Monday, April 1, 2013

Anwar Kata Dia Tak Kejar Kuasa


KUALA LUMPUR - Pakatan Rakyat (PR) menegaskan, matlamat perikatan untuk membentuk kerajaan pusat menerusi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang bakal menjelang tiba, bukan bertujuan "mengejar kuasa", sebaliknya memfokus usaha mensejahterakan rakyat menerusi pelbagai bidang pembangunan.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, sikap keangkuhan kuasa adalah salah satu faktor yang mengkongkong percambahan ilmu daripada berkembang.

Sinar Harian Online

Termuntah hijau aku dibuatnya bila baca tajuk berita di atas....

Tak kejar kuasa tapi kalimah Allah habis digadainya....

Tak kejar kuasa tapi kau nak jadi PM....

Tak kejar kuasa tapi bini kau nak jadi MB Selangor....

Tak kejar kuasa tapi anak kau nak jadi menteri.... 

Kalau betul-betul tak kejar kuasa berani umum hari ini bahawa Hadi Awang akan dilantik sebagai PM jika puak kamu menang ?

Kalau tak kejar kuasa berani umum hari ini kau tak benarkan mana-mana ahli keluarga kau bertanding dalam PRU akan datang ? 

14 comments:

Anonymous said...



Bagus lah anuwar tak kejar kuasa...cuma kejar bapok ngan cina doll aaawww awwwww!! goliden

Anonymous said...

Butuh lah tak kejar kuasa.

Anonymous said...

Kekadang aku pening dengan ada sesetengah pemimpin samada dlm BN atau PR. Statement bodoh giler. Demi bangsa dan tanahairlah,khidmat utk kesejahteraan rakyatlah,jadi hamba rakyatlah bla..bla..Terus terang ajer lah untuk kuasa dan wang. Bontotlah kata tak kejar kuasa. Dlm partipun cantas mencantas sentiasa berlaku. Dah banyak contoh spt dlm parti UMNO ada papan A ada papan B..komplot sana..komplot sini. Teringat Tun Gafar Baba merajuk pasal ada sial yg gila kuasa nak naik cepat, Dlm MIC dah naik nyanyuk dan reput masih nak jadi ketua, dlm PKR dan DAP anak beranak jadi top leader. Esok menang PRU13..anak beranak kroni diaorang jer jadi menteri kanan.Pemilihan kepimpinan dlm parti plak boleh ditentukan oleh ketua2 jembalang nih.PAS gak yang OK tak gila kuasa. Opps! ye ker. Jadah klau tak gila kuasa. Isu kalimah Allah, perjanjian 3 pihak mansuh negara Isle.Itu bukan pasal gila kuasa kebulur nak ke Putrajaya ker, dah tua nyanyuk masih nak bertanding. Come on lah..orang bawah pun nak gak rasa jawatan YB. Blah jerlah. Jadi pemimpin nih kena ada professionalisme, smart, educated bukannya tau bab mandi junub jer dh layak jadi pemimpin. Asik kerja tabur janji jer. Hapah tak buat. Itu bukannya sifat munafik ker? Ntah lah...jadah tau kekadang orang politik nih..

tokgaru said...

Betul la Anwar tak gila kuasa. Dia bertanding bukan kerana nak jadi PM. Dia bertanding supaya Umno dan Najib jatuh dan Hadi Awang dapat jadi PM.

Atas sebab itu lah para " AYAM dan LEMBU " peliharaan Nik Aziz dan Hadi Awang tak ambil peduli apa orang nak kata tentang Anwar.

Anonymous said...

Nak buat pembangunan utk rakyat?.Tingkatkan kadar sodomi dan seks bebas mungkin lah yek Nuar?.

Anonymous said...

kalau la ada lagi manusia nak percaya cakap dia nih..memang soheh la manusia tu bengap sejak azali lagi.

Anonymous said...

hati-hati kalau keluar dari mulut anwar sebab 10 dia cakap 12 tak boleh pakai! semua auta!

Anonymous said...

"saya tak kejar kuasa, saya kejar bontot remaja "

hahahaha..... SEX dan PKR berpisah tiada !!

Anonymous said...

anuGAY ANUgerak tuhan nih pengikut
ajaran setan kot..ek?

Bila dia kata dia tak kejar kuasa,
sebenar2nya, dia gila kuasa!

Bila dia kata dia tak terlibat ngan
Meesuari, dia memang terlibat.

Baik anuGAY ngaku sondol jubur &
chinadoll, baru kita boleh sangka
dia tak wat...kan?...cunt?...

Anonymous said...

Ye betul ..

Anonymous said...

Selama berpuluh tahun sbg politikus anwar tidak membuktikan kewibaan,ketokohan yang wajar,kecerdikan timbang tara,jauh sekali kepintaran berekonomi sebaliknya teras dan sisi kepimpinannya penuh menggerutu dengan salah laku moral,putarbelit tak berkesudahan,dendam peribadi,persekongkolan dgn parasit perosak dr luar serta penumpukan material secara individual.Sindrom ketidakwarasan anti haklkat dan kebenaran sebenar dan seumpamanya pernah dialami oleh tokoh zaman Rom kuno seperti Caligula, era Vlad Dracula di Romania,Dinasti gelap China purba serta era Hitler,Stalin dan Mussolini di Eropah.Adakah Malaysia bakal mencatat koleksi sejarah seperti itu.

Anonymous said...

terlampau gila kuasa yg boleh menjadikan dia jadi gila.

jijan mali said...

Bang Non tak kejar kuasa dia cuma memBUTUHkan kuasa saja....kahkahkah...

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Anonymous said...

Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN, LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR (YIP JIUN HANN & ASSOCIATES)

Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?

Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.

Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

Kami Yang Benar,
RAKYAT PAS GOMBAK