Monday, April 22, 2013

Akhirnya Rakan Sebantal Mengesahkan Pas Itu Ganas


Cerita-cerita mengenai keganasan unit amal dan pemuda Pas sebenarnya bukan perkara baru. Selama ini kita sering mendengar dan membacanya. Terutama sekali semasa perhimpunan haram diadakan di Kuala Lumpur.

Masa perhimpunan bersih tahun lepas kita diberitakan tentang unit amal Pas yang merempuh sekatan polis di KLCC. Tapi Pas tak pernah nak mengaku mereka ganas. Sebaliknya asyik menuduh Umno yang ganas. Mereka semua putih suci bersih dari segala kekotoran. Maklumlah mereka semua maksum....


Akhirnya semalam rakan mereka sendiri yang tidur sebantal dengan mereka mendedahkan bagaimana calon PKR Dun Sungai Acheh dikasari oleh unit amal dan pemuda Pas. Bukan setakat calon itu yang dikasari, malah anak bininya juga turut ditolak.

Sila baca kisah kejadian tersebut di sini

Itu bukan Utusan Malaysia atau TV 3 yang lapor. Itu blog rakan sekutu Pas sendiri yang melapor dan mendedahkan kebusukkan Pas.

Video di bawah ini memaparkan bagaimana keganasan Pas semasa PRU 2008 di Terengganu. Mereka halang orang datang mengundi dan rampas kad pengenalan. Kononnya itu pengundi hantu. Padahal itu semua anak-anak Terengganu di perantauan yang pulang ke kampung halaman mereka untuk mengundi.

22 comments:

Anonymous said...

Sedara mara dia jugak. Ape nak heran.

tokgaru said...

Betul2 nak tergelak.

Dalam Harakah semalam keluar muka depan. Nik Aziz kata Roket Jatuh Ke Bulan bila DAP ura2 nak bertanding guna lambang bulan. Nik Aziz kata DAP dah terima perjuangan islam Pas. Nik Aziz kata DAP dah boleh terima islam.

Tahu2 malam tadi dalam berita jam 8 di TV3. Karpal Singh cakap tak serupa yang Nik Aziz cakap. Karpal dulu dan kini duk macam tu la, sikit pun tak berubah. Yang berubah hanya lah Nik Aziz.

Mungkin sebab dia dah tua, dah nyanyuk, daya fikir dia pun tak sebaik daya fikir Karpal. Dulu Nik Aziz pernah kata Karpal tu orang tua, dah nyanyuk semasa Karpal kata " langkah mayat ".

Sekarang tuhan balik kan kata2 itu dekat Nik Aziz sendiri. Haa kata dekat orang lagi. Entah2 lepas PRU13 ni tuhan pulangkan doa KO kepada Pas semula .. amekau Pas.

Saya nak kata, " bukan Roket Jatuh Ke Bulan Tapi Bulan Jatuh Ke Riba Roket ". Yang kita nampak macam tu la.

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

kah kah kah kah kah

mmg PAS di penohi oleh geng 'mental retarded' dan mangkok2 jumud yg taksub dgn diri dan parti...agaknya mrk anggap PAS itu agama mrk .....sbb tuh prangai penganut PAS 'menyeramkan'.....

Dulu PAS skrg xlagi....

tokgaru said...

Jalan2 PRU13

Semalam aku dengan bini ronda keliling kawasan nak tengok suasana PRU di tempat aku. Aku lalu depan Markas BN, lalu depan Markas Pas. Tempat aku Umno lawan Pas sebab tu bendera PKR dengan DAP tak nampak langsung.

Rata2 Markas BN aku nampak " hidup " manakala Markas Pas nampak " suram ". Tak tahu lah kerana warna kah atau itu petanda Allah nak makbulkan doa KO yang pernah mereka doakan untuk Umno di Kota Bharu satu ketika dulu.

Kita tunggu tengok saja lah. Biar Pas KO tidak apa, asal jangan Melayu KO sudah.

tokgaru said...

Doa "KO" di Kota Bharu dah lama berlalu. Mungkin Allah sedang memproses permohonan pihak berkenaan. Di jangka pada malam 5.5.2013 ada lah merupakan Malam Anugerah "KO" daripada Allah kepada yang layak. Siapa yang layak ? Adakah Pas ? Adakah Umno ? Sama2 kita tnggu dengan penuh debaran ...

tokgaru said...

Boring la. Hantar komen ke blog pro Pas. Tak satu pun yang keluar. Tak keluar sebab gua tak reti nak puji mereka. Gua tak kutuk, gua cuma tegur saja supaya tak berfikiran jumud sangat.

Tak keluarrrrrrr bro .....

hanizam said...

biasalah blogger cai sepender, korang tulislah ape pun,takan disiarkan..sejak aura sepender stopa laris, mcm tulah jadinya..

aku tengok bendera pas,teringat sepende stopa..memang dia dah jd ikon spender abad ni..king sepender pru 13.

