Friday, October 12, 2012

Penjelasan Isu Kedutaan Malaysia Ditutup Tiga Hari Gara-Gara Kehadiran Rosmah Ke Qatar


Dua hari lepas media penyambung lidah syaitan, harakahdaily melaporkan tentang Kedutaan Malaysia di Qatar ditutup kepada orang ramai selama tiga hari gara-gara kunjungan isteri PM ke Doha.

Saya sendiri pada mulanya terkejut apabila membaca berita berkenaan dan pada masa itu DEMI ALLAH saya dah yakin berita tersebut bohong walaupun saya belum mendapat penjelasan dari mana-mana pihak.

Saya yakin bohong kerana saya dah tahu bahawa itu adalah sebahagian dari permainan politik puak-puak parti anak syaitan sepertimana yang mereka pernah bincang dalam satu pertemuan dua tahun lepas, iaitu serang isteri PM, lagakan isteri PM dengan isteri TPM dan lagakan PM dengan dengan TPM.


Sangkaan saya betul, malam tadi blogger si cantik manis yang juga pengendali rancangan Apa Kata Wanita, Zamzarina Zambri yang sebelum ini ada mendedahkan penafian Farith Ismeth Emir pernah berkahwin dengan Rosmah, tampil mendedahkan perkara sebenar disebalik fitnah yang dilemparkan oleh media penyambung lidah syaitan, harakahdaily.

Kedutaan Malaysia di Qatar tidak ditutup kepada orang ramai atau menghentikan segala operasi kepada rakyat Malaysia di Doha, sebaliknya mereka memindahkan operasi mereka ke pejabat sementara yang terletak di Hotel St Regis.

Perkara tersebut terpaksa dilakukan kerana jumlah delegasi Malaysia yang besar yang menghadiri Forum Pelabur Asia 2012 (IIF 2012) di hotel berkenaan dan kekuatan tenaga kerja kedutaan kita di Qatar hanya tiga orang sahaja termasuk Tuan Duta.


Rombongan dari Sarawak yang diketuai oleh Tan Sri Abdul Taib Mahmud, diikuti oleh Timbalan Ketua Menteri dan menteri-menteri Sarawak juga turut hadir untuk menarik pelabur dari Qatar dan pelabur negara-negara lain yang menghadiri forum tersebut supaya melabur di Sarawak. Rombongan dari Sarawak juga turut mempromosikan Halal Hub Tanjung Manis. 

Bukan setakat rombongan dari Sarawak, ramai juga ahli-ahli perniagaan lain dari Malaysia yang turut hadir ke forum tersebut bagi mencari pelaburan-pelaburan di luar negara.

Seperti yang diketahui umum, Malaysia mempunyai hubungan yang rapat dengan negara-negara Timur Tengah kerana persamaan agama dan memudahkan para pelabur dari Malaysia dan negara-negara Timur Tengah bertukar-tukar pelaburan. Kesempatan itulah yang diambil pelabur-pelabur Malaysia untuk mencari peluang di Timur Tengah dan dalam masa yang sama menarik pelabur Timur Tengah datang ke Malaysia. Atas sebab itulah forum itu dihadiri oleh ramai ahli-ahli perniagaan dari Malaysia.

Manakala kehadiran Rosmah pula bukan untuk forum utama atau majlis besar forum tersebut. Itu hanya dihadiri oleh Ketua Menteri Sarawak yang mana beliau turut menyampaikan ucaptama. 

Forum itu terbahagi kepada beberapa cabang. Dan salah satu cabangnya melibatkan usahawan wanita. Rosmah dijemput oleh Persatuan Usahawan Wanita Qatar untuk bercakap mengenai perniagaan yang melibatkan wanita. Lihat di sini

Dipendekkan cerita, pihak Kedutaaan Malaysia bukan layan Rosmah seorang. Mereka kena layan semua orang Malaysia disana yang hadir untuk forum tersebut. Dan jika Rosmah tidak hadir sekali pun operasi kedutaan kita tetap beroperasi di pejabat sementara hotel berkenaan kerana ramai lagi rakyat Malaysia yang hadir.

