Wednesday, April 3, 2013

Anwar Terdiam Bila Wartawan Tanya Peralihan Kuasa Di Negeri-Negeri Mereka


Semasa mengumumkan pembubaran parlimen pagi tadi Datuk Najib kata jika berlaku sebarang peralihan kuasa sama ada di peringkat Persekutuan mahu pun di peringkat negeri ia akan dan perlu berlangsung secara aman dan tertib.

Itu jaminan dan komitmen Datuk Najib. Dan itu juga bukti Datuk Najib sebagai seorang pemimpin yang gentleman. 

Tapi sebelah pihak Anwar pula apa cerita ? 

Anda semua nak tahu apa cerita ? 

Wartawan Antara Pos ada jawapannya....
Pakatan Rakyat hari ini cuba memutar-belit jaminan Perdana Menteri  untuk menghormati keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dan gesaan beliau supaya pembangkang melakukan perkara yang sama.
 
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim cuba memaparkan jaminan Najib itu sebagai persetujuan BN untuk menyerahkan kuasa secara aman.
 
Bagaimanapun Anwar berdiam mengenai komitmen pakatan pembangkang jika kalah di negeri-negeri Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan.
 
Sebaliknya Anwar berkata:
 
“Kami mengalu-alukan kenyataan Datuk Seri Najib Razak yang menjamin peralihan kuasa yang aman sekiranya Pakatan Rakyat memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) ini.


Apasal tak nak jawab wahai Anwar ?

Jawab lerrrr.....

35 comments:

Anonymous said...

Serupa la kalau tanya depa, kenapa kena ubah? Standard jawapan sebab umno tak tegakkan syiar islam, sebab umno korup, sebab umno bla bla bla.... Tapi dia tak der lak nak jawab sebab PR tegakkan syiar islam, sebab PR tak korup bla bla bla... Huh!

cincaluk_ulamraja said...

Bro..mcm biasa ler mamat tu...dia akan jawap soklan dgn soklan....abaikan saja mamat tu...dia tu dah obslete..kata org putih lar...kata org melayu...dah tak leh pakai...buang jer kat tmpt buang sampah...kui kui kui..sbb dia suka main kat tmpt buangan tu...hahahah

celana biru said...

Begitu juga bila ditanya:
Answer "Yes or No" Are you a bisexual or homosexual?
Dia merapu dan cuba menglak menjawabnya.

Anonymous said...

Anon 10:45pm,

U ulang, i cium ketiak u...

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

alahai nuarrr aku geli la tgk muka ko... muka penjilat duburr..

Anonymous said...

errr...your question not relevan...u ulang,i saman..kekek

Anonymous said...

Tekaan syed habib al attas bahawa anwar ibrahim pm ke 7 mungkin tepat, sebab dari tun musa hitam, tengku razgli, khir toyo, pak lah, anwar ibrahim semua ramalan dia tepat. Mungkin kali ni pun tepat jugak pak habib ni tembak. Dan dato' seri najib pm yang ter akhir dan lengkap teori rahman.

Anonymous said...

hoi pencacai taik umngok..ko org xtgk ke pm korang tersasul sebut tarikh 3 apr 2012 semasa bubar parlimen pg td..kah kah kah..maknanya hayat pencacai akan terkubur...apa la bodohnya pm korang ni...kah kah kah..satu dunia tengok tau...kah kah kah..nmpk x? kah kah kah kah..

Anonymous said...

Kah..kah.. tersalah ckp ja.
Bkn terkantoi dgn video dgn china doll n jantan..
Kah..kah.. bodoh piang

Anonymous said...

Kah..kah.. tersalah ckp ja
Bkn terkantoi video dgn china doll n jantan..
Kah..kah.. bodoh piang

Anonymous said...

lagu gema gunuh gemorah nyanyian wings dituju khusus buat anuar

PENA BERDARAH said...

to anon 12.35an
apa mangkok ko ni..salah cakap pun jadi isu..yang nuar tu mcm2 salah korang x nampak pulak..

1)salah masuk lubang (masuk lubang jubo)
2)salah temoat dia lari (kedutaan turki)
3)salah letak jam omega
4)salah main bini org (tye pada azmin)

salah2 yg ni xnak pulak cai2 Parti Rodok jubo ni pertikaikan..baru ds najib salah ckp skit dia dh melatah..klu dah bingai tu pusing kot mana pun bingai piang dia x ilang.

mat syabu said...

teori RAHMAN itu umpama menilik nasib. ade ke org percaya benda mcm tu. syed habib tu sapa? pak nujum setakat syed dr hadramaut dah perasan bagus

Anonymous said...

DS Najib sebenarnya merujuk peralihan kuasa di Kelantan, Penang, Kedah dan Selangor tu...tapi Anwar pulak terover acting ingat akan ada peralihan kuasa kat Putrajaya...kihkihkih

Anonymous said...

kenapa dia tak jawab? sbb kalau selangor, penang, kedah, kelantan jatuh ke tangan bn, dia akan arahkan beruk2 bershit 3.0 merusuh di jalanan. itu pasal dia takut nak jawab. bangga dgn najib. rileks je bg komitmen. tak macam beruk dari pakatan yg kalau kalah mesti merusuh punya. jawablah nuar woi!

Anonymous said...

R - Rahman
A - Abd Razak
H - Hussien Onn
M - Mahathir Mohamad
A - Abdullah Badawi
N - Mohammad Najib

Uik... sejak bila Mohammad bermula dari huruf "N" eh ye pak habib??? Malah dalam perkataan M-o-h-a-m-m-a-d ade huruf "N" ke???

Kah kah kah kah kah kah kah... syok sendiri punye ramalan da..

