sini,BUKTIKANLAH kepada kami,Kalau ANDA seorang CAPTAIN kapal,tunjukkan la sikap bahawa,kalau kami menjadi PENUMPANG,kapal yang anda kemudi,akan SELAMAT sampai ke destinasi...Jangan tenggelam di tengah laut...

Kami pemerhati dan juga kumpaln PAS yg akan memangkah BN atau UMNO kerana kami tahu siapa yg akan menjadi kapten kapal yg selamat untuk kami naik...

Pergi jahanam lah dengan permainan politik yg gila kuasa kamu semua yg sanggup menggadai prinsip.

Kena ingat ,DAP,akan janji manis macam2 sebelum dapat,dah dapat nanti,KAMI semua akan kamu gadai..

Inilah masalah PAS.Sesama ISLAM kamu berani.Kalau dengan BANGSA pendatang TAKUT pulak..

Elok pencen jadi politician dan jadi pendakwah lagi bagus..sah sah bila mati,ada la point ALLAH nak bagi..

Anonymous said...

PAS macam 'dayus' aje!!!!!

Anonymous said...

pas dh trkena nasi kangkang ....sb tu dia dh jd bodoh2 alang.

Anonymous said...

salam 1 Malaysia..dari kenyataan hj hadi tu..saya nampak yg pas ni lebih kepada nak kan kuasa.may be dia takut dap keluar pr kalau pas lawan balik..harapan nak tawan putrajaya hancur le kalau dorang berpecah.

Anonymous said...

PAS tak guna sesen pun...apa ada pada PAS..hanya parti politik yang tak punya pendirian dan kuasa...pak pacak untuk peramai majlis...jadi kaldai tunggangan menyerang bangsa sendiri...yang sewenang "melacurkan" perjuangan Islam....malulah PAS tiada pendirian dan harga diri.

Apakah harga bagi Parti bernama PAS?

hangkedee said...

Perjuangan Pas hanya ingin menjadi sebuah parti yang Bernama PARTI BARUA DAPig.parti pak turut,parti belacai,lebih baik buat party Tupperware boleh juga cari makan.tak jual Agama semata mata inginkan kuasa.

Anonymous said...

DAP fobia betul dengan hudud. Sebut hudud je, Karpal dah membising. Hj Hadi terpaksa cakap berlapik2 "Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan, hukum mencuri tidak boleh dijatuhkan sekiranya gaji minimum tidak dilaksanakan".

Lepas ni apa pulak ayat lapik Hj Hadi? Adakah "Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan, selagi SPR tidak memenuhi tuntutan Ambiga." Ataupun "Hukum hudud tidak boleh dilaksanakan, selagi PTPTN tidak dihapuskan."

Barapa tebal ayat berlapik yang digunapakai, jawapan dari Karpal cukup ringkas, "JANGAN MIMPI". PAS oh PAS, tak faham2 lagi ke. Kepada penganut PAS, masih nak sokong Cina2 DAP tu ke?

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

Pemimpin PAS memang dayus dan bodoh macam lembu.

Anonymous said...

Kewibawaan Seorang tok guru Hadi Awang tercalar dengan seorang singh kafir.Akibat gilakan kuasa Hadi terpaksa diam menangung malu.Wahai PAS elok la menerima seruan PM utk bekerjasama demi islam dan bangsa melayu.
Keluarkan dari barisan PR.Mungkin dgn umno dan BN kita dpt bangunkan negara dgn lebih maju lagi.

Anonymous said...

BANGSA MELAYU SEKARANG TERPAKSA MENANGGUNG PAS SEBAGAI BIAWAK (BACA =BABI) HIDUP, ELOK SANGAT BIAWAK (BACA = BABI) INI DIHUMBAN DALAM LOMBONG BIARKAN KELEMASAN..sekian pandangan aku.

Reverse Gear said...

Undi PAS dapat DAP. setuju sangat.

Anonymous said...

hehehehe

ofis pondan dengan ibu pejabat pas kat chow kit tu sbelah2 je bro

mungkin pondan tu boleh beri tunjuk ajar

ekekekeke

Anonymous said...

Dek kuasa semuanya OK...Ingat2lah kehidupan yang hakiki, amat menarik cerita kat Al-Baqarah ayat 258-260..bukan ngeh yang cakap....tapi ALLAH. Bukan nak mengajar cuma mengingatkan...mereka tu lebih alim.

tokgaru said...

Saya menggelarkan Hadi Awang dan Nik Aziz ini sebagai the human creature next to God.

Kalau bukan makhluk yang paling dekat dengan tuhan masakan mereka berani keluarkankan fatwa, tukar perjuangan untuk menubuhkan negara islam kepada negara berkebajikan, tangguh perlaksanaan hudud buat sementara waktu, mengatakan wajib menghadiri perhimpunan haram walaupun akan mencetuskan huru hara kepada rakyat dan negara.

Jadi kalau mereka buat U Turn pun bukan lah atas kehendak mereka melainkan setelah mereka menerima wahyu dari tuhan.

