Thursday, March 21, 2013

Tindakan DS Rosmah Keluarkan Buku Satu Langkah Yang Betul

Selasa petang saya turut menghadiri pelancaran buku Datin Seri Rosmah Mansor di Kuala Lumpur. Yang mana pelancarannya disempurnakan oleh Tun Dr M. 

Dalam ucapannya Tun Dr M telah menyentuh tentang pentingnya penulisan sesebuah buku. Namun katanya tidak ramai orang yang mahu menulis. Beliau berkata buku itu penting dan diedar-edarkan ke sekolah-sekolah kerana dalam 100-200 tahun pun ianya masih boleh dijadikan rujukan.

Menyentuh tentang buku Datin Seri Rosmah, Tun berkata ianya wajar kerana Rosmah menjawab banyak perkara dalam buku itu tentang fitnah-fitnah yang dilemparkan kepadanya. Dengan cara itu orang dapat membaca sendiri jawapan Rosmah dan sudah tentu berbeza dengan apa sering difitnah kepadanya. 

Selesai pelancaran buku dan ketika sedang bersesak dalam kesesakan lalu lintas untuk di KL untuk pulang ke rumah, saya membuka telefon dan melihat malaysiakini telah mengeluarkan berita yang bertajuk Dr M cadang edar buku Rosmah ke sekolah. 

Tepuk dahi jugalah saya melihatnya....

Nak buat macamana, itulah yang dinamakan media spinning....

Berbalik kepada kisah buku berkenaan....

Langkah Datin Seri Rosmah mengeluarkan buku berkenaan adalah satu langkah yang tepat kerana terlalu banyak sangat tuduhan yang dilemparkan ke atasnya, dan dia perlu satu catatan untuk menyatakan penjelasan tentang dirinya. 

Saya telah membeli buku berkenaan pada hari pelancarannya dan isi kandungannya merangkumi pelbagai perkara kisah zaman kanak-kanaknya ke zaman persekolahan dan universiti, ke alam pekerjaan dan rumah tangga hinggalah ke menjawab satu persatu fitnah yang dilemparkan kepadanya selama ini.

Pada saya beliau telah menceritakan secara jujur tentang hidupnya dalam buku berkenaan termasuklah kenakalan beliau semasa zaman kanak-kanak dan remaja. Bagi sesetengah orang mungkin mereka hendak sorok perkara berkenaan, tambahan pula apabila orang itu orang-orang kenamaan. Standard mesti kena jaga....

Tetapi bagi Rosmah tidak pula. Baginya tidak ada apa yang perlu disorok. Semuanya diceritakan terus terang supaya masyarakat tahu. Apa yang orang nak kata atau nak tafsir terpulang pada mereka.

 Ada 13 soalan-soalan panas yang sering menjadi perbualan pembangkang ditanya dalam buku berkenaan. Daripada isu dia dituduh sebagai PM Malaysia kepada isu Altantuya hinggalah kepada isu pembelian cincin. Satu persatu dijawab oleh Rosmah. 

Dalam hal ini Rosmah memiliki keberanian yang jauh lebih hebat kalau nak dibandingkan dengan Anwar Ibrahim yang apabila ditanya samada dia seorang homoseksual atau biseksual, tak boleh nak dijawab ya atau tidak. 

Teringat pula kisah bagaimana Wan Azizah dan Nurul Izzah kelam kabut dan pucat muka apabila ditanya wartawan tentang jam tangan Anwar. Nasib baiklah ada Khalid Ibrahim waktu itu yang menyelamatkan keadaan. 

Apabila malaysiakini keluarkan berita yang mengatakan Tun Dr M cadang buku Rosmah diedarkan ke sekolah-sekolah, macam biasalah pencacai-pencacai mereka yang seperti burung merpati ditabur beras , pakat-pakat patuk Tun dan Rosmah. 

Di celah-celah pencacai mereka itu terselit satu komen seperti dibawah....


Insyaallah selepas ini jika ada kelapangan saya akan cuba berkongsi dengan anda secara ringkas apa yang terkandung dalam buku berkenaan.


23 comments:

Anonymous said...

