Wednesday, June 13, 2012

Taktik Anwar dan Kuncu-Kuncunya Memperdaya Orang Ramai Hadir Ceramah Mereka


Jenis Anwar Ibrahim dia tak boleh berceramah depan orang yang sedikit. Dia mesti nak ceramah depan orang yang beribu. Barulah temberang menjadi....

Dalam setiap ceramah yang melibatkan Anwar dia akan sampai ke tempat ceramah apabila dekat gilirannya nak berceramah selaku penceramah terkahir. 

Awal-awal akan ada 4-5 orang juak-juaknya yang berceramah terlebih dahulu sebagai pemanas enjin dan sementara nak menunggu orang semakin ramai.
Jika jumlah hadirin berkurangan, Anwar tidak akan datang dan bermacam-macam alasan akan diberikan sebagai sebab dia tidak hadir. 

Setiap ceramah yang melibatkan Anwar akan diletakkan tajuk yang hebat atau akan berlaku pembongkaran yang besar untuk menarik orang ramai hadir mendengarnya.

Saya masih ingat lagi masa PRK Ijok tahun 2007, setiap hari jentera PKR menyebarkan berita yang Anwar akan mendedahkan sesuatu berhubung Altantuya dan Najib. Tiap-tiap malam mereka berjanji dan tiap-tiap malam orang ramai yang datang nak dengar hampa. Sampaikan ke malam terkahir kempen tiada apa-apa yang didedahkan. Akhir sekali mereka ditolak dalam PRK berkenaan kerana menipu orang ramai. Bukan setakat orang ramai yang marah, jentera PKR sendiri pun turut marah.

Mereka membohongi orang ramai dengan berjanji nak dedah itu dan ini. Orang datang berduyun-duyun nak dengar. Sampai masa tiada apa yang didedahkan. Bila orang marah maka orang akan tolak mereka dalam pilihanraya. Bila orang tolak mereka , mereka kata pilihanraya tak betul dan SPR menipu. 

Terbaru berlaku di Sabah Ahad lepas....

Seperti yang kita tahu program-program ceramah yang melibatkan PAS dan PKR bukannya mendapat sokongan sangat di Sabah. Ceramah-ceramah yang diadakan pun berapa kerat sangat yang hadir. Kebiasaannya jumlah kehadiran memang mengecewakan penceramah. Tak padan dengan tiket kapal terbang untuk mereka ke sana.

Untuk menunjukkan bahawa dia hebat dan mampu kumpulkan orang di Sabah, Anwar melalui kuncu-kuncunya menyebarkan sesuatu yang besar akan berlaku di Sabah pada malam berkenaan. 

Lalu berduyun-duyunlah orang ramai dan para wartawan pergi. Hinggakan ada wartawan yang bergegas terbang dari semenanjung ke sana untuk memastikan mereka tidak terlepas berita besar berkenaan. Akhirnya sampai habis ceramah semuanya masuk angin keluar asap...

Selanjutnya sila klik dan baca di sini....

21 comments:

Anonymous said...

DAN TERBUKTI SAPE YANG BODOH? PARA PENCACAI DAN BLOGGER2 PEMBANGKANG LAAA...TAK HABIS2 KENA KENCING. SAMPAI ADA YANG DELETE POSTING PASAL ISU INI..KAH KAH KAH

Anonymous said...

ORANG MUKMIN TIDAK AKAN DITIPU DUA KALI...KALAU SUKA DITIPU BERKALI-KALI,...TAK TAU NAK KATA LAH!!

hanizam said...

Salam Bro..

Ala...macam PAS sesat tu jugaklah...nak panggil orang ramai datang ke masjid untuk dengar ceramah politik bodoh depa tu...

bagi risalah, kononnya panggil penceramah agama yang top-top, tau-tau lepas tu, pengerusi majlis kata penceramah tak dapat datang, ada hal...

digantikan dengan penceramah import last minit...padahal dah rancang dari awal...

pada aku, juak macam ni, kerat "BATANG PELER" depa, bagi anjing makan je...

hidup seharian dok menipu sepanjang masa...harap pakai je kopiah, perangai kalau syaitan & Iblis tengok pun mereka akan menangis....

Anak Lenggong said...

Lagi satu cara terbaru anwar untuk menampakkan kehadiran orang ramai..dia akan buat ceramah berdekatan dengan pasar malam.

hanizam said...

PRU kelak, memang PAS akan dapat balasan yang paling sadis mereka akan terima...

jadi balaci jelah sepanjang masa...

3 hari lepas ada ceramah kencingkan rakyat kat Kg.Jawa, Klang, masa dok buat persiapan, petugas PAS nak pacak bendera DAP pun macam segan silu je...

tu pun (masa tu) 1 bendera je dipacakkan...buat syarat...tak pacak nanti kena terajang pulak dengan Xavier...

Anonymous said...

sampai hari ni pun belum keluar dari mulut anwar sendiri pendedahan altantuya dengan pm

Anonymous said...

RBF ANJING UMNO
UMNO DAH NAK MAMPUS
SAPA NAK BAYAR KAU ANJING LEPAS UMNO MAMPUS NANTI?

hanizam said...

ada orang panas...entah-entah anon tu ANUAR Ibrahim...

nak mengaku, malu pulak....dapat guna nama anon pun jadilah sebab nak lepaskan tekanan...