Itulah sebahagian daripada tugas wakil-wakil kita di luar negara. Mereka kena layan semua orang Malaysia yang perlukan bantuan di negara yang dikunjungi. Melainkan Anwar Ibrahim yang tidak suka mendapatkan bantuan kedutaan kita di luar negara kerana bimbang rahsia dia menyapu ky jelly di luar negara akan bocor.

Kalau Anwar nak dia boleh mohon atau maklumkan kepada pihak kedutaan kita dimana-mana negara yang dia pergi kerana dia sebagai Ketua Pembangkang layak mendapat kemudahan tersebut kerana tarafnya sama seperti menteri. 

Puak-puak PKR jangan bagi alasan Anwar tak mahu guna kemudahan-kemudahan tersebut kerana bersifat zuhud. Kalau benar-benar zuhud buang segala kemudahan sebagai Ketua Pembangkang yang diberikan kerajaan kepada beliau termasuklah elaun, pejabat dan pemandu serta kemudahan-kemudahan lain.

Tapi Anwar tak akan maklum atau berani minta bantuan Kedutaan Malaysia di luar negara kerana tidak mahu segala pergerakannya dicatit dan boleh pecah lubang kelak.

Samalah semasa beliau menjadi TPM. Setiap minggu selepas mesyuarat pasca kabinet dia akan keluar bersama Nalla tanpa diiringi oleh polis. Kerana apa dan ke mana ? Kalau polis ikut semua pergerakan akan dicatit. Kalau Nalla bawa mana ada catit. Tahu-tahu dah ada dalam Jaguar WBV 37 di depan Bangsar Shopping Complex, ambil seseorang dan bergerak ke Tivolli Villa.

Berbalik kepada fitnah media penyambung lidah syaitan, harakahdaily.....

Mereka kata lawatan Agung dan PM ke Qatar pun pejabat Kedutaan Malaysia tidak akan ditutup , tetapi kerana lawatan Rosmah pejabat kena tutup. Nampak sangat mereka cuba bohong dan cuba beri persepsi jahat terhadap Rosmah dalam usaha untuk menyemai kebencian.

Tuan Duta Malaysia di Qatar sendiri telah mengesahkan bahawa semasa lawatan Agung dan PM mereka beroperasi melalui cara yang sama.Iaitu memindahkan operasi ke pejabat sementara di mana Agung dan PM menginap.

Berkat berkawan dengan syaitan dan kini nampaknya tugas syaitan telah diambil alih oleh Pas. 

Baca apa yang ditulis oleh Zamzarina Zambri di sini

49 comments:

sally said...

ape nak jadi dgn pas skarang nie makin hari makin megikut perangai syaitan...kata2 mereka memakan diri sendiri mehina dan mencaci org sedangkn mereka lg teruk....ade je kesalahan ds yg diaorg nak cari kadang2 rasa pelik sangat sbb sepatut nye pembangkang cari isu mcm mana nk maju kan selangor penang kelantan kedah bkn cari isu yg xde kena mengena dgn politek sbb ds rosmah xde kena mengena dgn politik langsung...wahai pembangkang matang lah sikit jgn letak otak kat lutut

Anonymous said...

geng umno ni tak malu ke dok pertahankan rosmah rambut kembang yang tak bertudung tu? eeeeee gelinya aku....

anis wana said...

anon 12:54
lbh baik prtahankan rmbut kembang dr pertahankan seorng suami peliwat...hahaha..



tengku nora said...

dh xse isu sngt da pmbangkang ni..ape jer yg ada diaorng nk spin..selagi blh spin selagi tu lah diaorng spin..xde class lngsung!!!

mekkelate darul naim said...

pmbangkang akn isu untk pnaskan keadaan akibat kunjungan ds rosmah ke qatar..yg peliknya rkyat mlaysia yg tngal kt sana xde pn kecoh..mcm pmbangkang lak yg tngal kt sana

bro yul said...

