Friday, June 1, 2012

Lebuhraya Prepaid

Kerjasama rakyat dan kerajaan negeri untuk kemudahan bersama.

Cantik kan kata-kata di banner tersebut ?

Kata kerajaan kebajikan....

Sekarang ni nak buat lebuh raya minta duit dengan rakyat. Kerajaan kebajikan atau rakyat yang kebajikan ?

Masa nak kutip duit dengan rakyat pandai menyusun ayat dan kata-kata manis.

Masa dapat gaji atau dapat kawasan balak tak ingat pula untuk 'berkerjasama' dengan rakyat...

Masa itu sibuk nak tambah bini sampai ke Kemboja. Kah...kah...kah.....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

18 comments:

Anonymous said...

Apa yang Kerajaan PAS Kelantan lakukan hanya sekadar gimik politik lapuk. Mana ada kerajaan dalam dunia yang buat kerja macam PAS Kelantan.

PRU13 semakin hampir. Mereka memerah otak untuk menipu rakyat Kelantan. Mereka lupa dengan projek2 terbengkalai walau pun istiadat pecah tanah telah dilakukan. Batu Tanda projek tanah akhirnya menjadi batu nesan kepada projek itu sendiri. Kali ini mereka cuba melibatkan rakyat dengan 'umpan' wakaf. Rasa2nya tidak ramai rakyat Kelantan yang akan termakan dengan pembohongan PAS kali ini.

mtk

Anonymous said...

andai kata l/raya ni gagal di siapkan umno tetap akan disalahkan.cuma ayatnya berbeza,tak guna kita siapkan l/raya ni sebab penggunya bayar cukai kat kerajaan BN.BILA PUTRAJAYA DAPAT KITA TAWAN KEMUDIAN KITA LELONG BARULAH KITA SIAPKAN L/RAYA NI.

Anonymous said...

tpi tu la,ada jgk yang termakan gula-gula si tua ni...ape la jampi serapah org tua ni pkai..mmg teror btul..

azman said...

Assalamualaikum rbf

Sekadar peringatan kepada para istri ahlul Pas,terutama istri pemimpin Pas,
Korang kene redho je kalau laki korang pasang lebih,kerana payung emas menanti di shorga.Sakit di dunia ni tak de makananya.

Anonymous said...

ada pimpinan kelatan mai ganu cari bini tambahan...korang nak tau 'duit hantaran' berapa???

jonkong emas...brather...aku xtau la besar mana.. tp mssg yg nk dsampai ole org kat situ... berlagakkk..tu pahhh kelateee la tu..

SUARA GENERASI BARU said...

kerajaan bazir wang rakyat hanya untuk k-pop? nah ni bukti mmg kerajaan banyak membazir! http://www.suaragenerasibaru.com/?p=21582

Anonymous said...

GUNALAH AKAL SEBELUM MENDERMA.AGAK DAPATKAH PAHALA MENDERMA KEPADA PARTI YANG BERSEKONGKOL DGN PARTI YANG MENJADI PENDOKONG ISLAM LIBERAL DAN LAGI SATU PENDOKONG ANTI PEMBENTUKAN NEGARA ISLAM?

kuda belang said...

Derma l/raya dgn derma tin milo diceramah PAS sama jer. Tak kemana pon.

Anonymous said...

Kerajaan PAS mmg bengap! Ape susah sangat nak buat highway? Privatized je lah! Ramai sanggup terima konses tu.i Tapi kena tol la... Tapi apa beza dengan menderma? Duit rakyat keluar juga. Masa bayar tol tu niat jer derma.
Nak buat hiway perlukan modal. Selagi derma tak cukup , modal atau capex pun tak cukup. Bila nak cukup siapa pun tak tau, sebab bergantung samada kantung derma dah cukup atau tidak.
Tapi nab ni PAS bijak. Sebab bila projek tak jalan, PAS Akan beri alasan, derma masih tak cukup, atau dah lesap masuk tabung lain.

Anonymous said...

takkan la br pikir nk bina.kita kena berpandangan jauh.bila dh siap bina, kena la ade pengurusan maintenance pulak. jln rosak,nk duit repair. rumput pnjg, nk duit upah org. kalau letak lembu spnjg hway pon,nk kena duit gak beli lembu byk2. hahaha.tu la gunenye tol.

Anonymous said...

jika diterbitkan bon dan saham,maka ianya adalah lebih baik.x cerdik. nak buat lebuhraya tapi minta derma

Anonymous said...

PAS ni dari dahulu kala dok mintak derma. Parti kebajikan la namanya

Anonymous said...

ini ke contoh negara berkebajikan? kerajaan negeri umum projek, tp rakyat kene sponsor..

Anonymous said...

K-Pop ditaja oleh pihak swasta.
Sebanyak RM28 juta pihak swasta menaja program jutaan belia.

Anonymous said...

ke Medan brooo...

Anonymous said...

Projek menipu rakyat. Apa kata rakyat pakat gotong royong buat hway tu. .....nak hapus ptptn tp tadika pasti naik bayarannya. Hampeh la pas pis pus

Anonymous said...

HEHHEHEH..PAS OH PAS..MMG OTAK KUNO SUNGGUH..ADA KER NAK BUAT LEBUHRAYA MINTA DUIT RAKYAT...ERMMMMMM..ITU TANGGUNGJAWAB LAA PAS OOOIIII...DUIT CURI BALAK MANA KO ORG LETAK...ISH ISH...BENGONG SUNGGUH..RAKYAT KELANTAN OOOI...DAH LA..CUKUP LA..JUM KITA BAGI KAT UMNO..IKUT ARUS PEMBANGUNAN CARA YG LEBIH BAIK..UMNO MENANG JER..SAH JALAN DAN HIGHWAY BERSELANG SELI NAIK KAT KELANTAN..

Anonymous said...

AsSalam ....cuti cuti Malaysia ingin keTerengganu.....ingat SUNFLOWER HOMESTAY .....samada untuk sebuah bilik , dua atau empat bilik atau sebuah rumah...atau DOMETRY...yang menarik ...sila hubungi 0199366560.