Memang baik buku tersebut diterbitakan.Tapi mengapa mahal..RM150..tak bolihkah cetak dgn kulit nipis dan dijual dgn harga yg murah

Anonymous said...

makin meroyanla puak pakatan HARAM tuh bila buku DSRosmah di lancarkan oleh TUn M...sbb apa saja sentuhan TUn M, mrk tau ia akan menjadi satu bahan yg bernilai dan bole di manfaatkan...

Dan ini merupakan tamparan yg amat hebat wat puak HARAM itu krn selama ini mrk agak berjaya mmbina persepsi DSR yg burok, boros dan 'bitch' di kalangan taksuban mrk...

InsyaAllah berkat ketabahan DSR mnghadapi tohmahan serta penghinaan, semua itu akan berbalik pada mrk..sbb skrg sedikit sbyk kebaikan DSR terserlah...

Hanya 2 permintaan/harapan sy, semoga DSR akan mgubah penampilannya yg lebih bercirikan seorg isteri pemimpin Islam dan KURANGKANLA HARGA BUKU ITU....
Mahal lorrrrr....wat rakyat marhaen spt kami....

Anonymous said...

ANWAR JGN FUCK AKU

Apsal mahal buku tu?

Anonymous said...

Buku terbaru daripada mat liwat..."Lu Tonggeng Gua Balun" kini di pasaran...dapatkannya segera!

Anonymous said...

"UNDILAH AMNO, KAMI JAMIN JUBUR ANDA SELAMAT". WAKAKAKAKAKA

Anonymous said...

setakat kuar buku lepas nafi....sape2 pon boleh buat.....berani Rosmah saman lah orang buat fitnah tu kalau rosmah ada TELUR lah.....Najib tak ada Telur...ajak berdebat pon takut...puak2 UMNO ni....ajak berdebat TAKUT SGT2....kalau panggil pon tak datang lah....berani debat sama sendiri je....sebab telur tak ada.....MAMAK ROTI NAJIB SATU....ORG UMNO NI TAK ADA KERJA LAIN ASIK SEKS...SEKS..SEKS..SEKS JE....Lahir kuar dari lubang jubur mak kau org ke....mak bapak UMNO ni sure main Jubur sebab berpengalaman sgt cerita2 mcm ini lah....

bro yul said...

bg aku langkah Rosmah mengeluarkan buku berkenaan adalah satu langkah yang bijak kerana terlalu banyak sangat fitnah jahat yg dilemparkan ke atasnya...saban hari kita smua boleh tengok d portal2 pro pakatan harami memainkan isu rosmah dan memfitnah rosmah dengan pelbagai fitnah yg tidak berasas...d sini kita smua boleh melihat perbezaan antara rosmah dan jijah omega rosmah tidak cepat melatah seperti jijah omega apabila beliau d fitnah dengan pelbagai fitnah dan rosmah mempunyai sifat yg penyabar... satu lg rosmah menujuk kan karater dia yg sebenar berbeza dengan jijah omega yg suka berderama air mata dan berbohong apabila terkena kat batang hidung nyer sendiri....sampai hari nie pun jijah omega x boleh buktikan yg jam omega laki dia ada dlm simpanan nyer...

Daddy Cool said...

anon 1.18
itu jelaj modal yang korang boleh pakai..kenapa tak saman??kenapa diam??dulu korang jugak yang beriya2 nak penjelasan dari Rosmah,skrg bila dia dh buat penjelasan saman pulak alasan korang...

saman-saman ni bagi org yg penakut dan pengecut mcam anwar jer kau nak tahu sebab apa??contoh kalau aku sebar cerita tentang kau,kau saman aku maka secara automatiknya ak dah tak boleh nak bincang lagi isu kau sebab 'contempt of court' ataupun bhasa ringkasnya terikat dengan mahkamah..

sama la macam bang nuar kau,dia saman sebab dia tak nak org bercakap hal tu lagi,kononya nak ttup bangkai dia...kau ckp kat anwar rosmah lebih berani la daripada dia seba rosmah tak cuba untuk ttuo mulut org yang fitnah dia sebab dia tahu itu fitnah..tak macam anwar kau,dah terkantoi sikit terus saman..

bro yul said...

anon;1:18pm -setakat kuar paper dan saman orng tu orng nie boleh lepas nafi....sape2 pon boleh buat.....klu berani suruh anwar bersumpah la yg dia x pernah meliwat kalau anwar ada TELUR lah...ORG pakatan harami NI TAK ADA KERJA LAIN ASIK liwat...liwat..liwat..liwat JE....lain kali klu nak berhujah pakai otak jgn pakai kepala lutut orng nk berhujah ko nk berhujah tp ko berhujah x tahu mana pangkal dan mana hujung ia mencermikan lagi tahap pemikiran pencacai2 pakatan harami mcm ko amatlah rendah.....