bg aku senang jer pakatan harami nie sudah x de isu utk d spin isu mcm nie pun nk spin dh la spin x betul pulak tu..mmg betul parti murahan la pakatan harami nie... duta malaysia yg ke doha menafikan adalah tidak benar dakwaan mengatakan kedutaan malaysia d tutup,apatah lg mengaitkan dngn lawatan ds rosmah..operasi tidak d tutup tetapi sebaliknyer d pindahkan sementara ke bilik sektariat..jelas dan nyata klu tidak tahu hujung pangkal jangan la menabur fitnah murahan wahai pencacai2 pakatan harami.....

BOB MALAYA said...

satu persatu tuduhan yang dilempar oleh PEMBANGKANG menunjukkan tahap kematangan mereka berada pada IQ yang rendah berbanding budak kecil yang lebih bijak..kunjungan DS Rosmah ke QATAR tidak ada kena mengena dengan kedutaan di tutup..pada zaman anuar al juburi pun sama..kenapa nak mempertikaikan lg???sudah-sudah membuat fitnah terhadap DS Rosmah.mungkin kerana DS Rosmah disanjung oleh negara-negara mereka mengunakan isu ini untuk mempengaruhi pemikiran rakyat..tetapi rakyat sekarang lebih bijak menilai perkara yang sebenar..

kelly eng said...

aku tgk pembangkang mcm dah xde keja lain plak..asik nk cr kesalahan ds rosmah je...ada ke nk fitnah benda mcm ni sekali nampak sgt kebodohan pembangkang ni..ye pun nak fitnah kaji lah dulu btl ke tidak ni main tuduh buta2 je...mcm budak tadika je..

kelly eng said...

aku setuje dgn anis wana...lbh baik kita sokong rambut kembang dr peliwat sbb rambut dia kembang itu style dia...fesyen tak salah pun dia tak usik sapa2pun...dr si gay tu dah lah suka meliwat lps tu asik busukkan nama negara kita je kat negara luar

pas dajjal said...

drg dengki sbb negara luar respek dgn ds rosmah...drg tak blh nak terima kenyataan yg ds rosmah tu pandai bijak dan bergaya....bkn mcm kak jijah tau nak menyusahkan org lain je xde ciri2 isteri pemimpin lsg klu dia lah jd isteri pm mesti negara luar akan hilang respek..tgk lah dia mcm minah kg je...biasa lah negara kita deal dgn negara luar kena lah bererwatakkan mcm ds rosmah br org respek n senang keja dgn kita

sotong sempoi said...

ala kesian aku tgak pembangkang kdg2 sampai terkangkang nak cr isupasal pm kita tp tak dpt lps tu drg aim plak isteri pm..ish2 lps tu bwk plak cite bodoh2 lg lah menampakkan pembangkang ni bodoh

bebo said...

tak abis2 nak malu kan diri sendiri dgn fitnah bodoh2 terhadap datin sri..sedangkan negara luar sgt kagum dgn permata dan kepandaian datin sri kenapa rakyat malaysia sendiri yg dengki sgt dgn beliau...septtnye kita sebagai rakyat malaysia ptt berbangga dgn permata sbb datin sri dah bt yg terbaik utk mengharumkan nama negara tp ni tidak mereka lg lah cuba utk busukkan nama negara sendiri tak malu ke???

kak bedah said...

anon 12.45 apa mslh ko ha pukimak aq bangga sbb negara luar kagum dgn permata bkn main jilat mcm ko duk jilat jubor anwar gay tu...jilat dia mmg tak tentu pasal dah terang dia buat salah ada jugak pukimak mempertahankan dia..dsr ni buat salah apa takde apa pun malah dia mengaharumkan negara kita tau pukimak anak haram punya sial

DON MELAYU said...