Anonymous said...

nampak sangat ada sesuatu agenda tak baik yg sedang dalam perancangan jika mereka kalah. tapi aku berdoa agar PR berkubur terus dari bumi Malaysia. In sya Allah. AMIIIIN

Anonymous said...

KAH KAH KAH

BODO PIANG PUNYA PENCACAI TAIK PR! SALAH CAKAP ITU BIASA. KITA PUN BIASA TERSASUL..

KALAU BANDINGKAN DENGAN DAP..SALAH KIRA LAAA...SALAH TULIS LAAA...WADEFAK? TAKDE AUDIT KE? ITU BOLEH PULAK KO TELAN..BODO KAN??
KAH KAH KAH

LAGI TERUK JIKA KANTOI SALAH 'MAIN' MASUK VIDEO. PASTU KANTOI LAGI SALAH 'TERKAM'..ITU PUN DOK SOKONG LAGI KA? ADEH..BODO GILER!!! KAH KAH KAH

MEMANG BODO PIANG LA PUNYA PENCACAI TAIK PR! KAH KAH KAH

Anonymous said...

sebenarnya teori RAHMAN tu lama lagi..

skrg masih peringkat huruh M saja.

skrg ni, Muhammad Najib

lepas ni Muhyiddin..masih huruf M lagi tu..

A dan N masih lama lagi..

so, IN SYA ALLAH BN tetap akan menang. hehehe

Anonymous said...

Tp jangan lupa, semua tekaan pak habib adalah tepat, dlu pak habib pro umno. Tak pernah satu pun tekaannya tebabas. Perisik tentera pun dpt tau yang pr akn menang, sebab tu la bedoyon2 bekas2 jeneral join pr.

Anonymous said...

Kahkah oklah jika dibandingkan video anuar satu dunia tgk, pastu x mengaku, tersasul masuk lobang belakang haha

To Live Again said...

April 4, 2013 at 9:27 AM

So kalau sblm ni tak penah terbabas ko nk amik 2 sebagai hadis Melayu plak ker?Akidah ko maner.Kalau ko ckp itu cuma pendapat peribadi pak habib ok la tapi kalau ko percaya atas dasar RAMALAN,mana akidah ko?

Kalau ikut teori ko,sotong Paul pon aku blh caya sbb dia ramal sejak dari 1st game WC smpai la Spain jadi juara 1 pon tak terbabas??Ko tak nak pecaya PAUL THE OCTOPUS ker?

Anonymous said...

kah kah ka..

well said bro to live again..

SOTONG2 ni memang idaman anugerah tuhan..

kah kah kah

Anonymous said...

Tp jangan lupa, semua tekaan pak habib adalah tepat, dlu pak habib pro umno. Tak pernah satu pun tekaannya tebabas. Perisik tentera pun dpt tau yang pr akn menang, sebab tu la bedoyon2 bekas2 jeneral join pr.
____________________________________
laporan nie ko caye plak risikan tentera...risikan tentera yg pemimpin pembangkang terlibat ngan krisis lahad datu xnk plak caye...adil la sket bro...kalo risikan tentera ni betol sume kite kene la terime semua laporan risikan nie..

Anonymous said...

ucapan pm jelas...peralihan kuasa dlm keadaan aman...pr kene terima kalo mereka kalah jgn plak nk wat demo mcm2 yg susah kn rakyat...

Anonymous said...

Xpe tekaan je. Janji Allah pasti.

Anonymous said...

Ape bendanya, lahat datu yang terlibat pembangkang philipine, punya wayang nak tunjuk pembangkang malaysia terlibat. Alih alih orang yang kena tangkap dato seri yang pro umno kawan pro pekasa. Yang dapat bayak pangkat datu pun puak umngok jugak dr sultan pengganas jamalul kiram. Deligasi sultan jamalul kiram yang mai perhimpunan agong umno, yang umngok pi janji macam macam buat apa, p bagi ic plak free macam burma kat langkawi nu keja umno jugak. Alih2 anwar al juburi yang dapat nama.

Anonymous said...

pembangkang filipina terlibat???kihkihkih...delegasi kiram dtg mase PAU???ape nk heran die nk datang PAU kex...media pembangkang pn ade kt PAU mase tu...puak2 royalti pn ade mase PAU...ko xnk ckp yg derang nie pn bersandiwara gak ke???ade student pondok ahad masuk umno selasa keluar balik pn ade...hati maunsia bole berubah2 la...

Anonymous said...

Delegasi Kiram datang masa PAU...??? Eh ye ke, mintak link nak tengok...

tapi sebelum nak bagi tu, pastikan dulu nama pemimpin tu benar-benar ade tulis 'Kiram', jika tidak aku akan TARAM ko wahai anus April 4, 2013 at 10:35 AM...

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... tak boleh blah betul Najib ni boleh tersasul lak, sape yang tak sempat tengok, leh tengok kat sini...

http://youtu.be/AP8IVpKPpV4?t=44s


Psstt... tengok dulu baru komen tau wahai pencacai.

Anonymous said...

alahai macai pakatan. yg salah ckp pun nak besarkan. yg dap salah kira undi tu naper tak buat demo bershit? yg guan eng salah taip kos projek mega terowong dasar laut naper tak report sprm? macai oh macai. apa yg penting bukan najib salah cakap. yg penting agung dah sign watikah tarikh pembubaran. itu yg penting lah macai woi.

Anonymous said...

Najib pun gementar woo,memang gabra sehabis daya dia kontrol hemsem semasa umumkan pembubaran parlimen,dia tahu bukan senang lenang BN boleh menang majoriti dan bukan susah payah untuk kalah.

Anonymous said...

Dah expired....

Anonymous said...

aku suka dap menang kat penang...nite clup,disko,dangdut,tak ada org kacau...wakakaka.....