Anonymous said...

betul apa yg ko ckp tu bro yul aku stuju cai2 pakatan nie tahap pemikiran nyer rendah.....suruh la anwar bersumpah kalau dia x meliwat apa nak takut...rosmah pun berani buat x kan anwar x berani kut...opss...lupa plak aku anwar x de TELUR.....hahahahaha......

KING MAKER said...

Satu buku yang harus dimiliki semua....boleh dijadikan pedoman hidup...segala cabaran yang diharungi boleh menjadi pengajaran kepada kita.....

BOB MALAYA said...

Wau..pelancaran buku rosmah ..nie yang buat tak sabar nak beli..buku ini akan menjawab pelbagai fitnah yang dilempar kepada rosmah dan lebih mengenali hidup rosmah sehingga menjadi first women malaysia.banyak kejayaan rosmah dapat dikongsi melalui buku tersebut.tahniah rosmah

Anonymous said...

buku kalu scan dia jadi pdf ok tu

nyam nyam said...

rasa cam nak beli la...present kat mat sabu...

mat sabu baca tau

i lap u


tgk la kalu ada duit..

kita juga cabar anwar keluar buku..

''SUMPAH SAYA TAK MELIWAT''

Afiq KLtown said...

Sokong!! Memang tindakan yang betul, buku ni akan menceritakan segalanya mengenai kehidupan datin roamah yang selama ini menjadi bahan kritikan pencacai upahan pakatan rakyat, aku harap pencacai pencacai baca apa isi dan cerita yang ada di dalam buku ini, lagi satu yang aku rasa berbangga tu, hasil daripada penjualan buku ini di salurkan untuk pihak yang memerlukan, sungguh jelas keprihatinan dan kemuliaan hati DS rosmah!!

MIRA EDORA said...

MMG TERBAIK SEKALI ROSMAH KELUARKAN BUKU TENTANG KEHIDUPAN DIA SUPAYA KITA SEMUA RAKYAT MALAYSIA DAPAT MENGETAHUI PERKARA SEBENAR TENTANG SEGALA ISU PANAS DAN FITNAH YG DILEMPARKAN KEPADA DIA OLEH PAKATAN HARAM.

adik 80 said...

aku harap lepas buku ini dikeluarkan segala tuduhan yg dibuat terhadap ds rosmah akan hilang dan rakyat faham akan isi hatinya itu.

dol mat said...

tindakan rosmah mmg dah bagus cuma aku harap sgt yg pakatan haram jadah dapat membeli buku tersebut dan baca apa sebenarnya cerita di sebalik segala tuduhan dan tohmahan terhadapnya selama ini. jgn sampai org yg memfitnah rosmah menyesal akan perbuatannya itu.

kelly eng said...

biarlah segala rahsia terbongkar dgn buku yg diterbitkan tentang sepanjang aktiviti kehidupan ds rosmah ini dan di harap segala pertuduhan terhadapnya itu dapat dihuraikan olehnya dlm buku itu.

pujangga hati said...
This comment has been removed by the author.
kak bedah said...

buku ini mmg sgt penting utk anwar n wan jijah beli sebab mereka kan suka fitnah rosmah aje. so beli dah beli buku itu nanti baru mereka akan insaf kot.............

mawar hitam said...

mmg satu tindakan yg sgt bgus apabila terbitnya buku ini...mmg btl sgt2.. skurg2nya slps nie tutuplah sikit mulut org2 yg selalu sgt suka kata kat DS Rosmah kn.. sgla pengorbanan dan segala kebaikan DS Rosmah akan diketahui oleh semua..

kejora malam said...

buku ini boleh dijadikan sebagai rujukan dan pedoman kepada generasi akan datang...
juga bagaimana perwatakan sebenar DSR yang selama ini telah ditutupi dengan penipuan pembangkang..
insyallah lepas ini barulah rakyat tahu bagaimana sebenarnya sikap beliau..