nampaknya semakin hari pembangkang semakin mencrminkan kebodohan mereka..sudah terang dinyatakan bhw kdutaan kita kat sana DIPINDAHKAN bkn ditutup,bagi memeberi laluan dan mngurskan delegasi2 malaysia yg hadir kat sana..pada aku bnda mcm ni semua org tahu,bodoh bnr la pmbgkang klau bnda mcm ni pun diorng tak tahu ataupn mereka saja nak gmbar-gmburkn isu ni sbb mereka dh xde modal..pada aku mdh jer,pmbgkang ni iri hati sbab semasa knjungan DS Rosmah ke sana beliau telah menerima anugerah,mna diorng blh than ngan bnda2 mcm ni beb sebab tu diorng mmbdohkan diri diorng dgn prbsrkan bnda kecik mcm ni,.,

kak bedah said...

ke ko nak aq jentik telur ko br ko nak paham anon 12.54 punya sial pukimak

kak bedah said...

tu lah pembangkang sial ni dah lah bebal mcm pukimak ada hati nak buat fitnah dipindahkan n ditutup tu apa pun drg tak blh beza kan ada hati nak mengata org plak nak je aq jentik telur drg sampai mandul sbb bangsa bodoh mcm ni klu ada ank pun dah sah2 anak tu bodohmcm dia n akan menyusahkan negara jugak

DON MELAYU said...

low class betul lah media2 pakatan harami ni,xde isu ke nak lariskan portal2 diorng??nmpk sgt doe korang dh ketandusan modal..

Anonymous said...

bila lah nak insaf orang2 kat harakahdaily tu? banyak sangat pahala dah ke?

Anonymous said...

alahai... bagi aku, kalau rosmah tu AP ke, adun ker, menteri ke, tak kisah la pembangkang nak smash dia hari2, ni apa jawatan pun takde dlm kerajaan, berpolitik pun tidak, lain la kalau azizah sekeluarga tu....

Anonymous said...

Apabila hidup diselimuti pembohongan dan fitnah maka sampai mati pun mereka akan melakukanya. Pembohongan dan fitnah adalah makanan pembangkang. Tidak berbohong dan memfitnah beerti mereka akan mati. Cuma orang yang ditutup pintu hatinya dan dikunci otaknya sahaja yang akan percaya dengan segala pembohongan pembangkang. Wallahualam.

mtk

Gewe Kelate said...

Pembangkang semakin tertekan....

Gewe Kelate said...

Nampak sgt pembangkang ni bodoh mainkan isu...pak turut pembangkang pulk lagi bodoh bila duk percaya isu2 ni sume...

Gewe Kelate said...

anon 12:54 pertahankan peliwat lgi bagus ke?tak geli ke dengan peliwat?

Gewe Kelate said...

Pembangkang dh ketandusan idea...

RBF Online said...

Anon 12.54

Jika PAS dan PKR boleh pertahankan dan julang seorang peliwat dan pemimpin yang melanggan pelacur, apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan orang Umno yang pertahankan Rosmah yang anda kata rambut kembang itu.

Anonymous said...

Sebenarnya tak ada pun masalah dengan DS Rosmah ni..dek kerana PR susah sangat nak cari point bagus nak jatuhkan DS Najib, isterinya jadi sasaran fitnah. Motifnya jika buruk DS Rosmah, buruk jugala DS Najib..

Anonymous said...

hahahaaaaa .... DS Rosmah tak bertudung tu antara dia dengan ALLAH dan DS Najib ... yang korang pencacai pembangkang nak sibuk buat apa ... agak-agak sebelum mampus sempat ke mintak ampun kat Rosmah & Najib? ..... sendiri mau ingatlah!

Anonymous said...

Dulu sy pon xbrape sukekn DSR tapi krn trlalu byk tohmahan thdp beliau ..akhirnya ia mmprlihatkn keBAHALOLan pakatoon mnyusun langkah...dan jelas tohmahan itu merupakan FITNAH yg dirancang...

Kesabaran DSR mghadapi tohmahan dan fitnah juga mngkagumkn...akhirnya dr benci sy 'respect' dgn ketabahan DSR...

SubhanAllah...byk pahala yg beliau raih dari fitnah2 itu...

