Wednesday, May 9, 2012

Selangor:Ahli Majlis Yang Dilantik Tidak Tahu Membaca


BN dan Umno sering dituduh mengamalkan kroni , rasuah dan sebagainya. Kononnya mereka suci dan maksum dari sebarang dosa. Sedangkan mereka yang lagi teruk.

Berita dari Petaling Jaya ini sungguh mengejutkan. Didedahkan sendiri oleh Adun mereka. Demi kerana nak mengutamakan kroni untuk dilantik sebagai ahli majlis, orang yang tidak boleh membaca pun dilantik juga. Sehinggakan orang berkenaan tidak boleh mengangkat sumpah sebagai ahli majlis kerana tidak tahu membaca. 

Sel13.com ada menulis tentang perkara berkenaan. Selanjutnya ada boleh klik di sini....

Nah ! Sekarang rakyat Selangor boleh nilai sendiri betapa teruknya orang yang menggegarkan pentas ceramah setiap malam kononnya BN dan Umno mengamalkan kroni serta rasuah.


10 comments:

dinbangi said...

Itulah rekod buruk Pakatan DAP-PKR-PAS dalam mengurus Majlis-Majlis Perbandaran.

Ahli-Ahli Majlis yang dipilih ramai yang orang dari luar kawasan yang diwakili. Tidak tahu membaca memanglah sesuatu yang tidak logik dilantik sebagai Ahli Majlis.

Bukan setakat tidak hadir mesyuarat, ahli-ahli Majlis pula suka menggunakan bahasa kesat dan maki hamun sesama ahli dan petugas Majlis dalam mesyuarat.

Saya pernah bertanya keppada ahli Majlis mewakili PAS bagi suatu Majlis Perbandaran mengenai banyaknya rumah urut. Dia tidak mahu jawab sebab memang benar sekarang merata rumah urut haram di kawasan Majlis itu.

Lagi satu, khabarnya ada Majlis yang bingong dengan keputusan Mesyuarat Ahli Majlis yang tidak tentu arah polisi dan arahan.

BatuBara said...

Fikir dulu,undi Pas dapat Dap jangan nyesal tak sudah.

Anonymous said...

inilah sikap BANGSAKU MELAYU ... marahkan NYAMOK .. KELAMBU d bakar '' NYESAL tak sudah depan hari

Anonymous said...

Ahli Majlis yang dilantik adalah dari kalangan 'SAMPAH' maka tidak hairanlah Selangor hari ini menjadi Negeri yang kotor dengan sampah yang tidak dapat ditanggani.
'SAMAPH2" ini mesti dibersihkan pada PRU 13 nanti.

MTK

Anonymous said...

kesian ahli majlis tersebut, diorang pun nak merasa jadi ahli majlis juga...bukan senang nak jadi ahli majlis tau, lg pun mungkin ni penggal terakhir dah diorang dapat menghancurkan selangor...........apa apa pun tahniah rakyat selangor..besar jasa anda pada negeri

RBF Online said...

Batu bara, bagus tagline tu.

UNDI PAS DAPAT DAP

Saya nak pakai

anamas said...

Dengar cerita nak baca dalam Bahasa Malaysia pun tak boleh...Maknanya pure china man atau indian man lah ni.

Anonymous said...

Sedih dah 52 tahun merdeka ada jugak lagi cina tak tahu baca bahasa kebangsaan...
Balik china jelah tak payah jadi rakyat Malay sia

Anonymous said...

Negeri Selangor adalah salah satu negeri yang dihuni oleh para bijak pandai Melayu, berapa banyakkah universiti-universiti beroperasi di negeri ini? Berapakan bijak pandai yang mendiami negeri ini, kenapa orang yang buta huruf Melayu yang jadi pemimpim para bijak pandai, cuba anda semua fikirkan, mungkin nak lingkup negeri Selangor ini.

Anonymous said...

dulu sibok sekolah cina.. haaaa baca bahasa pun kantolll.. balik shanhai laa