Sunday, May 13, 2012

Tahun Merogol Pelancong Kelantan 2012


Ketika berita kanak-kanak malang Nurul Nadirah@Dirang ditemui mati dibunuh Mac lalu, dengan penuh lagaknya Ketua Muslimat Pas Pusat yang juga Ahli Parlimen Rantau Panjang, KELANTAN menempelak kerajaan dan polis.

Katanya pada waktu itu....
KUALA LUMPUR, 13 Mac: "Al-Fatihah untuk Nurul Nadirah. Negara ini bukannya yang paling selamat di Asia Tenggara sebagaimana yang didakwa," kata satu kenyataan dalam Twiiter mengenai kematian Nurul Nadirah.

Kenyataan ini dikeluarkan  ekoran kematian adik Nadirah selepas negara ini diistiharkan sebagai negara paling selamat di Asia Tenggara sebelum ini dan media kerajaan menjadikannya laporan muka depan mereka menjelang pilihan raya ini.

Hari ini, Dewan Muslimat PAS Pusat (DMPP) mengucapkan takziah yang sama kepada adik kecil ini dan mendakwa keselamatan kanak-kanak dan wanita di negara ini berada di tahap yang kritikal.

Ketuanya, Siti Zailah Mohd Yusof berkata, kes adik  Nurul Nadirah Abdullah yang disahkan mati dibunuh dan dibakar selepas hilang sejak 1 Mac lalu membuktikan Malaysia tidak selamat.

"Negara kita dalam keadaan tidak selamat. kes ini adalah sejarah yang menggerikan seperti yang pernah berlaku sebelum ini dan memang tak sepatutnya berlaku.

"Isu keselamatan kanak-kanak, wanita masih lagi berada di tahap kritikal. Kalau kerajaan mendakwa bahawa negara kita selamat, di mana?" kata beliau ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini.

Sumber:harakahdaily
Kenyataan tersebut dibuat pada 13 Mac 2012 dan hari ini genap dua bulan.

Pas mengishtiharkan Kelantan sebagai Bumi Serambi Mekah dan bumi tadahan wahyu yang dipimpin oleh Tok Guru. Pas sering menggembar-gemburkan kejayaan mereka mentadbir Kelantan dengan pemerintahan islam ala Nik Aziz.

Itu semua hanya cerita atas pentas ceramah untuk tarik duit dari poket orang masuk ke kantung derma mereka dan kemudiannya mengalir masuk ke dalam poket penceramah Pas.

Jika bulan lepas kita dikejutkan dengan berita orang-orang Pas melancarkan demo rusuhan bersih 28 April di Mekah.

Bulan ini pula ada satu lagi berita yang mengejutkan yang berlaku di bumi yang Pas ishtihar sebagai Serambi Mekah dan dipimpin oleh seorang tok guru . Berita ini sungguh mengejutkan dan memalukan Malaysia.


Dari sinarharian.com.my
KOTA BHARU - Percutian dua warga Switzerland bertukar tragedi apabila mereka dirogol dua lelaki tempatan yang berpura-pura membantu mendapatkan perkhidmatan di sebuah agensi pelancongan, di sini, Rabu lalu.

Mangsa, Mirjam Tuena, 25 dan Mechele@ Weber 25, dipercayai tiba dari Pulau Perhentian, Terengganu kira-kira jam 2.20 petang, sebelum menyelesaikan urusan visa untuk ke Bangkok di kedutaan Thailand di sini.

Selepas selesai urusan terbabit, Mirjam dan Mechele berjalan pulang ke hotel penginapan mereka di Jalan Pintu Pong, di sini sebelum ditegur oleh seorang lelaki yang menunggang motosikal.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Assistan Komisioner Azham Othman berkata, lelaki terbabit kemudiannya bersetuju membantu dua wanita itu untuk dibawa ke agensi pelancongan bagi menguruskan perjalanan mereka ke Bangkok, Thailand.

“Lelaki tersebut mengarahkan dua wanita itu menunggu di hadapan kuarters Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) bagi menunggu rakannya untuk mendapatkan kereta. “Selepas hampir dua jam menunggu, sebuah kereta hitam tiba dan dua lelaki yang salah seorangnya yang dikenali sebagai Harry memaksa dua wanita itu masuk ke dalam kereta dan mereka dibawa ke sebuah banglo yang mengambil masa perjalanan hampir setengah jam,” katanya.