Semoga DSR tabah dan berubah kearah kebaikan, utk diri, utk agama dan utk negara...insyaAllah...

adik 80 said...

anon 12.54 ko geli bila org pertahan kn ds rosmah...habi tu yg ko pertahan kan kaki liwat yg terang2 pekara yg dilaknati allah ko x rasa ape ye...ko x rasa geli atau takut pada balasan allah lak kan

Gewe Kelate said...

DS Rosmah dn PM tidak pernah melatah dengan setiap tohmahan dan umpat keji pihak Pembangkang...malah dibuktikan nya lagi kesungguhannya dalam membantu rakyat terutama kanak2...sya sangat2 kagum dengan beliau...

Gewe Kelate said...

Kenapa masih wujud manusia yang tidak dapat celik dn lihat setiap kebaikan yang dilakukan oleh DS Rosmah?

Cili Padi said...

Biasalah pembangkang, apa lagi yang dorang boleh buat selain menfitnah dan menipu? Dorang sakit hati lah bila DS Rosmah diiktiraf dan diberi anugerah kehormatan oleh negara luar... Dah taktahu nak buat apa dorang difitnahlah macam macam...Pencacai pencacai pembangkang semua panas lah sebab pemimpin dorang tahu pemimpin dorang sorang pun tak boleh pakai... Sebenarnya takda apa pun yang nak dikecohkan...

kejora malam said...

cakap la macam mana pun..
kutuk la depa macam mana pun dorang tetap akan sentiasa mencari kesalahan DSR..
bukan DSR je tetapi semua yang berkaitan dengan UMNO...
as usually dorang sendiri langsung tak terlintas nak buat program-program sebegini tetapi selain nak sokong mereka memfitnah...
sebabnya hanyalah kerana mereka cetek akal...
duta tutup pun nak kecoh macam mak depa nak beranak atau ada yang nak mati..

nizbzam said...

Suratkhabar pertama yahudi di malaysia itulah kerjanya...

MegaBidaman said...

pejabat kedutaan tak boleh ditutup sesuka hati , orang yang bawa cerita tak tahu apa yang berlaku sebenarnya . ini lah perangai manusia , belum apa2 dah cepat jadi hakim ,diri sendiri tak cermin . bila dah terkantoi silap memfitnah orang ,sorry pun tak dikata.

Abang Kacak said...

pejabat kedutaan ditutup tetapi masih beroperasi seperti biasa..tak de kene mengena dengan lawatan Datin Seri Rosmah ke sana, pejabat kedutaan pon nak tutup...kita masih ade prosedur sebenar..

lau pembangkang pon..nak wat cite agak2 lah..sumber korang tu sahih ke tidak??

MZ said...

pembangkang dah kekeringan isu nak hentam datin seri rosmah...pasal pejabat kedutaan pon nak dikaitkan dengan datin...

busan dengan sikap pembangkang sekarang...

ahmad jany said...

macam bangang la depa,sudah xdak kerja lain lagi la tu,dok fitnah sja !

Anonymous said...

lagi jijik....

MIRA EDORA said...

BAGI AKU PAKAI TUDUNG OR NOT BKNNYA SATU ISU SEBAB BYK ORG ISLAM WANITA YG TDK BERTUDUNG DI LUAR SANA KENAPAKRG TAK CACI MEREKA. DS ROSMAH TAK PAKAI TUDUNG APA MASALAH KRG, YG NAK TANGGUNG DOSA DS ROSMAH KRG NAK HINA BELIAU KENAPA SAJA AMBILDOSA KERING SAJA. DARI HINA DAN CACI BELIAU BAIK KITA DOAKAN YG SATU HARI NANTI TERBUKA PINTU HATINYA UTK MENUTUP AURATNYA.

mawar hitam said...