Anonymous said...

Hahah Anon 12:17 PM panas bontot. Kena batang idung, trus mengelupur. Nk balas hujah dah xbole, jd maki hamun mcm biasa je lah yg dia bole buat.

Anonymous said...

UMNO kuat anon..
sebab tu umno tak suruh penyokong mereka tangguh haji atas sebab nk suruh undi BN masa PRU kalau PRU jatuh pada musim haji.

Yang terdesak sekarang parti yg berkepalakan DAP.. sebab tu suruh tangguh haji sebab taknak undi kurang, takut2 kalah banyak.

Nak2 pula ada 60 kerusi aje dari 222 kerusi parlimen..

pak non

Anonymous said...

anon 12:17
panas ke ko anjing kurap?? kesian ko.. kalau ada otak balas laa hujah saudara RBF ne.. atau ko ne jenis yang hanya tau menyalak macam anjing kelaparan?? sama je laa ko c tua kutuk father n.ajis tu weiii !!!

Anonymous said...

Ni sekor penjilat najis BABI sedar2 la hoi!!!!!

Jokiden said...

Hahahaha... Nuar kaki auta.. penyokong kono tipu idup-idup, mati-mati penyokong ea pocayo..

Anonymous said...

anon 12:17 x tak tau nak cakap apa.menyalak je lah tahunya.

Anonymous said...

RBF ANJING UMNO
UMNO DAH NAK MAMPUS
SAPA NAK BAYAR KAU ANJING LEPAS UMNO MAMPUS NANTI?

-------------------------------------anon 12:17 rezeki kita Allah yg bagi,lg pun umno xkn mampos slps pru13,yg mampos ialah pr dgn kamu2 sekali mampos sb tu le kamu risau sgt,klu kita yakin dgn kuasa Allah ape nk takut,org pr ni mcm dh tau2 lak nk kalah,kesian2 bawa2lah bertenang jgnlah gelabah semacam

BeritaKini said...

RBF, x sngka plak RBF boleh promote Iklan 'ssshhhh' tu. huhu.

Cik Mia said...

ohhhhh. patut lah mlm ahad lepas KJ ada tweet tanya anything happening in sabah tonight? Aku dengan kelirunya reply lah, takde apa2 yg special pun melainkan hujan lebat x henti2 dari malam sampai ke pagi, siap lapor ada flash flood lagi. rupanya Anwar dtg kk ek?? sebab takde kecoh2 pun kata anwar dtg sabah..

Anonymous said...

Aku sokong RBF.Memang pecacai fuckatan rakyat otak mcm kepala taik.Tu sebab kena tipu banyak kali.tapi masih rela ditipu.Kesian sungguh.Jadi lembu lebih baik dari jadi manusia.

Anonymous said...

Bro RBF
Seribu satu macam helah Anwar nak berdepan dgn rakyat. Agaknya dia ada buku 3x5 macam2 plan a,b,c,d. Yang seronoknya, dgn muka tebal dan tak malu macam tak bersalah, ceramah sana sini menipu lagi.

mohd. natar said...

... Kita semua dah tahu perangai Anwar macam ini. Jadi apa lagi?. Ayuh kita kasi hancurkan PKR untuk selama lamanya. Jangan bagi satu undi pun kepada pembangkang pada PRU akan datang. Setuju?...

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Pernah dengar cerita mengenai Pengembala kambing dengan harimau? Jalan Ceritanya mudah tetapi sebenarnya penuh kiasan dan pengajaran kepada kita semua.

Ia mengesahkan seorang pengembala kambing yang suka 'bergurau'. Kali pertama dia menjerit2 meminta tolong kononnya harimau mahu membaham kambingnya. Lalu orang2 kampung datang berduyun2 untuk menghalau harimau tersebut. Tetapi apa yang berlaku si Pengembala kambing tersebut ketawa berdekah2 kerana berjaya menipu orang kampung kerana sebenarnya tidak ada hariomau pun. Seronok kerana berjaya menipu kali pertama sipengembala kambing tersebut melakukannya lagi. Setiap kali orang kampung datang setiap kali jugalah dia akan mentertawakan mereka. Dipendekan cerita pada suatu hari seekot harimau benar2 datang menyerang kembingnya. Menjerit2lah sipengembala kambing tersebut meminta tolong tetapai tidak ada seotrang pun yang datang untuk menolong kerana tidak mahu tertipu lagi. Akhirnya bukan sahaja kambing yang mati tetapi sipengembala itu juga menjadi kornan hariamu.

Dalam konteks politik Malaysia hari ini, Anwar adalah sipengembala, PAS dan penyokong2 pembangkang adalah 'kambing', manakala 'orang2 kampung' pula ialah mereka yang tertipu dan datang untuk mendengar ceramah (penipuan) Anwar Ibrahim.

Soalnya: SAMPAI BILA ANWAR IBRAHIM AKAN MENIPU DAN BERBOHONG? Jawapnya: SAMPAI BILA2 PUN ANWAR IBRAHIM AKAN TERUS MENIPU DAN BERBOHONG.

MTK.