Azham berkata, setibanya di rumah terbabit, Mechele diarahkan naik ke bilik tingkat atas serta menanggalkan pakaian dan dipaksa melalukan seks di luar tabii.

Sementara itu, Mirjam pula diugut oleh abang suspek supaya menanggalkan pakaian dan dirogol bergilir-gilir oleh Harry dan abangnya.

Namun tindakan mereka terhenti, apabila ibu suspek pulang dan terkejut melihat dua wanita itu berada di rumah dan bertindak memarahi suspek sebelum menghantar kedua-dua mangsa ke hotel penginapan mereka semula.

Ekoran tindakan itu, kedua-dua mangsa membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pengkalan Chepa bagi mengesan kesemua suspek yang melakukan tindakan tidak bermoral terhadap mereka.

“Kita masih mengenal pasti dua suspek berkenaan selain dua lagi rakan mereka yang turut terlibat dalam kes ini. Perbuatan ini merupakan kesalahan jenayah tidak bermoral malah ia boleh menjejaskan hubungan antarabangsa malah imej negara,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya mengharapkan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian ini, boleh salurkan kepada balai-balai polis terdekat atau boleh menghubungi pegawai Penyiasat Inspektor Wan Nazifah 013-9207970.

Kepada Ketua Muslimat Pas Pusat , sila jawab apa ceritanya itu ?

31 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

FIRST

Anonymous said...

tulisan ko nampak lembut tapi pedih mencucuk sampai ke tulang hitam.tahniah !

wak jan said...

ketua muslimat pas bakal terjun lombong dengan berita ini

Anonymous said...

SUNGGUH MEMALUKAN NEGARA!

PAPA GOMO said...

pas for all

Anonymous said...

Sama saja di mana2, di Kelantan atau negeri lain, semakin ramai manusia hilang akal sekarang ini, tapi keadaan lebih membimbangkan juga turut berlaku di Kelantan di mana ramai anak2 muda gangster memiliki senjata api yg dibawa masuk secara haram dari Thailand, walaupun di negeri serambi mekah, tetap juga pemimpinnya tidak dpt membendung kegiatan2 yg tidak diingini...

Fenomena said...

tak sesuai di panggil muslimat pas... kalau musibat pas baru sesuai...

Anonymous said...

sapa cakap tu serambi mekah..?
serambi buddha tu...

cuba tengok berapa banyak berhala besar kat situ

tahniah kepada MB

Anonymous said...

kelambu bodoh bangang alim taik ada. Masih duduk di abad ke7 di ketuai lebai2 ngok ipokerit.

Anonymous said...

sial betul lah.buat malu malaysia je.

Anonymous said...

Astaghfirullahalazim

ini semua adalah fitnah daripada UMNO,kami di Kelantan mempunyai rakyat yang baik-baik belaka malah kami semua mendapat rahmat berkat daripada doa tok guru nicky ajis

malah perkara tersebut hanyalah kes rogol semata-mata bukanlah kes bunuh dan bakar,maka hierarchy jahatnya adalah lebih rendah

maka di sini dapatlah di tonjolkan bahawa kelantan adalah lebih selamat

anda hanya dirogol tidak di bunuh mahupun di bakar

Anonymous said...

Tuan RBF...

Kalau nk menipu pon beragak2lah...mmg dasar org umngok
Fitnah sana sini....
Sudah tentu si pelaku tu adelah org umno! utk memburuk2 kelantan sbg bandaraya islam dan serambi mekah.
Mana mgkn kami org pas buat lagu...
X mgkn!
Ini semua kerja SB!
Buktinya ini semua provokasi oleh umno utk memburukkan kelantan. ;)

Anonymous said...

Keh keh keh.....yg wat jahat kat Kelantan tu kire sumenya SB yg buat? Yg mmbolehkan Kelantan menjuarai ANUGERAH HIV/AIDS trbanyak di Malaysia pon SB jugak ke?

Yg mnjadikn kelantan JUARA penyalahgunaan dadah trtinggi di Malaysia pon SB jugak ke?

ish ish ish....SB tu apa ye? SaBooo ke?...cakap tarak mau gune akal....
podachittt...

