Monday, July 2, 2012

Duit Derma Dah Kutip Tapi Projek Belum Diluluskan Mesyuarat Exco


Nampaknya Husam Musa terus menjadi beban kepada Pas di Kelantan dengan projek-projek bodohnya.

Masihkah ingatkah anda kepada projek lebuhraya dia yang berharga RM 1.9 bilion ?

Kepada yang tak ingat atau tak berapa ingat boleh lihat di sini

Projek besar RM 1.9 bilion....

Majlis pecah tanah telah dilakukan....

Kutipan derma dari orang ramai telah dilancar dan telah pun dikutip....
 
Tetapi sungguh mengejutkan rupa-rupanya projek itu belum lagi mendapat kelulusan Mesyuarat Exco Kelantan.


Husam juga memberitahu lapan juruukur yang mengambil alih peranan juruukur awal menyiapkan jajaran projek lebuh raya rakyat sudah berjaya menyiapkan kerja-kerja ukur sepanjang 30 km.

Kata beliau kerja-kerja mengukur jajaran jalan raya tersebut sebenarnya sudah disiapkan pada 2007, namun juruukur yang terbabit tidak dbenarkan menyerahkan laporan kepada kerajaan negeri.

Bagaimanapun katanya, kerja-kerja pembinaan lebuh raya tersebut dijangka akan dimulakan selepas mendapat kelulusan mesyuarat Exco kerajaan negeri dalam masa terdekat ini.

Menurutnya jentera berat milik syarikat juga sudah berada di lokasi bagi memulakan kerja-kerja pembinaan.


Bagaimana kalau Exco tak lulus ?

Apa akan jadi kepada duit derma orang ramai ?

33 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

FIRST
GILE TK LULUS LG MACM MANA NK JALAN?

Anonymous said...

kalau tak lulus, duit tu boleh sebat.... tak payah makan babi, makan duit tu pun kira makan babi jugak ler....
cuma perlu spin kata umno sabotaj, dah tu sapa lagi nak tanya pasal duit tu... masing2 pakat kutuk umno, pasal duit terlupa nak tanya... lengkaplah kebodohan yang di sandingkan dgn taksub.

House PK said...

Apa nak heran RBF? SELAMA ini pun mereka dah sebat macan2 duit. Tabung Memali sampai ke la tak tau apa cerita. Ini peluang la nak sebat duit lagi

Anonymous said...

Sesuai la dgn nama parti depa Parti Auta n Sakau/Sebat/songlap

Anonymous said...

Hanya tunggu masa kene jual je juak-juak mereka ni. Duit derma bakal hilang... alasan paling mudah untuk dikelentongkan pada mengkarung-mengkarung dalam Fuckatan dengan kata mereka silap perkiraan dalam melaksanakan projek ni. Minta lebih masa dari rakyat dan terus mengundi mereka dalam PRU akan datang, taktik lapuk yang kerap digunakan.

Tapi mengkarung-mengkarung tadi tetap percaya juga kencingan pemimpin mereka tu.... nak harap ganjaran syurga pork nick sangat..

Anonymous said...

projek yang belum diluluskan tapi dah minta derma dari rakyat? hebat!

Anonymous said...

buat apa nak susahkan rakyat yg hidupmnya semakin susah, buat baiklah dgn kerajaan pusat. jangan bodoh sombong la PAS. 21 thn perintah pun baru buat 1 masjid. ni nak belanja 1.9 billion

Jokiden said...

PAS akan terus menerima musibah akibat perbuatan pemimpin mereka menipu dan membodohkan rakyat.

Ahli yang cerdik apa tunggu lagi.. cabuttttttt!!!!!

Anonymous said...

projek belum tentu lulus. tapi jentera berat dah stanby nak wat keje. maknanya kontraktor dah dilantik walaupun status projek masih belum tentu. pening.. peningg... prosedur mana kerajaan negeri ikut nie..?

Anonymous said...

Berbelit-belit.

Anonymous said...

DiSerambi Mekah ni orang buat kontrak tak ikut cara biasa mcm korang selalu buat cara UMNO. Sini tak perlu BQ, LA & tak perlu ukur tepat2. Semua pakai agak2 je,lepas akad InsyaAllah jadi semuanya. Kalu ada lebih pitis tu kira halal je.. Bila ada budozer,lori antu tu kira ada projek la,orang kampung nak tengok mesin tu je, kira jadila..Orang Klate mana tau projek mega22, bilion2 ni.Brapa amah agaknya bilion2 ni?? POKNIK!!

Anonymous said...

kesian...kesian...kesian

Anonymous said...

saja nak tujuk besar kepala aje.

yang pasti tak boleh buat.