Anonymous said...

elok la tu penyamun tipu penyangak kena dah

Anonymous said...

PAS adalah golongan babi hutan selepas DAP yg paling sial sekali... gampang tahap dewa org2 PAS ni... binatang !

Anonymous said...

ingatkan dlm hutan je ramai puak2 sakai yg tak nertemadun....rupa2nya kat marang lagi ramai dn lg rendah mertabatnya ...org asli skarang pun dh cerdek....

Anonymous said...

Haji Anon says..

Betol dan setuju, semalam PR ada buat ceramah di dalam Dun Hulu Klang, Gombak.Pukul 9.30pm majlis akan bermula sebagai ahli PAS saya datang awallah untuk bersama rakan2 lain.tapi sampai pukul 10pm masih belum bermula majlis..masa itu ada dalam 20 org sudah berkumpul di padang permainan AU5, jam menunujukkan !! mlm kedatangan hanya dalam 70+ sj..berbeza sangat sewaktu PRU12 dahulu..paling skit pun 280+..nampak semangat dan momentom perjuangan PR makin lesu..akhirnya pkl 11.20 majlis tamat awal..pengisian ceramah tak kukuh, maklumat tak jelas, isu tol percuma Ptptn percuma, senang cerita mana yang Percuma saja ditekankan...Audience pun senyap semacam..Come On PR..bangkit!bangkit!bangkit!..ini bukan masanya utk tidur!

Anonymous said...

Di terengganu..saya terpandang banner yg berunsur mengutuk dan mencaci bn dan pemimpinnya...tp saya x nampak satu pon banner bn memburuk2kan parti lawan...hanya yg ada janji yg akan diberi jika menang sahaja.. ini menunjukkan pas x perjuangkan islam dlm erti kata sebenar..parti yg perjuangkan islam x akan menulis sebegitu utk lawan..yg dikutuk plk adalah sebangsa dan seagama. Mana ulamak pas? Kenapa dibiarkan sahaja anak buah buat begitu? Malu pd anak kecil yg membaca. Saya malu nk pangkah pas kerana ckp psl hukum berdentam dentum..tp dia jgk sbnrnya yg buat onar..insaflah...

Anonymous said...

JIWA DAH SAKIT.AGAMA TAK ADA.ISLM KETURUNAN.BILA ULAMQ PAS KATA SOKONG PAS JD ISLAM GINI LAH JADI NYER.ILMU AGAMA KOSONG.STAKAT MASUK PAS TAK ISLAM LAGI.AMALKAN RUKUN ISLAM 5 PERKARA DULU.PI BELAJAR FARDU AIN.JGN DUK SEBUK NEGARA ISLAM.ISLAMKAN DIRI SENDIRI DULU.

Anonymous said...

ISLAM KER PERANGAI MCMTU.ORG PUN TAKUT NAK DEKAT.MEMALUKAN.ISLAM MENGAJAR MANUSIA BERADAT.BERHEMAH.ADA RASA MALU PD DIRI SENDIRI.PIKIR2 LAH

Anonymous said...

PD ANON 4.23.JGN HERAN PENYOKONG PAS PERANGAI MCMTU. ULAMA DIA YANG AJAR MAKI HAMUN.GURU MCMTU MANA NAK BERKAT.

Anonymous said...

Selagi nik aziz dan hj hadi hidup, beginilah cara hidup orang pas, jumud, taksub, takborr.

Anonymous said...

Unit amal ni.... kalau ada orang nak amalkan bakar spendar spender kerr... mesti diorg ni kedepan marah

Anonymous said...

Unit Amal atau Unil Anal.

Anonymous said...

Unit amalkn sepatutnya digunakn utk menyeru kebaikan dan mencegah kemungkaran...kenapa disuruh utk halau babi hutan pulak...tak pahamlah den

Anonymous said...

klau kamu jd ahli PAS...x prlu rsau psal ibadat..x pyah smbhyang..bleh buat maksiat dimana2 klau kamu bminat..maki la sapa kamu rsa nk maki...takut pd sapa..N.Ajis ada..dia akn ampunkn dosa kamu..mati kamu akn jd syahid slagi ada N.Ajis...pngikut taksub PAS ni smua kn btuhankn N.Ajis..takebeer...

Anonymous said...

Teruknya perangai.

Ikut undang2, TIADA SIAPA pun yg boleh pegang kad pengenalan kita. Jadi tindakan polis bawa ketua dia ke balai untuk siasatan lanjut/ambil statement tu adalah prosedur. yang aku tak paham kenapa budak2 tu nak meroyan tiba2? berani buat macam tu sebab ramai je la. kalau sorang jgn harap. takbir la sangat. lain kali nk bertakbir tu tunjuk la muka. apa barang tutup2 muka.