Anonymous said...

gara2 tuan guru NAJIS,mngluarkn fakta2 yg mmngarut....muslimat hamPAS dh trikut...skrg ni kna btg hidung hidung hidung sendiri....lain kali jgn nk mengata org...

Anonymous said...

burit punya hal bhai ....

Anonymous said...

shhh..RBF,
MB kelantan pun SB jugak kot.klo ada apa2 kes jenayah di kelantan ,ini semuanya kerja SB...hehehe

Anonymous said...

Kenapa terjadi di Kelantan? Ini kerana suspek tahu di Kelantan kena ada 4 org saksi. Mereka telah diajar begitu. Kalau tidak nanti mangsa kena 80 sebatan sebab tak ada 4 org saksi. Video tak boleh pakai. Tak ada suara dan besi. Sempena tahun melawat Kelantan ni silap2 ramai lagilah yg kena rogol. Di Kelantan yg selamat ialah suspek bukan mangsa. Itu pasal Malaysia tak selamat.

el halim said...

yelah aku rasa perogol tu mesti lepas punya sebab takde 4 orang saksi..tahniah la sbb nak buat hudud sekerat jalan,politik lebih diutamakan agama belakang kira kan..

Anonymous said...

Aku benci orang orang PAS
munafik tak ingat dunia.
kalau kena batang hidung sendiri
spin tak ingat dunia
kalau UMNO BN kena.
pandai pulak letak cili bagi pedas.
pundek semua ni,
PAS PARTI AJARAN SESAT!

Anonymous said...

perkataan popular penyokong PAS:

aib
fitnah
konspirasi
SB

Jubah Hijau said...

Orang PAS kalau tak dapat burit cuim pun jadilah. Macam Mat Sabu. Bau burit mah masih lagi melekat di muka abang.

Bagus punya dailog.

Yang Musibat pula geramnya kote bengkok abang Anwar. Tengah buat pun ikut cara tahiyat lagi. Pasti afdal punya.

Pass masuk syurga dah confirm. Tunggu apa lagi.

Anonymous said...

pengkalan chepa tu kawasn kuat umno..sapa lagi yg buat kalau tak puak2 umno..haha

Anonymous said...

umno kalau tak lucah..memang bukan umno.. rosak akhlak dah umno.. umno busuk sampai ke usus kata mahathir..haha

Anonymous said...

tidak dibunuh dan dibakar sebab ibu suspek ternampak kejadian tuh..kalu tidak..macam mana..nih bukan masalah pas atau umno..tapi bagaimana keselamatan dan andaian tentang keselamatan tuh sendiri..ketua musibat tak nak ulas..atau nak spin sana sini..

Anonymous said...

dan satu lagi...UMNO

Anonymous said...

kelantan adalah negeri yang paling tak selamat, ramai perogol peliwat dan penjenayah, KL jadi tak selamata sebab ramai puak kelantan kat sini

Anonymous said...

TAKDE 4 ORANG SAKSI. VIDEO PULAK SEKADAR BESI..SO MARI KITA TUNGGU CAMNE KERAJAAN NEGERI KELANTAN SELESAIKAN MASALAH INI..

Anonymous said...

RBF,

Ini lah yg dikatakan law of attraction. ... what goes around comes around..

Anonymous said...

SATU LAGI KEJAYAAN PAS KELATE dalam MENTARBIAH kaum Adam ....

anti bohmau said...

RBF,

itulah natijahnya jika pemimpin2 pas terutama dari kelantan asyik nak salahkan kerajaan pusat. Allah SWT BAYAR CASH krn mulut ketua musibat pas pusat yang juga ahli parlimen rantau panjang, KELANTAN!

kalau dlm negara puak2 mu hentam PM belaka jd dalam negeri kelantan, n.ajis & pasukan anal pas WAJIB bertanggungjawab!! lainkali cubala beri perhatian kpd punca masalah, bukannya asyik nak menyalahkan kerajaan! apakah anak2 muda yg merogol pelancung tu sudah diajar sifat2 mulia ajaran Islam & Sunnah oleh IBUBAPA, ustaz & ustazah, TOK GURU @ MB di negeri serambi mekah tu, wahai pn. siti zalilah? sedap sgt nak salahkan semua orang!!

Anonymous said...

aurat ditutup tapi ramai perempuan,isteri orang tak pakai seluar dalam.....sendiri pikir la