AbeYie said...

kalau jadi alhamdulillah, apa yang baik kita sokong, sumbangan sudah dibuat dan ganjarannya harap2 semua maklumlah, tak akan putus hingga kiamat. Sedekah bukan paksaan, mana yang nak sedekah silakan, mana yang tak mahu sudahlah. Kalau dia "lipat" esok diaorang jawablah dihadapan Allah swt, tugas kita sudah selesai dan pahala sedekah sudah diperolehi.
Dari satu segi umno dgn pas sama sahaja, semua ada, lanun perompak malaun pengkhianat dn mcm2 lagi
cuma yang membezakan umno adalah majoriti, satu fakta yang tidak boleh disangkal lagi.

Anonymous said...

Orang pas ni kalau parti depa macammana pun tak pa,kalau UMNO sikit pun berkokok merata tempat,orang pas ni dah di tutup akal fikiran depa dengan segala pembohongan pemimpin depa

Anonymous said...

apakah ini boleh dipanggil:-



----BANTUAN RAKYAT UNTUK KERAJAAN----

Anonymous said...

Sombong sangat tak mahu kalah..kononnnn....
Aku lebih setuju kalau Nik Aziz galak rakyat menyumbang duit untuk bina Mesjid yang cuma satu dibina Kerajaan PAS 'kontot' di Kelantan!!!!

Anonymous said...

Lebuhraya Rakyat adalah bukti terbaru yang mengesahkan bahawa Kerajaan PAS Kelantan tidak mempumyai kemampuan dalam segala aspek pentadbiran apalagi pembangunan. Sebelun ini terlalu banyak projek yang gagal disebabkan oleh sikap dan tindakan terburu2 yang dilakukan oleh pimpinan PAS Kelantan sebagai tipu muslihat politik dan bersifat tidak ikhlas dan bukan kerana Allah.

Dalam isu lebuhraya rakyat terserlah sangat sifat kemaruk PAS Kelantan untuk menagih sokongan rakyat Kelantan pada PRU13 kelak. Untuk melaksanakan projek yang sebegitu mahal pun Kerajaan Kelantan ternyata 'main2' inikan pula projek2 seperti 'Projek Kambing Janapari' yang bernilai RM6 juta dan akhirnya GAGAL.

Soalnya: Adakah rakyat sudah tidak mampu berfikir sehingga terus-terusan menerima pembohongan demi pembohongan yang dilakukan oleh PAS Kelantan? 22 tahun bukan satu jangka masa yang pendik. TDM telah berjaya mengubah wajah Malaysia sehingga terkenal dan menjadi rujukan banyak negara didunia. Tidakkah Nik Aziz ada sedikit perasaan malu kepada rakyat Kelantan diatas KEGAGALAN beliau mentadbir Kelantan?

mtk

Anonymous said...

Cara pelik orang PAS buat kerja. Kerja ukur belum selesai macam mana nak merekabentuk Lebuhraya. Masalah yang paling besar yang PAS buat ialah Rekabentuk Lebuhraya pun tak ada...kerana Jurutera tak akan dapat mereka bentuk tanpa pelan ukur. macammana Husam boleh anggarkan projek tu 1 bilion tanpa pelan ukur. boleh ke Husam tahu berapa banyak jembatan yang nak di bina, berapa banyak bukit yang nak di tarah. Husam pandai kencing tok guru. jentara yang ada di tapak tu hanyalah untuk kerja-kerja memberesihkan tapak. Balak-balak yang ada perlu di keluarkan dulu. tu yang orang PAS suka, duit balak....projek belum mula, duit dah masuk dulu...yang bodoh orang PAS dan rakyat Kelantan kena tipu dengan PAS...dah 20 tahun PAS dan tok guru menipu rakyat kelantan tapi masih tak sedar..Berapa ramai orang PAS dan rakyat kelantan tanya Tok guru tentang detil projek lebuhraya ni. Orang PAS jadilah orang cerdik sikit...

azman said...

HPK...duit tak haram...PAS yg haram jadah...dossa bukan korang nampak pon...apa nak malu..hahaha

azman said...

Yooooooolahhhhh abe weiiiiiii
cerdik lah kitonyooooo
ambo nok shugo dehhhhh

Anonymous said...

Dosa tok guru n ajis terhadap rakyat Kelantan terlalu banyak, Aku terfikir bagaimana untuk menghapuskan dosa2 itu melainkan rakyat Kelantan sendiri yang mengapuni nya.

Abdul Latiff bin Ibrahim said...

Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat manusia biasa juga macam kita. Kalau Tuan Guru Nik Aziz buat baik, jujur, menjaga kebajikan rakyat Kelantan maka tuan guru dapat pahala dari Allah. Tetapi jika Tuan Guru bersengkongkol dengan kejahatan atau menyembunyikan kebatilan maka sesungguhnya Allah Maha Mengetahui. Rasailah azab Allah yang pedih. Wallahualam.

Abdul Latiff bin Ibrahim said...

Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat manusia biasa juga macam kita. Kalau Tuan Guru Nik Aziz buat baik, jujur, menjaga kebajikan rakyat Kelantan maka tuan guru dapat pahala dari Allah. Tetapi jika Tuan Guru bersengkongkol dengan kejahatan atau menyembunyikan kebatilan maka sesungguhnya Allah Maha Mengetahui. Rasailah azab Allah yang pedih. Wallahualam.

Anonymous said...

Projek belum lulus tapi kontraktor dah ada kat site? Heran, berapa banyak duit diorang sebat dari kontraktor untuk pastikan yang kontraktor confirm dapat projek walaupun belum diluluskan lagi.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

KALAU KERAJAAN PAS BERJAYA MEMBINA L/RAYA DARI DERMA RAKYAT DAN KERAJAAN PUSAT MEMBINA L/RAYA MELALUI PENSUWASTAAN SIAPAKAH YG TERHEBAT?

KERAJAAN PAS NEGERIKAH?
KERAJAAN BN KAH?
ATAUPUN SUWASTA.

Anonymous said...

Berhenti lah Tok garu wei! dari membuat dosa2 kering. umur pun dah semakin lanjut. nanti tak sempat lagi nak bertaubat.

abe ja said...

basah serban poknik kena kencing ngan husam musang.

sebab ramai orang2 mcm abeyie ni lah pas berleluasa mensakau duit rakyat.

"ala..takpe.niat pun dapat pahala..apatah lagi sumbangkan duit"

"ala anggap ajela sedekah jariah.pahala tu..boleh masuk syurga!"

"takpe..dia tipu dia dosa..kalau betul alhamdulillah"

anehnya..puak2 ni jugakla yg paling lantang tuduh kerajaan bn zalim dan makan duit rakyat..

QalamQabut said...

Jahannam kalau puak2 mie perintah Malaysia. Main pasang niat saja dah kira boleh start pekena rakyat. Adehhh... Kesiannye RAKYAT KELANTAN. Semoga tak berjangkitlah ke RAKYAT MALAYSIA pulak nanti.

Anonymous said...

Hi RBF,

dah namenye duit DERMA..

kalu tak jadi skalipun, ianya DERMA..

so nak jawab soalan ni, mudah ade, jika EXCO tak luluskan..

(i) Pertama skali, salahkan UMNO sbb melarang pembinaan lebuhraya tu..

(ii) Kedua, isytiharkan kepda penderma2 kata duit tu akan disimpan dalam tabung khas, sekiranya pada masa hadapan, projek itu akan berjalan semula (padahal dia buat modal pilihanraya keh keh keh)..

(iii) Bila BN amik alih kelantan, so buat2 lupa la pasal tabung tu..jd cam tabung memali..dah tentu BN akan buat lebuhraya guna inisitif kewangan yg lain..

so bijak tak nicky ajis?

AbeYie said...

Gua mau tanya sikit. Apa balasan kalau berbuat baik? bukan pahala ke namanya? Benda baik ni bila niat sahaja dah dapat pahala jika dibuat pahala berganda. Kalau pahala dah banyak dan beratnya melebihi dosa, kemanakah selepas itu, bukankah ke syurga? Gua tak faham sesetengah orang ni, ramai sangat yang ada ilmu ta'kulan/mantik yang boleh terus menjatuhkan hukum ke atas seseorang ataupun boleh melihat isi hati orang samada ikhlas atau tidak. PAS tidak menjanjikan syurga kepada penyokongnya kerana ia adalah hak mutlak Allah swt. Tetapi Allah swt telah berikan panduan bagaimana untuk ke syurga dan ciri2 yang bagaimanakah membolehkan layak ke syurga. Jadi dalam hal ini, gua secara peribadi telah melaksanakan tanggungjawab gua dengan memberi sedikit sumbangan dan insyaallah gua akan beroleh pahala, persoalan sumbangan gua akan disalahgunakan itu bukan lagi menjadi masalah gua, itu antara mereka dengan Allah swt sekiranya ia berlaku. Bukankah ini satu cara mendekatkan diri dengan syurga walaupun kreditnya mungkin hanya 0.000001%. Satu soalan : UMNO ni suci murni?, puteh bersih?, tidak pernah berbuat dosa w/pun sebesar debu? Pemimpin2 besar UMNO ni warak2 semua ke? Mendaulatkan ISLAM maha hebat rintangannya, musuh diluar dan musuh didalam, selagi bernama manusia tetap akan terpalit dosa hatta Nik Aziz sekalipun. Yang penting hati mahu ikhlas dan tidak mengharapkan ganjaran/balasan duniawi, orang lain berbuat khianat itu dia punya pasal asalkan kita tidak.

zahari1950 said...

Cara dapatkan wang untuk belanja PRU ke 13. Ahli PAS mana yang berani pertikaikan titah Nik Aiz.

zahari1950 said...

Cara dapatkan wang untuk belanja PRU ke 13. Ahli PAS mana yang berani pertikaikan titah Nik Aiz.