Sama ada depa nak buat negara islam kah atau tidak, nak laksanakan hudud atau tidak .. tak siapa pun ambil kisah .. sebab yang tergila2 negara islam dan hudud ni hanya penyokong2 fanatik Pas jer .. orang2 melayu yang yakin dengan jasa2 Umno sebesar kuman pun tak terpengaruh. Orang2 DAP dan PKR .. masuk telinga kiri keluar telinga kanan cerita pasal negara islam dan hudud ni. Cuma Karpal Singh saja yang tak tahan telinga mendengar nya .. tu sebabnya dia tak habis2 sergah Hadi Awang dan Nik Aziz bila kedua makhluk berkenaan terlepas sebut perkatan Hudud.

Kesian dekat Hadi Awang dan Nik Aziz ... kasihan depa, kasihan depa, kasihan depa.

Anonymous said...

Himpunan untuk umumkan PAS keluar dari Pakatan Haprak, bagus tu..tunggukan kejutan..haha atau himpunan untuk "BUBARKAN PAS"

Anonymous said...

Tidak beberapa lama dulu (dlm 3-4 tahun) dan pada zaman Tun Mahathir telah di terangkan mengapa hukum hudud belum boleh diguna pakai di M'sia ni ... ramai yang melompat kata tun kafir ... umno kafir ulama kerajaan kafir ... Pelik pulak saya hari ni, hj hadi guna pakai alasan sama yang diberikan oleh kerajaan BN untuk menghalal mengapa hudud harus di lupakan sebentar dari perjuangan asal ... (hmmmm ... yg ni x jatuh kafir ke?)

RashidAli said...

Tepat dan jitu pandangan anda. BTW bukan hand break tapi hand brake. Ingat balik 11 bulan di Perak, PAS terkinja2 meroyan jadi MB kerana 6 seat whereas DAP dapat 20+ seat. Kesudahannya sapa yang untung, orang Melayu tak dapat apa orang Islam dapat penghinaan, Raja2 diperkotak-katik. Mungkin PAS perasan lagi partnering with DAP and dapat simple majoriti, orang PAS yang bangang sekalipun akan jadi MB di negeri2 bersultan....hehehe pada muka aku jadi orang Melayu dan Islam.

Anonymous said...

PAS ni sebenarnya tak mampu membangunkan negeri apa lagi negara Malaysia, lebih lebih lagi dipentas antarabangsa.

Cuba bayangkan PAS menjerit, "Take Beer" pada mat salleh, habis negara dijajah semula.

PAS hanya mimpi yg mereka akan menerajui kuasa pimpinan pakatan. Dilalai dgn puji pujian DAP/PAP, nik aziz sanggup bersatu dgn kafir.

Kepentingan PAS pada pakatan hanya utk meraih UNDI drp Melayu Islam yg cetek ilmu politik. Mereka ni dipengaruhi oleh hasutan berdasarkan agama, bab politik ni mereka tak faham. Disini lah PAS penting utk pakatan.

Apabila dah menang Putrajaya, PAS akan terus menjadi "backbencher" sahaja - angguk angguk tak perlu fikir panjang - dapat elaun percuma.

Anonymous said...

salam.. dalam erti kata sebenar .. PENGANUT PAS HANYA BERANI DENGAN SESAMA MELAYU ( UMNO ) DENGAN KAUM ( DAP ) TAKUT SEPERTI TIKUS MUNDUK ...

RBF Online said...

Rashid Ali,

Kesilapan ejaan hand brake telah diperbetulkan.

T.Kasih atas teguran.

Anonymous said...

Dulu pas beriman bahawa Tuhan yg memberikan kejayaan dan kemenangan. Kini pas beriman bahawa orang cina Dap yang beri kejayaan dan kemenangan.

Anonymous said...

pada PAS :

1.yang Islam itu adalah kafir

2.yang kafir itu adalah Islam (ie:ingat Khalifah AhLim Abd Aziz?)

pegi MAMPOS la lu org....musibat!

Anonymous said...

LA KORANG TERTINGGAL BOT KE...UMNO TU KAFIR.. MENGUNDI UMNO LAGI LAH JATUH KAFIR...

WALAUMACAMANA KAPIR PUN DAP....DAP TAK MUNGKIN KAPIR...UNDILAH DAP

DAPAT PAS...KEH KEH KEH..SAPA NAK PERCAYA

Anonymous said...

apala korang ni...isu hudud timbul hanya lah nak tutup najis depa tinggalkan kat datran merdeka...bila busuk sangat dan terkena baju sendiri...depa main isu ni balik...jangan tertipu dengan lakonan depa...

TAPIKAN TAK PELIK KER?? DALAM GAMBAR TU HANYA HADI JER PAKAI MACAM ORANG PAS DUDULU...HAK LAIN SEMUA PAKAI MACAM ANWAR...HAK 3 LAGI TU GENG ANWARINAS KER???

Anonymous said...

bukan pas dulu,pas sekarang dah lain....dulu nak menegakan hukum islam sekarang nak tumpang keputrajaya je....naik bas la.....