Monday, March 25, 2013

Pada Pandangan Mata Saya Inilah Gambar Terbaik Sepanjang Peristiwa Lahad Datu


Dalam banyak-banyak gambar sepanjang peristiwa Lahad Datu gambar inilah yang betul-betul saya minat dan pada pandangan saya inilah gambar terbaik. 

Salam itu bukan sekadar salam antara seorang anggota tentera dengan PM tetapi ianya membawa makna lebih daripada itu dan sukar untuk diterjemahkan dengan kata-kata.

21 comments:

mat saga said...

itu lah " Salam Perjuangan"..

mat saga said...

itu lah " Salam Perjuangan"..

joni said...

salam "amanah" tu broooo

bzz said...

agree with you bro...

Far Lungeng said...

Salam ini tidak layak untuk pemimpin PAS. Kerana mereka mempertikaikan kesyahidan pejuang yang gugur. Salam begini langsung tidak layak untuk PKR kerana ada pemimpin bangsat mereka kata ia hanya sandiwara.Salam ini juga memang pasti tidak layak untuk pemimpin DAP, kerana mereka tidak pun mengucapkan takziah kerana yang gugur itu bukan bangsa mereka. Salam ini hanya layak untuk pemimpin yang menyanjung dan memartabatkan pejuang-pejuangnya kerana dengan pejuang-pejuang ini kita masih dapat tidur lena. Salam ini hanya untuk pejuang-pejuang yang entah dapat pulang entah tidak berjumpa anak isteri tersayang, ayahbonda yang tercinta. Mungkin dihati pemimpin ini berkata..aku tidak sehebat kamu untuk berjuang dimedan perang, pergilah adik ku,,pergilah wiraku. Mungkin juga di hati pejuang ini..pengorbanan ku tidak minta dihargai,gugurku nanti tidak minta ditangisi. Demi negaraku..aku rela.

Anonymous said...

Salam..you the man bro

Anonymous said...

Tapi masih ada lagi anggota tentera laut yang muda dan perasan alim menyebelahi pembangkang....

Anonymous said...

rbf...pandangan anda sama dgn isi hati saya

Anonymous said...

Gmbr pun nk dipolitikan...wlaupun aku org PR tp dlm hal ni aku stuju dgn admin.Yg btul dn baik aku puji,yg x btul dan salah aku tentang dgn hujah dan fakta.Sekian..

Anonymous said...

Tentera yg bersalaman dgn PM tu memang ada tokoh perwira.pengganas sulu kalau tenguk kecut telur

Anonymous said...

salam pahlawan laaaaa

Anonymous said...

tapi aku pasti salam jenis nie bukan salam hari raya....

Anonymous said...

genggaman perwira

Jemaah Rockerz said...

Sama dengan saya...
masa tonton kat TV memang tersentuh habis hati saya.
Amanah buat hero negara diperbatasan.

Anonymous said...

lain semua ok.. toyol cap merah tu yang menyampah aku tengok.. mcm kaki jilat!

Anonymous said...

Layarilah Freemalaysiakini2.com Percuma dan tidak perlu dilanggan

Anonymous said...

perasan tak? yang selalu maki hamun dan mengeji pasukan keselamatan negara adalah puak2 pemimpin dan penyokong PR..aku yakin kaum kerabat penyokong2 PR yang ada bekerja sbg polis atau atm suka la tu kaum kerabat dorang digelar sbg anjing dsb. hanya anjing dan babi je tak terasa sebab memang itu spesies dorang. itu lagi bukti sahih memang puak2 PR tu anjing dan babi!

Anonymous said...

Salute kepada anggota keselamtan kita...syabas

Anonymous said...

Gambar boleh menceritakan sesuatu kisah. Kegembiraan, kesedihan dan juga kepahlawanan. Dalam terajidi Ladah Datu terlalu banyak gambar yang mengisahkan betapa pepahlawanan anggota2 keselamatan kita begitu menyerlah. Kesetiaan dan pengorbanan mereka tidak terbalas oleh kita. Tetapi amat malang ketika mereka sedang berjuang ada segelintir manusia diMalaysia yang menghina dan memperlekeh mereka. Kita berharap Kerajaan sekarang akan terus berkuasa selepas PRU 13 nanti kerana jika dalang dan petualang yang berkuasa nescaya Malaysia akan hacur lebur. Wallahualam.

mtk

baca ni said...

Salam persilatan
seperguruan

smngat ni dibawa masuk hutam.kejar husam karam MNLF .dan musairi pengkagum anwar masa anwar dlm kerajaan...sila lihat gambar2 lama anwar ..mmg comporm

Anonymous said...

apabila dua pihak beradu, tentunya pihak yang mempunyai nilai patriotisme yang tinggi akan mengalahkan pihak yang tidak ada nilai patriotieme.