PAS nie semakin menjadi2 lah perangai depa tu!!
tak tau lah apa nak jadi dengang Pas nie..
mmg dh lari sungguh depa nie drpd landasan depa yg sbnr...

dol.mat said...

bodah nye die nie mmg otak pembangkang mmg bebal...ape saja yang ds rosmah buat mesti pembangkang akn kutuk kn... buat ape pun semuanye nampak salah dimata diaorg....dah lah die sendiri xnak buat ape2 kebaikan utk negara bila ade ds yg buat pun diaorg sakit hati bodoh btl lah pembangkang nie dah takde modsllsh tu.

Alas pink said...

mcm haprak jelah perangai PAS ni! melampau pulak diorg ni.. tak hbs2 keje diorg nak cri kesalahan DS Rosmah je!! apa mslh diorg ha?? bnci btl aku tgk sikap diorg yg bermcm2 ni!!

khai fahmi said...

ape nak jadi pon xtau la aku dengan depa2 ni,dari dulu yang negatif saja nampak dekat ds rosmah.apa nak jadi la

dol.mat said...

APE PUNYA BANGANG LAH PEMBANGKANG NIE APE YG DS ROSMAH BUAT UTK KEBAIKAN SEMUA BANGSA...PENDIDIKAN UTK PERINGKAT AWAL...DI ZAMAN CANGIH NIE KT HARUS MEREBUT SEGALA PELUANG YG ADA UTK MASA DEPAN ANAK2 KECIL DAN APE YG DS LAKUKAN ADALAH SESUATU YG SANGAT MURNI...KENAPA PEMBANGKANG SAKIT HATI SANGAT AKU X PAHAM

RasyidZamri said...

Salam perjuangan RBF..
Harap dapat pautkan blog saya..

http://rasyidzamri.blogspot.com/

MIRA EDORA said...

DEPA NI PUN SATU LAGI MANGKUK AYUN SBB OTAK LETAK KAT BAWAH MANGKUK. MMGLAH HASILNYA TIDAK BLH DILIHAT SEKARANG. APA BAPAK KRG TANAM PADI BESOKNYA DAH BERBUAH KE. TAK LETAK BAJA LAGI. KAN BUDAK2 TU KECIK LAGI. DGN SYSTEM YG BETUL DAN DIJAGA DARI KECIL INSYAALLAH AKAN JADI ANAK YG BERJAYA DIMASA HADAPAN FAHAM DAN MASA DEPAN DEPA NANTI. YG SAHAM TURUN NAIK TU BUKAN SALAH KERAJAAN 100% SALAH KAU ORG PR PUN BANYAK. KERAJAAN PUNYALAH SUSAH CARI PELABUR DAN HARUMKAN NAMA NEGARA KAU PENCACAI SUARAMM DAN IBLIS2 BERSENANG2 KELUAR NEGARA GUNAKAN DUIT RAKYAT DAN TERIMA DUIT SOROUS UTK ROSAKKAN NAMA BAIK NEGARA. ITU YG SAHAM TAK STABLE. KRG FAHAM TAK GOBLOK2 SEMUA

amira fatin said...

RASANYA INILAH SERPIHAN YG SELAMA INI MENJADI DURI DLM DAGING UMNO. BILA KERAJAAN TAK BAGI IMBUHAN ATAU PROJEK SAJA LOMPAT PARTI DAM BURUKAN KERAJAAN. ADA SAMPAI DAH KENYANG KAYA RAYA PUN TAK PUAS HATI JUGA. TAK BERTRIMA KASIH DAN TAMAK. SLOGAN YG KATA UMNO RASUAH NI DTG DARI ORG2 NI YG SATU KETIKA DULU MMG AMBIK RASUAH TAPI BILA TEMBELANG DAH PECAH MEREKA BUAT2 BAIK DAN TUDUH UMNO PULAK. PADAHAL MEREKA LAH RAJA RASUAH. SIPENCACAI BODOH PULAK PERCAYA DAN DIA PULAK TOKOK TAMBAH. BANYAKNYA DOSA.

warkahpenafikir said...

Harakahdaily patut jadi harukah atau hahakah...berteraskan islam ke...patutlah Nik Aziz dan Dr Haron Din suka baca utusan malaysia..